Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:32

Flappie, is je vriend al terug of heb je iets gehoord? Dat is geen makkelijke situatie voor jou/jullie. Zelf moet ik ook erg opletten met wat ik zeg maar mede ook omdat mn schoonouders niet zo goed met mijn ouders samengaan, wat erg lastig is. Zeg je iets over mn ouders, dan kom je aan mij en dat zorgt er eigenlijk weer voor dat het tussen ons niet zo klikt, wat erg jammer is want het is misschien niet eens persoonlijk? Is het nu dan de bedoeling dat jullie ze niet meer zullen zien? Of wat is het plan van aanpak als hij straks zijn spullen heeft?

Zelf voel ik me wat raar, vreemde spanning in mn nek, heb er al langer last van. Zal echt blij zijn als ik straks minder werk, mn laatste weekje fulltime zit er bijna op, dat voelt wel goed!

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:05

Omg, ik moet het verhaal even kwijt.

Ik weet het allemaal niet meer hoor.
Ik kwam me vader vandaag tegen, en hij was opeens heel kwaad geworden om geen reede.. ik was echt zo bang.
Later hoorde ik van me moeder dat die naar iemand is geweest om te gaan praten, en hij ging ook naar de dokter, en dat die zei dat als die zo doorging dat het dan slecht zou aflopen..
Kortom dan zou ik geen vader meer hebben
Hij begon helemaal te schreeuwen dat het mijn schuld was dat hij ziek was enzo.. en ik weet niet mer wat ik moet doen, ik durf niet meer bij hem aan te komen, of uberhaudt bij hem in de buurt te komen.. Ik ben zo bang dat die achteruit gaat, en dat het dan al te laat is..
Ik weet echt niet wat het is... ik zit hier met tranende ogen achter de pc, wat moet ik hier tegen doen?

Ik hoop dat het niet erg is dat ik hier me verhaal drop.
Ik weet echt niet wat ik moet doen tegen me vader.. Hij heeft nu een burnout, + hij is manisch deprisief ofzo (hoorde ik van de dokter die heb ik ook toen nog even gesproken) ik weet echt niet wat ik van hem moet denken
Aan de ene kant denk ik; Het is me vader ik hou van hem
maar aan de andere kant denk ik: het is een ****

Ik ben echt door de war.. |( |(

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:44

Meisje toch... Mijn ex schoonvader was manisch depressief dus ik weet heel goed wat je doormaakt. Die brun out is het probleem niet, het is echt het manisch depressieve. Hij zegt dingen die hij straks echt niet meer weet. Of er zo gruwelijk veel spijt van heeft dat hij zich geen houding meer weet te geven.

Ik hoop echt dat je pa hulp zoekt en goede medicatie, anders is er niet mee te leven. Niet voor jullie, maar helemaal niet voor hem. Je kan zelf overigens ook contact zoeken bij een psychische instelling, er zijn speciale groepen voor mensen zoals jij. Die een partner of vader hebben met die aandoening.

Ik kon er destijds echt niet mee omgaan, dat onvoorspelbare. Ook een probleem wat ik niet verwerkt heb..

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:56

Ik heb wel eens in zo'n instelling gezeten..
en ik heb hulp gehad bij GGnet. en bij jeugdzorg.
maar zelfs dat word me teveel..
dus ik zit zelf ook in de knoop.
door deze situatie ben ik ook maar net over gegaan naar de 4e klas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:58

Moeilijk hoor... Kun je niet weer hulp zoeken, zodat het weer beter met jezelf gaat? Hoe is je moeder eronder, wat vind ze er van? Zijn ze allang gescheiden?

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:17

me moeder heeft der veel moeite mee.. maar we praten wel veel samen, ze zijn nu ongeveer 10 jaar gecheiden.. vanaf dat ik 6 was, en ik ben nu 16..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:30

Hee AJ, ook aan het nachtbraken? Ik ook.. Moeilijk hoor dat je ouder zo doen. Toen ik nog thuis woonde kon ik helemaal niet met mijn mama overweg, nu is onze band stukken verbeterd.

Je werkte bij de Action he? Ik heb al van meerdere gehoord dat het daar echt aanpoten is. Een vriendin van mij is daar ass. bedrijfsleidster. Een kennis was daar ook ass. bedrijfsleidster en ze zou een vast contract krijgen. Toen kreeg ze een hernia en moest zich ziek melden en toen werd haar contract helemaal niet verlengt.. Vind ik toch wel erg grof van een bedrijf. Ik hoop in ieder geval dat jij je jou plekje vind. Je kan er erg snel doorgroeien begreep ik van mijn vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 01:08

Ik heb teveel op een dag gedaan. Ik ben naar de paarden geweest, op puppybezoek, en op kraamvisite. Dus mijn hoofd kookt over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 01:17

Het was best een leuk dagje, daar niet van.. Maar het is gewoon teveel geweest. En ik baal nog steeds van Garuna..

Oeh, ik ga morgen ook weer wrecken! Kan ik wel gebruiken. En ik moet morgen van mezelf op een christelijk tijdstip opstaan en me hier dan ook melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 01:24

Ach ja, zit nu te mailen met een vriendin. Ook best leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 01:32

Ik heb geen plannen eigenlijk. Zou ik eigenlijk wel moeten maken, anders word het weer zo'n nutteloos dagje. Maar ja, we zullen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 01:45

Misschien kun je ze een netjes mailtje ofzo sturen? Ik vind het wel netjes als je het zou doen eigenlijk.

Ik hield nooit een dagboek bij, had ik geen geduld voor. :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:37

@ Petulan: Eerder al wel even wat gelezen van je, nog niet gereageerd op je. Wat balen dat je paardje niet drachtig is zeg!
(Sorry, is even het enige wat is blijven hangen)

@ Flappie: Ik voelde me wel weer wat beter na het gesprek. We kunnen heel fijn praten en het was prettig om uit te spreken dat ik bang ben dat het altijd zo blijft. Hij weet me dan weer wat op te beuren.

@ CIV: Dat advies kreeg ik inderdaad ook toen ik met een burnout zat. Probleem bij depressie (wat nu meer het geval is) is dat je niks leuk vind. Bij depressie is het op een gegeven moment belangrijk om weer wat actiever te worden. Dus probeer ik af en toe dingen te doen die ik voorheen wel leuk vond.

@ Pink Lady: Sterkte meid! Dat valt allemaal niet mee zeg. Ik ga met Angela mee dat de burnout het probleem niet is. Ik weet verder niet zo goed wat ik er over moet zeggen. Het is een moeilijke situatie voor je om je vader zo te zien. Goed dat je met je moeder kan praten. Nogmaals sterkte!

@ AJ en Angela: Heb jullie nachtelijke verhalen vluchtig gelezen en niet alles in me opgeslagen.
Angela: Goed dat je je voorgenomen hebt om op tijd op te staan. En mocht het niet gelukt zijn: Niet boos zijn op jezelf. Leuk dat je je voorgenomen hebt om weer te gaan Wrecken. Veel plezier!

Ik heb zelf wel goed geslapen. Was zelfs even voor de wekker wakker. Misschien kom ik langzaam wel weer in het ritme van op tijd op staan :+ .
Tot slot nog even voor iedereen: :(:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:45

CIV: kon het gisteren niet meer opbrengen om te reageren. Mijn vriend is uiteindelijk ruim 2 uur later thuis gekomen. Ondertussen had ik sinds lange tijd nog eens een angstremmer genomen want stond stijf van de stress owv wat dit met hem zou doen en eerlijk gezegd vertrouw ik zijn vader niet (vnl fysiek dan). Gelukkig was zijn zwager thuis binnen en die heeft gelukkig op meerdere vlakken ook zwaar ingegaan tegen mijn schoonouders (dat het idd alleen maar om geld gaat bij hun enz...).
De vriend die er bij was is echt een gouden kerel die het allemaal zo duidelijk ziet dus dat gaf ook een erg goed gevoel, dat hij tenminste niet alleen was. Na 2 uur praten heeft hij uiteindelijk wel een heel groot deel van zijn spullen me gekregen (dus heb hier nu ineens een huiskamer vol dozen en mijn moeder neemt ook spullen mee naar huis want die hebben nu 1x meer ruimte :)).

Verder zal het de volgende dagen wel duidelijk worden wat voor impact dit heeft op hem en ons. Wat contact betreft met zijn ouders: ik heb hem gezegd dat ik het niet kan opbrengen om nog contact te hebben op dit moment (ik ben 1x terug gegaan na die brief en heb mij toen soort van moeten excuseren en dat doe ik geen 2e x; heb dat toen voor mijn vriend gedaan en had toen al het gevoel dat ik mijn eigen gevoelens een soort van 'verloochende' en ik heb nu ook echt niets 'verkeerd' gedaan) en wat hij doet zijn beslissing is.

Zijn zwager wil iig nog een gesprek onder 4 ogen met hem want hij heeft nu ook de kant van mijn vriend gehoord en die vertrouwd ook heel het verhaal niet meer (die heeft alleen maar de kant van mijn schoonouders gehoord tot nu toe dus ook de nodige leugens).

Dus ja erg bewogen dagen achter de rug en hopelijk nu eindelijk lekker met ons bezig zijn. In augustus hopelijk 1,5 week naar Spanje en even dringend de batterijen opladen.

CIV: even naar jou nu. Heb je al gesprek gehad met je bedrijfsleider over je uren terugschroeven ? En staat je paardje op het land op het moment of wat zijn de afspraken met de staleigenaar wat er met je paardje gebeurd de dagen dat je niet kan komen ?

Voor de rest heb ik het even niet kunnen opbrengen om serieus bij te lezen. Chronisch slaaptekort en een erg malende hersenpan is hier de oorzaak van :p

Hopelijk heeft iedereen een goede dag !!!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:48

PW: super dat jullie ook zo goed kunnen praten en dat hij je ipv nog een slechter gevoel te geven, hiermee kan opbeuren.
Ik moet zeggen dat mijn vriend mij de laatste tijd ook erg vaak moet oppeppen terwijl hij het zelf ook zo hard kan gebruiken. Dus af en toe zijn ze toch erg handig he die vriendjes :p (grapje hoor).

En ook super dat je terug een ritme aan het opbouwen bent. Ik probeer mij zelf ook te verplichten van op te staan 's ochtends als mijn vriend gaat werken (lukt niet elke ochtend maar we doen ons best). Is voor hem leuker en zo behoud ik toch een beetje een ritme.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:53

En tot slot ook nog een goed nieuws van deze kant uit: vraag mij niet hoe het mij gelukt is, in de toestand hoe ik mij opdit moment voel, maar ik heb een positief advies gekregen voor het assesment dat ik heb moeten ondergaan. Maw zou ik nu dus als het goed is, kunnen gaan kijken voor een baan bij de overheid. Dit was nl de laatste stap van de sollicitatieprocedure !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:59

Flappie: Proficiat!!!!

PW: ik ben inderdaad op tijd opgestaan, en weer terug het bed in gegaan...

Even goed nieuws, aanstaande dinsdag heb ik kennismaking bij de activeringstherapie. Ik moet loopschoenen meenemen! Waaah, spannend!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:01

Flappie: Goed zeg! Gefeliciteerd. Daar had je toch dat psychologische onderzoek voor gehad?

Angela: Ik ben na de dagbehandeling op de bank gekropen en heb ook nog even geslapen. Was nog zo moe.
Zeker spannend joh! Ik ben heel benieuwd dinsdag. Wel heel fijn dat er nu een beetje schot in lijkt te komen. Hoe voel je je verder?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:02

Nou mijn dag was niet veel of zeg maar niks. Vanmorgen op mn werk werd ik niet goed, ben een aantal keer naar de toilet gelopen maar ik hield het niet tegen, een paniekaanval.... Had last van pijn op de borst, zweten, kon mn kopje niet meer stil houden dus mn collega's ongerust en de bedrijfsarts gebeld, toen kwamen de traantjes.

De bedrijfsarts heeft voor de zekerheid een hartfilmpje gemaakt := maar alles was goed, dat is weer wel een geruststelling maar ik voelde me zo rot. Ben terug gegaan naar mn werkplek en heb de dag nog vol kunnen maken, was op den duur ook weer wel rustig. Moet wel zeggen dat ik niet veel heb gedaan maar ben toch ergens wel trots dat ik ben gebleven.

Nu ben ik echt helemaal op, zometeen bij ons thuis eten en vanavond een verjaardag maar ik denk dat ik die maar even afzeg. Het is van mn schoonzusje en ik wil eigenlijk niet dat de hele familie meteen van dit gebeuren op de hoogte is. Schaam me er ergens toch wel voor, ook tegenover mn collega's. Heb overgens gezegd dat het komt omdat mn vriend weg is.

Lees vanavond misschien nog wel bij maar wilde het even met jullie delen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:43

Hey CIV wat naar zeg. Kan me voorstellen dat je je er ergens ook wel voor schaamt, maar dat is helemaal niet nodig. Je bent juist hartstikke dapper geweest!!! Vind het trouwens niet raar dat je hebt gezegd dat het komt dat je vriend weg is. Soms moet je mensen niet wijzer maken dan ze zijn ;) Wel verstandig denk ik om de verjaardag af te zeggen, je hebt wel even genoeg gehad voor vandaag denk ik.

Ik heb net weer even gesport. De laatste tijd sleepte ik me naar de sportschool en ging het wat minder. Het kostte me veel moeite. Maar woensdag en vandaag ging het sporten weer wat beter. Het deed me zelfs goed. Waar het me anders energie kostte, leverde het nu zelfs een beetje energie op. Weet ik weer even waar ik het voor doe :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:29

CIV: zo is wel minder, maar wel dapper dat je gewoon je dag hebt uitgewerkt ! En zoals PW al zegt, waarom zou je ze meer moeten zeggen dan dat. Is niet meer dan een plausabel excuus dus niets mis mee toch ?

Weet je al wat je gaat doen met de verjaardag vanavond ?

PW: ik zit ook nog altijd te verzinnen wat ik aan sport zou kunnen gaan doen om te ontspannen, maar kan echt niets verzinnen (buiten paardrijden dan maar met 2 kreupele en een 2 jarige kom je niet ver natuurlijk :))

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:57

Ik blijf vanavond lekker thuis, heb net even wat nodige telefoontjes gepleegd en doe nu niets meer, zit wat muziek te luisteren. Ben ook erg moe. Heb wel tegen de bedrijfsarts gezegd dat ik bij een psych. heb gelopen want hij vroeg of ik het vaker had gehad en hoe ik het heb opgelost, toen heb ik wel eerlijk geantwoord. Heb niet gezegd dat dat een aantal weken terug was :o

PW, van sporten zou je energie moeten krijgen zegt men, zelf ben ik meestal te lui om me er toe te zetten.

Flappie, ik heb nog wel een merrie staan die een ruiter zoekt ;) Yoga schijnt heel ontspannend te werken misschien is dat iets?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:08

CIV: even naar jou nu. Heb je al gesprek gehad met je bedrijfsleider over je uren terugschroeven ? En staat je paardje op het land op het moment of wat zijn de afspraken met de staleigenaar wat er met je paardje gebeurd de dagen dat je niet kan komen ?

Kwam deze vraag nog tegen (heb even bijgelezen) Volgende week werk ik 4 dagen dus zo'n 32 uur, de week daarop gaan we gelijk zakken naar 20uur dus dat is wel fijn! Het komt eigenlijk iets te laat, dat zagen we vandaag weer wel. Mijn paardje staat op een pensionstal en gaat iedere avond naar binnen. Er gebeurt niets met mijn paard als ik er niet ben, buiten de dingen waar ze voor betaald krijgen dan. Verder hebben ze geen tijd om er iets mee te doen of ze hebben er geen zin in. Als ik straks wat minder ga werken dan ga ik proberen haar weer op te pakken, al is het maar met longeren. Maar als je hier naar haar halfzusje kijkt, ook op bokt, dan zit er nogal wat in en het is zonde omdat er niet uit te (laten) halen. Nu denk ik wel dat die van mij iets rustiger is.

Gefeliciteerd trouwens met de goede uitslag! Wanneer hoor je hier meer over? Met je vriend en zijn ouders is nu ook geregeld, las ik wel?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:16

Ik kan het ff niet mer bijhouden.

Misschien moeten we om beurten eens een samenvatting maken van de laatste pagina's :o

Vanochtend Arboarts.. nam me weinig serieus ;(

Plus zit al de hele dag in de stress, heb een zieke kitten ;(

Bah bah en nog eens bah.
Hopelijk knapt ie snel op.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:19

Ik duim voor je kitten CM, is toch altijd weer erg als dat kleine grut ziek word. :(:)