Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:55

@Loess beterschap meid.....

Ik heb van mijn moeder de walk to fit of zo iets gekregen om mijn beweging te registreren, voorheen had ik een hele gave stappenteller die ook het aantal kcal e.d. registreerde, maar die heb ik per ongeluk door het toilet heen gespoeld een tijd terug en nooit meer zo'n fijne stappenteller gevonden. Dit is ook wel grappig :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:19

Beterschap Loes!!

miep; balen van je stappenteller! Gelukkig werkt deze ook goed..

zo, net ff klein rondje hardgelopen, mijn dagje voor vandaag:

O: 2 volkorencrackers + kipfilet
T: appel
L: 200 ml kwark (optimel) + 2 beschuiten light jam
T: banaan
T: evergreen
A: ?? waarschijnlijk gewoon boterhammen want ik moet werken..
T: blikje cola light

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:22

oeienmorgen allemaal!!
@loess beterschap, ik hoop dta je niet te lang ziek blijft
@kytha: ik vind je dag erg mager. Bijvoorbeeld die lunch, dat is erg weinig, in plaats van die 2 beschuiten zou je misschien beter 2 boterhammen kunnen pakken.

mijn schema van gisteren:
o: 2 boterhammen met 1/2 plak slankie kaas
t: 1 fitnessboterham met een beetje brie
m: groetnensoep (heel erg gevulde) met 1/2 broodje haring en 1/2 broodje met rozijnen en granen (+ 1 plas chocomelk van optimel)
t: 1 fitnessboterham met 1/2 plak slankie kaas
t2: 2 dunne plakken jonge kaas en 2 dropsnoepjes van napoleon
a: 1 fitnessboterham met 1/2 plak slankie kaas en 1/2 plakje cake(notencake van lidl= niet zo vettig)
t: 1 sinaasappel

schema van vandaag:
o: 200 gram vruchtenyoghurt en 50 gram creusli
t: 1 boterham met 1/2 plak slankie kaas
m: misschien dat we wat in de stad eten --> broodje gezond met veel sla
t: een appel en 1 of 2 stuks pruimen
a: een maaltijdsalade bacon, maar dan zonder de bacon (bleh)

vandaag ga ik maar eens even niet aan dat move your body meedoen :P heb gigantische spierpijn in mijn rug ervan, als ik een ets verkeerde beweging maakt voelt dat niet zo heel leuk aan:P:P

Mizoan

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:02

Kan iemand mij vertellen of het een fabel of een feit is dat het goed is voor het afvalproces om groene thee te drinken :?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:03

eh volgens mij wel goed. bevat geen theïne (ofzo) dus sowieso gezonder dan thee-thee :D En de antioxidanten zijn goed voor vanalles en nog wat :D
En verder houdt mijn kennis ook op ;)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:11

Zit nou op de 62,9! Ik wilde vandaag van de 63 af zijn, dus het is mij gelukt..

Nou het weekend streng blijven doen en dan zit ik na het weekend hopelijk op de 62,5. Ik heb dan ook een afspraak bij de dietiste. Vaak en ik zwaarder op hun weegschaal. Komt ook omdat ik dan al gegeten heb.

Mijn ouders gaan komende week op vakantie. Zal dus een zwaar weekje worden. Koken is al niet bij grootste hobby. En om dan ook nog eens 7 dagen gezond te koken. Meestal ga ik uiteten als hun niet thuis zijn.. Maar dat gaat nou dus niet.. :Y)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:14

Even gegoogeld op groene thee :D

Groene thee laat vetcellen krimpen

Poeder van gedroogde groene thee remt de groei van de vetlagen. Dat ontdekten Japanse onderzoekers. Volgens hun proeven komt de vetverbrandende werking van het preparaat op het conto van de bijna weer vergeten anti-oxidantwerking van groene thee.

De Japanse onderzoeksgroep bestudeert de werking van groene thee al enkele jaren. In de jaren negentig ontdekte de groep dat groene theepoeder de opslag van vetzuren in vetcellen afremt. In reageerbuizen, tenminste. Maar werkt thee ook in organismen? Om daar achter te komen gaven onderzoekers de extracten tien dagen lang aan mannelijke ratten. Elke rat kreeg dagelijks 130 milligram extract, opgelost in water, toegediend via een slangetje in de mond dat doorliep tot in de maag.

De dieren kregen een dieet dat voor vijftig procent uit suiker bestond, en voor 15 procent uit boter. Zo hoopten de onderzoekers de dieren vet te mesten. Dat lukte prima. De ratten werden snel zwaarder. Maar zoals je in de onderstaande figuur kunt zien remde het extract de gewichtstoename af. PGT staat trouwens voor powdered green tea.

De verminderde groei betekende ook minder vetmassa, bleek toen de Japanners de epidymale, perirenale en mesenterische vetmassa's uit de dieren haalden en wogen. Ook de lever was minder zwaar.

Uit reageerbuisproeven wisten de Japanners al dat groene thee-extract de hoeveelheid triglyceriden in vetcellen vermindert. De resultaten hieronder zijn verkregen door vetcellen bloot te stellen aan een concentratie van 0.1 milligram per milliliter. Dat is hoog.

In de vetcellen was de aanmaak van het enzym SOD - voluit: superoxide dismutase - verhoogd, ontdekten de onderzoekers. SOD is een anti-oxidant die agressieve verbindingen uitschakelt. Als vetcellen insuline waarnemen gebruiken ze zulke agressieve stoffen om het insulinesignaal aan de rest van de cel door te geven, waardoor de cel vetten gaat opslaan. Groene thee blokkeert dat proces, vermoeden de Japanners.

Eerder ontdekten de Japanners al dat vitamine C dat het afslankeffect van groen thee versterkt. In reageerbuizen legden vetcellen, in een omgeving met groene thee-extract, minder triglyceriden vast naarmate de onderzoekers er meer vitamine C aan hadden toegevoegd. (VC-L staat voor een concentratie van 0.18 microgram vitamine per milliliter, VC-H voor 0.35 microgram per milliliter.)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:16

Kytha schreef:
zo, net ff klein rondje hardgelopen, mijn dagje voor vandaag:

O: 2 volkorencrackers + kipfilet
T: appel
L: 200 ml kwark (optimel) + 2 beschuiten light jam
T: banaan
T: evergreen
A: ?? waarschijnlijk gewoon boterhammen want ik moet werken..
T: blikje cola light

Ik vind dat je wel een mooi schema hebt. Kwark vult erg goed.
Maar ik zou wel bij het avond eten iets van soep erbij eten..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:26

Haha als ik naar de groene thee grijp val ik zeker af, want zit de hele dag op het toilet met enorme krampen. Kan niet tegen bepaalde stof die erin zit ofzo!

Ik eet dus echt té weinig zuivel, maar vind het niet zo lekker en vind het super moeilijk om te eten!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:31

bedankt voor jullie reacties. Ik probeer de beschuiten voor crackers om te ruilen en nog een cup a soupje bij het avond eten.
Nu eerst een kop groene thee ;)

Ik woog vanochtend 64,7.. wil sowieso terug naar de 62, dan pas ik weer redelijk in m'n spijkerbroeken :o maar liefst 60 kilo.. en daarna zien we wel verder ;)
maar ben allang blij als ik 62 weeg over 6 weekjes..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:35

Hoe groot ben jij Kytha?

Beschuiten zijn enorm lekker wel he? Ik had laatst volkoren beschuiten met 20+ kaas, jum jum jum!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:38

Loesss schreef:
Haha als ik naar de groene thee grijp val ik zeker af, want zit de hele dag op het toilet met enorme krampen. Kan niet tegen bepaalde stof die erin zit ofzo!

Ik eet dus echt té weinig zuivel, maar vind het niet zo lekker en vind het super moeilijk om te eten!

Dat zuivel probleem is erg herkenbaar :o

Gaat een kopje groene thee halen :P

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:39

Ik ben nog aan het twijfelen wat ik dadelijk ga doen met eten.
Ik moet om half 12 thuis aanfietsen naar de bushalte. En ik heb les om kwart over 1.
Ik zoek het eigelijk niet om te gaan picknikken in de bus met mijn crackers en slankie..

Of ik moet de crackers van te voren smeren en dan even snel in de trein eten.
Maar dan heb ik geen yoghurt gegeten.. :7

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:40

Vinden jullie dan kwark oid ook niet lekker?
Ik vind het heerlijk om een bakje vla te nemen na het avond eten! :9

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:42

Nope ;( bleeeeah vies....

Met moeite krijg ik een vitalinea yoghurt bekertje in :=

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:45

Nope ik vind het 1 dag lekker en dan heb ik zo'n pak of doos staan en eet ik het toch niet! Alleen bij mijn ouders drink ik wel optimel, omdat mijn mams dat gewoon voor me ingiet :P!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:08

vla vind ik altijd heerlijk ook na het eten
Kwark ik weet niet of ik dat lus :P
Ik drink altijd mild&Drink vind ik altijd so lekker :9

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:10

Hmm, en stracciatella yoghurt dan!

Ohh, die van de aldi! In die emmer, die is echt zo godelijk!!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:17

Loesss schreef:
Hoe groot ben jij Kytha?

Beschuiten zijn enorm lekker wel he? Ik had laatst volkoren beschuiten met 20+ kaas, jum jum jum!

ik ben zo'n 1.69 denk ik.. zou het liefst 58 wegen maar eerst maar eens richting de 60/62 ;)
Hoe lang ben jij?

beschuiten zijn idd heerlijk :D en wel goed voor m'n darmen (ik heb PDS, en ik blijf rennen :P dit stopt een beetje.. ontbijtkoek daarentegen gaat helaas meestal niet goed).

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:18

Jaaa dat vind ik wel lekker, maar das weer niet echt zo gezond tussendoortje :)!

Maar ik hou ook niet van ijs enzo. Ja waterijs, maar verder doe je mij geen plezier met koeiendingen, oooh jawel kaaas :)! J'adore kaas, alle kaas, brie, chaume, notenkaas, allles! Maar helaas eet ik alleen magere smeerkaas en heerlijke 20+ kaas :P!

Hmm ook PDS Kytha, ik ook! Daarnaast nog meer problemen met darmen..... ds moet ook beel opletten met eten! Ik eet bepaalde dingen dan ook niet!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:19

Loesss schreef:
Hmm ook PDS Kytha, ik ook! Daarnaast nog meer problemen met darmen..... ds moet ook beel opletten met eten! Ik eet bepaalde dingen dan ook niet!

ik heb ook een hele lijst aan klachten, gezonder eten werkt wel (hoewel ik merk dat de verandering ook weer eventjes meer last geeft), maar vrees dat ik er nooit helemaal vanaf ga komen..
Gebruik nu darmreiniger, met veel van die vezeltjes, scheelt ook al weer iets :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:22

Wat is darmreiniger?

Ik heb naast PDS een scheurtje in de darm en verhoogde spierspanning in de darm, dus ik gebruik nog 2 soorten medicijnen.

Bij mij gaat het ook veel beter als ik gezond eet, maar op vakantie gaan is altijd weer een klein rampje :P!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:30

Oei, dat is minder, loesss.. helpen de medicijnen wel?

darmreiniger is een soort probiotica met Psylliumvezels.. is gewoon van de kruidvat..
heb inmiddels zowat alles geprobeerd, dus dit kan er ook nog wel bij ;)
vooral stress is hier funest voor m'n darmen (en ik werk in de zorg en erg onregelmatig, wat er ook niet aan meehelpt helaas)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:31

Zoo, ik ga naar school toe :evaw:

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:33

succes ;)

ik ga werken tot 21u -O- *geen zin*
:evaw: