Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:26

ik ben echt op de dood voor honden!
ik hou van alle dieren behalve honden!

beestenfreak

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:32

ik heb er echt een hekel aan als je zegmaar een haakje aan je nagel hebt, en dat blijft haken in een stukje stof :=
verder ook een hekel aan clowns en buikspreekpoppen :+ of als er iemand die je niet kent heel dicht achter je fietst/loopt :+

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:42

@ beestenfreak ; dat van dat haakje aan je nagel vind ik gewoon irritant :=

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:13

Uhm spinnen, als mensen over spinnen praten dan krijg ik helemaal de kriebels ve rm'n hele lijf.. vooral op mijn hoofd, er zat een keer een spin in mijn haar en daar kwam ik pas later achter toen ik iets voelde kriebelen op mijn hoofd.. ik voelde met mijn handen en....
blugh ik schudde mijn hoofd en er viel een joekel van een spin om de grote.. brrr

en ohja, voeten.. bah vind het echt het vieste lichaamsdeel
zou ik ook nooit pedicure kunnen worden, respect voor die mensen haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:19

als er iemand heel dicht achter me loopt dan krijg ik het ook benauwd, heb het daar niet zo op.. nu heb ik een scooter, maar daar voor nam ik altijd 1 van de honden mee als ik in het donker naar stal moest, nu hebben we 2 kleine hondjes dus dat werkt niet meer :=

diegene die bang zijn voor vogels, zijn dat grote vogels? of alle soorten?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:56

Spinnen, ben als de doods voor spinnen. En dan niet alleen grote, maar ook kleine. Al gaat het de laatste tijd wel wat beter :)

Ja, en clowns / mensen die in een verkleedpak zitten. Zoals in een attractiepark (hellendoorn heb je een beer) en soms bij kermissen of evenemten, die hoeven niet bij mij in de buurt te komen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:03

maar komt de fobie van clown's etc. (en die ene poppen! en verkleede mensen) niet, omdat je de gezichtsuitdrukking niet kan zien?

hier ben ik achter gekomen :) als ik geen gezichtsuitdrukking zie, bijv. een masker, dan word ik zo bang!!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:46

dees_daan schreef:
als er iemand heel dicht achter me loopt dan krijg ik het ook benauwd, heb het daar niet zo op.. nu heb ik een scooter, maar daar voor nam ik altijd 1 van de honden mee als ik in het donker naar stal moest, nu hebben we 2 kleine hondjes dus dat werkt niet meer :=

diegene die bang zijn voor vogels, zijn dat grote vogels? of alle soorten?

Echt voor alle vogels, dat is dus het probleem. Was afgelopen april naar mexico op vakantie. Maar op dat resort waren heel veel restaurant gedeeltelijk open. Soms kwamen daar dus vogels naar binnen en waren zo brutaal dat ze op tafel achter je gingen zitten ( dit waren een soort merels met langere staart) Ben echt verschillende keren huilend t restaurant uitgelopen. Ook durfde ik niet naar het strand omdat ze daar op strandstoelen gingen zitten.... Durfde maar bij een kant van de zwembaden want daar kwamen ze niet.... En zoals hier in Nederland.... kan ze ontwijken maar ga bijvoorbeeld niet naar plaatsen met veel vogels... loop er met grote boog om heen, ga aan de andere kant van een winkel straat lopen of loop bijvoorbeeld paar straten om .... Echt van koppen, merels,kraaien, tot musjes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:39

oke, vervelend! ik kan het me niet voorstellen vandaar, wij hebben een papegaai, zebravinken, kanaries, en diamantduifjes en ik weet dus dat die laatste 3 niks kunnen doen.. ik kan me wel voorstellen dat je bang word van het gefladder..

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:43

Ik ben echt als de dood voor prikken. :=
Zelfs als iemand met een scherp stokje of zoiets mn huid aanraakt kan ik gewoon echt gaan janken.
Toen met de baarmoederhalskanker prik ging ik nog net niet janken toen mn moeder zei dat ik daar ook een oproep voor kreeg.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:36

Heb een fobie voor prikken!
als ik geprikt moet worden,
word ik HELEMAAL hysterisch!
En na de prik,
val ik altijd flauw

En een fobie voor insecten!
Vind ze echt DOOD maarr dan ook echt DOOD eng
ik durf ook niet veel te zonnen in de tuin enzo,
het vergalt me leven,
maar ze zijn gewoon zo eng!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:37

Simone96 schreef:
Ik ben echt als de dood voor prikken. :=
Toen met de baarmoederhalskanker prik ging ik nog net niet janken toen mn moeder zei dat ik daar ook een oproep voor kreeg.

klinkt bekend,
toen mijn moeder dat zei,
moest ik echt janken!
En ik zei,
ik ga niet enzo enzo,
maar ik moest

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:49

Prikken, heb ik ook een hekel aan ja. Moest dinsdag voor verdoving naar het ziekenhuis -> kiezen trekken.
Nou ik kan je vertellen, ze zijn er nu nog niet uit. O:)
Mag nu onder narcose

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:52

Ik zeg altijd: ik ben nooit te oud om bij pa op schoot te zitten als ik een prik moet :D
Bloedafnemen gaat mij nu beter af omdat het de laatste tijd erg goed gaat en ik er niets van voel :)

Laatste keer dat ik de griepprik moest... (kon gelukkig bij mij op het werk!) heb ik de receptioniste vastgehouden en een verzorgende pakte mij van achter vast. Zo zat ik helemaal ingeknuffelt :D
(was toen 23 :=)

Ben ze nog steeds dankbaar voor hun ondersteunende functie, ze hadden namelijk ook kunnen zeggen: stel je niet zo aan joh :+

(de angst werd erger door alle bejaarden die zeiden dat de prik erg pijnlijk was.... :=)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:55

Spinnen, naalden en hoogtes :).
Als er een spin in mijn huis zit, bel ik gerust midden in de nacht moeders op dat ze naar me toe moet komen om de spin dood te maken. Naalden heb ik door een ziekenhuis een fobie voor gekregen... Pijn doet het niet, maar het idee dat dat ding erin moet.. Bleh! (en dat terwijl ik wel 2 piercings heb :=) En van mijn hoogtevrees ben ik waarschijnlijk binnenkort ook af, want ik moet binnenkort bungeejumpen... Phoe!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:56

Mijn vriendin is overigens alleen bang voor duiven, niet voor overige vliegende beesten :P
Heb nog nooit iemand zo snel door een winkelstraat zien springen en rennen :=

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:58

Spinnen... :\ Zelfs een plaatje in een boek is al eng.

karlynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:02

ben echt mega bang voor naalden!! als ik ze zie krijg ik zn ligt gevoel in me hoofd.
Met bloedprikken val ik ook altijd flauw.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:17

EngeltjeS schreef:
maar komt de fobie van clown's etc. (en die ene poppen! en verkleede mensen) niet, omdat je de gezichtsuitdrukking niet kan zien?

hier ben ik achter gekomen :) als ik geen gezichtsuitdrukking zie, bijv. een masker, dan word ik zo bang!!

nee, bij mij iig niet :)
Dat verplichte lachen, die doorgelopen ogen, het altijd aan je willen zitten, zo overdreven grappig doen, kinderachtig zijn, SAW & IT

ik lag een keer in het ZH, komen ze met cliniclowns :( ;( , nee ik moet het niet hebben hoor :=

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:30

Ik heb problemen met de tandarts, prikken en kippen. Het liefst blijf ik bij alles zo ver mogelijk uit de buurt! Haha.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:56

Vandaag lag er bij ons een dode rat in de piste, helemaal uitgedroogd.
Ik me rot schrikken terwijl mijn paard er rustig overheen draaft. :+
Nu ben ik niet echt bang voor ratten. Maar een uitgedroogde, platte rat. Juk!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:57

Ik ben doodsbang om iemand kwijt te raken..

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:07

Ik kan er echt niet tegen als iemand anders of een ding, dicht bij mijn ogen komt.
Ik word dan echt helemaal gek!
Heel raar, want als ik zelf dicht bij mijn ogen kom kan ik er wel tegen!

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:08

Ik ben echt als de dood voor spinnen, niet echt voor die kleinere, maar meer voor die vieze zwarte beesten die vind ik echt vreselijk. :(
ik ben ook echt heel bang dat ik ooit kiezen moet laten trekken, ik denk als de tandarts zegt dat dat moet gebeuren ik spontaan begon te janken.
En ik vind het ook heel eng om iets hards in mijn mond te hebben wat ik niet kan doorbijten, ben namelijk een keer bijna gestikt door zo'n napoleon bal, heeft ongeveer eenn half uur in m;n keel gezeten dat ik maar een klein beetje lucht kreeg en steeds zat te kokhalzen, ohhh vreselijk!

edit: bedacht nog wat ;)
Laatst bijgewerkt door Coony op 13-06-09 19:20, in het totaal 3 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:09

ik ben bang voor wormen :+ en voor naakt slakken.