Zijn er hier mensen die hooggevoelig zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Zijn er hier mensen die hooggevoelig zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:46

Haai Nathalie :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:17

Ik denk niet dat ik de tekst hier mag neerzetten en ben ook niet heel trots op mn vertaling maar voor de gene die benieuwd zijn, ik heb een deel van de inleiding van het boek vertaald.
Verder ben ik nog niet gekomen :) Maar vind het wel een leuk klusje om te doen, en ook om mn Engels nog wat op te krikken.
Het is misschien niet altijd helemaal correct vertaald maar ik heb het zoveel mogelijk geprobeerd letterlijk over te nemen of er een passende vertaling voor te vinden.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:45

Ik kwam gisteren in dit topic terecht en had hier echt nog nooit van gehoord. Maar na het lezen van een paar pagina's werd ineens een hoop duidelijk.....
Heb de test gedaan en het resultaat klopt toch voor 95%.
Het is wel lastig af en toe, ruzie maken kan ik niet, begin ik te huilen, bij zoetsappige films of boeken begin ik te huilen, een mooi liedje enz.
Ook op het werk heb ik het moeilijk, gezien de slechte situatie van de markt wat nogal wat spanningen met zich mee brengt.
Zucht....
Het beestje lijkt nu in ieder geval wel een naam te hebben. }:0

Emotionale gevoeligheid (score 30):
Emotioneel reactief
U bent emotioneel hooggevoelig. U reageert vaak erg emotioneel op situaties en veranderingen. Daardoor bent u soms erg gespannen, rusteloos, gevoelig en sentimenteel.

Spirituele gevoeligheid (score 17):
Extravert
U bent spiritueel zeer hoog gevoelig. U bent een echte waarnemer. Helaas beinvloeden gedachtengangen of gevoelens van anderen vaak wel uw psyche, waardoor u soms behoorlijk van slag kunt zijn. U staat open voor energiën van allerlei aard en voelt de dingen aan, nog voordat ze gebeuren. U neemt vaak gebeurtenissen waar die zich op grote afstand van u afspelen. U heeft een sterke geloofsovertuiging.

Lichamelijke gevoeligheid (score 18):
Lijden
U bent lichamelijk zeer hooggevoelig. Soms neemt u niet alleen uw eigen pijnen waar, maar ook die van anderen. Niet altijd weet u welke klachten van uzelf zijn en welke van anderen. U bent snel in paniek bij klachten of pijnen en bent hypochondrisch ingesteld. Anderen zien u soms als kleinzerig. U kunt er slecht tegen als anderen ziek zijn of kwaaltjes hebben, ook al zeurt u tegen anderen vaak over uw eigen klachten. U kunt heel erg genieten van lekker eten, maar van tijd tot tijd is uw eetpatroon zeer slecht en lust u opeens bepaald voedsel of een bepaalde drank, niet meer. Op dergelijke momenten moeten anderen bijna het eten in uw mond proppen. Als uw eten niet voldoet aan uw verwachtingen, dan eet u het meestal niet meer op, ook al is het een prima maaltijd. Anderen vinden u ook op dit vlak, soms een zeur. U bent vaak bang om ziek te worden of dood te gaan. U bent lichamelijke zeer hoog gevoelig! U eist van anderen totale eerlijkheid, maar soms bent u zelf niet altijd even eerlijk.

Psychische gevoeligheid (score 26):
Instabiel
U bent psychisch zeer hooggevoelig. U bent psychisch instabiel en snel van slag. Dat maakt dat u de ene keer heel opgewekt en positief bent en een andere keer het leven totaal niet meer ziet zitten. Soms kunt u wat suicidaal zijn. U kunt soms erg zeuren of opstandig, zelfs zeer agressief reageren. U heeft vaak afwijkende gedachtengangen en beleeft vaak uw eigen waarheid, welke sterk afwijkt van de echte waarheid. U raakt van slag door veranderingen of als dingen niet exact gaan zoals u zelf in uw hoofd had. U heeft een iets te levendige fantasie! U heeft de neiging zich terug te trekken en kan moeilijk omgaan met stresssituaties. U functioneerd het beste in een prikkelarme opmgeving. Zolang mensen u met rust laten gaat het redelijk goed met u. Tijdens stabiele momenten bent u erg liefdevol, maar tijdens instabiele momenten kunt u totaal liefdeloos en gewetenloos zijn. Soms moet u tegen uzelf of anderen tegen u beschermd worden. U bent psychisch extreem hooggevoelig!

Algemene gevoeligheid (score 20):
Zeer gevoelig
U bent zeer hooggevoelig op allerlei vlakken. U bent daardoor snel van slag en vaak verdrietig, zonder dat u zelf beseft waarom. Soms lijkt u zich het leed van de hele wereld aan te trekken maar soms ook bent u keihard en gaat u over lijken. Dat doet u alleen maar als het u teveel geworden is en u zichzelf wilt beschermen. U bent vaak erg gevoelig voor weersinvloeden of stemmingen. U bent altijd bezig met wat anderen van u denken of vinden en kan moeilijk tegen onrechtvaardigheid. Mogelijk bent u zelfs paranormaal begaaft en erg spiritueel. Uw algemene gevoeligheid is zeer hoeggevoelig.

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:44

Dát is het nu net.
Er zijn nu veel mensen die hier toevallig op dit topic stoten en zich er in herkennen.
Maar hoe weet je het nu écht?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:47

Naja ik weet het vrijwel zeker. Ik had al een tijdje over hooggevoeligheid gehoord en een vrouw die nog nooit mij heeft gezien of gesproken gaf mij een horoscoop (kent wel mijn moeder maar die heb ik er niks over verteld en vind het eigelijk onzin maar ze deed het voor mij wel betalen) en daar stonden heel veel waarheden in en ook dat ik hooggevoelig was.

Maar een wetenschappelijke bevestiging zul je nooit krijgen.

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:26

Dat is wel jammer inderdaad.
Het word misschien wel als 'modeding' gezien, snap je?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:29

Voor mij maakt het niet uit hoe anderen het zien. Ik heb geen bewijs nodig om te weten dat ik zo ben. En andere mensen voelen het ook, en dan is het gewoon fijn om te zien hoe die ermee omgaan toch? Of het nou een naam heeft, bewezen is of niet.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:19

hey meiden ben even een tijdje weggeweest maar wil wel weer meelezen en posten. hoe gaat het hier en met jullie?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:28

Ronja_b schreef:
Dát is het nu net.
Er zijn nu veel mensen die hier toevallig op dit topic stoten en zich er in herkennen.
Maar hoe weet je het nu écht?

En dat is het probleem met veel psychische problematiek/ziektes. :j
Lees eens rond en je herkent je erin. :)
Elk ziektebeeld heeft wel weer kenmerken die je herkent..
Maar als iemand zich er goed bij voelt zichzelf de stempel op te plakken van hoogsensitief, dan moet hij dat doen. Zeker weten zul je het toch niet, aangezien het door maar weinig psychologen/psychiaters als aandoening gezien wordt.

Ik heb het echt gehoort van verschillende psychiaters en psychiatrisch verpleegkundigen. En het heeft voor mij lang geduurt voordat ik door had wat ze bedoelden en waar het over ging, en dat ik het accepteer. Ik heb echt hele goede hulp die hier heel serieus mee omgaat en die het ook echt als een soort psychische aandoening ziet. Maar ik heb ook wel eens met een arts gepraat die het onzin vindt, volgens hem bestaad het niet.
Dus ik denk dat het moeilijk is en blijft, om zeker te weten of je hoogsensitief bent!
Maar er zijn denk ik wel bepaalde kenmerken, zoals het snel overstuur raken, het bij moeten slapen midden op de dag etc. Ik bedoel, kriebel van een labeltje in je trui, dat hebben natuurlijk veel mensen. ;) Je moet denk ik naar serieuzere dingen kijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:35

Ik ben het met je eens Nathalie.. Bij mij is de 'stempel' geplakt door de GGZ (psych) en mijn haptonoom. De haptonoom vind ik trouwens een echte aanrader. De laat je de kracht ervaren van het voelen, en geloof me, het geeft je een megaboost!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:22

Ik heb de indruk dat er hier een paar mensen zijn die het 'hoogsensitieve' op een negatieve manier bekijken. Misschien ook omdat ze door sommige mensen op een negatieve manier benaderd zijn (bv: je bent arrogant, je bent nogal verlegen, etc...)

Ik zie het als een van m'n goede kanten (meestal toch):
Ik heb een goede mensenkennis en ben ervan overtuigd dat mijn hoge gevoeligheid er veel mee te maken heeft maar dit wil ook zeggen dat ik mensen die zich niet goed voelen in hun vel hiermee ga kunnen helpen... Zodra ik zelf m'n emoties wat leer beheersen uiteraard want het is ook niet de bedoeling dat je bij alles gaat janken uiteraard :s :)
Voor mij wilt het ook zeggen ja, dat het misschien op de slechte momenten erg zwaar kan worden omdat ik het zo hevig kan ervaren maar dat heb ik ook bij de goede momenten en dat ik m'n goede momenten ook 2x zo intens kan beleven en als ik dan mag kiezen, ja dan neem ik die slechte momenten erbij en ik probeer ermee om te gaan.
Ik weiger ook van het te zien als een psychisch probleem en/of ziekte want dat is het voor mij niet, het is gewoon een 'aanleg' want als je ervan uitgaat dat hooggevoeligheid een ziekte is wat is iemand die extreem laaggevoelig is dan?

Ik probeer te vermijden dat het m'n dagelijkse leven gaat beheersen en probeer ook rustig na te denken als ik bv voel dat een bepaald onderwerp of een collega die slechtgezind is niet teveel invloed heeft op m'n stemming. Niet altijd makkelijk uiteraard maar als je blijft proberen merk je dat het op een gegeven moment wel werkt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:34

Ik zie het echt nog als iets negatiefs inderdaad, maar ik denk zodra ik er mee om leer gaan dat ik het dan wel positief kan gebruiken en zelfs een goede eigenschap is.

Maar goed nu ik met een depressie en overspannen thuis zit is niks positief in mijn ogen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:37

Ik zie het ook nog negatief, maar als ik er even over nadenk vind ik er wel voordelen van :j Komt nog wel!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:56

Zeker en vast, ik ben liever wat te gevoelig (ok misschien soms echt VEEL te gevoelig :p) dan dat het mij allemaal niets doet. Niet dat ik me 'beter' voel dan die mensen want soms denk ik wel van 'verdorie, stomme emotie's' maar ik vind het ook wel fijn als ik iets beleef en zo blij ben dat ik (weer) begin te janken :) geweldig toch ;)

Ik denk dat er redelijk wat mensen hooggevoelig zijn maar misschien de emotie's beter onder controle kunnen houden en er dus ook niet zo zwaar mee geconfronteerd worden. Uiteindelijk is het ook maar een deel van de psyche... er is ook zoiets als zelfbeheersing en dat is voor ieder mens anders, hooggevoelig of niet en sommige mensen kunnen zulke gevoelens beter beheersen MAAR je kan het wel leren.

Ik heb momenteel een coach op het werk die ons eigenlijk communicatietraining ging geven maar ze is met mij dus een andere kant op gegaan, ze is psychologe en ze heeft me er ook op gewezen dat ik hooggevoelig ben, zonder mij echt een 'label' op te plakken maar geleidelijk aan kwam ik er zelf op uit en ze zei op een gegeven moment: 'weet je wat hsp is?' en ik zei 'hmm, nee niet echt' ze zei dat ik het is moest opzoeken en toen ik het ging opzoeken dacht ik 'verrek!!' :) dat ben ik!! :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:24

Voor mij is het absoluut wel iets negatiefs.
Het heeft mij in een depressie gebracht, een alcoholverslaving gegeven, gezorgt dat ik 3 maanden op de PAAZ afdeling was, suicidale gedachten gegeven... Nee ik zie mijn hoogsensitiviteit niet als iets positiefs. Misschien komt dat ooit nog.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 00:27

Voor mij is het ook iets negatiefs. Ik ondervind er alleen maar problemen van, nooit eens de leuke kanten. Al ben ik me wel wat meer aan het richten op spiritualiteit, omdat dat me erg trekt en ik denk dat ik er ook wel 'aanleg' voor heb zeg maar. Ik denk dat dat door de HSP versterkt wordt en daar probeer ik nu wat mee te doen :)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:47

Nathalie schreef:
Voor mij is het absoluut wel iets negatiefs.
Het heeft mij in een depressie gebracht, een alcoholverslaving gegeven, gezorgt dat ik 3 maanden op de PAAZ afdeling was, suicidale gedachten gegeven... Nee ik zie mijn hoogsensitiviteit niet als iets positiefs. Misschien komt dat ooit nog.

Ik hoop voor jou dat het nog komt, echt waar! Ik moet zeggen dat mijn 'moeilijkste' periodes stillaan achter de rug zijn, ik zal niet zeggen dat er geen moeilijke periodes meer zullen volgens want ja, sh*t happens, spijtig genoeg maar door de coaching leer ik stillaan meer en meer hoe de controle te houden en het niet volledig te verliezen als het niet gaat. En ik moet zeggen dat ze er net op het goede moment aan kwam, mijn eerste sessie was een week na ik m'n paard liet inslapen en ik had op dat moment echt geen idee hoe ik het moest verwerken (ik ben er nog steeds mee bezig hoor) ik werd echt overmand door gevoelens, ik liep de hele dag te piekeren, had geen honger en maar huilen, huilen, huilen.

Ik ben een hele sterke band met m'n dieren, m'n 2 paarden, en m'n hond en ik weet dat dat te maken heeft met de 'taal' die ik spreek met die dieren, pure lichaamstaal uiteraard maar ik heb de indruk dat zij voelen wat ik voel. Ik voel ook heel snel aan wanneer er iets niet goed zit, ik voelde mijn paard al onregelmatig worden zonder iemand het kon zien en paar dagen nadien begon hij pas echt kreupel te worden. Ook heb al moeilijke paarden kunnen benaderen en ben nog nooit een trap of beet gehad van zo'n paarden, integendeel, ik krijg er meestal meer van gedaan dan de eigenaars. Je moet daar uiteraard niet hoogsensitief voor zijn maar ik denk dat het in mijn geval de relatie met die dieren wel positief beinvloed...

Heb je zelf al bewust begeleiding gezocht? Gewoon om die negatieve gevoelens wat meer onder controle te houden? Het is op zich al moeilijk genoeg om je eigen gevoelens onder controle te houden en vaak neem je die 'energie' ook over van andere mensen en dat maakt het meestal eens zo moeilijk en dan overvalt het je... voor mij is dat in ieder geval wel zo...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:53

Brando, wat jij beschrijft over je band met dieren, heb ik precies zo. :) Dat is dan wel een positief puntje misschien!

Ik heb begeleiding van de GGZ. Niet echt gericht op hooggevoeligheid, maar gewoon op mijn dagelijkse problematiek. Ik krijg goede hulp, maar ik zie het hoogsensitieve toch echt als iets negatiefs voor mij. Ik heb er teveel problemen van.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:18

Op die manier krijg je ook zoveel terug van die dieren he, dat is altijd fijn :)

Ik kan wel begrijpen dat je er nog moeite mee hebt, maar ik denk dat eens je op andere vlakken ook weer een beetje rust kan vinden dat je dan uiteindelijk het positieve ervan gaat kunnen zien. Er zijn toch wel zaken waar je goed in bent en waar je best trotst op mag zijn, probeer daar je energie uit te halen...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:45

Even hoor.. Nathalie :(:) Ik kan het me zo goed voorstellen dat je je zo hebt gevoeld!
Ik begrijp ook dat je het als iets negatiefs ziet. Ik moet ook erg mn best doen soms om de positieve punten ervan te zien.
Dan maak ik maar gewoon voor mezelf een rijtje met positieve punten. Ik denk dat het tijd kost voor jou om ermee te leren omgaan, maar ik weet zeker dat het goed gaat komen.

Ik heb inderdaad ook altijd een diepe band met dieren. het hsp zijn maakt het voor mij mogenlijk dat ik met dieren op intuitief nivo kan communiceren. Nu kan ik dit ook nooit lang en vaak doen omdat ik dan wer last krijg van een tijdsdruk en daar kan ik niet zo goed tegen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie verder nog 'rare' dingen hebben behalve de symptomen. Zo kan ik dus echt mezelf helemaal gek maken als ik op de bank zit en ik zie dat de deur open staat. Kan ik écht niet tegen!

Dit was overgens mijn score:
De uitslag van uw test:

--------------------------------------------------------------------------------

Emotionale gevoeligheid (score 32):
Emotioneel reactief
U bent emotioneel hooggevoelig. U reageert vaak erg emotioneel op situaties en veranderingen. Daardoor bent u soms erg gespannen, rusteloos, gevoelig en sentimenteel.

Spirituele gevoeligheid (score 18):
Extravert
U bent spiritueel zeer hoog gevoelig. U bent een echte waarnemer. Helaas beinvloeden gedachtengangen of gevoelens van anderen vaak wel uw psyche, waardoor u soms behoorlijk van slag kunt zijn. U staat open voor energiën van allerlei aard en voelt de dingen aan, nog voordat ze gebeuren. U neemt vaak gebeurtenissen waar die zich op grote afstand van u afspelen. U heeft een sterke geloofsovertuiging.

Lichamelijke gevoeligheid (score 13):
Lijden
U bent lichamelijk zeer hooggevoelig. Soms neemt u niet alleen uw eigen pijnen waar, maar ook die van anderen. Niet altijd weet u welke klachten van uzelf zijn en welke van anderen. U bent snel in paniek bij klachten of pijnen en bent hypochondrisch ingesteld. Anderen zien u soms als kleinzerig. U kunt er slecht tegen als anderen ziek zijn of kwaaltjes hebben, ook al zeurt u tegen anderen vaak over uw eigen klachten. U kunt heel erg genieten van lekker eten, maar van tijd tot tijd is uw eetpatroon zeer slecht en lust u opeens bepaald voedsel of een bepaalde drank, niet meer. Op dergelijke momenten moeten anderen bijna het eten in uw mond proppen. Als uw eten niet voldoet aan uw verwachtingen, dan eet u het meestal niet meer op, ook al is het een prima maaltijd. Anderen vinden u ook op dit vlak, soms een zeur. U bent vaak bang om ziek te worden of dood te gaan. U bent lichamelijke zeer hoog gevoelig! U eist van anderen totale eerlijkheid, maar soms bent u zelf niet altijd even eerlijk.

Psychische gevoeligheid (score 29):
Instabiel
U bent psychisch zeer hooggevoelig. U bent psychisch instabiel en snel van slag. Dat maakt dat u de ene keer heel opgewekt en positief bent en een andere keer het leven totaal niet meer ziet zitten. Soms kunt u wat suicidaal zijn. U kunt soms erg zeuren of opstandig, zelfs zeer agressief reageren. U heeft vaak afwijkende gedachtengangen en beleeft vaak uw eigen waarheid, welke sterk afwijkt van de echte waarheid. U raakt van slag door veranderingen of als dingen niet exact gaan zoals u zelf in uw hoofd had. U heeft een iets te levendige fantasie! U heeft de neiging zich terug te trekken en kan moeilijk omgaan met stresssituaties. U functioneerd het beste in een prikkelarme opmgeving. Zolang mensen u met rust laten gaat het redelijk goed met u. Tijdens stabiele momenten bent u erg liefdevol, maar tijdens instabiele momenten kunt u totaal liefdeloos en gewetenloos zijn. Soms moet u tegen uzelf of anderen tegen u beschermd worden. U bent psychisch extreem hooggevoelig!

Algemene gevoeligheid (score 16):
Zeer gevoelig
U bent zeer hooggevoelig op allerlei vlakken. U bent daardoor snel van slag en vaak verdrietig, zonder dat u zelf beseft waarom. Soms lijkt u zich het leed van de hele wereld aan te trekken maar soms ook bent u keihard en gaat u over lijken. Dat doet u alleen maar als het u teveel geworden is en u zichzelf wilt beschermen. U bent vaak erg gevoelig voor weersinvloeden of stemmingen. U bent altijd bezig met wat anderen van u denken of vinden en kan moeilijk tegen onrechtvaardigheid. Mogelijk bent u zelfs paranormaal begaaft en erg spiritueel. Uw algemene gevoeligheid is zeer hoeggevoelig.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:02

Wel ik ben echt, heeeeel maar dan ook HEEL moeilijk voor eten... Vooral de textuur van de voeding en of eten er smakelijk uitziet kan me zo de eetlust wegnemen. Ik eet niets waar gehakt vlees in zit (worsten, bolognesesaus, hotdogs, hamburgers, etc...), als ik dan zo'n vetbolletje in m'n mond krijg dan, jakkes... ik ben geen vegetariër maar er is veel waar ik gewoon van walg! Eten moet er voor mij echt smakelijk uitzien en uit 1 stuk bestaan, tenzij ik weet wat erin zit. Bv veggieburgers eet ik wel. Ik weet het, het is belachelijk, dat zit echt in m'n hoofd maar ik heb het al zo vaak geprobeerd om er iets aan te doen maar niets helpt :o :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:17

Brando090309: Jemig, dit had ik bijna kunnen schrijven...Idd die textuur. Ik heb dan weer niets met fliebers, geen fliebers in mijn sap, groente die fliebers geven blief ik niet en soep met fliebers moet ik al helemaal niet...Oja, fliebers, euh..van die draadachtige dingetjes. ;)
En hoe het eruit ziet ook. Ik moet het als 'iets' kunnen identificeren, anders komt 't mijn mond niet in.

Jenna, zoals jij dat schrijft:
Citaat:
dat ik met dieren op intuitief nivo kan communiceren
Zoiets ja...Net als de anderen heb ik dat ook met dieren, bijna eng soms. Mijn vorige kat, Stoffel, riep me op telepatische manier. Was ik boven wat aan het doen en dan kreeg ik ineens een plaatje van hem in mijn hoofd. Zat meneer beneden voor de deur 'Pff...als de telefoon gaat ben je half zo langzaam niet!'
Caitlin, mijn huidige katje, is ook 'eng'. Die weet precies wanneer ik weg moet of wil, dan komt ze thuis...
Maar ook weten wanneer ze ziek worden, wat ze graag willen en met rijden dat je aanvoelt wat ze gaan doen. Bovenal gewoon die intense band, zelf met mijn verzorgpaardjes en vroeger met sommige manegeponys. Zelfs vreemde dieren blijven vaak als vliegen op stroop aan me kleven, tot insecten aan toe...Kleine kinderen ook, trouwens.

En mijn rariteit is een soort sorteerderitis. Ik sorteer graag...M&ms op kleur, vruchtenhagel op kleur (al was ik toen wel erg verveeld :D ) patatjes op lengte, boeken, halstertouwen, poetsdozen, papieren, kleding. Het is bij mij soms een zwijnestal, maar bv de kledingkast, zelfs de sokken liggen standaard netjes op kleur... :')
Ik ga ook niet de deur uit zonder matchend ondergoed en sokken, de kleuren moeten terugkomen in de kleding. Ik krijg al de kriebels als ik bv paarse sokken aantrek terwijl ik verder niets paars aan heb...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:03

Haha meiden ik herken niks in de fliebers ( ik eet bijna nooit vlees sowieso, en vruchtensap vind ik niet erg) en het sorteren op kleur,maar het moet wel geordend zijn in mijn huis, en de deur definitely dicht :P

Dat met de dieren herken ik ook zeker weten! Vooral met honden en paardjes :)

Ik heb op dit moment een zakelijk conflikt met een meisje dat vroeger een vriendinnetje was, vroeger zou ik daar zeker dagen van wakker liggen. Ik heb blijkbaar inmiddels een beetje geleerd me af te sluiten van bepaalde negatieve invloeden en harde woorden…het gaat een stuk beter nu! Herkennen jullie dat ook? Ik zie het als iets overwegend positiefs, dat gevoelige, maar ook zeker voor een gedeelte negatief.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:07

Jeetje Nathalie! Wat erg zeg! Dan snap ik goed dat het moeilijk is om hsp positief te zien. Sterkte. :)

@Pluiezebolpum: Dat is ook heel herkenbaar van die kleuren, dat moet bij mij ook altijd goedzitten. Maar toch is mijn kledingkast een zootje. Alleen wat ik aan heb kleurt wel bij elkaar, wit bij wit doe ik al niet aan omdat de tint een half tintje verschilt...
@LittleAnn: Ik kan me nu ook steeds meer afsluiten voor rottigheid, nu zit ik ook beter in mijn vel.

Dat met dieren is voor mij ook herkenbaar, ik heb altijd wel veel gevoel met ze, anders dan andere mensen in ieder geval.
Leven jullie ook erg volgens jullie intuitie? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:14

depressies en alcoholverslavingen op HSP steken vind ik wel wat ver gaan eerlijk gezegd.. :o HSP is grotendeels positief. Eigenlijk is er zelfs heel weinig negatief aan áls je bereid bent om zelf positief ingesteld te zijn. Hoe HSP voor je uit pakt, ligt dus puur aan wat je er zelf van maakt.