Nathalie schreef:Voor mij is het absoluut wel iets negatiefs.
Het heeft mij in een depressie gebracht, een alcoholverslaving gegeven, gezorgt dat ik 3 maanden op de PAAZ afdeling was, suicidale gedachten gegeven... Nee ik zie mijn hoogsensitiviteit niet als iets positiefs. Misschien komt dat ooit nog.
Ik hoop voor jou dat het nog komt, echt waar! Ik moet zeggen dat mijn 'moeilijkste' periodes stillaan achter de rug zijn, ik zal niet zeggen dat er geen moeilijke periodes meer zullen volgens want ja, sh*t happens, spijtig genoeg maar door de coaching leer ik stillaan meer en meer hoe de controle te houden en het niet volledig te verliezen als het niet gaat. En ik moet zeggen dat ze er net op het goede moment aan kwam, mijn eerste sessie was een week na ik m'n paard liet inslapen en ik had op dat moment echt geen idee hoe ik het moest verwerken (ik ben er nog steeds mee bezig hoor) ik werd echt overmand door gevoelens, ik liep de hele dag te piekeren, had geen honger en maar huilen, huilen, huilen.
Ik ben een hele sterke band met m'n dieren, m'n 2 paarden, en m'n hond en ik weet dat dat te maken heeft met de 'taal' die ik spreek met die dieren, pure lichaamstaal uiteraard maar ik heb de indruk dat zij voelen wat ik voel. Ik voel ook heel snel aan wanneer er iets niet goed zit, ik voelde mijn paard al onregelmatig worden zonder iemand het kon zien en paar dagen nadien begon hij pas echt kreupel te worden. Ook heb al moeilijke paarden kunnen benaderen en ben nog nooit een trap of beet gehad van zo'n paarden, integendeel, ik krijg er meestal meer van gedaan dan de eigenaars. Je moet daar uiteraard niet hoogsensitief voor zijn maar ik denk dat het in mijn geval de relatie met die dieren wel positief beinvloed...
Heb je zelf al bewust begeleiding gezocht? Gewoon om die negatieve gevoelens wat meer onder controle te houden? Het is op zich al moeilijk genoeg om je eigen gevoelens onder controle te houden en vaak neem je die 'energie' ook over van andere mensen en dat maakt het meestal eens zo moeilijk en dan overvalt het je... voor mij is dat in ieder geval wel zo...