[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:38

lillytjuh schreef:
Eciara05 schreef:
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met de 24+4 pil?
Ik zit er over te denken om die te gaan slikken maar misschien weten jullie daar meer van. En dan bedoel ik echt ervaringen.

Ik gebruik hem nu een maand of 4 en ben er super tevreden over! Mijn migraine was voorheen met de microgynon heel erg (minimaal 1x per week een flinke aanval) en daarna kreeg ik de gewone yasmin toen werd het al minder maar nu heb ik sinds de 24+4 totaal geen aanval meer gehad.
humeur is stabieler en mijn huid ook! Menstruatie blijft niet uit, maar is gewoon lekker kort...... 2, maximaal 3 dagen. dag 1 is wel heftig maar daarna stelt het niet veel meer voor.
Weet niet wat je motief is om op de 24+4 over te stappen?

Hoi!

Nou ben gister bij de dokter geweest en heb hem besteld!
Ik heb best wel veel stemmingswisselingen en ben veel moe ik dacht moet maar even een andere pil zoeken en toen kwam ik die tegen. Hoop dat het minder word.

liesje1986

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:33

Hoi, ik heb ook de nuva ring sinds een week... had iets gelezen over een berichtenservice ofzo? Weet iemand daar meer van? Anders vergeet ik hem volgens mij nog te verwisselen haha...

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:34

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:35

Voor die service moet je waarschijnlijk op http://www.nuvaring.nl je streepjescode invullen rechtsonder. Ik gebruik het nooit maar lijkt mij dat je 't via dat kunt regelen.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:42

Ja, ik zal eens proberen! Bedankt! Ben wel benieuwd of die ring beter werkt dan alle pillen die ik geprobeerd heb... Mijn lichaam reageert nogal overgevoelig op hormonen. Heb ook 2 jaar mee gedaan aan onderzoek met anticonceptiepil. Moest toen elke keer 3 maand achter elkaar doorslikken, dat beviel best goed haha.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:49

Ik ga beginnen met de microgynon 20 slikken, nu heb ik weinig puistjes maar wel beetje vettige huid. Op internet las ik dat de microgynon20 de vette huid juist wat verergerd. Heeft iemand daar wel of juist geen ervaring mee?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 00:09

Bij de microgynon30 leek ik af en toe wel een krentenbol helaas!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:10

Ik niet, kreeg juist een mooiere huid en niet vet.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:45

Ik slik de Stediril 30, en mijn huid is nu een absolute nachtmerrie. Wordt dit beter na een paar maanden? Ben benieuwd naar ervaringen. :)

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:30

heey allemaal,
Ik slik sinds 2 weken de pil (weet even niet welke het is, in ieder geval iets met 20)
Ik moest van de dokter beginnen op de dag dat ik ongesteld werd. Dat heb ik netjes gedaan, maar nu ben ik nog steeds ongesteld? terwijl ik normaal 7-10 dagen ongesteld was, ben ik het nu al 14 dagen!

Is dat normaal?

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:33

savasan schreef:
heey allemaal,
Ik slik sinds 2 weken de pil (weet even niet welke het is, in ieder geval iets met 20)
Ik moest van de dokter beginnen op de dag dat ik ongesteld werd. Dat heb ik netjes gedaan, maar nu ben ik nog steeds ongesteld? terwijl ik normaal 7-10 dagen ongesteld was, ben ik het nu al 14 dagen!

Is dat normaal?

als dit de microgynon 20 is, dan is deze te ligt voor je

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:56

De afspraak is gemaakt, ik ga vrijdagmorgen naar de HA voor het laten verwijderen van mijn huidige Mirena spiraaltje en meteen laten terugplaatsen van een nieuwe.
Bibber... Al heb ik het laten plaatsen al eens meegemaakt en heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen, dat het eruithalen echt een fluitje van een cent is, heb ik toch wel een beetje de zenuwen.
Na vrijdag weet ik meer...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:44

Ik zou echt dooodsbang zijn. Ik wil niet eens meer voor controle, terwijl ik opzich nooit echt bang voor pijn ben :n

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:01

Het plaatsen de vorige keer en de controle daarna daar heb ik echt geen trauma van, dus nee, dat is het niet.
Alleen ik hoop dat het niet erger is dan 5 jaar geleden, in dat geval overleef ik het wel...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:03

Ik heb iig nog nooit in mijn leven zoveel pijn gehad. En ik vroeg het nog aan het begin, het zou bijna tot geen pijn doen. Nou dat heb ik geweten :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:11

Nu was bij de vorige keer mijn baarmoedermond wel verdoofd en ik geloof dat ze dat nu niet gaan doen...
Maar ik had vorige keer niet op voorhand pijnstillers geslikt, ga ik nu zeker weten wel doen.
Bij mij was het meest pijnlijke bij plaatsen dat mijn baarmoeder verkrampte toen de mirena er eenmaal in zat.
De handeling zelf deed dus helemaal geen pijn.
Ik zie het vrijdag wel, ga me nu proberen geen zorgen te maken.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:14

Ik had alleen pijnstillers gehad.. Bij mij deed alles zeer, had het gevoel dat ik moest overgeven en dat ik flauw ging vallen. Ben zo snel mogelijk naar buiten gerend toen het klaar was. Heb daarna een week op bed gelegen en 10 weken er last van gehad. Hopelijk valt het mee :)

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:51

Ik heb nog 3 strippen van de steridil 30 liggen..... Ik heb namelijk een spiraaltje gekregen en hem niet meer nodig. En iedereen die ik ken slikt een andere pil.

Wie o wie kan ik blij maken met 3 stippen. Doe ik ze zo op de post ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:27

Dat klinkt veel heftiger dan de plaatsing van mijn eerste mirena, daisies, ik heb maar 1 avond in bed gelegen met pijnstillers, voor de rest wel een paar weken wat zeurderig gevoel in de buik, eerste week het ergst, maar steeds verder afnemend tot na een week of 4 niks meer.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:55

Ik heb vooral de eerste dag wel pijn gehad. En nu niet meer. Alleen heb ik nu wel de gehele tijd nog lichte bloedingen. Echt heel erg licht. Hadden jullie dat ook?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:58

Kan ik me niet herinneren van de eerste keer datie bij mij gezet werd, maar dat is dan ook al 5 jaar geleden.
En vrijdag weet ik meer over het wisselen.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:03

succes vrijdag. En laat ons weten hoe het is gegaan.. Ben er wel blij mee dat wanneer hij eruit gaat het ook even zo blijft :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:35

daisies schreef:
Ik had alleen pijnstillers gehad.. Bij mij deed alles zeer, had het gevoel dat ik moest overgeven en dat ik flauw ging vallen. Ben zo snel mogelijk naar buiten gerend toen het klaar was. Heb daarna een week op bed gelegen en 10 weken er last van gehad. Hopelijk valt het mee :)

Ik had exact hetzelfde!

Alleen na een week heb ik er geen last meer van :) Wanneer begonnen jullie te merken dat jullie overgestapt waren? Minder hormonen enz..

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:41

Hoi, ik heb ook even een vraagje.
Ik ben in mijn vorige strip 2x de pil vergeten te nemen. (Dit was in de eerste twee weken) Daarna wel gewoon regels gekregen en opnieuw begonnen met een strip. Heeft dit vergeten van die 2 pillen nu nog invloed op de werking van de pil?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:45

Nu niet meer, en als je niet minder ongesteld was dan normaal hoef je je als het goed is geen zorgen te maken ;)