Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:13

pharagirlke schreef:
Dood neervallen na die prik zal je nu ook weer niet :=

Citaat:
Eerste doden al afgeleverd

Event Reports Obtained from FDA Detail 1,637 Adverse Reactions to Gardasil

(Washington, DC) -- Judicial Watch, een publieke onderzoeksgroep heeft documenten van de US Food and Drug Administration vrijgegeven met details van 1,637 verslagen over de vaccinatie tegen Human Papilloma Virus (HPV), Gardasil. Hierin worden drie doden vermeld van vrouwen die gestorven zijn na vaccinatie door bloedklontering veroorzaakt door de HPV inenting. Eentje stierf direct, de andere twee drie uur na de vaccinatie met het Gardasil vaccin. Het betreft hier twee meisjes van 12 en 19 jaar. De bloedklonterig veroorzaakte hartproblemen dat de dood tot gevolg had.

Ik wil niemand bang maken maar het lijkt me een strak plan dat als jullie ouders willen dat jullie die prik gaan halen idd even over het net surfen en leren over de mogelijk negatieve gevolgen ervan zoals bovenstaande quote aangeeft.

elinebakker

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:16

Moet toch wel even lachen om deze quotes van ranna :+

Laat maar weer eens zien hoe weinig er bekend is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:23

ranna schreef:
Ik wil niemand bang maken maar het lijkt me een strak plan dat als jullie ouders willen dat jullie die prik gaan halen idd even over het net surfen en leren over de mogelijk negatieve gevolgen ervan zoals bovenstaande quote aangeeft.

Ik wil niet poedersuiker doen, maar enig idee hoe groot de kans is dat je nu op dit moment gewoon dood neer valt door een bloedklonter? Dat is ook al menig maal gebeurt........ Toch hoor je niemand zich dáár druk om maken.

Neen, dit zou me niet afschrikken, het feit dat het nog geen tientallen jaren getest word schrikt mij eerder af.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:25

Ik heb alle prikken ondertussen gehad (de laatste al bijna een jaar geleden denk ik), ben er pas mee begonnen nadat ik gemeenschap had gehad. Was geen reden om het niet te doen volgens de dokter.
Het is even een venijnig gevoel als de stof ingespoten wordt, maar uiteindelijk valt het allemaal goed mee hoor! Stijve arm de dag nadien, maar verder geen last van gehad...

Ik ben trouwens geboren voor de jaargangen dat ze terug betalen, dus wij kregen 'maar' 50 euro per spuit terug ofzoiets. Maar de kosten wegen niet op tegen de ziekte natuurlijk :)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:25

Assepoetster schreef:

Je mag lachen wat je wilt. Als het iemand in jouw omgeving overkomt vergaat het lachen je wel vrees ik.
Er is inmiddels zoveel bekend over hoe het zit met dit middel en ik snap niet dat je die waarschuwingen niet serieus neemt.

Nog zomaar even een quote van een site die er natuurlijk ook weer geen verstand van hebben
Citaat:
Maar is het wel zo noodzakelijk en veilig?
Slechts één antwoord is hierop mogelijk: NEE!

1- Wetenschappers hebben nog niet kunnen aantonen dat er een relatie is tussen het HPV virus en baarmoederhalskanker, zelfs geen bewijs dat het de werkelijke veroorzaker is.
2- Artsen zijn kritisch over de vaccinatie, omdat het nog niet duidelijk is of het vaccin levenslang beschermt tegen baarmoederhalskanker. Er is veel meer tijd en onderzoek nodig.
3- Het gaat om een nieuw vaccin, waarvan de werking en eventuele bijwerkingen op langer termijn nog niet bekend zijn.
4- Commercieel belang voor fabrikant Merck
5- Voor een effectieve bescherming zijn 3 vaccinaties nodig, binnen een periode van een jaar. Het advies van Sanofi is om 2 en 6 maanden na de 1e vaccinatie opnieuw het vaccin toe te dienen.
6- Het vaccin biedt 5 jaar bescherming tegen het HPV virus zegt de fabrikant, dus om de vijf jaar een prik halen.

Geloof je deze punten niet? Misschien toch beter verder te lezen, want er is genoeg bewijs. Ook "Zembla" heeft er een uitzending aan besteed, wat als gevolg had dat er een inval plaats vond bij de farmaceutische bedrijven GlaxoSmithKline en Sanofi Pasteur MSD.
Laatst bijgewerkt door Neverhere op 20-02-09 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:29

ranna schreef:
Je mag lachen wat je wilt. Als het iemand in jouw omgeving overkomt vergaat het lachen je wel vrees ik.
Er is inmiddels zoveel bekend over hoe het zit met dit middel en ik snap niet dat je die waarschuwingen niet serieus neemt.

Tja, zo kan je je natuurlijk om alles druk gaan maken.
Als je daar bang voor wordt, moet je maar helemaal geen vaccins meer halen, er zijn altijd mensen die er allergisch op reageren of waar er iets bij misgaat...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:37

Je moet de voor- en nadelen gewoon tegen elkaar afwegen. Zoals in mijn post voor deze staan plenty redenen om al niet te gaan. Ben je écht zo naïef? Het is de fabrikant niet te doen om de gezondheid van jou en mij. Merck heeft een ander middel met spoed van de markt moeten halen omdat het andere levensbedreigende gevolgen had en heeft daarvoor nu schadeclaims en rechtzaken aan z'n broek, daarnaast hebben ze een middel waarvan het patent binnenkort afloopt wat betekent dat ze die inkomsten gaan kwijtraken.

Je moet dingen bij elkaar op gaan tellen.
Het is tegenwoordig zo makkelijk om je eigen onderzoek te doen vie het net. Hoe komt het toch dat mensen dat niet doen?
Je hoeft er je luie stoel niet eens voor uit!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:22

ranna schreef:
Je moet de voor- en nadelen gewoon tegen elkaar afwegen. Zoals in mijn post voor deze staan plenty redenen om al niet te gaan. Ben je écht zo naïef? Het is de fabrikant niet te doen om de gezondheid van jou en mij. Merck heeft een ander middel met spoed van de markt moeten halen omdat het andere levensbedreigende gevolgen had en heeft daarvoor nu schadeclaims en rechtzaken aan z'n broek, daarnaast hebben ze een middel waarvan het patent binnenkort afloopt wat betekent dat ze die inkomsten gaan kwijtraken.

Je moet dingen bij elkaar op gaan tellen.
Het is tegenwoordig zo makkelijk om je eigen onderzoek te doen vie het net. Hoe komt het toch dat mensen dat niet doen?
Je hoeft er je luie stoel niet eens voor uit!

Een beetje vriendelijker mag ook wel? >;)
Dat die fabrikant mijn gezondheid niet kan schelen weet ik ook wel, maar als mijn dokter denkt dat ik het beter niet doe, had hij het wél gezegd. Ik ga er al mijn hele leven, en weet onderhand wel dat hij altijd eerlijk is als je om raad vraagt.
En dat internet is ook zo gevaarlijk voor zo'n dingen. Er zit absoluut waarheid tussen, maar een deel is gewoon zever of opgeblazen. Ik vertrouw dus nog steeds meer op dokters dan het internet.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:32

Als bijna alle meiden in Nederland (en België) een brief krijgen dat ze zo'n prik kunnen halen lijkt het me wel dat het nut heeft. De Nederlandse Overheid kennende gaan ze geen miljoenen uitgeven aan een prik die toch niet werkt. :) Je kunt natuurlijk altijd complicaties krijgen, maar dan kun je maar beter gelijk stoppen met ademen ;) Stel je voor dat er een aardbeving komt en je gaat dood omdat je huis bovenop je valt. Ja, als iedereen zo gaat denken ;)

Ik begrijp ook wel dat ranna ons wil waarschuwen, en er kunnen natuurlijk wel mensen overleden zijn aan die prik, maar als je die prik niet haalt en je krijgt later toch baarmoederhalskanker, sla je jezelf wel flink voor je hoofd lijkt mij. En mocht je bloed gaan klonteren, ben je snel dood. Met kanker is de lijdensweg veel langer ;) Bestralingen etc, waarvan je niet eens weet of het wel werkt. :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:51

QualityLover, beetje kortaf, je kan toch zo´n 30 jaar langer leven misschien..

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:56

QL: het werkt voor 70%, niet voor alle soorten en ook maar 5 jaar. :) En er zijn 200 vrouwen die doodgaan aan bmhk. Beetje kort door de bocht.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:09

Mijn hele klas heeft geen brief gehad dus niet iedereen krijgt die ;)

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:17

ik heb ook geen brief gehad, maar ik was wel van plan het te doen. Al vind ik deze verhalen wel eng!
Maar ik hoop maar dat het een beetje overdreven is allemaal.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:21

Ik ben eigenlijk ook te oud, maar ik heb zelf besloten om te bellen en ook een prik te gaan halen. Ik geloof niet zo in al die bijwerkingen.. ;)
En mocht het toch geen verband hebben met baarmoederhalskanker, dan is dat jammer, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat iedereen de prik gaat krijgen.. ;)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:28

ik haal hem denk ik ook
ze gaan toch geen miljoenen uitgeven aan een prik dat niet helpt en waar sommige aan dood gaan

dus denk wel dat er goed genoeg getest is

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:29

Heb jullie het topic doorgelezen? :)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:36

Is dit topic bedoeld om mensen af te schrikken om die prik te nemen ofzo?
Als iemand zegt; ik doe het
Zeggen jullie gelijk: lees het topic ff.
Misschien hebben deze mensen het al gedaan maar wegen de voordelen meer dan de nadelen.
Ik ga het ook gewoon doen trouwens.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:37

ranna schreef:
Assepoetster schreef:

...

Bedoel meer, de een denkt dat het allemaal wel mee valt. Diegene weet namelijk niet dat je er aan dood kán gaan. Terwijl er gewoon keiharde feiten zijn dat je inderdaad dood kan gaan van de injecties. Lach meer om de situatie en de onkunde, helaas dat er zo weinig over de nadelen bekend is bij het meerendeel van de meiden.

Natuurlijk neem ik deze berichten serieus, ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Bijna overal zit een risico aan, maar ik ben van mening dat het risico me hier iets té groot is om me al te laten inenten. Dan wacht ik liever een paar jaar (alhoewel ik dan buiten de doelgroep val en het wellicht zelf moet betalen).

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:46

ranna schreef:
Maar is het wel zo noodzakelijk en veilig?
Slechts één antwoord is hierop mogelijk: NEE!

1- Wetenschappers hebben nog niet kunnen aantonen dat er een relatie is tussen het HPV virus en baarmoederhalskanker, zelfs geen bewijs dat het de werkelijke veroorzaker is.
2- Artsen zijn kritisch over de vaccinatie, omdat het nog niet duidelijk is of het vaccin levenslang beschermt tegen baarmoederhalskanker. Er is veel meer tijd en onderzoek nodig.
3- Het gaat om een nieuw vaccin, waarvan de werking en eventuele bijwerkingen op langer termijn nog niet bekend zijn.
4- Commercieel belang voor fabrikant Merck
5- Voor een effectieve bescherming zijn 3 vaccinaties nodig, binnen een periode van een jaar. Het advies van Sanofi is om 2 en 6 maanden na de 1e vaccinatie opnieuw het vaccin toe te dienen.
6- Het vaccin biedt 5 jaar bescherming tegen het HPV virus zegt de fabrikant, dus om de vijf jaar een prik halen.

Geloof je deze punten niet? Misschien toch beter verder te lezen, want er is genoeg bewijs. Ook "Zembla" heeft er een uitzending aan besteed, wat als gevolg had dat er een inval plaats vond bij de farmaceutische bedrijven GlaxoSmithKline en Sanofi Pasteur MSD.

Ranna, bovenstaande argumenten zijn bepaald niet sterk.
Nummer 1 is wel degelijk bewezen voor diverse varianten van HPV. Zie PubMed voor publicaties.
Nummer 2 is onzin - we weten dat het niet levenslang beschermd. Het beschermt ook helemaal niet tegen kanker, maar tegen het virus dat kanker veroorzaakt. Onze manieren van vaccineren zijn dusdanig dat je met vrijwel geen enkel vaccin levenslange immuniteit verkrijgt. De meeste vaccins beogen dan ook je te beschermen in een kwetsbare periode - en zo geldt dat ook voor dit vaccin.
Nummer 3, ook daarvoor verwijs ik naar PubMed.
Nummer 5 is geen argument - de regel is dat je binnen een jaar je totale hoeveelheid werkzaam vaccin binnen moet hebben gekregen. Om bijwerkingen als ziekteverschijnselen te voorkomen, zitten daar tussenpozen in. Als ik zo tel, kom ik netjes binnen het jaar uit.
Nummer 6: dan zou je je moeten verdiepen in de theoriën achter vaccinatie - en das erg ingewikkeld. Als je dat gedaan hebt, mag je dat argument onderbouwen :)

Over het belang van Merck valt te twisten, hoewel die echt niet zo schrikbarend is als je hier doet voorkomen. De opmerkingen over andere middelen en patenten vind ik écht onzin - je hebt geen idee van wat er allemaal speelt in die branche of hoe de regelgeving rondom registratie en patenten in elkaar zit.

Op internet is een hoop onzin te vinden - dus zomaar beetje rondklooien vind ik helemaal niet zo verstandig. De reports over doden bijvoorbeeld, daar zit helemaal geen achtergrond bij. Waren dit meisjes met verhoogd risicostatus, of zijn er post-mortem oorzaken gevonden? Een anafylactische shock klinkt veel logischer dan stollingsproblematiek, namelijk...

Het zelfde geldt voor Zembla - erg subjectief en niet heel sterk onderbouwd. Als je écht geïnformeerd wilt zijn op internet, waag je dan eens aan de wetenschappelijke onderzoeken... PubMed

@ Bloempotje - als je het overleeft, wil dat niet zeggen dat het geen gevolgen heeft voor de rest van je leven - zoals geen kinderen kunnen krijgen. Het gaat inderdaad om niet al te grote aantallen, maar verspreiding van het virus verminderen zou ook al mooie winst zijn :)

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:55

Ik ga hem wel halen,
vind deze reactie's hier een beetje overdreven.
Als het allemaal echt zo was geweest, waarom neemt
de overheid etc dan het risico om alle meisjes rond deze
leeftijd de prikken te geven?
Ik laat me niet afschrikken en ga hem gewoon halen, zoniet heb je ook weer kans dat je bmhk krijgt. ;)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:54

SiDD schreef:
Ik ga hem wel halen,
vind deze reactie's hier een beetje overdreven.
Als het allemaal echt zo was geweest, waarom neemt
de overheid etc dan het risico om alle meisjes rond deze
leeftijd de prikken te geven?
Ik laat me niet afschrikken en ga hem gewoon halen, zoniet heb je ook weer kans dat je bmhk krijgt. ;)

helemaal me tje eens ;)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:07

Jilly_Hayco schreef:
Een beetje vriendelijker mag ook wel? >;)
Dat die fabrikant mijn gezondheid niet kan schelen weet ik ook wel, maar als mijn dokter denkt dat ik het beter niet doe, had hij het wél gezegd. Ik ga er al mijn hele leven, en weet onderhand wel dat hij altijd eerlijk is als je om raad vraagt.
En dat internet is ook zo gevaarlijk voor zo'n dingen. Er zit absoluut waarheid tussen, maar een deel is gewoon zever of opgeblazen. Ik vertrouw dus nog steeds meer op dokters dan het internet.

Realiseer jij je wel dat artsen er wel degelijk belang bij hebben dat jij die prik krijgt, omdat zij bonussen krijgen van farmaceutische bedrijven?
Dit lijken wel praktijken van de tweede wereldoorlog.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:57

ik denk trouwens dat de gezondheid de fabrikant wel zekers uit zal maken...

elke rechtzaak die ze op zich krijgen zou een verkeerde kunnen zijn die ze falliet doet gaan. dus ik denk niet dat ze fabrikant iets op de markt zou laten zijn dat veel voorkomend schade zou veroorzaken op korte termijn

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:09

Ik heb deze brief ook al gehad. Maar door deze verhalen wordt ik toch wel een beetje bang :o

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:13

Macusa schreef:
We gaan toch ook niet alle mannen inentent tegen prostaatkanker? Ik vind dit een ronduit enge campagne. Mijn dochter niet hoor!

Misschien omdat dat niet mogelijk is :)*