'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:09

Citaat:
Joolien
Onderwerp bericht: Re: 'Slachtoffer' van de pil

Hoi, ik gebuik de YAZ. Ik vind het een fijne pil. Was de laatste ongesteldheid alleen erg misselijk, ik weet niet of dat door de pil komt. Ik heb veel minder last van bloedingen en ook minder menstruatiepijn.

Ik vind het een aanrader, misschien een tip voor meer meiden/vrouwen die een andere pil willen! het enige nadeel is wel dat deze pil vrij prijzig is!
Hoi, ik gebuik de YAZ. Ik vind het een fijne pil. Was de laatste ongesteldheid alleen erg misselijk, ik weet niet of dat door de pil komt. Ik heb veel minder last van bloedingen en ook minder menstruatiepijn.

Ik vind het een aanrader, misschien een tip voor meer meiden/vrouwen die een andere pil willen! het enige nadeel is wel dat deze pil vrij prijzig is!

Hoe lang gebruik jij hem nu? Zag trouwens bij hun op de website dat er een kans van 1 op 100 is voor zwangerschappen. Weet jij hier meer van?
En heb je ook gewicht verloren? Ze zeggen nl dat door het gebruik van de 'normale' pil je aankomt, maar door deze (omdat hij licht is), je de kilo's kwijt raakt. Vond het wel een grappig detail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:19

ik begin nu met mn 3e strip en ben nog niet zwanger Haha!
Ik kwam zowieso niet aan de van normale pil Tong uitsteken Dus ik val ook niet af.

Ik zal nog even kijken in de bijsluiter over die 1-100, heb m nl van de week nog doorgelezen. Maar het lijkt mij niet echt logisch. Mijn gynaecoloog dacht dat het wel een goede pil is maar hij heeft er ook nog weinig ervaring mee. Ik ben zijn proefkonijn Clown

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:32

Dat ben ik nu dus ook van mijn huisarts Haha! Ik ben zo benieuwd hoe deze zal bevallen dat ik haast niet kan wachten tot het volgende week is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:33

Hij is wel mooi hoor, met stickertjes en roze en witte pillen enzo Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:46

roosje78 schreef:
[ ... knip ,,, Zag trouwens bij hun op de website dat er een kans van 1 op 100 is voor zwangerschappen.

dat teld voor elke pil Knipoog

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:56

Serieus?!? Dacht dat het 1 op 1000 was...

Ik ga hem morgen ophalen, dan kan ik zelf de bijsluiter helemaal door worstelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:00

http://www.24plus4.nl/24plus4_samengevat.pdf

Hoe voorkomt de pil dat je zwanger wordt?
Als je de instructies zorgvuldig opvolgt, is de kans dat je zwanger raakt zeer klein. Jaarlijks worden slechts 4 op de 10.000 vrouwen zwanger ondanks pilgebruik.

Dit bovenstaande haalde ik van de site.

Over YAZ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:52

Ik zal even een update geven van mijn ervaring met de nuvaring.

Afgelopen zondag heb ik de nuvaring ingebracht. Was nog niet ongesteld, dus hij is een week niet veilig, maar dat is voor mij toch niet belangrijk.

Het inbrengen ging erg makkelijk en hij zat al snel goed op zijn plek. Ik voel m niet zitten, wat ik af en toe dus erg spannend vind. Ik controleer dus regelmatig of ik de ring nog voel.

Nu ben ik al weken supervrolijk, wel veel last van onzuiverheden op mijn rug, maar ik vermoed dat dat komt van het stoppen met de pil. Ben trouwens ook aan het afvallen als een tierelier, mede dankzij het stoppen?

Ik zat er iig dus niet echt op te wachten om weer aan de hormonen te gaan, maar ja, het moet Haha!

Gisteren ben ik even erg chagerijnig geweest, ik schrok ervan, ik hoop niet dat dat door de ring komt. Maar aan de omstandigheden denkend gok ik dat het door die omstandigheden kwam Ja

So far so good dus, ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat lopen. Die onzuiverheden weg zou errug fijn zijn bijvoorbeeld!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:45

Hier ook dan nog maar een update.
Maand van de pil af.
Voel me veel lekkerder in me vel, rustiger.
Puisten trekken langzaam weg, de huis is gewoon veel rustiger, dat merk je.
Begin langzaam wat libido te krijgen, qua gewicht al iets kwijt, maar dat vind ik niet zo erg als dat zou blijven.

Kortom, heb nog geen moment spijt gehad van mij actie!!!!

P.s. Ook vriendlief heeft gezegd dat ie me de laatste tijd veel vrolijker vind etc.

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:17

Haha CarolShadow.. ik ben sinds 2en 'n halve week gestopt, maar merkte 't eigk al vrij snel Ja maar zit nou zelf ook stukke lekkerder in me vel Haha! Haha!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:18

IK moet nog 2 dagen, en dus is de kerstavond de dag dat ik stop met de pil. Of manlief er nu echt happy mee is, kan ik niet zeggen. Dan maar wat latexvrije zooi halen en rekening houden met termijnen en de kerkdiensten weten (hahaha)

Heb echt bijna geen libido meer. voel me echt niet goed en lekker in mijn vel.

Ben benieuwd

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:23

sinds ik overgestapt ben van de microgynon naar de yasmin voel ik me echt al zoveel stukken beter!!! niets afgevallen maar veel vrolijker, meer energie en geen migraine meer!
Volgens mij zijn mijn borsten wel iets gegroeit haha

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:28

Snoevie schreef:
klopt!
liever dan paracetamol gebruiken

paracetamol helpt niet bij een migrane
dan heb ik een hele strip nodig
en overigens als ik die dingen in me mond duw
moet ik kokhalzen van afschuw

beste helpt de iboprofen 600 mg poeder Tong uitsteken

maar goed ik ben momenteel zwanger en mag dus liever niks pakken

lang leve de pil

onbetrouwbaar ding Boos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:28

bij mij helpt het wel,je moet bedenken dat ibuprofen erg slecht voor je maag is.
en niet iedereen kan het gebruiken(afhankelijk van ander medicijn gebruik)

ik kan me voorstellen dat het wel beter werkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:40

Voor degene die nog twijfelen over de nuvaring omdat zo'n ring ze zo rottig lijkt: Stop maar met twijfelen! Heb hem er van de week uitgeplukt, en wie er een tampon uit kan halen, kan dit ook. Echt waar. Twijfel niet over de ring omdat het inbrengen en verwijderen je zo'n raar of naar idee lijkt, want echt, het stelt niks voor. Gewoon een keertje proberen zou ik zeggen.

Verder is het hier niet zo'n succes, maar dat komt volgens mij vooral door een ander medicijn wat ik slik. Dat remt de werking van de nuvaring behoorlijk, waardoor ik het idee heb dat ik niks gebruik..... Maar ja, daar kan de nuvaring natuurlijk ook weinig aan doen.

Maar echt waar, het in brengen en verwijderen is zo gebeurt. Eerste keer (want dit was voor mij ook de eerste keer) lijkt misschien wat vreemd, en na de eerste keer inbrengen controleer je wel duizend keer of hij er echt nog wel zit want je voelt hem dus echt niet zitten (wat dus ook de bedoeling is), maar om die redenen hoef je dus echt niet te twijfelen over de nuvaring.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:51

Het inbrengen/uithalen is idd hardstikke simpel. Daar had ik me ook hele grote zorgen om gemaakt, maar het was zo gepiept.
Gebruik hem nu een dikke week, heb wat hoofdpijn maar dat kan ook door stress komen. M'n lichaam heeft ook maanden zonder hormonen gewerkt en nu weer hormonen is ook even omschakelen.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:58

ben gestopt met microgynon omdat ik daar heeel lusteloos en misselijk van werd.. Vandaag een afspraak gemaakt met de huisarts, kan volgende week woensdag komen.. Iemand tips voor een vervangend middel? (dan kom ik daar niet helemaaal groen binnen! Knipoog )Voor en nadelen van een spiraal??

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:21

ik ben wel wat aangekomen doro mijn pil maar niet zo heel veel.
verder heb ik hem genomen omdat ik een slechte huid heb/had en nu is mijn huid helemaal geweldig Lachen! dus ik vind de pil super en heb ggewoon de micrinigon30

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:24

#Ymke# schreef:
Zo, ik voel me net een duif. Ben vanaf gisteravond geringd Haha! . Was even friemelen hoe ik hem het beste vast kon pakken, maar uiteindelijk zat ie er zo in en ik voel er helemaal niks van! Ben heel benieuwd hoe het gaat de komende tijd Clown

en waar is die ring nu precies voor Tong uitsteken?
alleen dat je niet zwanger poedersuiker wroden of heeft het net zoals de pil dat het je hormonen gaat beinvloeden?
en je kunt henm er zelf in en eruit halen of leesikdat nu niet goed?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:50

_Charlotte_ schreef:
#Ymke# schreef:
Zo, ik voel me net een duif. Ben vanaf gisteravond geringd Haha! . Was even friemelen hoe ik hem het beste vast kon pakken, maar uiteindelijk zat ie er zo in en ik voel er helemaal niks van! Ben heel benieuwd hoe het gaat de komende tijd Clown

en waar is die ring nu precies voor Tong uitsteken?
alleen dat je niet zwanger poedersuiker wroden of heeft het net zoals de pil dat het je hormonen gaat beinvloeden?
en je kunt henm er zelf in en eruit halen of leesikdat nu niet goed?

www.nuvaring.nl

Je moet hem zelf inbrengen, maar dat werkt net als een tampon. Het heeft minder dan de helft hormonen dan de pil, dus je krijgt wel wat hormonen binnen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:51

Die ring is een beetje vergelijkbaar met de pil. Je voorkomt zwangerschap, maar kan ook je 'menstruatie' beinvloeden. Verder is je menstruatie geen echte menstruatie meer, maar een onttrekkingsbloeding, net als bij de pil, waardoor bepaalde klachten zoals menstruatiepijn minder worden. Ook de gevolgen van endometriose kunnen daardoor enigzins binnen de perken gehouden worden, omdat je baarmoederslijmvlies zich niet elke maand verdikt, zoals wel gebeurt als je geen hormonen gebruikt.
Net als bij de pil kan je je menstruatie uitstellen.

grote voordeel ten opzichte van de pil is dat de dosis hormonen veel lager is, omdat het direct daar zit waar het wezen moet. Dus minder bijwerkingen en dat soort dingen.

De nuvaring kan je zelf inbrengen en verwijderen.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:02

owokee
ik heb gelukkig geen bijwerkingen behalve dat mijn pukkels weg zijn (de meeste)dus dat s een goede bijwerking Lachen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:20

Vandaag mijn allerlaatste pil geslikt *hurray* Haha!

Over een paar daagje ga ik ook ringen!
Zit nu zwaar aan de antibiotica maar heb met mijn HA uitgerekend dat het precies uit komt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:15

Hoi,
Ik heb de micrinigon30 gehad heb van de apotheek een anderen gehad omdat mijn verzekering de micrinigon30 niet meer deed vergoeden ofzo iets . Dus ik kreeg een andere en ik zij jah is goed nu heb ik deze ene stedinl 30 iemand hier ervaring mee. (slik deze nu bijna de 2e maand)

Mijn klachten zijn maar weet niet of het van de pil kan zijn.

Misselijk, duizelig, buikkrampen, net paar dagen voor de ongesteldheid enorme pijn, voel me dik er heb idee dat ik ben aangekomen, Geen zin in vriendlief ook niet het gevrij, en jeuk over mijn hele lichaam vooral z'n jeuk dat ik het open kan krabben naar mijn idee terwijl het zo niet is, Hoofdpijn en niet z'n beetje maar echt van die aanvallen die kunnen dik 4 a 5 uur duren. Ik kan slikken wat ik wil maar blijf hoofdpijn krijgen huisarts denkt omdat het komt door tres en dat ik me druk maak. Als ik slaap krijg ik oppeens bijvoorbeeld midden in de nacht hoofdpijn vreselijk gewoon. oja en humeurig heb ontzettende stemming wisselingen (heb het zo met mijn vriend te doen, vindt het zo zielig en het is z'n lieve jongen)

Wat kan het zijn ben er helemaal doorheen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:02

het klopt dat sommige verzekeringen de microgynon 30 niet meer vergoeden.
dan krijg je stediril mee,die hormonaal gelijk staat aan de microgynon.

die zware klachten die jij beschrijft zouden theoretisch wel kunnen komen van de wisseling,maar dan zou je echt vreselijk allergisch moeten zijn voor de kleurstof(wat dus als enige anders is in die pil)
bespreek het eens met je huisarts,die is de expert