Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pearl_tje

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:18

Ik ben vroeger aan de pil gegaan omdat ik tijdens mijn stopweek altijd erg ziek was. Het was zo erg dat ik altijd thuis bleef van school.
Nu zit ik er ook aan te denken te stoppen, maar ben er erg bang voor om weer zo ziek te worden....

Wie o wie heeft dit ook gehad? En wat is jullie ervaring.?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:23

Ik ben ook wel bang voor mijn eerste menstruatie, ik ging ook aan de pil zodat mijn klachten minder zijn.
Maar ik hoor ook van velen dat ze nog minder last ervan hebben zonder pil.
Je lichaam veranderd ook met de jaren, dus ik wacht het gewoon af!
Toen ik de pil slikte veranderde mijn menstruatie ook voornamelijk mijn klachten erbij!
Als je het niet probeert dan weet je het niet Haha!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:32

Dat is ook zo... Maar ik ben echt zo bang weer zo ziek te worden.. Had zoveel pijn dat ik het nu nog weet.
Maar als ik het niet probeer weet ik het ook niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:13

Ik denk dat dat per persoon verschilt, misschien dat je dat met je HA kunt overleggen?

Voor ik aan de pil ging was ik 15 dagen ongesteld waarvan 9 dagen echt heftig (op bed liggen, bloedarmoede, de hele riedel). Anderhalf jaar geleden ben ik een half jaar gestopt geweest, maar het is niet meer zo erg geweest als voor ik begon met de pil.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:51

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik wilde ook stoppen met de pil. Slikte altijd de diane 35 omdat ik een enorm slechte huid had. Heb heel lang getwijfeld omdat ik bang was dat mijn huis dus weer zo slecht werd en ik misschien weer 10 kilo zou aankomen als ik ooit weer zou gaan beginnen.
Nou uiteindelijk heb ik het een jaar geleden toch gedaan, maar waar ik bang voor was gebeurde dus ook. Mijn huid werd echt niet om aan te zien en mijn haar werd enorm vet. Nu slik ik em alweer een maand of 7/8 en ben ik 8 kilo aangekomen en heb veel littekens in mijn gezicht door die puisten Nors opkijken.
Ben echt niet blij dat ik toen gestopt ben.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:10

Ik zou ook heel graag willen stoppen,niet zozeer vanwege de gevaren eigenlijk.
Ik ben al 6 jaar non stop aan de pil en heb sindsdien vaak migraine.
Ik ben ook,ondanks correct gebruik van de pil,zwanger geraakt,onze dochter is nu anderhalf jaar Tong uitsteken
Ik vertrouw de pil niet meer,durf hem niet meer door te slikken omdat ik elke maand wil zien of ik wel ongesteld wordt (of dus weer zwanger ben door de pil heen Nagelbijten / Gniffelen )

En spiraaltje lijkt me eng,en pijnlijk.
En verder,weet ik eigenlijk weinig af van verdere alternatieven.
Wie kan me bijvoorbeeld precies uitleggen hoe je zo'n nuvaring inbrengt?
Ik krijg namelijk hele vreemde visioenen van mezelf zittend in de badkamer met mijn benen wijd,en twee handen tussen mijn benen.En dan maar hopen dat dat ding goed zit Huilen van het lachen
En voel je die tijdens het vrijen?
En wat gebeurd er als je hem vergeet en een dag te laat 'verwisseld' ?

Ik weet,ik zou naar de dokter moeten gaan hiermee,maar ik wil liever eerst zelf de mogelijkheden weten Lachen

BTW: ik heb het topic globaal doorgelezen,maar niet helemaal.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:03

http://www.nuvaring.nl/consumer/index.a ... 9171643518

Misschien wordt je hier wat wijzer van;)

Op de site kun je je registreren en dan krijg je een sms als het tijd is om je ring te verwisselen! Dit vond ik wel erg handig, want zo vergat ik het niet.
Verder is het inbrengen hetzelfde als een tampon en je voelt er verder niets van. Met vrijen ook niet, maar je vriend voelt het wel met het andere Clown Haha, jeetje.. Ringsteken noemen wij dat Clown Maar goed, het is niet storend.. Je moet het zelf proberen!

annemiek186

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:11

@tivoli: mijn dochter is 5,5 jaar geleden ook geboren, ondanks dat ik aan de pil was.

ik heb na overleg met de HA en GL besloten om een spiraaltje te nemen.

het doet helemaal geen pijn om het in te laten brengen ! het is ook een stuk veiliger als de pil !!!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:20

Annemiek:
Dus geen wekenlange bloedingen?
Ik hoor van veel mensen dat er na het inbrengen wekenlang bloed uit de vagina komt en dat je vaak krampen hebt.
En moet je zo'n ding elke vijf jaar laten vervangen?
Hoe zit het met ongesteld worden?

Dat nuvading ziet er voor mij niet handig uit.Ik zie mezelf echt niet prutsen en me maar afvragen of hij wel goed zit (wat ik bij tampons nooit weet Clown )
En eh. bij het ringsteken...mijn ringsteker is 'ietwat groot' geschapen,ik weet niet of het dan nog zo plezant is... Bloos

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:44

Kjoetie; je kan hem altijd testen voor een paar maanden, als dan blijkt dat het niks is kan je altijd weer terug naar de pil?
Ik denk dat ik dat wel ga doen..

Zo'n spiraaltje klinkt altijd zo ideaal, maar ben zo bang dat het zoveel zeer kan gaan doen bij inbrengen enzo Nagelbijten / Gniffelen

annemiek186

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:09

_Tivoli_ schreef:
Annemiek:
Dus geen wekenlange bloedingen?
Ik hoor van veel mensen dat er na het inbrengen wekenlang bloed uit de vagina komt en dat je vaak krampen hebt.
En moet je zo'n ding elke vijf jaar laten vervangen?
Hoe zit het met ongesteld worden?

niks geen last van bloedingen gehad
ook geen krampen ofzo...
zelfs het inbrengen doet helemaal geen pijn !!!
je moet hem wel 1 x in de 5 jaar laten vervangen, omdat dan alle hormonen eruit zijn.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:09

_Tivoli_ schreef:
Dat nuvading ziet er voor mij niet handig uit.Ik zie mezelf echt niet prutsen en me maar afvragen of hij wel goed zit (wat ik bij tampons nooit weet Clown )
En eh. bij het ringsteken...mijn ringsteker is 'ietwat groot' geschapen,ik weet niet of het dan nog zo plezant is... Bloos

Inbrengen is niet moeilijk, want je vouwt hem dubbel en klaar ben je.
Maar dan zou ik gewoon een ander alternatief zoeken als ik jou was Knipoog Clown

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:48

Ik ben na 25 jaar gestopt met de pil. Ik heb wel tussendoor 3 kinderen gekregen, maar heb verder altijd de pil geslikt.
Mijn man is vorig jaar gesteriliseerd, dus tja, waarom zou ik hem blijven slikken?
Ik ben ooit begonnen omdat ik ook erg veel menstruatieklachten had en vreselijk bloedde; tampons lekten na een uur al door, ook de super en maandverband was helemaal niks, daarvan moest ik er 3 hebben. Bloos! Mijn matras uit die tijd wil je echt niet zien Nagelbijten / Gniffelen
Hopelijk is dat nu allemaal minder (ik ben 3 weken geleden gestopt).

Maar uhm, sinds ik ben gestopt heb ik ineens erg veel zin in seks Bloos
Terwijl ik daar voorheen eigenlijk niet zo veel behoefte meer aan had Bloos

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:59

Kimmes schreef:

Hahah, dit heb ik ook meer nu hoor!!! Zijn de mannen zeker weten blij mee Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:09

2misty2 schreef:
Kimmes schreef:

Hahah, dit heb ik ook meer nu hoor!!! Zijn de mannen zeker weten blij mee Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Hier nog een.. Voor ik aan de pil ging woog ik ong. 65 kg en had ik nooit ergens last van als ik ongesteld was. Toen ik begon met de pil kreeg ik ook Pfeiffer en inmiddels weeg ik net boven de 50 kg (en ik ben 1.78 lang...) Sexleven daalde tot 0, ik had vreselijke stemmingswisselingen en iedere stopweek ging ik helemaal dood van de pijn.

Toen ik op mezelf ging wonen ben ik ook meteen gestopt met dat ding, dan maar een condoom maar ik hoef al die troep niet meer in mijn lijf. Ik had de lichtste pil omdat ik verder geen puistjes oid had die ik ook met de pil aan wilde pakken. Ik voel me nu een stuk beter, maar mijn gewicht komt er steeds maar niet aan Verdrietig ik voel me nu een stuk stabieler en ik heb ook niet zoveel last meer. Heb alleen wel wat moeite met voorspellen wanneer ik nu weer ongesteld wordt Tong uitsteken ik hou dat nooit echt bij...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:18

Ik heb in totaal vijf maanden aan de pil gezeten toen ik zestien was, en ik ben er daarna accuut mee gestopt. Ik ben nu twintig en mis die pilletjes voor geen meter! Lachen

Ik voelde me er enorm nerveus onder, een soort van hormonaal gestoord Tong uitsteken heel moeilijk te beschrijven, alsof je hormonaal onrustig was. Ook daalde het libido tot 0 (tot groot verdriet van het vriendje destijds) en als ik ongesteld was duurde het twee (!!) weken totdat ik ophield met vloeien.

Ik ben er toen dan ook mee gestopt, en ik voel me weer hormonaal in orde, mijn libido is terug (yeah! Cool ) en mijn ongesteldheid is de eerste drie dagen pittig en daarna bijna niet aanwezig. Lachen

Maar ik moet wel zeggen, ik heb geen vriendje of scharrels, dus de kans dat ik zwanger wrd is ehhh... op het moment niet aanwezig. Lachen En tja, als ik wel een vriendje krijg, dan zien we dan wel weer. Gewoon condoom, misschien een spiraaltje. Maar zeker geen pil meer!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:16

2misty2 schreef:

Hahaha, dat denk ik ook ja. Hij heeft er nog niks over gezegd, maar het moet toch opvallen, lijkt me *LOL*

Maar goed, het ligt dus niet aan mij, jullie hebben dat dus ook Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:41

Ik dacht ook altijd dat het aan mij lag, maar nooit verband met de pil gelegd, tot dit topic....

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:22

*LOL*
Toch handig, dat Bokt Haha!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:17

rowo schreef:
Ik dacht ook altijd dat het aan mij lag, maar nooit verband met de pil gelegd, tot dit topic....

Ik ook niet... vond mezelf al zo gemeen tegen mijn nu-ex-vriend Tong uitsteken

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:52

Whahahaha ROFL

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:29

pearl_tje schreef:
Ik ben vroeger aan de pil gegaan omdat ik tijdens mijn stopweek altijd erg ziek was. Het was zo erg dat ik altijd thuis bleef van school.
Nu zit ik er ook aan te denken te stoppen, maar ben er erg bang voor om weer zo ziek te worden....

Dit had ik vroeger ook. Enorme buikpuin, rugpijn en noem maar op.
Daarna dus aan de pil gegaan en wat bovenstaand betreft, veel minder klachten.
Er kwamen wel andere klachten dus een tijdje geleden ben ik ermee gestopt.
Ik heb er nog geen spijt van gehad. Het is nu allemaal wel wat heviger maar echt pijn heb ik niet meer. Tenminste, niet zo erg als vroeger.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:39

Nou mijn eerste menstruatie is begonnen vandaag, precies volgens mijn cyclus.
Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten, terwijl ik dat met de pil wel had!
Hopelijk blijft dit zo zou ik echt super vinden. Weet alleen niet hoelang ik menstrueer dat is dus nog even afwachten! Dus meiden het kan ook best meevallen dat stoppen!! Haha!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:58

dingetje schreef:
pearl_tje schreef:

Dit had ik vroeger ook. Enorme buikpuin, rugpijn en noem maar op.
Daarna dus aan de pil gegaan en wat bovenstaand betreft, veel minder klachten.
Er kwamen wel andere klachten dus een tijdje geleden ben ik ermee gestopt.
Ik heb er nog geen spijt van gehad. Het is nu allemaal wel wat heviger maar echt pijn heb ik niet meer. Tenminste, niet zo erg als vroeger.

Humm ja, misschien toch maar het proberen waard... En ach wanneer het na een half jaartje helemaal niks is dan begin ik er toch zo weer mee. Haha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:23

Met die gedachte ben ik er ook mee gestopt. Haha!
En ik ben tot nu toe, enorm blij dat ik gestopt ben. Ik merk aan mezelf dat ik al enorm veranderd ben, op een positieve manier. Heerlijk! Haha!