hopelijk kun je verder afbouwen.
Erretje: ik hoop op een rustige nacht voor je, bij mij hoesten man en kids, dus hier is het ook een heel gedoe.
Joyce: daar zou ik heel wat voor over hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lammie2701 schreef:ik ben nu aan het afbouwen met de depakine en zit nu op 1 keer daags 300mg ipv 1 keer daags 500mg.
depakine is een anti epileptica en verwijdt dus de bloedvaten in de hersenen. de meest voorkomende bijwerkingen daarvan zijn vooral dat je wat kan aankomen (heb ik geen last van gelukkig) en dat je concentratie iets minder KAN worden en dat je iets sneller moe kan worden. bij mij moet nog blijken of dat door de stress kwam of door de depakine...
lammie2701 schreef:ik ben nu aan het afbouwen met de depakine en zit nu op 1 keer daags 300mg ipv 1 keer daags 500mg.
depakine is een anti epileptica en verwijdt dus de bloedvaten in de hersenen.
simodi schreef:lammie2701 schreef:ik ben nu aan het afbouwen met de depakine en zit nu op 1 keer daags 300mg ipv 1 keer daags 500mg.
depakine is een anti epileptica en verwijdt dus de bloedvaten in de hersenen.
Je schrijft dat de bloedvaten verwijdt worden. Immigran zorgt er juist voor dat de bloedvaten krimpen waardoor ze niet tegen zenuwen aankomen, volgens mij. Dat werkt dan juist tegengesteld maar wordt beide gegeven tegen migraine ?!
Erretje schreef:Hoezo ik heb het aan mijn hersens, ik bedoel Topamax.
Ik ga het even voorleggen aan mijn neuroloog, ik zou toch in Januari terugkomen om het resultaat van de topamax te bespreken. Maar de aanvallen komen nu toch weer te vaak, kan net zo goed elke dag imigran slikken.
@Lammie2701: Moet je nu afbouwen om te kijken of je zonder of met minder door het leven kan, hoe werkt dat?
Citaat:Maar erretje, als je dagelijks die imigran zou gebruiken, werkt hij dan??? Zo ja, dan zou ik jou geloof ik toch héél dringend willen adviseren dat hoofdpijndagboek bij te gaan houden.
En als de imigran helpt, dan heb ik misschien nog een andere tip: Vraag je neuroloog eens of je zuurstof mag proberen. Dit kan je dagelijks, zelfs meerdere keren op een dag gebruiken. Het overgrote meerendeel van de mensen die dit gebruiken, heeft geen last van bijwerkingen. Een enkeling (maar dan hebben we het echt over 1 op de 1000 ofzo) krijgt problemen, maar het lijkt mij de moeite van het proberen waard.
Maar dagelijks aanvallen, of het nu cluster of migraine is, is te veel. Zo simpel is dat, lijkt mij.
Lalidan schreef:Overigens, vergeet bij het lezen op internet ook niet dat je eigenlijk alleen de 'ramp'verhalen leest. De mensen bij wie het gewoon goed gaat, hebben geen reden om op internet te gaan lopen zoeken, en zullen dus ook geen berichten achterlaten.
@ Eroslover: Propanolol onderdrukt ook de reactie van het lichaam op bijvoorbeeld adrenaline, stress dus. Topamax doet dat niet. Dus dat je wat meer gestresst bent kan heel goed.
Erretje schreef:De Imigran helpt wel ja, in die periodes dat ik het veel heb, heb ik meestal ook wel voldoende aan een tablet van 50mg of een neusspray van 20, die ik overigens minder effectief vind. Maar de hoofdpijn komt dan meestal gewoon weer terug of blijft een beetje zeuren op de achtergrond. Als ik mezelf dan niet in acht hou breekt hij zeker door.
Zoals gisteren en vandaag ook weer, zit er een doffe pijn achter mijn linkeroog. Normaal zou ik daar een naproxen of zou zelfs Imigran kunnen nemen, dan weet ik dat het weggaat. Maar zo kan ik elke dag wel wat nemen en ben ik bang dat ik medicijnafhankelijke hoofdpijn opbouw, want ik heb begrepen dat dat ook met Imigran kan? Anders wist ik het wel. Vandaar dat ik een goede klant ben voor een profylaxe. Ik had eerst Selokeen, metropolo, dat haalde de scherpe kanten er wel af, maar bleef vaak hoofdpijn houden.
Lalidan schreef:Toxapam is gewoon een cobinatie tussen topamax en oxazepam, heel logisch, combinatie die dagelijks gegeven word
![]()
Maar erretje, als je dagelijks die imigran zou gebruiken, werkt hij dan??? Zo ja, dan zou ik jou geloof ik toch héél dringend willen adviseren dat hoofdpijndagboek bij te gaan houden.
En als de imigran helpt, dan heb ik misschien nog een andere tip: Vraag je neuroloog eens of je zuurstof mag proberen. Dit kan je dagelijks, zelfs meerdere keren op een dag gebruiken. Het overgrote meerendeel van de mensen die dit gebruiken, heeft geen last van bijwerkingen. Een enkeling (maar dan hebben we het echt over 1 op de 1000 ofzo) krijgt problemen, maar het lijkt mij de moeite van het proberen waard.
Maar dagelijks aanvallen, of het nu cluster of migraine is, is te veel. Zo simpel is dat, lijkt mij.
Overigens, vergeet bij het lezen op internet ook niet dat je eigenlijk alleen de 'ramp'verhalen leest. De mensen bij wie het gewoon goed gaat, hebben geen reden om op internet te gaan lopen zoeken, en zullen dus ook geen berichten achterlaten.
Zo loopt er hier op bokt ook een topic over de pil. Vele verhalen over mensen die er problemen mee hebben. Wat je niet leest, is dat er ondertussen nog duizenden en duizenden vrouwen zijn die diezelfde pil zonder problemen slikken!!!
De enige manier om het echt te weten is het te proberen..... En aanvallen voorkomen is altijd beter dan ze stoppen.
@ Lammie en Laurabram: Hebben jullie toevallig ook last van hypermobiele borstwervels? Volgens mijn osteopaat speelt het verschuiven van die wervels namelijk een grote rol in het doorbloeden van oa de schedel en het hoofd, en dus in het ontstaan van migraine (ik ben dus ook hypermobiel). Merken jullie daar een verband in? Dat als je rug scheef staat, je meer last van je hoofd hebt?
Edit: jeetje, wat gaat het hard ineens!!!
@ Eroslover: Propanolol onderdrukt ook de reactie van het lichaam op bijvoorbeeld adrenaline, stress dus. Topamax doet dat niet. Dus dat je wat meer gestresst bent kan heel goed.
Citaat:Over die medicatieafhankelijke hoofdpijn: die ontstaat vooral als de medicatie gebruikt wordt vóórdat de hoofdpijn ontstaat. Als jij een paar dagen achter elkaar imigran gebruikt omdat je al migraine hebt, hoef je er niet zo bang voor te zijn. Je moet bang worden, al je vast imigran gaat gebruiken omdat je de afgelopen 3 dagen migraine had en nu al een beetje ergens in je hoofd wat steken voelt. Dan loop je risico. Maar heb je duidelijk een aanval en gebruik je dan een paar dagen achter elkaar en stop je daarna gewoon weer, dan is er over het algemeen niks aan de hand
Overigens loop je met ibuprofen net zo hard risico op medicatieafhankelijke hoofdpijn.... em misschien wel meer, omdat veel mensen dat als onschuldig middel zien. Oh, afgelopen dagen hoofdpijn gehad, laat ik maar vast wat slikken. Ja, en dán gaat het fout....