GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:35

Wat bijzonder. Interessant Deertje. Want volgens de artsen zou deze dosering in die tijdsspanne eigenlijk niet moeten werken. Dat hoor ik op social media van artsen ook, die zeggen dat de werking na 7 dagen zo goed als weg is. Laat staan als je de laagste dosis ook nog halveert.
Wat fijn dat jouw arts zo meedenkend en onderzoekend hier in is!
Ik hoop ook mijn weg te vinden hierin. Ik ga proberen terug te gaan naar 7 dagen en dan de dosering wat terug te brengen. Kijken hoe dat gaat.
Ben jij eerst met je dosering naar beneden gegaan of heb je eerst de periode verlengd?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:01

Suzanne F. schreef:
Wat bijzonder. Interessant Deertje. Want volgens de artsen zou deze dosering in die tijdsspanne eigenlijk niet moeten werken. Dat hoor ik op social media van artsen ook, die zeggen dat de werking na 7 dagen zo goed als weg is. Laat staan als je de laagste dosis ook nog halveert.
Wat fijn dat jouw arts zo meedenkend en onderzoekend hier in is!
Ik hoop ook mijn weg te vinden hierin. Ik ga proberen terug te gaan naar 7 dagen en dan de dosering wat terug te brengen. Kijken hoe dat gaat.
Ben jij eerst met je dosering naar beneden gegaan of heb je eerst de periode verlengd?

ja, het is ook heel gek, vandaar dat ik soms denk dat het puur in mijn hoofd zit. Soms denk ik echt dat het compleet niet kan werken, voor de hoeveelheid dat ik maar spuit, maar toch hè...
Ik heb zelf beslist om zo weinig te nemen. De arts liet mij daarin vrij. Het enige wat ze wel zei was om niet te snel te zakken, echt maar met een paar klikjes in de week. Niet te ene week 5 mg spuiten en de andere 2.5 mg, want dat vindt ze te groot. Dus ik ben van 5 naar 4.75 naar 4.5 naar 4.25.... enzo verder gegaan.. En dat ging heel vlot.

Toen ik op 1.25 mg zat, en stabiel daarin, ben ik pas mijn periode gaan verlengen.

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:17

Oké dan ga ik dat ook doen. Ik heb eerst de periode verlengd. Dan ga ik ook per week eerst de dosering verlagen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:10

Vanmiddag bij de huisarts geweest om te overleggen.
Maar zij schrijft het niet voor.
Ze stuurt me door naar het NOK.
Heb gezien wat de prijzen daar zijn :=

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:01

Hoi goedemiddag
Ik ben dit toppic nu 3 weken aan het lezen
En wil iedereen feliciteren met de behaalde resultaten
En onwijs fijn dat er een topic is met ‘lotgenoten’ om van te leren en ervaringen te delen

Ik ben zelf sinds 3 weken ook begonnen met ozempic via getwellis
Zal mij even voorstellen
Ik ben 39, heb al mijn hele leven overgewicht
Vroeger altijd rond de 80 kilo bij 1.70
Maar sinds de geboorte van 2 kindjes die nu 6 en 8 zijn is mijn gewicht boven de 100 kg terecht gekomen
Ondanks een behoorlijk gezonde leefstijl met veel bewegen (wandelen, fietsen paardrijden, niet roken geen alcohol en aardig gezond eten meestal vegetarisch trouwens wel soms vis)
Maar wel wat vreetbuien met vooral zoetigheden
Lukt het mij maar niet om flink af te vallen
Alles al geprobeerd
2 jaar terug wel weer naar 89/90 kg afgevallen met koolhydraat arm maar helaas ook weer aangekomen en het laatste jaar kan ik er geen grip meer op krijgen
2 maanden geleden op eigen kracht weer begonnen wat kilo’s kwijt te raken maar de 2 kilo die eraf was zat er na 1 menstruatie en de bijbehorende vreetbuien weer aan

Omdat ik geen andere uitweg meer zag nu als laatste redmiddel begonnen aan ozempic

En tot nu toe bevalt het erg goed
In 3 weken tijd al 3 kilo kwijt
Weinig bijwerkingen

Ik spuit 0.25
En het recept zegt over een week naar 0.5

Ik heb wat vragen en ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft
In de bijsluiter staat dat je na 4x 0.25 spuiten je de spuit moet weggooien en een nieuwe moet gebruiken
Maar er zit dan nog 0.5 in de spuit? Waarom kun je dat niet gebruiken?
Tis al duur genoeg

En dan de vraag; stel ik wil op 0.25 blijven kan ik dan met de spuit van 0.5 ook nog steeds 0.25 blijven doseren? Of heeft de 0.5 spuit alleen stapjes van 0.5?

Hoe doen mensen dat met microdosseren? De spuit heeft toch vaste stapjes van 0.25? In ieder geval de spuit die ik nu heb wel je draait door tot 0.25 er zit geen stapje tussen

Zelf hoop ik t.z.t. als ik wat meer ben afgevallen op0.25 te kunnen blijven zodat het minder kost in de maand maar ook omdat ik stiekem toch wel een beetje bang ben voor bijwerkingen op lange termijn
Ik las bijvoorbeeld vandaag dat het huidveroudering kan veroorzaken zit niet Perse op een hele oude uitstraling te wachten

Hebben jullie last van een slappe huid met meer rimpels? Sorry voor de misschien confronterende vraag maar ben wel erg benieuwd naar de ervaringen op dat gebied

Zet m op iedereen

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:08

Hier vandaag de saxenda geleverd gekregen van de apotheek.

Ook meteen eerste prik gezet, vond t wel echt even spannend, bang voor de pijn van de naald.. maar toen die er eenmaal in zat, dacht ik echt wat stel ik me aan. T deed helemaal geen pijn :')

Ben wel echt heel benieuwd wat het mij gaat brengen!

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:13

Ennasuus schreef:
Hoi goedemiddag
En onwijs fijn dat er een topic is met ‘lotgenoten’ om van te leren en ervaringen te delen

Zal mij even voorstellen
Maar sinds de geboorte van 2 kindjes die nu 6 en 8 zijn is mijn gewicht boven de 100 kg terecht gekomen
Ondanks een behoorlijk gezonde leefstijl met veel bewegen (wandelen, fietsen paardrijden, niet roken geen alcohol en aardig gezond eten meestal vegetarisch trouwens wel soms vis)
Alles al geprobeerd
2 jaar terug wel weer naar 89/90 kg afgevallen met koolhydraat arm maar helaas ook weer aangekomen en het laatste jaar kan ik er geen grip meer op krijgen
2 maanden geleden op eigen kracht weer begonnen wat kilo’s kwijt te raken maar de 2 kilo die eraf was zat er na 1 menstruatie en de bijbehorende vreetbuien weer aan

Omdat ik geen andere uitweg meer zag nu als laatste redmiddel begonnen aan ozempic

Weinig bijwerkingen

Ik spuit 0.25

In de bijsluiter staat dat je na 4x 0.25 spuiten je de spuit moet weggooien en een nieuwe moet gebruiken
Tis al duur genoeg

En dan de vraag; stel ik wil op 0.25 blijven kan ik dan met de spuit van 0.5 ook nog steeds 0.25 blijven doseren? Of heeft de 0.5 spuit alleen stapjes van 0.5?

Hoe doen mensen dat met microdosseren? De spuit heeft toch vaste stapjes van 0.25? In ieder geval de spuit die ik nu heb wel je draait door tot 0.25 er zit geen stapje tussen

Zelf hoop ik t.z.t. als ik wat meer ben afgevallen op0.25 te kunnen blijven zodat het minder kost in de maand maar ook omdat ik stiekem toch wel een beetje bang ben voor bijwerkingen op lange termijn
Ik las bijvoorbeeld vandaag dat het huidveroudering kan veroorzaken zit niet Perse op een hele oude uitstraling te wachten

Hebben jullie last van een slappe huid met meer rimpels? Sorry voor de misschien confronterende vraag maar ben wel erg benieuwd naar de ervaringen op dat gebied

Zet m op iedereen

Ik heb 7 weken gedaan met de 0,25 mg pen Ozempic, je hoeft dus echt niet weg te gooien! ik zit nu op de 0,50mg en daar wil ik voorlopig op blijven,doe het er goed op.

Je kunt ook met een 0,50mg pen 0,25 spuiten,dan moet je klikjes tellen.

Ik heb hier nog wel een afbeelding van,zal het zoeken

Ik ben inmiddels 12 kilo afgevallen, pas inmiddels weer in broekmaat 40.
Laatst bijgewerkt door karrij op 23-09-25 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:15

Jacquelinee_ schreef:

Ook meteen eerste prik gezet, vond t wel echt even spannend, bang voor de pijn van de naald.. maar toen die er eenmaal in zat, dacht ik echt wat stel ik me aan. T deed helemaal geen pijn :')

Zo herkenbaar :D

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:21

Afbeelding

Hopelijk is de foto een beetje duidelijk wbt het tellen van de klikjes ozempic

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:38

karrij schreef:
Ennasuus schreef:
Hoi goedemiddag

Zal mij even voorstellen
Alles al geprobeerd

Weinig bijwerkingen

Ik spuit 0.25

Tis al duur genoeg

Zet m op iedereen

Ik heb 7 weken gedaan met de 0,25 mg pen Ozempic, je hoeft dus echt niet weg te gooien! ik zit nu op de 0,50mg en daar wil ik voorlopig op blijven,doe het er goed op.

Je kunt ook met een 0,50mg pen 0,25 spuiten,dan moet je klikjes tellen.

Ik heb hier nog wel een afbeelding van,zal het zoeken

Ik ben inmiddels 12 kilo afgevallen, pas inmiddels weer in broekmaat 40.

Wauw wat goed! Morgen word bij mij de ozempic geleverd! Heb je extra naalden voor extra weken? De apotheek gaf bij mij aan bij de 3e prik al een nieuwe te bestellen zodat het op tijd binnen is maar als je 7 weken met de 1 pen doet? Scheelt een hoop!

Op welke dag/tijdstip prikken jullie en welke plek?

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:04

karrij schreef:
[ Afbeelding ]

Ja super! Bedankt hoor!!

Ik moet zeggen dat ik niet wist dat er bij de ozempic spuit ook klikjes waarneembaar zijn
Maar dat komt ook omdat mijn man de spuit bij mij zet dus hij draait ook de knop door tot er 0.25 in beeld staat
Maar er zijn dus ook klikjes tijdens het draaien te horen/voelen top weer wat geleerd!

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:07

Jacquelinee_ schreef:

Ja herkenbaar! Ik was ook vet bang maar viel reuze mee hé?!
T valt zelfs zo mee dat ik me steeds afvraag of het wel gelukt is met spuiten haha
Maar gezien de werking (weinig honger en afvallen) denk ik dat het wel goed gaat met spuiten haha

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:10

Doef schreef:
Wauw wat goed! Morgen word bij mij de ozempic geleverd! Heb je extra naalden voor extra weken? De apotheek gaf bij mij aan bij de 3e prik al een nieuwe te bestellen zodat het op tijd binnen is maar als je 7 weken met de 1 pen doet? Scheelt een hoop!

Op welke dag/tijdstip prikken jullie en welke plek?

Ik prik op zaterdagavond en ik wissel 4 plekken af.. Linksboven mijn navel, rechtsboven, rechtsonder en linksonder..

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:21

Op welke dag/tijdstip prikken jullie en welke plek?[/quote]

Wat spannend! Alvast heel veel succes gewenst

Zelf prik ik woensdag avond
De dag erna werk ik thuis dus kan ik eventueel even wennen aan de bijwerkingen
En ik prik in m’n buik onderaan wissel links af met rechts

Ik moet ook extra naalden gaan bestellen
Waar bestellen jullie die?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:09

Extra naalden kan je gewoon bij de apotheek kopen.

Ik spuit op vrijdagavond, en dan wissel ik af op mijn buik. De eerste keer had ik linksboven mn navel geprikt en was deze plek 1,5 week blauw. Nu heb ik rechtsonder en linksonder geprikt en niks aan de hand. Ik twijfel dus om m deze week weer onder te zetten. Ook ivm mijn vakantie volgende week en ik niet met een dikke blauwe plek op mn buik rond wil lopen daar.

Ik ben nu 2,5 week bezig en heb geen last van bijwerkingen met Mounjaro.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 22:08

Ik ben net iets eerder dan jou begonnen en ben wel gewoon na 4 weken naar 0,5 gegaan. Maar heb naaldjes besteld via bol en heb gewoon 2x 0.25 gezet met de oude/eerste spuit.

Ik merkte dat ik 0.25 vanaf dag 5 toch echt wel weer cravings had, dus toch maar gewoon doorgegaan naar 0.5

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 05:51

Ennasuus schreef:
karrij schreef:
[ Afbeelding ]

Ja super! Bedankt hoor!!

Ik moet zeggen dat ik niet wist dat er bij de ozempic spuit ook klikjes waarneembaar zijn
Maar dat komt ook omdat mijn man de spuit bij mij zet dus hij draait ook de knop door tot er 0.25 in beeld staat
Maar er zijn dus ook klikjes tijdens het draaien te horen/voelen top weer wat geleerd!

Ja ik heb wel extra naaldjes bij Bol gekocht, 2x spuiten met dezelfde naald vind ik niet hygienisch

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 06:46

Dat moet ook, elke keer nieuwe naald. Voor Ozempic de 32/4 plusfine gebruiken.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:15

Ik heb bij Yazen nu het bloedonderzoek aangevraagd en een afspraak voor bloedprikken gemaakt.
Ben benieuwd hoe lang het vanaf nu duurt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:17

Vandaag 1e keer 0,5 ozempic gespoten.
Hopelijk merk ik hier wel iets van. 0,25 voelde ik helaas helemaal niks van. Wel 2 kilo kwijt, maar dat was al best pittig voor me.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:42

Vandaag eindelijk de mijlpaal van -20 kg bereikt!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:48

fjordjes schreef:

Wow wat goed!

@ Storm hopelijk helpt dit je dan beter!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 10:36

Storm schreef:
Vandaag 1e keer 0,5 ozempic gespoten.
Hopelijk merk ik hier wel iets van. 0,25 voelde ik helaas helemaal niks van. Wel 2 kilo kwijt, maar dat was al best pittig voor me.

Hm nou hopelijk voel je hier wel iets van. Ik merkte duidelijk verschil met 0.5.

Wat goed Fjordjes!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 11:09

fjordjes schreef:

gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 11:17

Wat een mooi resultaat, -20 kilo!

Ik sta al een maand zo goed als stil := Op zich niet verkeerd, dan kan m’n vel beetje mee krimpen :') maar er moet toch echt nog wel 10 kilo af. Zit nu op -11/12 kilo. Alsnog geweldig!! maar ben er nog niet.