Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Wat bijzonder. Interessant Deertje. Want volgens de artsen zou deze dosering in die tijdsspanne eigenlijk niet moeten werken. Dat hoor ik op social media van artsen ook, die zeggen dat de werking na 7 dagen zo goed als weg is. Laat staan als je de laagste dosis ook nog halveert.
Wat fijn dat jouw arts zo meedenkend en onderzoekend hier in is!
Ik hoop ook mijn weg te vinden hierin. Ik ga proberen terug te gaan naar 7 dagen en dan de dosering wat terug te brengen. Kijken hoe dat gaat.
Ben jij eerst met je dosering naar beneden gegaan of heb je eerst de periode verlengd?
Ennasuus schreef:Hoi goedemiddag
Ik ben dit toppic nu 3 weken aan het lezen
En wil iedereen feliciteren met de behaalde resultaten
En onwijs fijn dat er een topic is met ‘lotgenoten’ om van te leren en ervaringen te delen
Ik ben zelf sinds 3 weken ook begonnen met ozempic via getwellis
Zal mij even voorstellen
Ik ben 39, heb al mijn hele leven overgewicht
Vroeger altijd rond de 80 kilo bij 1.70
Maar sinds de geboorte van 2 kindjes die nu 6 en 8 zijn is mijn gewicht boven de 100 kg terecht gekomen
Ondanks een behoorlijk gezonde leefstijl met veel bewegen (wandelen, fietsen paardrijden, niet roken geen alcohol en aardig gezond eten meestal vegetarisch trouwens wel soms vis)
Maar wel wat vreetbuien met vooral zoetigheden
Lukt het mij maar niet om flink af te vallen
Alles al geprobeerd
2 jaar terug wel weer naar 89/90 kg afgevallen met koolhydraat arm maar helaas ook weer aangekomen en het laatste jaar kan ik er geen grip meer op krijgen
2 maanden geleden op eigen kracht weer begonnen wat kilo’s kwijt te raken maar de 2 kilo die eraf was zat er na 1 menstruatie en de bijbehorende vreetbuien weer aan
Omdat ik geen andere uitweg meer zag nu als laatste redmiddel begonnen aan ozempic
En tot nu toe bevalt het erg goed
In 3 weken tijd al 3 kilo kwijt
Weinig bijwerkingen
Ik spuit 0.25
En het recept zegt over een week naar 0.5
Ik heb wat vragen en ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft
In de bijsluiter staat dat je na 4x 0.25 spuiten je de spuit moet weggooien en een nieuwe moet gebruiken
Maar er zit dan nog 0.5 in de spuit? Waarom kun je dat niet gebruiken?
Tis al duur genoeg
En dan de vraag; stel ik wil op 0.25 blijven kan ik dan met de spuit van 0.5 ook nog steeds 0.25 blijven doseren? Of heeft de 0.5 spuit alleen stapjes van 0.5?
Hoe doen mensen dat met microdosseren? De spuit heeft toch vaste stapjes van 0.25? In ieder geval de spuit die ik nu heb wel je draait door tot 0.25 er zit geen stapje tussen
Zelf hoop ik t.z.t. als ik wat meer ben afgevallen op0.25 te kunnen blijven zodat het minder kost in de maand maar ook omdat ik stiekem toch wel een beetje bang ben voor bijwerkingen op lange termijn
Ik las bijvoorbeeld vandaag dat het huidveroudering kan veroorzaken zit niet Perse op een hele oude uitstraling te wachten
Hebben jullie last van een slappe huid met meer rimpels? Sorry voor de misschien confronterende vraag maar ben wel erg benieuwd naar de ervaringen op dat gebied
Zet m op iedereen
Jacquelinee_ schreef:Hier vandaag de saxenda geleverd gekregen van de apotheek.
Ook meteen eerste prik gezet, vond t wel echt even spannend, bang voor de pijn van de naald.. maar toen die er eenmaal in zat, dacht ik echt wat stel ik me aan. T deed helemaal geen pijn![]()
Ben wel echt heel benieuwd wat het mij gaat brengen!
karrij schreef:Ennasuus schreef:Hoi goedemiddag
Ik ben dit toppic nu 3 weken aan het lezen
En wil iedereen feliciteren met de behaalde resultaten
En onwijs fijn dat er een topic is met ‘lotgenoten’ om van te leren en ervaringen te delen
Ik ben zelf sinds 3 weken ook begonnen met ozempic via getwellis
Zal mij even voorstellen
Ik ben 39, heb al mijn hele leven overgewicht
Vroeger altijd rond de 80 kilo bij 1.70
Maar sinds de geboorte van 2 kindjes die nu 6 en 8 zijn is mijn gewicht boven de 100 kg terecht gekomen
Ondanks een behoorlijk gezonde leefstijl met veel bewegen (wandelen, fietsen paardrijden, niet roken geen alcohol en aardig gezond eten meestal vegetarisch trouwens wel soms vis)
Maar wel wat vreetbuien met vooral zoetigheden
Lukt het mij maar niet om flink af te vallen
Alles al geprobeerd
2 jaar terug wel weer naar 89/90 kg afgevallen met koolhydraat arm maar helaas ook weer aangekomen en het laatste jaar kan ik er geen grip meer op krijgen
2 maanden geleden op eigen kracht weer begonnen wat kilo’s kwijt te raken maar de 2 kilo die eraf was zat er na 1 menstruatie en de bijbehorende vreetbuien weer aan
Omdat ik geen andere uitweg meer zag nu als laatste redmiddel begonnen aan ozempic
En tot nu toe bevalt het erg goed
In 3 weken tijd al 3 kilo kwijt
Weinig bijwerkingen
Ik spuit 0.25
En het recept zegt over een week naar 0.5
Ik heb wat vragen en ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft
In de bijsluiter staat dat je na 4x 0.25 spuiten je de spuit moet weggooien en een nieuwe moet gebruiken
Maar er zit dan nog 0.5 in de spuit? Waarom kun je dat niet gebruiken?
Tis al duur genoeg
En dan de vraag; stel ik wil op 0.25 blijven kan ik dan met de spuit van 0.5 ook nog steeds 0.25 blijven doseren? Of heeft de 0.5 spuit alleen stapjes van 0.5?
Hoe doen mensen dat met microdosseren? De spuit heeft toch vaste stapjes van 0.25? In ieder geval de spuit die ik nu heb wel je draait door tot 0.25 er zit geen stapje tussen
Zelf hoop ik t.z.t. als ik wat meer ben afgevallen op0.25 te kunnen blijven zodat het minder kost in de maand maar ook omdat ik stiekem toch wel een beetje bang ben voor bijwerkingen op lange termijn
Ik las bijvoorbeeld vandaag dat het huidveroudering kan veroorzaken zit niet Perse op een hele oude uitstraling te wachten
Hebben jullie last van een slappe huid met meer rimpels? Sorry voor de misschien confronterende vraag maar ben wel erg benieuwd naar de ervaringen op dat gebied
Zet m op iedereen
Ik heb 7 weken gedaan met de 0,25 mg pen Ozempic, je hoeft dus echt niet weg te gooien! ik zit nu op de 0,50mg en daar wil ik voorlopig op blijven,doe het er goed op.
Je kunt ook met een 0,50mg pen 0,25 spuiten,dan moet je klikjes tellen.
Ik heb hier nog wel een afbeelding van,zal het zoeken
Ik ben inmiddels 12 kilo afgevallen, pas inmiddels weer in broekmaat 40.
karrij schreef:
Jacquelinee_ schreef:Hier vandaag de saxenda geleverd gekregen van de apotheek.
Ook meteen eerste prik gezet, vond t wel echt even spannend, bang voor de pijn van de naald.. maar toen die er eenmaal in zat, dacht ik echt wat stel ik me aan. T deed helemaal geen pijn![]()
Ben wel echt heel benieuwd wat het mij gaat brengen!
Doef schreef:Wauw wat goed! Morgen word bij mij de ozempic geleverd! Heb je extra naalden voor extra weken? De apotheek gaf bij mij aan bij de 3e prik al een nieuwe te bestellen zodat het op tijd binnen is maar als je 7 weken met de 1 pen doet? Scheelt een hoop!
Op welke dag/tijdstip prikken jullie en welke plek?
Ennasuus schreef:karrij schreef:
Ja super! Bedankt hoor!!
Ik moet zeggen dat ik niet wist dat er bij de ozempic spuit ook klikjes waarneembaar zijn
Maar dat komt ook omdat mijn man de spuit bij mij zet dus hij draait ook de knop door tot er 0.25 in beeld staat
Maar er zijn dus ook klikjes tijdens het draaien te horen/voelen top weer wat geleerd!