Goof schreef:Je klinkt verstandig Busymissy, goed voor je lijf zorgen en in de tussentijd genieten van wat je doet.
Helemaal mee eens en geduld is een schone zaak!
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
BusyMissy schreef:Ok, dan begrijp ik het geheel van de trainingsopbouw. Dat klinkt heel logisch allemaal.
Ik denk overigens niet dat ik langzaam loop, ik loop gewoon nog niet ver. 9km ga ik niet doen. Ben toch iets te competitief vrees ik en dan ga ik niet wandelen tussendoor (op zo'n moment maak ik mezelf wijs dat het wel lukt). En dat lukt op dat moment waarschijnlijk ook wel maar dan zit ik daarna weer met de gebakken peren. En dat wil ik dus echt voorkomen. Hoop ook ooit 1x een hele marathon te kunnen lopen, maar hoop nu vooral pijnvrij te kunnen blijven lopen. So far so good. De tijd zal leren hoe ver ik uiteindelijk nog kom. Heb geen haast, ben blij dat ik weer loop, geniet weer iedere keer ervan.
Supervixen schreef:Goof wat fijn dat je weer lekker gelopen hebt! Er komt weer wat vooruitgang in of niet? Bijna vakantie hè, aftellen
Goof schreef:Supervixen schreef:Goof wat fijn dat je weer lekker gelopen hebt! Er komt weer wat vooruitgang in of niet? Bijna vakantie hè, aftellen
Ja! Ik ben wat energieker en dat is superfijn. Ik heb niet echt meer een ritme, maar ik probeer toch weer 3x in de week te lopen nu en ik voel me fysiek ook echt goed dus het lopen gaat heel fijn. Ik ben daar echt blij om!
Daarom heb ik gisteren ook gekeken naar wat trailruns voor komend jaar, ik heb weer ruimte in mijn hoofd om daar weer mee bezig te zijn en naar uit te kijken.
En op werk lukt het me ook om weer wat uit te bouwen en mee te draaien, dus er zit eindelijk wat vooruitgang in gelukkig.
Maar inderdaad, dalijk eerst vakantie
Koekie73 schreef:Ja, lekker binnenkort even een paar dagen vrij, geniet er vast van iedereen die dat ook heeft de komende tijd!
Ik heb vanmiddag een groot sportmedisch onderzoek laten doen. Ik kamp al wat langer met een hoge bloeddruk (heb medicatie) en het valt me op dat ik moeite heb mijn conditie op te bouwen. Daardoor ook moeite het hardlopen op te bouwen. Afgelopen tijd had ik ook wat vage klachten zoals misselijkheid. Maar ik krijg met het hardlopen ook wat raars als mijn hartslag wat hoger is. Nl een soort tinteling op mijn borst. Ik dacht zelf dat het zou kunnen komen door de bloeddrukverlagers; dat mijn hartslag als het ware hoger wil dan kan door de verlagers. (volgen jullie het nog?of wordt het te vaag?)
Omdat mijn huisarts me elke keer weer wegstuurt en mijn onderdruk ook met thuismeting wat hoog blijft (92) dacht ik; ik doe zo'n onderzoek. Dan heb ik straks iig geruststelling dat ik gewoon wat door kan pushen bij het lopen.
Nou die fietstest werd dus afgebroken. Mijn bloeddruk was zo hoog dat het niet meer te meten was. Dan denk je dat dat op het moment was dat ik tot het gaatje ging, maar zover kwam ik niet. Ik heb amper gezweet zelfs. Het kwam echt rond mijn omslagpunt (verzuring) en qua conditie had ik prima nog verder gekund. Maar ik moest accuut stoppen, te gevaarlijk. Toen ze het weer kon meten zat mijn onderdruk op 130 :-( Bovendruk weet ik niet meer.
Ik heb meteen de huisarts gebeld en heb voor donderdagochtend een afspraak. Ik wil nu echt doorgestuurd worden naar een internist. En tot die tijd is het dringende advies van de sportarts om echt alleen in zone 2 te lopen, maar liever mss gaan wandelen.
Ben eigenlijk best geschrokken