Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:09

Nou de nieuwe huisarts lijkt me wel een heel fijne man gelukkig. Antibiotica mee gekregen en mag gelukkig gewoon door met voeden.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:13

Hoe is het bij de huisarts gegaan kiwi? O fijn dat hij je een goed gevoel gaf! Hopelijk ben je snel van je pijnlijke tet af :)

Net terug van het ziekenhuis. Hartje klopte en baby bewoog een klein beetje met zijn hand. De ene verpleegkundige vond het vreemd dat ik hem al 2 dagen niet had gevoeld en de andere verpleegkundige was het daar niet mee eens. De baby is van normaal van einde ochtend tot ‘s avonds laat actief.

We hebben het over het gesprek van dinsdag gehad en waar het op neer komt is dat het gevoel van mijn vriend en mij niet overeen kwamen met haar bedoelingen. Wij hebben het opgevat als een neigt naar nee/nee en volgens haar is het geen ja en geen nee :') Dus mijn conclusie; baby is oke maar voor mij nog 0,0 opheldering.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:04

Mriek, fijn dat het goed gaat met Hidde! En dat ie weer goed gekeurd is en lekker los !

Gnome, wat een prachtig haar heb jij zeg! Staat je erg goed. Gelukkig dat je gewoon lekker uiteten kon gaan!

Kiwitje, pfff wat naar die borstontsteking. Eerst al zo’n last van je tepels en nu dit. Hoop voor jou dat het snel over is!

Azmay, heel veel beterschap! En hopelijk knap je snel op! Dikke knuffel.

Cabelona, doe je goed nog even lekker met de paarden knuffelen !

Marlis, ongelofelijk. Zit jou ook echt niet mee hè. Tussen de verloskundige en ziekenhuis. Want een communicatie weer.

Mriek, hihi ratjes. Wat grappig! Wel fijn dat ze zo bij elkaar kunnen! En heerlijk die 4 uurtjes slaap. Lief van Hidde haha

Charlotte, wat vervelend zeg :( paniekaanvallen zijn verschrikkelijk. Jammer dat je nog geen zekerheid hebt of je nou keizersnede gaat krijgen. Hoop zo voor jou dat ze het gewoon willen doen!

Mmm wel vervelend ook even niet gevoeld. Lees wel dat je net terug bent en hartje klopte en wel iets beweeg. Maar snap dat je je niet fijn voel als het zo minder is opeens. Ligt ie niet gedraaid? Met zijn ruggetje naar jou buik toe. Dat ie schopt en doet richting je rug ?

Gister middag ging weer mis. Zo misselijk en 2 x alles er uit gespuugd. voelde vanmorgen weer iets beter.

Kon gelukkig even snel tussendoor langs de fysio dus nieuwe tape, vooral erg fijn want morgen de hele dag een bruiloft.

Vanmiddag mijn nagels laten doen door een lief vriendinnetje.

Afbeelding

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 19:12

Wat rot van het spugen Freekieee. Zit dus geen termijn aan dat dat stopt. En prachtige nagels zeg!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:16

mriek1990 schreef:
Kiwi en Gnome hoe is het vandaag met jullie? Hopelijk iets beter.
Nog wel kunnen genieten van het eten Gnome?

Cabelona thanks! Ik zal er gewoon een paar bestellen en dan zien we wel. :)
Geniet vandaag van je momentje met de paarden. Wellicht dat ik het heb gemist, maar wanneer is je keizersnede?

QueenE leuk klusje op Texel wel. Ga je naar de verhuurbedrijven? Ik heb op Texel gereden bij de Jan Plezier en manege Elzenhof, ga je daar toevallig heen? :)

Azmay hoe gaat het met jou en de kleine? (Snap dat je niet reageert hoor!)

Met de ratjes gaat het top! We hebben ze eerst op schoot bij elkaar gedaan, toen negeerde die van ons de nieuwe vooral haha. In de kooi was het even stoeien met wat gepiep, maar als snel lagen ze zagen in het hangmatje. Dus helemaal fijn, kunnen ze nog een paar maanden genieten met elkaar in plaats van alleen.

[ [url=m/zbHaTd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hidde heeft mij vannacht 4 uur slaap gegeven in plaats van 3. Cadeautje van hem na gisternacht. ;) <3
Fijne dag vandaag allemaal! ♡

Nee hoor allemaal bij eilanders zelf :)
Wat fijn dat het goed gaat met de ratjes!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:16

Gnome schreef:
Wat rot van het spugen Freekieee. Zit dus geen termijn aan dat dat stopt. En prachtige nagels zeg!!

Dankje!!

Nee, gelukkig niet meer elke dag en wel sporadisch. Maar went nooit…

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:17

Kiwipitje schreef:
Ik voel me gelukkig een stuk beter. Wel vanmiddag even naar de huisarts voor die tet.

Ik heb dus een nieuwe huisarts. Afgemeld bij oude huisarts. Had ik gisteren ineens flink koorts en pijn aan m’n tet. Ik bellen naar oude huisarts: uitgeschreven dus kan niks doen. Ik bellen naar nieuwe: dossier nog niet aangemaakt dus kan niks doen morgen terug bellen. Nou ja dan niet. Paracetamol en ibu erin. Koorts gelukkig weg. Bel ik vanmorgen terug is die vrouw (andere dan gisteren) zwaar geïrriteerd want ze hadden me gisteren moeten zien hiervoor. Ja oké maar wat kan ik hier aan doen dan? -O-

Fijn hè Marieke die sporadische 4 uur tussen voedingen!

Dat is ook wel heel raar!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:18

Charlotte446 schreef:
Lekker meedenkend van beide huisartsen zeg Kiwi := Hopelijk kan je snel terecht!

Lekker ventje jouw Hidde <3
Wat fijn dat het zo goed gaat met de ratjes. Ik vind ze niks maar die foto is de hangmat is wel heel schattig.

Hier weer een stuk minder. Ene na de andere paniekaanval, hartslag die daarmee boven de 170 schiet, voor het eerst een harde buik, pijn hoog en heel laag in mijn buik en de baby sinds dinsdagochtend/middag niet meer gevoeld. Ik weet echt even niet wat ik moet doen… De rust zal pas weer terugkeren na een go voor de keizersnede maar dat zit er voorlopig niet in. Ik ga zo maar naar het ziekenhuis bellen als dat lukt.

Wat vervelend dat je zo veel stress hebt er van

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:19

Kiwipitje schreef:
Nou de nieuwe huisarts lijkt me wel een heel fijne man gelukkig. Antibiotica mee gekregen en mag gelukkig gewoon door met voeden.

Dat is dan wel weer fijn!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:21

Freekieee schreef:
Mriek, fijn dat het goed gaat met Hidde! En dat ie weer goed gekeurd is en lekker los !

Gnome, wat een prachtig haar heb jij zeg! Staat je erg goed. Gelukkig dat je gewoon lekker uiteten kon gaan!

Kiwitje, pfff wat naar die borstontsteking. Eerst al zo’n last van je tepels en nu dit. Hoop voor jou dat het snel over is!

Azmay, heel veel beterschap! En hopelijk knap je snel op! Dikke knuffel.

Cabelona, doe je goed nog even lekker met de paarden knuffelen !

Marlis, ongelofelijk. Zit jou ook echt niet mee hè. Tussen de verloskundige en ziekenhuis. Want een communicatie weer.

Mriek, hihi ratjes. Wat grappig! Wel fijn dat ze zo bij elkaar kunnen! En heerlijk die 4 uurtjes slaap. Lief van Hidde haha

Charlotte, wat vervelend zeg :( paniekaanvallen zijn verschrikkelijk. Jammer dat je nog geen zekerheid hebt of je nou keizersnede gaat krijgen. Hoop zo voor jou dat ze het gewoon willen doen!

Mmm wel vervelend ook even niet gevoeld. Lees wel dat je net terug bent en hartje klopte en wel iets beweeg. Maar snap dat je je niet fijn voel als het zo minder is opeens. Ligt ie niet gedraaid? Met zijn ruggetje naar jou buik toe. Dat ie schopt en doet richting je rug ?

Gister middag ging weer mis. Zo misselijk en 2 x alles er uit gespuugd. voelde vanmorgen weer iets beter.

Kon gelukkig even snel tussendoor langs de fysio dus nieuwe tape, vooral erg fijn want morgen de hele dag een bruiloft.

Vanmiddag mijn nagels laten doen door een lief vriendinnetje.

[ [url=m/Vriky2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Hopelijk heb je morgen geen last van de misselijkheid

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:31

@ mriek1990, dinsdag sta ik ingepland. Dus schiet aardig op. Wat een leuke ratjes heb je!

@Freekieee, Vervelend zeg dat spugen.

@Kiwipitje, fijn dat het alweer iets beter gaat.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 20:45

Freekie, vervelend dat spugen nog steeds

Kiwi fijn dat je nu terecht kon, wat een gedoe zo

Charlotte fijn dat hartje en alles goed was. Ik voelde haar wel eens een dag echt minder, dan lag ze waarschijnlijk anders? Maar 2 dagen is inderdaad wel gek lang. Hopelijk snel weer lekker actief!
En hopelijk snel meer duidelijkheid voor jou.
Qua kleertjes had ik vooral eigenlijk 92 gemaakt voor dochter, maar nu bezig met wat pakjes in 56. Doe ook nog wat 62 misschien, even kijken wat lukt. Wil ook nog wat jurkjes voor grote zus. Dit weekend even foto's maken van de gemaakte stapel dan kunnen die op mijn instagram erbij <3

Mriek wat fijn dat de ratjes elkaar zo leuk vinden <3

Marlis wat een gedoe zeg, het houdt niet op

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 23:33

Hier was het gisteren weer even drama en werd de mogelijkheid besproken dat ik weer aan het magnesium ging. Vandaag de hele dag een goede dag gehad met iets verhoogde bloeddruk maar niets spannends. Hoop echt enorm dat dat door zet.

Nimue doet het buitengewoon goed volgens mij. Ze is al weer boven geboortegewicht en heeft net flink gedronken aan de borst. Mijn melkproductie is ook netjes op gang en ik krijg er 40ml per kolfbeurt uit vandaag. Heb een livestream met de couveuse op de tv in mijn kamer aan staan, helpt wat met de disconnect van niet bij je kind kunnen zijn. Al mag ik er ook elk moment naartoe als ik wil en kan dadelijk.

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 23:47

Azmay schreef:
Hier was het gisteren weer even drama en werd de mogelijkheid besproken dat ik weer aan het magnesium ging. Vandaag de hele dag een goede dag gehad met iets verhoogde bloeddruk maar niets spannends. Hoop echt enorm dat dat door zet.

Nimue doet het buitengewoon goed volgens mij. Ze is al weer boven geboortegewicht en heeft net flink gedronken aan de borst. Mijn melkproductie is ook netjes op gang en ik krijg er 40ml per kolfbeurt uit vandaag. Heb een livestream met de couveuse op de tv in mijn kamer aan staan, helpt wat met de disconnect van niet bij je kind kunnen zijn. Al mag ik er ook elk moment naartoe als ik wil en kan dadelijk.

[ [url=m/DrGdU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Duimen voor een stijgende lijn voor jou.
Wat zie je er trots uit en wat een knap klein meisje met een mooie bos haar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 03:59

Prachtige foto Azmay! Weten ze waarom ze nog zo klein is met deze termijn?

Ik was hier echt overtuigd dat het ging beginnen. Hele dag al een onrustig gevoel en in de avond begonnen krampen die kwamen en weer weggingen. Duurde uren maar werden niet sterker. Uiteindelijk in slaap gevallen en het lijkt weer weg...

Bluh ben er zo zat van. Van mij mag ie komen hoor.

Hopelijk hebben jullie een betere nacht.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 04:09

Ahh Gnome balen dat het niet doorzet! Voorbij de 37 weken nu?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 04:12

Kiwipitje schreef:

Nee maandag officieel 37. Helpt ook niet mee dat ik me dood verveel in huis :+ vrij zijn zonder 25 graden is voor mij echt zo zinloos. Pruts wel wat om in huis maar is echt om de dagen te slijten voor m'n gevoel.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 04:14

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:
Nee maandag officieel 37. Helpt ook niet mee dat ik me dood verveel in huis :+ vrij zijn zonder 25 graden is voor mij echt zo zinloos. Pruts wel wat om in huis maar is echt om de dagen te slijten voor m'n gevoel.
Dan hoop ik toch dat de beeb nog even blijft plakken tot maandag := Al is het maar om ‘heisa’ te voorkomen.

Ik ga m’n nachtelijke afwas weer even doen en verder slapen :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 04:26

Haha heerlijk. Ik ga ook nog een poging doen. Volgens de Verloskundige zou ie zonder problemen ter wereld moeten kunnen komen al dus daar ga ik maar vanuit maar snap dat het op papier net het verschil kan maken inderdaad. Lekker slapen!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:24

Azmay schreef:

[ [url=m/DrGdU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk gaan jullie nu alleen nog met een stijgende lijn omhoog! Wat een mooi klein meisje, wanneer zou ze uit de couveuse mogen?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:28

Nachtbrakers :P hoop dat jullie nog een beetje hebben geslapen!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:41

Ik lees en leef met iedereen mee, maar om het allemaal bij te houden met reageren vind ik lastig. Word tijd voor verlof haha!

Fijn dat het met de geboren baby’tjes goed gaat en met de mama’s ook steeds beter :)

En volgende week waarschijnlijk nog meer baby’s. Succes met de laatste loodjes Cabelona en misschien Gnome :)

Ik leef ook met jou mee Charlotte. Wat vervelend dat je zo in de onzekerheid zit. Heb je het gevoel dat de baby minder ging bewegen door alle stress? Ik hoop heel erg dat je snel duidelijkheid krijgt.

En bij jou ook Marlis. Wat een verschrikkelijke communicatie tussen de ziekenhuizen en verloskundige. Die had er bij mij ook niet meer in hoeven komen. En 2 keer per week erheen, dat is echt niet te doen nee!

Hier een drukke week gehad met werk en woensdagavond hadden we een infoavond bij de verloskundige over de bevalling en pijn. Dat was fijn, maar ‘s nachts heb ik helemaal niet geslapen. Ik denk doordat mijn hoofd vol zat. Dus gisterochtend even paard gereden en daarna weer een paar uurtjes geslapen. dat doet een mens goed :) Vannacht heb ik gelukkig wel goed geslapen, dus ik ben er weer :)

Gisteren heb ik dus paard gereden, maar toen voelde ik wel dat het goed geweest is. Ik zit niet meer lekker en het valt me nu zwaar. Dus ik ga zo nog even een laatste buitenritje maken, want het is nu wel mooi weer, en dat is dan voorlopig het laatste ritje. Extra genieten zo dus!

Verder hebben we voor de baby bijna alles in huis, alleen nog een maxi cosi fixen en zorgen dat we boven kasten maken zodat we alles kunnen opbergen. Maar langzaam begint het vorm te krijgen. Morgen komen mijn ouders om de keuken te tegelen en dan is dat ook klaar, dus dat geeft een goed gevoel :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:46

Fijn dat het nu goed opschiet met het huis Ballard!

Afbeelding
Volgens mij heeft de kleine een regeldag vandaag. Hij komt nu vaker voor een voeding en wil ook grotere hoeveelheden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 10:03

@ballard lekker!! Zal een hoop rust geven dat het af is straks. Geniet van je laatste buitenrit.

@kiwi dat snap ik met een sweet&juicy bar ;) sterkte met deze dag

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:15

Gnome schreef:
@kiwi dat snap ik met een sweet&juicy bar ;) sterkte met deze dag
:')

Komt goed hoor. Volgens mij vooral een teken dat hij groeit.