Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:35

loriene schreef:
sureido schreef:
Loriene, als jij mij een bron wil geven, wil ik serieus met je in gesprek. ‘Zoek zelf maar op’ zo werkt het natuurlijk niet hè? Dat is geen tegenspraak.

Als ik nu zeg dat alle paarden paars geboren worden, geloof jij dat natuurlijk ook toch niet op m’n grote blauwe ogen?

Eerst mij de gek aansteken en dan moet ik bronnen geven?
Daaag.
Wil nog wel wat met jullie delen
1 van mijn bronnen heeft tijdens de "crisis" als vrijwilliger gewerkt bij caronacentrum heerenveen.
Om nu eens echt te kijken of alles zo erg was .
Kan je wel vertellen dat veel is gelogen.
Lagen best wel echt zieken maar dik 85 % was echt niet zo ziek .
Sommigen waren daar zelfs gedwongen om daar heen te gaan.
Velen waren heel verdrietig en snapten niet wat ze daar moesten.
95 % waren ouderen en heel weinig jongeren dus.
De meesten werden ook gewoon weer beter en waren er al snel weer weg.Een paar zijn overleden,waaraan dat weet ik natuurlijk niet.
Crisis is allang voorbij want vrijwilligers zijn allang niet meer nodig.
Ik zit nergens over te liegen maar bronnen ga ik niet vermelden.
Weet nog veel meer maar ach jullie geloven het toch niet :z

OK, dus 1 van jouw bronnen is iemand die als vrijwilliger (dus geen professionele zorgverlener) bij een coronacentrum heeft gewerkt 'om nu eens echt te kijken of alles zo erg was'.
Dat lijkt me, héél zacht uitgedrukt, een weinig objectieve bron. En dat is het eerste voorbeeld waar jij mee komt? Je hebt geen betere bronnen?
Vind je het gek dat je hiermee geen mensen overtuigt?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:37

loriene schreef:
secricible schreef:
Dus je bron over niet willen vaccineren van 2 ziekenhuizen is ook gewoon een persoon? Verklaart waarom google er niks over weet. Wel knap hoe die ziekenhuizen dat voor iedereen verborgen weten te houden :j

Goed lezen is ook een vak.

Waarvan akte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:43

Bij een caronacentrum? :')

Maar om even serieus te doen, ik werk ook bij een ‘caronacentrum’ en bij mij zijn de mensen wel echt ziek, en soms, of eigenlijk nog best relatief vaak, gaan ze dood.
Hier komen trouwens ook regelmatig ouderen die er ‘gedwongen’ heen moeten en heel verdrietig zijn. Die weten vaak ook van voor niet dat ze van achteren leven door de cognitieve problematieken die de cojoona kan veroorzaken cq versterken.

We zoeken trouwens ook nog vrijwilligers.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:48

Femke_Tweety schreef:
loriene schreef:
Goed lezen is ook een vak.

Waarvan akte.

:D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:52

.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:55

loriene schreef:
sureido schreef:
Loriene, als jij mij een bron wil geven, wil ik serieus met je in gesprek. ‘Zoek zelf maar op’ zo werkt het natuurlijk niet hè? Dat is geen tegenspraak.

Als ik nu zeg dat alle paarden paars geboren worden, geloof jij dat natuurlijk ook toch niet op m’n grote blauwe ogen?

Eerst mij de gek aansteken en dan moet ik bronnen geven?
Daaag.
Wil nog wel wat met jullie delen
1 van mijn bronnen heeft tijdens de "crisis" als vrijwilliger gewerkt bij caronacentrum heerenveen.
Om nu eens echt te kijken of alles zo erg was .
Kan je wel vertellen dat veel is gelogen.
Lagen best wel echt zieken maar dik 85 % was echt niet zo ziek .
Sommigen waren daar zelfs gedwongen om daar heen te gaan.
Velen waren heel verdrietig en snapten niet wat ze daar moesten.
95 % waren ouderen en heel weinig jongeren dus.
De meesten werden ook gewoon weer beter en waren er al snel weer weg.Een paar zijn overleden,waaraan dat weet ik natuurlijk niet.
Crisis is allang voorbij want vrijwilligers zijn allang niet meer nodig.
Ik zit nergens over te liegen maar bronnen ga ik niet vermelden.
Weet nog veel meer maar ach jullie geloven het toch niet :z

Eerste golf zeker, zo ken ik er meer die de eerste golf als voorbeeld nemen, vooral in het noorden want inderdaad, daar viel het toen mee. Laat familie van mij nu net in Heerenveen wonen en in de zorg werken dus kan uit zeer betrouwbare bron melden dat je een kulverhaal verder vertelt.
En die kennis werd vrijwilliger om te zien hoe erg het was? Niet om mensen te helpen? Tjemig, dan heb je lef.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:56

Kwanyin schreef:
secricible schreef:
Jou eerste bron is ook wel weer een pareltje kwanyin :D

:D Ik wilde er al niet over beginnen maar dit soort websites is het enige waar ik deze "info" kon vinden.

De paniekversie dan, zoals je leest op de gewone site zeggen ze gewoon "jongens je kan je even niet lekker voelen maar het is het waard. Alleen moeten we zorgen dat we niet iedereen tegelijk inenten want als iedereen thuis moet blijven om een dagje wat uit te zieken dan hebben we ook een probleem. Dus even een stop totdat we terug op mankracht zijn." (en nu hopen dat mijn google algoritme niet te veel dooreengeschud wordt en ik niet meer van dat op mijn bord krijg).

Ja hier is ook gevraagd of je (vrijwillig) je vaccinatiedatums wilde doorgeven ivm bezetting.
En ik weet dat meerdere klanten hebben ingezet op wat hogere bezetting de dagen nadat bewoners gevaccineerd werden.

En dan is hier nog gevaccineerd met pfizer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:59

DuoPenotti schreef:
Waarom negeren jullie haar gewoon niet totdat ze met linken komt?

Dat doe ik bewust niet , als ik kan voorkomen dat mensen onzin gaan geloven door alleen haar bericht te lezen dan doe ik dat.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:08

loriene schreef:
sureido schreef:
Loriene, als je met bronnen zou komen, dan steekt niemand de gek met je aan, als die bronnen zouden kloppen. Dan zouden wij je allemaal gelijk geven.

De meeste bronnen zijn personen die in de eerste linie staan.
Ga niet zeggen wie dat zijn en verder is alles makkelijk te vinden wanneer je weet waar je moet zoeken.

Ik lees 1 persoon dat vrijwilliger was in een coronacentrum?
Hoe denk je dat 1 vrijwilliger de volledige maatschappij van 17 miljoen mensen kan afspiegelen? Leg dat eens uit?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:20

loriene schreef:
sureido schreef:
Loriene, als je met bronnen zou komen, dan steekt niemand de gek met je aan, als die bronnen zouden kloppen. Dan zouden wij je allemaal gelijk geven.

De meeste bronnen zijn personen die in de eerste linie staan.
Ga niet zeggen wie dat zijn en verder is alles makkelijk te vinden wanneer je weet waar je moet zoeken.

Ik ken meerdere personen die helemaal vooraan in de eerste linie staan (HBO verpleegkundigen op de SEH & Corona-afdelingen). Die zeggen iets heel anders dan dat jij zegt. Geloof je mij dan ook zo zonder bronnen? Dat vraag je immers ook van ons.

(ik ken die mensen oprecht, dat is geen grap).
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 02-03-21 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:24

Ik ken ook mensen uit het front,
IC, SEH, ambu, afd. Cardiologie
En ik hoor hele andere verhalen dan jouw corona afdeling infiltrant.
Als bewijs mag je ze opzoeken op de BIG site.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:59

Censuur op berichten is ook al op bokt aanwezig. Ga allemaal lekker het vaccin halen maar kom over een paar jaar niet zeuren over bv een van de bijwerkingen.
Succes✌️

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:04

loriene schreef:
Censuur op berichten is ook al op bokt aanwezig. Ga allemaal lekker het vaccin halen maar kom over een paar jaar niet zeuren over bv een van de bijwerkingen.
Succes✌️

Dankjewel! {:}

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:19

loriene schreef:
Succes✌️

Bijwerkingen vh vaccin zullen we wel of niet zien. Maar bijwerkingen van covid die kans is super groot.

Jij gaat straks meeliften om veilig van covid te blijven, dankzij al die mensen die het vaccin hebben genomen.
Sorry meid, ik ken teveel mensen die covid hebben of gehad, waaronder jongeren en het lichtste geval was er goed ziek van en waarschuwde ons (zijn opa en oma) dat het ok ging met hem maar dat hij heftig ziek was geweest.
Ik vind dat je wel wat meer respect mag hebben voor die mensen die straks ook zorgen dat jij gezond mag blijven.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:45

loriene schreef:
Succes✌️

Dus omdat jij geen antwoorden kunt/wilt geven op vragen en kritische opmerkingen omtrent de door jou aangehaalde 'bronnen' is er ineens sprake van censuur?
Bijzonder.

Wat Pien zegt, jij lift straks mee op de groepsimmuniteit van mensen die wel gevaccineerd zijn. Mensen laten zich namelijk niet alleen voor zichzelf vaccineren, ook voor hun medemensen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:46

loriene schreef:
Succes✌️

Mag ik nog wel vragen wat voor bijwerkingen ik kan verwachten over een paar jaar. Blijkbaar weet jij dat al

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 01:07

Gek toch. Mijn broer is intensivist en een van mijn beste vrienden longarts. Toch wel redelijk frontlinie zou ik zeggen ;) Zij zeggen nou helemaal niet dat het wel meevalt... integendeel. Ze zouden hun eigen ouders het liefst opsluiten om te voorkomen dat die het krijgen en de betreffende longarts vraagt mij als longpatiënt bijna iedere dag hoe het gaat en zegt dat ik uit moet kijken. Maar dat zullen dan wel acteurs zijn... %)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:10

Blue_Eyes schreef:
Gek toch. Mijn broer is intensivist en een van mijn beste vrienden longarts. Toch wel redelijk frontlinie zou ik zeggen ;) Zij zeggen nou helemaal niet dat het wel meevalt... integendeel. Ze zouden hun eigen ouders het liefst opsluiten om te voorkomen dat die het krijgen en de betreffende longarts vraagt mij als longpatiënt bijna iedere dag hoe het gaat en zegt dat ik uit moet kijken. Maar dat zullen dan wel acteurs zijn... %)

Allemaal acteurs in het caronacentrum :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:20

Maar, dan even over het vaccin.. las ik nou vanochtend dat ze denken dat in Juni genoeg mensen geent zullen zijn om echt te kunnen versoepelen? Dat is toch wel heel gaaf ?

En, welke mensen worden er met Moderna ge-ent ookalweer en is dat nog een beetje een degelijk vaccin?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:29

Nathalie18x schreef:
Blue_Eyes schreef:

Allemaal acteurs in het caronacentrum :j

Ja die krijgen 20.000€ per patiënt, voor dat geld zou ik dat ook zeggen :$

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:55

Cer schreef:
Maar, dan even over het vaccin.. las ik nou vanochtend dat ze denken dat in Juni genoeg mensen geent zullen zijn om echt te kunnen versoepelen? Dat is toch wel heel gaaf ?

En, welke mensen worden er met Moderna ge-ent ookalweer en is dat nog een beetje een degelijk vaccin?

In Juli zou iedereen de eerste prik kunnen hebben gehad, mits voldoende levering. Dus dan zijn we wel zo'n beetje op de eindstreep ja.
Ik denk dat versoepelen al eerder komt, rond mei persoonlijk.

Moderna gaan de HA mee vaccineren dus niet-mobiele ouderen en kleinschalige woonvormen krijgen moderna.
Die us net zo effectief als pfizer ongeveer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:07

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:10

Er komt licht aan het einde van de tunnel! Kan niet wachten tot ik zelf aan de beurt ben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:14

Las ik ook al iets over inderdaad. En 85% minder sterfte onder de rusthuisbewoners.

Ik hoorde gister wel dat in Frankrijk de vaccinatiebereidheid onder de bevolking slechts 52% is ofzo.
Dat is wel niet overdreven veel :7 En hier neemt het franstalige landsgedeelte en Brussel dit gedeeltelijk over.
Er is nog wat werk aan de winkel lijkt me :Y)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:28

Oh ik word echt heel blij van jullie berichten zo op de vroege morgen <3