Viruswaanzin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:51

bigone schreef:
Je krijgt twee soorten meldingen, eentje gewoon dat je telefoon in de buurt is geweest van andere telefoons die ook de app hebben en eventueel een melding dat je langer dan verantwoord in de buurt van een positief geteste bent geweest.

Mijn man en ik kregen nog een derde melding: dat de app actief is, terwijl de app er al heel lang op staat. Die melding krijgen we 1 x per maand.
Ik schrok me de tandjes toen ik zag dat er een melding van de corona app was := ik kom namelijk helemaal mijn huis niet uit!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:03

Sowieso vind ik het soms raar dat de overheid de schuld krijgt van bepaalde dingen.
De horeca "wij gaan lekker wel open, anders gaan we over de kop, stomme overheid"
Eh.. ja.. want die hebben Covid naar NL gehaald, alleen om jullie te pesten.. ^)

Citaat:
En je kan niet om de haverklap 10dgn binnen gaan zitten

Dat hoeft helemaal niet... als je een melding krijgt via die app kan je nog steeds zelf bepalen wat je er mee doet..

Ik heb tot nut toe pas 1 melding gehad, wat een valse melding was. En dat was ook duidelijk te zien.
Nu kan ik twee dingen doen : "De app werkt niet !!!! Ik kreeg een valse melding!!!! Ik was thuis en niet bij
iemand in de buurt!!! De overheid is corrupt!!!!"
Of ik kijk even wat er precies staat, denk bij mezelf 'oh, dat was een foutje' en ik ga verder met mn leven.
Ik deed optie twee :j

En ik ben nog steeds benieuwd naar het argument om de bouwmarkten dicht te gooien :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:11

safina schreef:
sureido schreef:

Die laatste zin, dat is toch bij alles? Als jij besmet naar de intratuin gaat, moeten die dan ook iedereens rekening betalen? Of naar de Appie? Wat een kul argument. Ook het betalen van contact onderzoek. Je neemt zelf het risico om ergens naar toe te gaan ipv thuis blijven, dus dan mag je er zelf voor opdraaien toch? In de zomer heb ik best veel mensen gezien, en als ik dan in quarantaine moest was dat toch echt mijn eigen probleem want ik neem dat risico.

Dat vergelijken met anderen vind ik nou weer een kul-argument. Dat deden we op de kleuterschool: "hij mag het wel, dan mag ik het ook." Je zou daarin ook de discussie kunnen voeren wat nou echt nodig is en wat niet.

Het bewustzijn dat je anderen opzadelt met een heleboel problemen én kosten is echt iets wat totaal in dit soort discussies ontbreekt. Horeca-ondernemers roepen maar "ik moet open kunnen, want ik moet omzet draaien." Dat ze daarmee de zorg, andere werkgevers en de maatschappij op hoge kosten jagen omdat een deel van hen er vervolgens een puinzooi van maakt en clusters veroorzaakt met alle gevolgen van dien, daar hoor je niemand over. Daar mogen anderen voor opdraaien.

Volgens mij mis je echt heel m’n punt, je zegt dat de horeca moet gaan betalen voor besmettingen en de kosten maar vind dat dat op een school of iets niet nodig is. Of in een intratuin waar iedereen nu volop ook een dag uit van maakt. Of in de Efteling. Dat vind ik echt een hele gekke gedachtengang. Waarom vind je dat bijvoorbeeld een Efteling dat niet hoeft, en de horeca wel?

Jij vind horeca niet nodig, dat heb ik gemerkt, maar bijvoorbeeld bij ons in de broodjeszaak kwam altijd een vrouw langs elke dat die op haar oude dag alleen op haar flatje zit, die mensen zijn dat ook kwijt nu. Het gaat niet alleen om de zuipende café hangers maar ook om een ander soort bezoeker. En er zijn nu heel veel mensen die zonder werk zitten, en dat slaat ook door in koop gedrag straks weer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:18

sureido schreef:
Of in een intratuin waar iedereen nu volop ook een dag uit van maakt. Of in de Efteling. Dat vind ik echt een hele gekke gedachtengang. Waarom vind je dat bijvoorbeeld een Efteling dat niet hoeft, en de horeca wel?

Ik snap die vergelijking nog steeds niet.. Hoe kun je een open pretpark in de buitenlucht waar mensen elkaar passeren, of op zn ergst 2 meter bij elkaar vandaan buiten (!) in de rij staan, vergelijken met een binnenruimte waar mensen soms 3 uur binnen een straal van 2 meter zitten te tafelen, lachen, praten etc...
Ik zie dat verschil wel, jij niet?

Citaat:
Jij vind horeca niet nodig, dat heb ik gemerkt, maar bijvoorbeeld bij ons in de broodjeszaak kwam altijd een vrouw langs elke dat die op haar oude dag alleen op haar flatje zit, die mensen zijn dat ook kwijt nu. Het gaat niet alleen om de zuipende café hangers maar ook om een ander soort bezoeker. En er zijn nu heel veel mensen die zonder werk zitten, en dat slaat ook door in koop gedrag straks weer.

Als de broodjeszaak afhaal wordt (heeft een lunchroom hier ook gedaan) dan kan de dame daar eventueel haar broodje halen en een praatje maken met een medewerker misschien?
Hier halen ze nu ook af, het terrasje is dicht, maar de oude besjes gaan dan gewoon op een muurtje zitten kwebbelen met een bakkie koffie... :j

sureido

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:21

Maar ik vergelijk ze niet, (en als we het over buitenlucht hebben, dan kunnen de terrassen gewoon open) ik vraag alleen waarom de ene sector wel moet betalen voor besmettingen, quarantaine en onderzoek en de ander niet, want als er wel een besmetting komt in de Efteling of intratuin is dat toch even goed de schuld daarvan dan dat het van een horeca bedrijf is?

Ja wij zijn afhaal geworden maar zij komt in d’r eentje en wij moeten gewoon werken als je alleen staat en het druk is. Ze ging echt een half uur tot uur lekker mensen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:24

sureido schreef:
safina schreef:

Dat vergelijken met anderen vind ik nou weer een kul-argument. Dat deden we op de kleuterschool: "hij mag het wel, dan mag ik het ook." Je zou daarin ook de discussie kunnen voeren wat nou echt nodig is en wat niet.

Het bewustzijn dat je anderen opzadelt met een heleboel problemen én kosten is echt iets wat totaal in dit soort discussies ontbreekt. Horeca-ondernemers roepen maar "ik moet open kunnen, want ik moet omzet draaien." Dat ze daarmee de zorg, andere werkgevers en de maatschappij op hoge kosten jagen omdat een deel van hen er vervolgens een puinzooi van maakt en clusters veroorzaakt met alle gevolgen van dien, daar hoor je niemand over. Daar mogen anderen voor opdraaien.

Volgens mij mis je echt heel m’n punt, je zegt dat de horeca moet gaan betalen voor besmettingen en de kosten maar vind dat dat op een school of iets niet nodig is. Of in een intratuin waar iedereen nu volop ook een dag uit van maakt. Of in de Efteling. Dat vind ik echt een hele gekke gedachtengang. Waarom vind je dat bijvoorbeeld een Efteling dat niet hoeft, en de horeca wel?

Wie zegt dat ik dat ik vind dat de Efteling niet hoeft? Ik niet toch? Wil je me geen woorden in de mond leggen?

Ik hoop dat er mensen zijn die naar de oude vrouw in de buurt omkijken. Want dat moeten we in deze tijd wel doen: omzien naar elkaar. Is ze al gebeld met de vraag of ze het fijn vindt als er af en toe een broodje gebracht wordt?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 13:27

Cer, je hebt het filmpje niet gezien van de efteling vd week?
Hossende, dansende, alcohol drinkende mensen op een kluitje bij een livemuziek optreden in het park....
En de enorme rijen, zonder mondkapjes en zonder afstand?
En daar komt geen sanctie of boete op.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:28

Rustig safina, fel reageren wordt niemand beter van.

‘Ik bedoelde niet dat de horeca als enige sector dat zou moeten doen’ zou veel aardiger van je overkomen. :)

Maar prima, dan weet ik dat je vind dat niet alleen de horeca dat hoeft maar ook andere sectoren.

Gelukkig werkt het zo niet.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 13:29

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:31

Efteling is al wel een aantal keer in opspraak gekomen. Ik ben er in mei geweest en vond het toen ook druk en in de rijen werd niet echt afstand gehouden. Efteling bedoelt het goed maar mensen verpesten het helaas zelf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:32

nee dat heb ik niet gezien, maar ik zit ook niet in die kringen zeg maar.

Ik kan me er superweining bij voorstellen .. wacht ik google het...
OHHHH welgetelt 6 hele mensen die bij elkaar arm in arm staat te hossen en van wat ik zo even snel kan zien lijken het tieners...
Iets verderop een groepje van 5 mensen. Ik denk op heel dat veldje misschien 30 mensen.
Echt SCHEI toch uit met dat soort opruiende berichten..

Hossende dansende alcohol drinkende mensen op een kluitje.. ik denk er staan er daar 100 mensen lekker te partyen binnen.... _O- _O- _O- staan er gewoon een stuk of tien te kouwkleumen.. buiten ook nog eens...

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/330 ... -van-ophef

Hoeveel bezoekers waren er in het park?
Laten we gewoon geen Telegraaf worden hier en alles naar alle redelijkheid beoordelen... althans, dat is wat ik fijn vind.
Overdrijven mag ook, ben ik niet zo van..

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 13:45

Cer schreef:
nee dat heb ik niet gezien, maar ik zit ook niet in die kringen zeg maar.

Ik kan me er superweining bij voorstellen .. wacht ik google het...
OHHHH welgetelt 6 hele mensen die bij elkaar arm in arm staat te hossen en van wat ik zo even snel kan zien lijken het tieners...
Iets verderop een groepje van 5 mensen. Ik denk op heel dat veldje misschien 30 mensen.
Echt SCHEI toch uit met dat soort opruiende berichten..

Hossende dansende alcohol drinkende mensen op een kluitje.. ik denk er staan er daar 100 mensen lekker te partyen binnen.... _O- _O- _O- staan er gewoon een stuk of tien te kouwkleumen.. buiten ook nog eens...

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/330 ... -van-ophef

Hoeveel bezoekers waren er in het park?
Laten we gewoon geen Telegraaf worden hier en alles naar alle redelijkheid beoordelen... althans, dat is wat ik fijn vind.
Overdrijven mag ook, ben ik niet zo van..

Ook al zijn het er 30.. als je dat nu op een horeca terras zou doen (dus ook buiten) dan heb je de politie in volle uitrusting op je stoep en boetes voor iedereen.
Meegenomen dat er rijen dik op elkaar gepakt staan bij de ingang en voor de attracties, zonder mondkapjes en zonder afstand, is dit toch net zo gevaarlijk als horeca, of een gewoon feest?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:50

Nee joh.... :D
Er worden regelmatig mensen uit huizen gevist en dan krijgen er van de 60 misschien 2 een boete..

Of je doelt op bijv dat cafe in den haag die op de laatste avond in een plastic tent knettervol zaten (net zoals alle avonden ervoor) en daar een stuk of wat mensen binnen lekker aan het dansen waren, en er buiten ook nog eens een heel slootje op elkaars lip zaten.. ? Want dat vond ik niet meer dan terecht..

En gezien de berichten over ventilatie ben ik niet overtuigt van het risico wat mensen buiten oplopen.. dat was ik van de zomer ook niet en nu nog steeds niet...

De horeca moet dicht, dus mag ook niet buiten.. klaar.

Rijen dik op elkaar gepakt.. als dat ook over die 5 fotos van enige tijd geleden gaat, dan hou ik echt op, want ook dat ging he le maal nergens over... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:02

sureido schreef:
Rustig safina, fel reageren wordt niemand beter van.

‘Ik bedoelde niet dat de horeca als enige sector dat zou moeten doen’ zou veel aardiger van je overkomen. :)

Maar prima, dan weet ik dat je vind dat niet alleen de horeca dat hoeft maar ook andere sectoren.

Nee, want dat heb ik ook niet gezegd.

Ik heb gezegd dat wat ik van de horeca vindt voor mij los staat van wat men mag in andere sectoren. Want "als hij het mag, mag ik het ook." vind ik een argumentatie van een kind op de kleuterschool. En daarom is het in mijn ogen totaal niet relevant hoe ik over De Efteling denk. Ik vind dat naar elke sector kritisch gekeken moet worden.

En ik zou het vooral erg goed vinden als in de discussie over dit soort onderwerpen door ondernemers wordt beseft dat als zij hun geld verdienen met activiteiten die besmettingen veroorzaken, ze anderen op kosten jagen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:20

verootjoo schreef:
Gaat er iemand voor de lol naar Ikea dan :? Wat een verschrikkelijke winkel vind ik dat. Daar blijf ik zo kort mogelijk of bestel online.
Dacht dat iedereen dat deed.

Bouwmarkten mag ik hopen dat ze openblijven.

Ik bestel en haal het dan af. De winkel niet doorhoeven is me die 5 euro meer dan waard :')

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 15:06

Cer schreef:
Er worden regelmatig mensen uit huizen gevist en dan krijgen er van de 60 misschien 2 een boete..

Of je doelt op bijv dat cafe in den haag die op de laatste avond in een plastic tent knettervol zaten (net zoals alle avonden ervoor) en daar een stuk of wat mensen binnen lekker aan het dansen waren, en er buiten ook nog eens een heel slootje op elkaars lip zaten.. ? Want dat vond ik niet meer dan terecht..

En gezien de berichten over ventilatie ben ik niet overtuigt van het risico wat mensen buiten oplopen.. dat was ik van de zomer ook niet en nu nog steeds niet...

Rijen dik op elkaar gepakt.. als dat ook over die 5 fotos van enige tijd geleden gaat, dan hou ik echt op, want ook dat ging he le maal nergens over... :')

Die rijen doel ik niet op die paar foto's, maar op de verhalen die ik van familie hoor die naast de efteling wonen en er ook werken.

Iemand deze protestmars al gezien?
In pakken en met geluidseffecten, ik vind het behoorlijk creepy. Ik snap hun bedoeling, maar dit is zo ver door getrokken dat ik dit alleen nog kan zien als complotgekkies

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:09

Wauw... ver doorgetrokken is nog zacht uitgedrukt ja.

Edit: zoals Secricible later ook al zegt, het is wel fijn dat dit gewoon vreedzaam verloopt, dus prima manier van protesteren imo :)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 03-12-20 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:10

https://www.ad.nl/home/alle-begrip-voor ... IsxbAyWMwM

Dit beschrijft voor mij precies hoe ik erover denk. En ik ben het niet eens met dat ze dan voor besmettingen moeten opdraaien. Ik vind ‘als zij het mag, dan ik ook’ helemaal niet een kleuterklas uitspraak in deze situatie want in de kleuterklas gaat het niet om geld en failliet gaan. Voor mij heeft de discussie voortzetten ook geen zin meer met je, want wij gaan het toch niet eens worden.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 15:14

sureido schreef:

Dit beschrijft voor mij precies hoe ik erover denk. En ik ben het niet eens met dat ze dan voor besmettingen moeten opdraaien. Ik vind ‘als zij het mag, dan ik ook’ helemaal niet een kleuterklas uitspraak in deze situatie want in de kleuterklas gaat het niet om geld en failliet gaan. Voor mij heeft de discussie voortzetten ook geen zin meer met je, want wij gaan het toch niet eens worden.

Mooi stuk, bedankt voor het delen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:27

Dimphyl schreef:
Cer schreef:

Die rijen doel ik niet op die paar foto's, maar op de verhalen die ik van familie hoor die naast de efteling wonen en er ook werken.

Iemand deze protestmars al gezien?
In pakken en met geluidseffecten, ik vind het behoorlijk creepy. Ik snap hun bedoeling, maar dit is zo ver door getrokken dat ik dit alleen nog kan zien als complotgekkies

[ Video ]

Dit is de NL versie van deze. Die vond ik iig wel erg mooi, sterk, vreedzaam. Voor mij echt een voorbeeld van hoe protest er uit moet zien, ondanks dat ik de boodschap verder niet deel.
https://youtu.be/UFix4ZK6TXA

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:34

Citaat:
Die rijen doel ik niet op die paar foto's, maar op de verhalen die ik van familie hoor die naast de efteling wonen en er ook werken

Ja daar kan ik niks mee... ik zie dat niet. ik mag aannemen dat wanneer er echt misstanden zijn, dat de bladen die fotos ECHT wel willen plaatsen... want ze overdrijven nogal graag... dus sja..
Ik ben ook bij een "illegaal feest van jongeren met alcohol en te weinig afstand" geweest, wat door de politie opgebroken werd (begin van de corona tijd). Ik kon er met de beste wil van de wereld niet van maken wat in het nieuwsbericht stond.
Het blijft imo rellen en sensatie zoeken.. het zogenaamde fake nieuws... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:40

secricible schreef:
Dit is de NL versie van deze. Die vond ik iig wel erg mooi, sterk, vreedzaam. Voor mij echt een voorbeeld van hoe protest er uit moet zien, ondanks dat ik de boodschap verder niet deel.

Ik heb net een Duitse versie gezien. Ik vind het inhoudelijk nogal over de top. Maar wel een impactvolle manier om over te brengen hoe sommige mensen dit alles ervaren. En hoe bezorgd ze erover zijn. Ik zie dit eerlijkgezegd liever dan die hysterische, agressieve en respectloze wappies in Den Haag. Ik deel het gevoel niet, maar dit snap ik wel. En hier kan ik sympathie voor opbrengen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:42

sureido schreef:

N.a.v. je tekst verwachtte ik een heel ander artikel eigenlijk.
Ik lees een artikel met heel veel nuance. Een artikel dat zegt "ja, de horeca heeft het zwaar, dat hoeven we met elkaar niet te ontkennen, maar de maatregelen zijn wel met de beste bedoeningen genomen. Wellicht kunnen we de horeca meer steun bieden, bijvoorbeeld door branches die profiteren van de corona daarin mee te laten betalen". Daar kan ik opzich achter staan, ik denk dat niemand kan ontkennen dat de horeca financieel 1 van de zwaarst getroffen branches is omdat zij (ongewild)een hoofdrol spelen in besmettingen.

Dat is wat anders dan vinden dat de horeca open mag "want anderen zijn soms ook verantwoordelijk voor besmettingen"..

safina schreef:
secricible schreef:

Ik heb net een Duitse versie gezien. Ik vind het inhoudelijk nogal over de top. Maar wel een impactvolle manier om over te brengen hoe sommige mensen dit alles ervaren. En hoe bezorgd ze erover zijn. Ik zie dit eerlijkgezegd liever dan die hysterische, agressieve en respectloze wappies in Den Haag. Ik deel het gevoel niet, maar dit snap ik wel. En hier kan ik sympathie voor opbrengen.

Dit bedoel ik ook te zeggen inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:00

secricible schreef:
sureido schreef:

N.a.v. je tekst verwachtte ik een heel ander artikel eigenlijk.
Ik lees een artikel met heel veel nuance. Een artikel dat zegt "ja, de horeca heeft het zwaar, dat hoeven we met elkaar niet te ontkennen, maar de maatregelen zijn wel met de beste bedoeningen genomen. Wellicht kunnen we de horeca meer steun bieden, bijvoorbeeld door branches die profiteren van de corona daarin mee te laten betalen". Daar kan ik opzich achter staan, ik denk dat niemand kan ontkennen dat de horeca financieel 1 van de zwaarst getroffen branches is omdat zij (ongewild)een hoofdrol spelen in besmettingen.

Dat is wat anders dan vinden dat de horeca open mag "want anderen zijn soms ook verantwoordelijk voor besmettingen"..

Ik vind dat je dat wel mooi samenvat.

Citaat:
safina schreef:

Dit bedoel ik ook te zeggen inderdaad.

Een kunstzinnig stukje protest.
Kreeg er zelfs een beetje kippenvel van. :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:10

Ik heb nergens iets gezegd over dat de horeca open mag omdat anderen ook voor besmettingen zorgen, ik vind dat een restaurant prima open kan omdat ik denk dat daar niet zoveel besmettingen uitkomen, dat is echt heel wat anders :+ waarom trek je die conclusie secricible?