sureido schreef:Of in een intratuin waar iedereen nu volop ook een dag uit van maakt. Of in de Efteling. Dat vind ik echt een hele gekke gedachtengang. Waarom vind je dat bijvoorbeeld een Efteling dat niet hoeft, en de horeca wel?
Ik snap die vergelijking nog steeds niet.. Hoe kun je een open pretpark in de buitenlucht waar mensen elkaar passeren, of op zn ergst 2 meter bij elkaar vandaan buiten (!) in de rij staan, vergelijken met een binnenruimte waar mensen soms 3 uur binnen een straal van 2 meter zitten te tafelen, lachen, praten etc...
Ik zie dat verschil wel, jij niet?
Citaat:
Jij vind horeca niet nodig, dat heb ik gemerkt, maar bijvoorbeeld bij ons in de broodjeszaak kwam altijd een vrouw langs elke dat die op haar oude dag alleen op haar flatje zit, die mensen zijn dat ook kwijt nu. Het gaat niet alleen om de zuipende café hangers maar ook om een ander soort bezoeker. En er zijn nu heel veel mensen die zonder werk zitten, en dat slaat ook door in koop gedrag straks weer.
Als de broodjeszaak afhaal wordt (heeft een lunchroom hier ook gedaan) dan kan de dame daar eventueel haar broodje halen en een praatje maken met een medewerker misschien?
Hier halen ze nu ook af, het terrasje is dicht, maar de oude besjes gaan dan gewoon op een muurtje zitten kwebbelen met een bakkie koffie...