Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:32

Janntjuh schreef:
Sterkte MalaQ, hopelijk ben je er snel vanaf! Heb je nog verdere klachten of alleen verkoudheids klachten?

Ik mag echt nog niet klagen gelukkig. Ben wel wat zieker dan afgelopen dagen, maar niks dramatisch. Hoesten, snot, vlagen van verhoging (maar nooit constant?) en ik heb spierpijn. Ik ben niet benauwd en ik proef gelukkig m'n koffie nog :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:24

Vandaag weer een terugval. Al mijn gewrichten doen pijn als bij een hevige griep, moe en hoofdpijn. Mijn conditie is nog steeds slecht. Al negen maanden verder. Nadeel is dat het onverminderd druk blijft om mijn werk en de laatste groep collega’s net ge ent is en de meeste daar min of meer ziek van zijn. Ik werk dus nu al een week achter elkaar en heb nog twee diensten te gaan voor een vrije dag ( dat hoop ik in ieder geval, op dit moment weet je het nooit) Vanaf volgende week heb ik vakantie voor het eerst sinds bijna een jaar. Ik hoop zo dat het goede dagen zijn.

maxie

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:09

Afgelopen dinsdag ben ik negatief getest nadat ik wakker ben geworden met keelpijn (test was om 10 uur in de ochtend), voel me alleen na 3 dagen steeds beroerder. Enorme keelpijn (rode dikke keel) neusverkouden, hoofdpijn en af en aan verhoging of koorts.
Is de test zo vroeg wel betrouwbaar geweest of is het slim om nog een test te doen? Heb een pcr test gehad.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:13

Ik zou gewoon voor de zekerheid nog een test doen :)

Beterschap.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:15

Je zou natuurlijk opnieuw kunnen laten testen nu het erger is. Ik heb vergelijkbare klachten en ook voor de zekerheid laten testen: ook negatief. Bij mij is het hooikoorts, daar word ik grieperig van.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:47

Heb idd ook hooikoorts (al maanden last van), dit is alleen wel echt anders.

Heb voor morgen maar weer een afspraak gemaakt, ben benieuwd.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:41

Olympia schreef:
2 weken?

Je weet dat je uit isolatie mag als je na dag 7 van je eerste klachten 24 uur klachtenvrij bent?

ik doelde inderdaad op de 2 weken van goof. bij mij blijft het “stabiel” op het moment. heb het meeste last van de rugpijn. daarnaast druk op de ogen/holtes en af en toe een beetje snotterig. o en verbrand omdat ik vanmiddag een uurtje in de zon zat, oeps. hoe gaat het met jullie?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:45

maxie schreef:
Afgelopen dinsdag ben ik negatief getest nadat ik wakker ben geworden met keelpijn (test was om 10 uur in de ochtend), voel me alleen na 3 dagen steeds beroerder. Enorme keelpijn (rode dikke keel) neusverkouden, hoofdpijn en af en aan verhoging of koorts.
Is de test zo vroeg wel betrouwbaar geweest of is het slim om nog een test te doen? Heb een pcr test gehad.

Het gaat momenteel ontzettend rond! Op mijn werk ook en net op hetzelfde moment dat er ook nog een mogelijkheid was dat er misschien toch corona was... Gelukkig iedereen negatief die verkouden was of is. Ook enorme snotneus en keelpijn. Ik zelf lijk net mazzel te hebben en het te omlopen. Ook al voel ik vandaag wel een kriebeltje. Ik ren ook nog niet naar de teststraat hoor! Ik ben nu toch eigenlijk alleen maar thuis of op mijn werk. Voor de rest wacht ik even totdat iedereen weer zo goed als beter is.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:17

Hier ook afgelopen week 2x getest en negatief zaterdag alleen mijn stem kwijt verder niks en snachts helemaal doorgeslagen naar keelpijn, opgezette klieren, benauwd, de hoofdpijn was niet te bevatten bekend met hevige migraine maar dit was constante druk wat niet weg ging en snot verkouden geen smaak en reuk en niks binnen kunnen houden dus ik was er bang voor maar toch zondag en dinsdag negatief. Het ergste is voorbij hoop ik want ik kan weer een beetje rond hobbelen nog wel verkouden en vreselijk moe kan ook weer een beetje eten en drinken.
Hopelijk blijft het hierbij ...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:26

Ik ben zondag getest nadat ik wakker werd met keelpijn, daarna goed ziek geweest met 3 dagen koorts.
Wel hartstikke negatief......
Mijn man is 2 dagen ziek geweest, ik ben nu nog steeds niet up and running.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:51

Man heeft vanaf eerste twijfelachtigr signalen. Denk je dan later aan.. een lichte kriebel bijvoorbeeld toch ruim 2.5e week klachten. Moeheid is nu nog wel. Ebt wel wat weg maar zal nog wel even duren.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:47

Ik ken genoeg mensen die negatief getest zijn en paar dagen later positief.. fijn joh, kan je alsnog iedereen die je gezien hebt opbellen want je hebt corona. Dus ik heb t nooit zo op ja maar ik ben negatief. Ja dat zegt echt niets helaas...
Mijn vriendin heeft ook nog steeds vaak hoofdpijn en de geur is na halfjaar opk nog steeds anders dan vroeger zegt ze..

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:35

Ik heb even jullie mening nodig.
Ik ben ruim 4 weken geleden positief getest. Daar echt flink ziek van geweest, maar daarna weer gewone leven opgepakt. Destijds was ik nog een beetje aan het hoesten. Dat leek steeds wat minder te worden (niet helemaal weg). Tot van de week. Ik ben nu steeds weer meer gaan hoesten en last van mijn keel. Nu is het zelfs best erg en heb ik gisteren codeïne genomen om te kunnen slapen.

Wat zouden jullie doen? Weer een test? Of misschien een zelftest kopen? Het lijkt mij erg vreemd om 4/5 weken later wéér corona te krijgen? Ik zou vandaag voor het eerst weer op bezoek gaan bij mijn opa, vandaar dat ik denk aan een zelftest voor de zekerheid... maar die zijn natuurlijk niet 100% betrouwbaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:41

Je kan natuurlijk ook een griep opgepikt hebben en daarmee zou ik ook niet naar opa gaan eerlijk gezegd.
Als je niet fit bent moet je gewoon ook als je geen covid hebt niet mensen willen aansteken met iets.
Ik zou waarschijnlijk hoe dan ook wel een test doen, misschien is het gewoon nog niet over?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:53

Uit een test zal wel weer corona komen, dat duurt wel 12 weken voordat je weer negatief test volgens mij. Er heerst nu inderdaad ook een verkoudheid, ik zou sws even bij opa vandaan blijven. Misschien even je huisarts bellen voor overleg?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:00

Hmm ja hebben jullie gelijk in hoor. Maar ik heb opa al ruim een maand niet gezien, dus dat voelt dan lastig. Ik denk dat ik zo de ggd misschien even bel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:07

Het is niet te hopen dat de vele negatief testen negatief zijn vanwege die Indiase variant die blijkbaar slecht te testen is. Zeker de symptome van Candalisa zijn best wel verdacht eigenlijk.

Snuffie, Ik snap best dat het rot is maar hele horde mensen hebben opa inmiddels al een jaar niet meer gezien.
Dan lukt een weekje langer vast ook nog wel.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:23

snuffie123 schreef:
Ik heb even jullie mening nodig.
Ik ben ruim 4 weken geleden positief getest. Daar echt flink ziek van geweest, maar daarna weer gewone leven opgepakt. Destijds was ik nog een beetje aan het hoesten. Dat leek steeds wat minder te worden (niet helemaal weg). Tot van de week. Ik ben nu steeds weer meer gaan hoesten en last van mijn keel. Nu is het zelfs best erg en heb ik gisteren codeïne genomen om te kunnen slapen.

Wat zouden jullie doen? Weer een test? Of misschien een zelftest kopen? Het lijkt mij erg vreemd om 4/5 weken later wéér corona te krijgen? Ik zou vandaag voor het eerst weer op bezoek gaan bij mijn opa, vandaar dat ik denk aan een zelftest voor de zekerheid... maar die zijn natuurlijk niet 100% betrouwbaar.

Een prc test is na 8 weken na je besmetting nog positief. Staat ook op de ggd website.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:16

xxxmh schreef:
Een prc test is na 8 weken na je besmetting nog positief. Staat ook op de ggd website.

Kan, maar dat hoeft niet. Het heeft in ieder geval weinig zin om je de eerste 2 maand na besmetting opnieuw te laten testen, want de kans is groot op een vals positief.

Ik ben 9 weken later weer getest en die was wel gewoon negatief.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:27

Vanochtend nog de huisarts gebeld en gevraagd voor de zekerheid maar ik hoefde niet voor de 3de keer te testen pas vanaf de koorts ging zakken 39,8 was die van zondag tot woensdag ging ik mij beter voelen nu enkel nog wat neusverkouden. Eind december 2019 ben ik ook ziek geworden toen was er nog niet echt sprake van Corona in nl dit heeft echter bijna 4 mnd geduurd met in januari ook zware benauwdheid hevige hoofdpijnen en gewoon echt goed ziek daarna heb ik steeds dat ik als ik teveel gedaan heb dat ik ook weer een aantal dagen beroerd ben gezwollen klieren beetje keelpijn en benauwd... steeds met deze klachten getest en negatief... nu dus weer echt een dieptepunt ik kom wel tegen de muren omhoog klimmen uit wanhoop vooral de hoofdpijn bleh maar toch negatief. Ik ga er van uit dat het dan toch een griepvirus was zoals de huisarts zegt...

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:11

Mijn 2e test is ook negatief. Er heerst dus iets anders wat deze klachten geeft.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:45

sinds gisteren avond is mijn reuk ineens volledig weg, en smaak proef ik alleen nog of iets zoet of zout is maar meer niet. hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de reuk etc terug was?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:30

iiSunshine schreef:
sinds gisteren avond is mijn reuk ineens volledig weg, en smaak proef ik alleen nog of iets zoet of zout is maar meer niet. hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de reuk etc terug was?

Iets van 2 weken

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:47

Sizzle schreef:
Het is niet te hopen dat de vele negatief testen negatief zijn vanwege die Indiase variant die blijkbaar slecht te testen is. Zeker de symptome van Candalisa zijn best wel verdacht eigenlijk.

Is die lastiger te testen ja? Mijn moeder is flink ziek (de bekende klachten) en mocht pas naar de huisarts na een coronatest bij de GGD. Test was gelukkig negatief. Toch moest ze bij de huisarts in de auto wachten tot ze werd gebeld en mocht daarna via de achterdeur naar binnen. Daar stond de huisarts compleet ingepakt op haar te wachten. Ze is onderzocht, had nog wat volle longen en kreeg een recept voor antibiotica mee. Die mocht ze van de huisarts niet zelf gaan ophalen, moest mijn vader doen.

Is dit gebruikelijk nu? Lijkt wat overdreven na een negatieve uitslag toch?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:57

Ze kan alsnog morgen wel positief testen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met mensen met klachten.