4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:36

Hey allen, mag ik ook mee kletsen?
De laatste jaren enorm aangekomen en ik wil toch echt weer dat het stopt. In 2017 was ik 25kg lichter. 12kg zijn erbij gekomen dankzij betablokkers en de rest gewoon omdat mijn lijf zo lekker snel aan mag komen. Ik val het liefst af door veel te sporten en niet te heftig te diëten en al helemaal geen punten of calorieën te tellen aangezien dat mijn eetstoornis triggert. Maar ik ben nu toch wel zat en wil graag een positieve impuls als start.

Duke schreef:
Zij is voedingsconsulente voor dit merk. In hoeverre zij een officiële opleiding heeft, weet ik niet.
Er worden geen kcal geteld. Het gaat om wat je binnenkrijgt aan voedingsstoffen. Dat is belangrijk. Al het andere eromheen is maar vulling waar je lijf niks aan hebt.
Of het gezond is? Het is een dieet wat is ontwikkeld door de knappe koppen van de universiteit van cambridge. In eerst instantie om de hongersnood te bestrijden om zo geconcentreerd mogelijk alle voedingstoffen die een mens nodig heeft, toe te kunnen dienen. Dat is uiteindelijk niet gelukt door allerlei logistieke en financiele aspecten, maar het is uiteindelijk door ontwikkeld als dieetprogramma en wordt nog steeds aangepast etc. Dus ik ga ervanuit dat het gezond genoeg is. En nogmaals: ik had niet zoveel opties meer. Al zoveel geprobeerd, maar dit is het eerste dieet waarbij ik mijn energie behoud en kan blijven sporten etc. Je doet namelijk effectief vet verbranden, maar je verliest geen vocht of spiermassa. En dat lijkt wel echt zo te werken.

Hoe kijk je inmiddels terug op dit dieet? Hoe lang heb je het gedaan?

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 15:10

Je mag zeker meepraten! Het is hier wel vrij stil merk ik (ben ik ook zeker schuldig aan).

Hier erg drukke weken met werk, sport, sociaal. Nog 2 dagen werken en dan heb ik fijn een week vakantie (mega aan toe!). Qua eten ook weer veel te veel snoepen. Veel oude kleding van 2,5 jaar geleden (toen ik nog fulltime op kantoor zat) past niet meer (goed). Mooie motivatie om even weer de draad op te pakken.

Lijstje vandaag: (bedenk me nu dat ik nog moet lunchen)
O/T: 2 boterhammen met 3 gebakken eitjes met wat kaas
L: 250 gr kwark met banaan en een beetje honing
A: Zoete aardappel, broccoli en zalm uit de oven
T: Een paar kipspiesjes en een halve paprika om te snacken

B: Niet veel, ik wil straks na werk nog even een rondje gaan wandelen

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:22

CCCCC schreef:
Je mag zeker meepraten! Het is hier wel vrij stil merk ik (ben ik ook zeker schuldig aan).

Hier erg drukke weken met werk, sport, sociaal. Nog 2 dagen werken en dan heb ik fijn een week vakantie (mega aan toe!). Qua eten ook weer veel te veel snoepen. Veel oude kleding van 2,5 jaar geleden (toen ik nog fulltime op kantoor zat) past niet meer (goed). Mooie motivatie om even weer de draad op te pakken.

Lijstje vandaag: (bedenk me nu dat ik nog moet lunchen)
O/T: 2 boterhammen met 3 gebakken eitjes met wat kaas
L: 250 gr kwark met banaan en een beetje honing
A: Zoete aardappel, broccoli en zalm uit de oven
T: Een paar kipspiesjes en een halve paprika om te snacken

B: Niet veel, ik wil straks na werk nog even een rondje gaan wandelen



Hoe bevalt het ontbijt? Blijf je door de eitjes lang een 'vol' gevoel houden?
Ik heb na mijn ontbijt snel weer trek. Neem vaak een bakje yoghurt en banaan erdoor. Misschien moet ik dat eens gaan veranderen.

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:53

Ik zou daar wat gepofte tarwe aan toevoegen Annemiek. Kan je krijgen bij de Jumbo en de AH, ik vind het een erg lekkere bite er bij door en is ook wat vullender dan alleen wat yoghurt en banaan.

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:50

welmoed__ schreef:
Ik zou daar wat gepofte tarwe aan toevoegen Annemiek. Kan je krijgen bij de Jumbo en de AH, ik vind het een erg lekkere bite er bij door en is ook wat vullender dan alleen wat yoghurt en banaan.


Bedankt voor de tip!

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:42

Hoi!
Welkom nieuwe dames, t is idd wat rustiger de laatste tijd, maar zo nu en dan reacties is best gezellig toch!

Hoe is het met iedereen?

Hier ook een tijd stil geweest, beetje hoop ellende gehad en veel gewerkt. Eten ging afwisselend (emotie eter he :)) ) maar gelukkig nog wel m’n beweging gewoon gehad dus mijn gewicht is gelukkig vrij stabiel gebleven.

Gister weer wat op gepakt, vandaag wil ik ook netjes eten. Ik ga morgen tot vrijdag middag met m’n moeder en de paarden weg, dus zullen ook wel wat lekkere versnaperingen bij komen :)
Vanaf vrijdag weer volop werken, dan kan ik me vaak ook goed aan m’n ‘gezonde’ eten houden.

Lijstje van gister;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 10 gr müsli en kaneel. 150 ml optimel drink
L: 2 wraps met heksenkaas, kipfilet, 1/2 advocado en wat sla :9
T: müsli reep
A: macaroni met gehakt, groente en kruiden
T: 2 notenrepen (die had ik voor de maaltijd van patiënten al geopend maar kwam er niet toe om te eten _O- )
T: 1/2 paprika en plakjes komkommer met heksenkaas, 3 maiswafels paprika
T: 45 gr pringels :)) toen ik thuis kwam..
Totaal: 1850
B: half uurtje licht werk met Freek en 10.000 stappen

Vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 10 gr müsli en kaneel. 150 ml optimel drink
L: 2 witte broodjes met heksenkaas, kipfilet, 1/2 advocado en wat sla
T: muslireep
T: 3 maiswafels kaas
A: pasta pollo (van de ah)
T: 150 gr aardbeien kwark met 45 gr blauwe bessen
T: knoppers reep
Totaal: 1729
B; ik zit nu nog maar op 4.000 stappen maar ga nog werken tot 23.30

Nog een ander leuk nieuwtje voor de gene die mij/ons al langer kennen
We hebben afgelopen zaterdag onze eerste wedstrijd weer gehad na alle blessure ellende, daarbij ook gelijk ons Z1 debuut gemaakt
En die hebben we gewonnen met 228 punten :):) <3

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:31

Lis_Ol schreef:
Hoi!
Welkom nieuwe dames, t is idd wat rustiger de laatste tijd, maar zo nu en dan reacties is best gezellig toch!

Hoe is het met iedereen?

Hier ook een tijd stil geweest, beetje hoop ellende gehad en veel gewerkt. Eten ging afwisselend (emotie eter he :)) ) maar gelukkig nog wel m’n beweging gewoon gehad dus mijn gewicht is gelukkig vrij stabiel gebleven.

Gister weer wat op gepakt, vandaag wil ik ook netjes eten. Ik ga morgen tot vrijdag middag met m’n moeder en de paarden weg, dus zullen ook wel wat lekkere versnaperingen bij komen :)
Vanaf vrijdag weer volop werken, dan kan ik me vaak ook goed aan m’n ‘gezonde’ eten houden.

Lijstje van gister;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 10 gr müsli en kaneel. 150 ml optimel drink
L: 2 wraps met heksenkaas, kipfilet, 1/2 advocado en wat sla :9
T: müsli reep
A: macaroni met gehakt, groente en kruiden
T: 2 notenrepen (die had ik voor de maaltijd van patiënten al geopend maar kwam er niet toe om te eten _O- )
T: 1/2 paprika en plakjes komkommer met heksenkaas, 3 maiswafels paprika
T: 45 gr pringels :)) toen ik thuis kwam..
Totaal: 1850
B: half uurtje licht werk met Freek en 10.000 stappen

Vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 10 gr müsli en kaneel. 150 ml optimel drink
L: 2 witte broodjes met kipfilet, 1/2 advocado en wat sla
T: muslireep
T: 3 maiswafels kaas
A: pasta pollo (van de ah)
T: 150 gr aardbeien kwark met 45 gr blauwe bessen
T: knoppers reep
Totaal: 1710
B; ik zit nu nog maar op 4.000 stappen maar ga nog werken tot 23.30

Nog een ander leuk nieuwtje voor de gene die mij/ons al langer kennen
We hebben afgelopen zaterdag onze eerste wedstrijd weer gehad na alle blessure ellende, daarbij ook gelijk ons Z1 debuut gemaakt
En die hebben we gewonnen met 228 punten :):) <3

Iets aangepast, hoefde geen heksenkaas op m’n broodje vanmiddag :))

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:02

Ik volg alles stilzwijgend mee hihi, zeg meestal niet zo veel. Hier gaat het eigenlijk heel goed. En lekker aan het afvallen, zo nu en dan een cheatdag tussendoor, maar dankzij de app kan ik er goed rekening mee houden!
Ik volg lekker mee en steel zo nu en dan van jullie lekkere lijstjes hihi

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:28

Jaaaa ik ga m weer her-openen.

Vorige week de nodige keren uit eten geweest met de nodige lekkere drankjes.
Vanaf vrijdag weer redelijk goed bezig dus nu weer een lijstje :D
Vandaag:
O: 150 gr aardbeien kwark met 50 gr blauwe bessen, 150 ml optimel drink
T: 4 stoepkrijt snoepjes
T: 3 maiswafels kaas, blikje redbull sugarfree
L: wit en bruin pistoletje met kipfilet en advocado
A; orzo met bloemkool en champignons en een vegetarische krokante (kip) schnitzel
T: triple chocolade cockie van de ah :)) zo’n grote en een blikje redbull sugarfree onderweg naar werk.
Totaal: 1885
B; 45 minuten intensief dressuur. Zit nu op zo’n 9.000 stappen en worden er minimaal 11.000

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:51

Nou hè hè, ik ben op stoom. Nu 5 kilo er af. En nou volhouden!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:54

Hier ook lekker bezig. Ben 10,7 kg kwijt, in 93 dagen geloof ik. Dus helemaal tevreden. Deze week alleen met vriendin op de eperse, dus dat wordt wel een ding haha. Cheatweek

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:47

Wat leuk dat je weer doorstart Lis_ol! Ik kom ook weer de draad oppakken. Wat zijn jullie goed bezig!!

Ben gestart met PBP en heb nu wel een stok achter de deur met lijstjes invullen! Afgelopen twee weken was dat erg moeilijk i.v.m. een langgerekte 5 dagen durende verjaardag :') Maar nu m'n weekboodschappen weer gedaan en dat geeft zoveel rust in plannen!

Gisteren:
O: 0% yoghurt + gekookt ei
T: clear whey shake
L: rosti
A: wraps met kip en groenten
T: appelcrumble
B: rondje skeeleren om aan m'n nieuwe skeelers te wennen (5km)
Totaal: 1507

Vandaag op de planning:
O: frambozen
T: clear whey shake
L: rijstvellen gevuld met kip en wortelrasp
A: poke bowl met biefstuk, edame, paprika en mango :9
B: home workout + rondje skeeleren
Totaal: 1502

Ik zit er nu even iets strakker in, in het weekend weer een bruiloft en festival gepland :) Hoe gaat het bij jullie?

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 08:38

Rien en jolie! Super goed de resultaten! Fijn hoor

Veel plezier dit weekend aight! Fijne lijstjes, brengt me op ideeën, poke bowl met biefstuk :))

Hier ging het de afgelopen week eigenlijk best goed! Had nachtdienst maar desondanks best veel bewogen. Alleen woensdag wel een zak M&m’s samen met een vriendin weg gegeten :))
M’n man is t weekend thuis, dus zal wat ongezonder worden maar de weegschaal gaf net weer een mooie 63.0 aan. Dus ik ben tevreden :)

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:17

Ik denk dat het tijd wordt om hier weer eens mee te lezen en te schrijven :D

2021 was kort samengevat een ****jaar voor mij. En nu ik aan het puinruimen ben en bezig ben mezelf weer op de rit te krijgen is het ook tijd om wat te doen aan de 15kg die er weer aangeplakt zitten.

Sporten is lastiger geworden, zowel qua tijd met 2 kleintjes als fysiek maar ik heb een hometrainer gekocht pas geleden waar ik probeer 40min op te zitten. En ik probeer als ik opvang heb 1x pw te crossfitten, ondanks dat ik nog maar een schim ben van wat ik daar ooit was :+

Hopelijk helpt meelezen een beetje om motivatie te krijgen.

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:13

Netjes lis_ol! En de boog kan niet altijd gespannen staan. Verdeling van 70/30 was het toch? Aan normaal eten v.s. snacken, dan passen die m&m's er prima in. Gaan jullie nog iets ondernemen samen?

@secricible wat ontzettend knap dat je alweer stappen aan het zetten bent na zo'n periode! En niet alles hoeft in 1x perfect hè. Iedere maand een gezondere stap zetten is ook al echt vooruitgang!

--

hier gaat het wel redelijk, maar de weekenden blijven lastig. Dan eet ik nog steeds zo onregelmatig. Komende tijd staan er hele leuke maar ook heel veel festivals op de planning, daar moet ik nog een beetje aan wennen :') Laten we hopen dat de hoeveelheid gezette stappen het een beetje compenseren

Vandaag:
O: koffie met melk en koekje
L: stokbroodje pulled turkey
A: courgetti & pangasius & tomaatjes
Totaal: 1642

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:21

Ik blijf langzaam maar gestaag naar beneden gaan. En ik merk het met rijden ook, mijn zit verbetert. Hoera!

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:39

Hoi!
Ik kom ook graag meepraten.

Ik heb het doel om 5 kilo af te vallen en daarmee uit te komen op 63 kg. Ik vind mezelf nu echt te zwaar worden :=

Voor mijn idee eet ik best normaal maar stiekem dus echt teveel en te ongezond.

Ik heb totaal geen ervaring met afvallen, dit is de eerste poging. Meteen de eerste vraag, moet je je elke dag op hetzelfde moment wegen? Ochtend of avond?

Mijn eerste tactiek is bijhouden wat ik precies eet en dan kijken wat ik kan veranderen.

Vandaag heb ik tot nu toe twee bruine boterhammen met pindakaas en hagelslag op. Ik denk dat ik een nieuw, magerder ontbijt moet gaan bedenken, ik lees even terug wat jullie zoal eten.

Wel een uitdaging misschien, ik ben vegetarisch en zo veel mogelijk vegan. Yoghurt, kwark, gebakken/gekookt ei neem ik niet.

Edit: rien10, gefeliciteerd met je verjaardag!

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:25

Ja inderdaad fijne verjaardag rien!! En wat goed dat je het merkt, dat is nog fijner dan dat je het ziet!

Welkom Biks! Qua zuivel zou je plantaardige varianten kunnen proberen? Ik hoor van mensen om mij heen dat Alpro yoghurt best te doen is!

Hier probeer ik de draad wel weer op te pakken, er is in een maand tijd 600 gram afgegaan :') Maar het is in ieder geval niet meer geworden hahaha

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:39

Afgelopen weekend gezondigd en vanaf maandag weer met frisse moed er tegen aan. Ik blijf hardnekkig doorgaan.
Aight, als je iedere maand meer dan een pond afvalt, kom je inderdaad niet aan. Je valt af! Goed zo. Ik zeg altijd; het is er niet in 3 maanden aan gekomen, het hoeft er ook niet in 3 maanden af.

Heeft iemand een idee voor koolhydraat vrije ijsjes? Is waterijs van Slimpie iets? Of is dat niet te vreten. (Excuser mon francais).

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:40

Met angst en beven vanmorgen op de weegschaal gestaan. Ik vermoedde dat er iets bij zou zijn gekomen. Ja ja, vakantie.
En; er was 3 kilo af. Drie! Ik ben er nu 12 kwijt. Heerlijk.
Ik heb een nieuwe rijbroek besteld. Ben benieuwd of die past of dat hij toch een maat kleiner moet. We gaan het zien.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:45

Wauw wat goed!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:28

Hoi!
Graag klets ik mee voor dat extra stukje motivatie. Ik ben 27 jaar en door een burn-out en Corona heb ik de nodige extra kilo’s vergaart :+ lees: teveel in m’n mik gestopt en te weinig bewogen. Sinds een maand ben ik gestopt met paardrijden, dat deed ik al een hele tijd niet echt meer, maar ik kon geen afscheid nemen. Ik ben begonnen met personal training voor 1 keer in de week en doe ook 1 keer in de week thuis oefeningen van het schema van m’n personal trainer. Verder probeer ik elke dag minimaal een halfuur te wandelen met de hond. Ook ga ik vanaf volgende week beginnen met bootcamp. Enfin aan beweging geen gebrek, maar daar zit het probleem ook niet zozeer. Ik eet gewoon teveel. Niet ongezond, maar teveel. Nu heb ik van m’n personal trainer een calorieën doel gekregen en dit houd ik bij in een app. Ik weeg en meet alles. Verder registreert een andere app hoeveel ik verbrand met bewegen en de helft van die beweging kan ik er extra bij eten. In het weekend laat ik de teugels wat vieren. Nu lijkt het me heel fijn om hier m’n lijstjes en progressie te delen :) mijn doel is om rond de 70 kilo te wegen, maar m’n eerste doel is om onder de 80 kilo te komen. Ik ben 19 augustus gewogen bij m’n personal trainer en toen woog ik 86,7 kg en ik ga mezelf komende zaterdag weer wegen.

Een heel verhaal, maar dan hebben jullie wat achtergrond informatie. Ik heb ervaring met het aanpassen van m’n leefstijl, calorieën tellen, bmr en dergelijke en ik geloof (voor mezelf) niet in diëten :D

Mijn eerste lijstje:

O: 2 speltboterhammen met een beetje mayonaise en 2 eieren
T: bakje Alpro soja met gepofte spelt, honing en een appel
L: 2 volkoren wraps met zuivelspread light, kipfilet en komkommer
T: blokje Tony Chocolonely
A: pasta met kipfilet, broccoli, zuivelspread, doperwten en wat kaas
B: halfuur wandelen met de hond en een thuis workout

Calorieën: 2040

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:50

Lijstje:

O: croissant met boter en een appel
T: bakje kwark met gepofte spelt en honing
L: zelfgemaakte broccoli met 2 cracottes met kipfilet
T: 2 gekookte eieren
A: wraps met kip, bonen, tomaat, kaas en een beetje crème fraîche
B: wandelen of hardlopen met de hond

Calorieën: 1826

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:17

Beste wensen iedereen! {:}

Met de ingang van het nieuwe jaar en inspiratie opdoen voor lekkere & gezonde maaltijden vond ik het altijd wel leuk om te zien wat iedereen eet! Zijn er meer mensen die hier weer een actieve(re) draad in willen oppakken? :Y)

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:02

Beste wensen! En goed idee Aight :)
Hier niet persee het doel om af te vallen, maar wel om gezond en regelmatig te eten. Vandaag nog niet echt gelukt :')
Pas laat ontbeten waardoor dat eigenlijk ook gelijk mijn lunch was. En de oliebol moest op :P

O/L: overnight oats, cappuccino
T: protein koekje en oliebol, cappuccino
A: plaattaart met rode biet, boerenkool en cashewnoten

B: 45 min tennis