Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:20

Achterom schreef:
Neverland schreef:
Je komt niet zo snel aan in spieren. Zeker niet bij een vrouw.

Dat moet je mijn lichaam dan eens vertellen :')
Laten we het er maar op houden dat ik niet het gemiddelde vrouwenlichaam heb. Maar voor het eerst in mijn leven zit ik er niet mee dat ik makkelijk spieren kweek. Hele overwinning is dat :D

Spiercellen kunnen niet harder groeien dan 30 gram per dag (op een natuurlijke wijze). Dat is nog geen kilo in een maand.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:25

Ik mis het uiteten ook!

Maar vandaag even balansdagje, gister te veel gegeten met de BBQ.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:39

MarlindeRooz schreef:
Bron Mizora? Ik betwijfel of je echt zoveel kan aankomen in spier. Zeker niet wanneer je in een kcal te kort eet. Zoveel aankomen in spieren kan vaak alleen als je te veel kcal eet zodat die spieren ook voeding hebben om te groeien.

Dit is inderdaad zonder energietekort, maar ook zonder tijdelijk vocht vasthouden vanwege het wennen aan training. Het wordt newbie gains genoemd. Daarmee is een hoop informatie te vinden.

Newbie gains zullen inderdaad niet gebeuren met een groot energietekort, maar kunnen prima gebeuren met een (klein) tekort van 200-300kcal, mits er voldoende eiwit (en vitaminen en mineralen) wordt gegeten.

Dit is 2.2kg vet vs spier:
https://i.pinimg.com/originals/b5/4b/79 ... cbbe4e.jpg

Kleding die losser gaat zitten terwijl er wel gewicht bij komt is zelden een kwestie van vet aankomen. Maar het hangt inderdaad wel af van hoeveel er bij gekomen is.

luuntje

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:49

Escamilla eet smakelijk, voor zover dat gaat.

Onze zoon moet van roeivereniging dietiste heel veel eiwitten eten als hij vol in training is.
Hij bouwt enorm snel en veel spieren op. Drinkt ook eiwitshakes erbij.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:51

Bij mannen gaat het wel sneller over het algemeen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:07

Heb net voor zo'n 1300 kcal gebbqt :') inclusief wijn en een Eton mess toetje. 2 sneetjes stokbrood en een beetje saus, maar wel heel veel vlees en groente. Heb er iig wel van genoten. Totaal voor de dag wordt 2200 calorieën, dat zou met de beweging van vandaag rond onderhoud zitten. Geeft op zich ook wel een goed gevoel, dat zo uitgebreid eten af en toe 'gewoon kan'.
Morgen weer gewoon 1550.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:52

Lekker die BBQ's afgelopen weekend. Het was ook echt het weer ervoor.
Anna_dani, ruim 3 kilo is echt een mooi resultaat voor een maand. Ik snap dat je meer had gehoopt, maar je mag hier echt wel trots op zijn *\o/*
Neverland, je moet wat over hebben he voor zo'n BBQ :9 maar ze zijn er weer af, dus je kunt weer verder.
Fjordjes, en Luuntje ook naar beneden *\o/*
Missfloor, wel precies gelijk gebleven, dat is ook knap *D
Achterom, het zou ook heel goed vocht kunnen zijn. Als je meer gaat sporten hou je meer vocht vast (wat vanzelf weer weg gaat). Zeker als je het merkt in je cm, gewoon doorgaan, je bent op de goede weg.
Escamilla, lekker gegeten?

Hier lekker sportief weekend gehad. Vrijdag krachttraining gedaan met m'n vriend. Daar had ik vervolgens lekker spierpijn van. Zaterdagavond stond ik echt op het punt op de bank te ploffen met een stuk versgebakken boterkoek. Maar in plaats daarvan toch een rondje gaan rennen, daarna had ik ook geen trek meer, dus 2 vliegen in 1 klap.
Gister en maandag geklommen, dat blijft toch het leukste en voor mij de grootste motivatie

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:13

Gaaf klimmen! Ik zou dat niet durven...

Ik ga zo uurtje zwemmen en daarna mijzelf binnen opsluiten. Dit weer is echt funest voor mijn hooikoorts pff

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:22

Week 1...score -1,5 kilo. Tevreden.
Minder tevreden over dat mijn lijf toch niet zo goed reageert op het hardlopen. Denk dat de orhthopeed toch gelijk heeft dat ik dat beter niet kan doen. Damn... Hardlopen is zo'n fijne sport die je overal even tussendoor kunt plakken zonder dat je van iets of iemand afhankelijk bent...en buiten...en leuk... Heb nog geen alternatief kunnen vinden waar ik even blij van wordt en wat het zelfde effect heeft. Fietsen zou een optie zijn, maar ik woon in het centrum van Utrecht en heb geen mogelijkheid een goede fiets veilig te stallen, anders dan in mijn woonkamer en dat zie ik niet zo zitten. Bovendien moet je veel langer fietsen om dezelfde calorien te verbranden als een half uurtje hardlopen. Nou ja we puzzelen door.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:29

En skeeleren dan Oji?

Hier gisteren ook weer bbq gehad :roll:
Maar toch aardig netjes binnen m'n knal gebleven.
En flink wat km gelopen met de hond.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:36

Of gewoon wandelen oji? Hardlopen is best belastend, zeker als je te zwaar bent. En wandelen is ook goed voor vet verbranden. :j

Toen ik 13 kilo meer woog ging het ook een stuk moeilijker dan nu.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:49

Wandelen kan inderdaad een goed idee zijn :j hardlopen is gewoon heel belastend helaas. Ik doe het nu een jaar of 8, maar heb in die jaren echt heel veel mensen zien starten die uiteindelijk vaak ook weer afhaakten omdat hun lichaam het gewoon niet trok.
Een heel ander idee, wat blijkbaar heel succesvol is, is wandelbootcamp... Mijn buurvrouw geeft dat en heeft zo al heel veel mensen in beweging gekregen :j en een stuk minder belastend dan hardlopen.
Maar eerlijk is eerlijk, ik kan het hardlopen ook niet missen hoor... Het is inderdaad een ideale sport.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:27

Lieke schreef:

Ja zeker lekker gegeten! Het eten deed wel pijn helaas, maar dat heeft wel geresulteerd in dat ik een 0,75ml fles water in m'n eentje heb opgedronken hahah! Volgensmij heb ik nog nooit zoveel water gedronken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:29

Lieke schreef:
Lekker die BBQ's afgelopen weekend. Het was ook echt het weer ervoor.
Anna_dani, ruim 3 kilo is echt een mooi resultaat voor een maand. Ik snap dat je meer had gehoopt, maar je mag hier echt wel trots op zijn *\o/*
Neverland, je moet wat over hebben he voor zo'n BBQ :9 maar ze zijn er weer af, dus je kunt weer verder.
Fjordjes, en Luuntje ook naar beneden *\o/*
Missfloor, wel precies gelijk gebleven, dat is ook knap *D
Achterom, het zou ook heel goed vocht kunnen zijn. Als je meer gaat sporten hou je meer vocht vast (wat vanzelf weer weg gaat). Zeker als je het merkt in je cm, gewoon doorgaan, je bent op de goede weg.

Hier lekker sportief weekend gehad. Vrijdag krachttraining gedaan met m'n vriend. Daar had ik vervolgens lekker spierpijn van. Zaterdagavond stond ik echt op het punt op de bank te ploffen met een stuk versgebakken boterkoek. Maar in plaats daarvan toch een rondje gaan rennen, daarna had ik ook geen trek meer, dus 2 vliegen in 1 klap.
Gister en maandag geklommen, dat blijft toch het leukste en voor mij de grootste motivatie

[ [url=m/eSywKk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super vet!
Ik was halverwege mn cursus toen de sportscholen dicht gingen...

Gister wel wezen boulderen na 2,5 maand..
Ik heb spierpijn :')

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:17

Wandelen vind ik echt saai behalve als je naar een mooi gebied gaat. Maar ja, ik zoek juist een sport voor ff tussendoor want met een full time baan + paard + huishouden en normaal gesproken ook nog een sociaal leven, blijft er geen tijd over om een aantal keer per week in de auto te stappen naar een mooi natuurgebied om nog eens een paar uur te gaan wandelen. En om dezelfde calorieën te verbranden als met een half uurtje/uurtje hardlopen heb je wel een paar uur wandelen nodig.

Skeeleren heb ik in het verleden wel geprobeerd. Lijkt me superleuk als je dat goed kunt, net als schaatsen. Maar voor beide heb ik helaas geen talent en lig dus vaak onderuit. Ik heb best veel medische ellende gehad de afgelopen jaren waardoor veel af moet strepen. Baal ik van als een stekker want dat wat overblijft vind ik niet leuk (behalve paardrijden uiteraard, maar ja daar val ik geen gram van af). En wat ik niet leuk vind, dat houdt ik niet vol. Crossfit of bootcamp lijkt me bv ook heel leuk, maar werken met gewichten...uitgesloten. En dat is ook weer iets dat op bepaalde tijden moet...en dat is nou net zo moeilijk in mijn leven in te passen

Maar door omstandigheden heb ik er de komende tijd een tweede paard bij te rijden en dagelijks extra stallen te mesten...hopelijk is dat voldoende extra beweging :D Want tijd wordt hierdoor alleen maar een dringender issue de komende maanden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:35

Snap je goed Oji. Hardlopen lijkt mij ook qua inpasbaarheid ideaal, hoop dat mijn lijf het trekt met rechts een enkelbreuk en knieschijf breuk in het verleden. Bouw nu heel rustig op.

Wat ik tot nu toe deed is zoveel mogelijk tussendoor wandelen , naar de supermarkt, naar stal, tijdens de lunch etc.

En naast mijn uur krachttraining met PT 3 a 4 keer per week home workout, aan het begin van de dag of tijdens de lunch. Ik gebruik de app Fitify, die kun je heel flexibel instellen.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:35

Wat een mooie afvalresultaten allemaal! :D
Oji: lastig! Ik vind juist wandelen een erg fijne afwisseling tussen het andere sporten. Ik zet dan vaak een leuke playlist of een podcast op en wandelen maar! Dan is het ook niet zo saai of samen met een vriendin.
Crossfit lijkt altijd met erg veel gewichten maar ik vind juist het fijne eraan dat je het helemaal kan afschalen naar wat jij kunt. Er staat altijd een aangegeven gewicht voor mannen/vrouwen maar dat doe ik echt niet. Ik wil het volhouden en techniek goed toepassen dus ik pak veel lager gewicht. Je zou bijna alle oefeningen op lichaamsgewicht kunnen doen. Behalve cleans etc omdat je daar een stang voor nodig hebt maar die heb je ook in 5 kg. Dus als het je leuk lijkt zeker een keer een proefles nemen!

Hier gaat het goed! :D
Zondag en gister 5,5 km hard gelopen zonder te stoppen. Ik ben sinds maart met Evy het hardlopen weer aan het opbouwen en gaat dus erg fijn. Daarnaast ben ik sinds afgelopen woensdag 1,2 kg afgevallen dus dat is ook motiverend :)
Ik hou mijn eten nu bij in een app en dat geeft veel inzicht. Mn BMR lig rond de 1645 en ik eet nu rond de 1800 kcl elke dag. Volgens mij fitbit verbrand ik rond de 3000 kcl per dag maar dat lijkt me een beetje erg veel :')
Vandaag een cheatdagje, vanavond namelijk sushi :):) maar probeer dan overdag op de kcl te letten zodat ik er niet gigantisch over heen ga.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:38

Hardlopen met Evy is leuk he! Heb jij het schema van de 10km? :)

Het liefst ga ik elke dag hardlopen maar dat wordt toch afgeraden als beginner.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:45

Neverland: Ja, ik heb de betaalde versie :) Ik heb nu tot 5 km afgerond en nu ga ik eerst m'n 5 km versnellen en dan ga ik door voor de 10km

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:17

Ik ben weer helemaal blij van jullie resultaten en verhalen. Toppers! *\o/*

Ik ga morgen weer wegen. Zo heftig in mijn vrouwelijke periode heeft het gewoon geen zin door al dat vocht wat ik vast houdt. Gemiddeld ben ik dan voor enkele dagen enkele kg zwaarder. Poep irritant. Maar goed wel netjes de 1700 kcal gegeten dus ik verwacht een afname. :):)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:41

Mezelf verwend op het terras met ijskoffie :D rest van de dag zit ik prima met kcal dus past gewoon in mijn schema!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:03

Vraagje, houden jullie nu met dit warme weer ook meer vocht vast?

De weegschaal was niet heel lief vanochtend.. Nu heb ik wat lekkers op van het weekend maar mezelf absoluut niet volgevreten...

Hebben meerdere hier last van?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:20

Saskia9 schreef:
Vraagje, houden jullie nu met dit warme weer ook meer vocht vast?

De weegschaal was niet heel lief vanochtend.. Nu heb ik wat lekkers op van het weekend maar mezelf absoluut niet volgevreten...

Hebben meerdere hier last van?

Ik merk t ook inderdaad. Ik was al weer even ''stabiel'' qua gewicht en nu t weer ineens zo warm is de laatste dagen ben ik toch aangekomen. Terwijl ik net zoveel beweeg en goed op mn eten gelet heb.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:32

Dan hoop ik dat het gewoon het weer is! Dankjewel voor je antwoord,dan voelt het toch niet helemaal voor niks he als je niet de enige bent met het probleem. Voel me ook opgezwollen :Y)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:40

Ik heb er geen last van maar verlies je juist niet meer vocht door het warme weer? Je gaat sneller zweten en zo.

Ik heb me daar nooit in verdiept.