Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:50

Ik ben momenteel weer goed bezig, maar val al tijden geen gram af.. In november is meer dan de helft van mijn schildklier verwijderd en heb al langer het idee dat deze niet goed werkt, ondanks dat de bloedwaardes gewoon goed waren.
Deze week ook, eten bijgehouden in een app, kom uit op 1300 Kcal dag gemiddeld, terwijl ik eigenlijk van PT naar 1550 moet. Sport 3x per week en ben nog geen ons afgevallen.. Terwijl ik net uit een periode van slecht eten kom (vakantie/motivatie/feestdagen), dus in de 1e weken zou je toch wel weer sneller resultaat verwachten.
Volgende week bloed prikken en afspraak bij de internist, dus erg benieuwd..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:59

capopjekop schreef:
Zijn er nog tips om die diepte te bereiken? Ik krijg nu steeds als commentaar dat ik nog wat dieper zou moeten en mijn hakken goed op de grond moet zetten. Maar ik krijg last van mijn knie als ik zo diep ga (oude voetbalblessure helaas)

Veel mobility werk :j Ik heb hele strakke (tight? Haha) hip flexors waar ik met squatten soms last van heb en je mobility verbeteren is echt de oplossing. Als je een oude blessure hebt is het misschien slim om gewoon niet lager dan parallel te gaan, maar dat weet ik niet.

Suuszels

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:02

Ik dacht wat is het stil in het topic maar het was zomaar uit mijn lijst verdwenen :=

Fijn dat je zoveel feedback krijgt op het squatten, ik vind het er goed uitzien! Ik zag wel je voeten los komen, maar meer feedback vind ik zelf nog lastig om te geven :)
Ik probeer zelf wel altijd even goed te gaan staan, dat ik echt even bewust sta. Bij de bootcamp moeten we soms 2x squatten, 2x opdrukken dan lijken de Squats echt nergens op := , push-ups ook niet echt haha.

Lijkt mij inderdaad goed om even bloed te prikken dan relaxed, zeker als je ook goed je eten in de gaten houdt... Misschien zit het dan wel (voor een deel?) In je stofwisseling.

Volgende week weer een nieuw schema met pull-ups/chin ups :)) eens zien hoe dat gaat. Ik dacht vroeger altijd als ik mensen dat zag doen zoooo die zijn echt sterk, maar heb nu wel zoiets van dat kan ik wel leren :j

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:22

Wat ook nog kan helpen zijn squat schoenen. De meeste mensen hebben een slechte enkel mobiliteit om echt diep te kunnen. En paused squats helpen ook heel erg, vaak als je beneden even wacht merk je vaak dat je nog veel dieper kan.

Ben nu ook een squat cycle begonnen, naast mijn gewichthef training. Heb van de week ook weer is gedeadlift en heb er nog steeds spierpijn van :')

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:02

Relaxed schreef:
Ik ben momenteel weer goed bezig, maar val al tijden geen gram af.. In november is meer dan de helft van mijn schildklier verwijderd en heb al langer het idee dat deze niet goed werkt, ondanks dat de bloedwaardes gewoon goed waren.
Deze week ook, eten bijgehouden in een app, kom uit op 1300 Kcal dag gemiddeld, terwijl ik eigenlijk van PT naar 1550 moet. Sport 3x per week en ben nog geen ons afgevallen.. Terwijl ik net uit een periode van slecht eten kom (vakantie/motivatie/feestdagen), dus in de 1e weken zou je toch wel weer sneller resultaat verwachten.
Volgende week bloed prikken en afspraak bij de internist, dus erg benieuwd..

Wat is je lengte en gewicht? Het klinkt voor mij in ieder geval alsof je veel te weinig eet.

Dankjewel Enzino, duidelijk! Zondag train ik weer benen, dus ik ga alles tips meenemen dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:15

Ja ik eet ook te weinig omdat ik moet afvallen ;) van pt moet ik rond 1500 kcal zitten en kwam deze week gemiddeld op 1300.. Maar ik kom uit een periode waarin ik teveel at, dus ik zou nu met deze kcal wel af moeten vallen lijkt me..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:23

Om af te vallen hoef je echt niet zo onwijs weinig te eten, zeker als je sport is 1300 veel te weinig, ongezond en niet nodig :n
Als je echt 1300 eet (dus ook alles afweegt), dan zou ik even langs de HA gaan. Als er verder niets mis is, zou je af moeten vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:26

Ik vind het dus echt niet onwijs weinig, eet 6x per dag en heb geen honger.. Daarom snap ik ook niet dat het er 'maar' 1300 zijn..

Nou ja, volgende week bloedprikken en internist

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:33

Of je te weinig eet, staat los van het aantal eetmomenten en of je honger hebt of niet. Bovendien, als je nu al 1300 eet, kun je nog maar heel weinig zakken als je een plateau bereikt en geen gewicht meer verliest (even uitgaand van een normaal gewichtsverlies, waarom je nu niets kwijt raakt weet ik namelijk ook niet).
Het is ook helemaal nergens voor nodig in de meeste gevallen en gewoon ongezond.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:37

Maar dat verschilt ook per persoon. Ik ben bv heel klein en op een dag zonder sport verbrand ik maar 15 a 1600kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:40

Nou ja ik zit al zeker een jaar met het probleem dat als ik meer eet, dat ik gewoon aankom.. Die periodes heb ik ook gehad en er zitten zo kilo's bij aan.. Eet ik dan weer 'normaal' dan val ik amper af..

Op de sportschool snappen ze het ook niet, met zoveel sporten moet ik gewoon afvallen, ook al zitten er slechte dagen bij..

Ik heb trouwens een kantoorbaan, dus overdag verbrand ik weinig..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:41

Ja, maar minder dan je BMR eten is nooit gezond/een goed idee en toen ik 49kg woog bij 1.64 was mijn BMR alsnog boven de 1300, dus ik gok dat haar BMR hoger is dan 1300 :) En anders hoef je ook niet echt af te vallen imo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:43

Ik ga t volgende week met mijn eetapp voorleggen aan de internist.. Dit klopt gewoon niet en is enorm demotiverend.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:50

Dat vind ik gek met een gewicht van 49kg.
Ik heb met 55kg een bmr van 1190 volgens de weegschaal van de sportschool.

Kcal blijft een lastig iets.
En volgens mij niet zo zwart wit als dat men zegt.
Zoveel er in en zoveel verbranden.

Dat geloof ik relaxed :(:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:21

Mag ik hier ook meepraten? Ik ga 3/4 keer per week naar de sportschool. Ben 2/3 maanden geleden begonnen en het bevalt me best goed! Eerder deed ik ook veel cardio in de sportschool (hardlopen op de band), maar het is bij ons zo benauwd binnen, dat ik nu lekker buiten loop 3 keer per week. En in de sportschool pak ik als opwarming fietsen erbij. Verder doe ik veel kracht en buikspieren.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:39

We hebben een setje gekocht voor thuis :D komt nog een stang en schijven aan.
Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:17

Mooi ding! Wij hebben thuis ook een "mini gym", stang om op te trekken, fitness mat, verschillende dumbells, bal etc. Ik gebruik het eigenlijk te weinig omdat ik toch makkelijker sport met de apparaten in de sportschool. Maar ik ga zo even wat doen thuis.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:01

Mooie set heb je daar, kan je flink mee uit de voeten. Wij hebben een fitness mat, wat halters, een bal en weerstandsbanden.
Maanlicht heb jij zo'n stang die je in een deurpost doet? ik zie daar zo vaak filmpjes van voorbij komen van mensen die naar beneden kletteren :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:33

Mag ik me hier ook melden?

Na bijna 8 maanden ziek te zijn geweest, ben ik sinds november weer begonnen met sporten. Begin ging moeizaam maar inmiddels heb ik het plezier weer gevonden.

Ik ga nu 3 keer per week naar de sportschool voor krachttraining met mijn vriend en daarnaast lopen we nog 2 keer in de week zo'n 5km hard met zijn huskys.

Ik ga in februari een trailrun 7km doen van Strong Viking en dan in maart de 7km Obstacle Run.

Al met al een mooi doel. Zijn er hier ook mensen die daar aan mee doen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:35

Maanlicht schreef:
Mag ik hier ook meepraten? Ik ga 3/4 keer per week naar de sportschool. Ben 2/3 maanden geleden begonnen en het bevalt me best goed! Eerder deed ik ook veel cardio in de sportschool (hardlopen op de band), maar het is bij ons zo benauwd binnen, dat ik nu lekker buiten loop 3 keer per week. En in de sportschool pak ik als opwarming fietsen erbij. Verder doe ik veel kracht en buikspieren.

Heel herkenbaar. Op de loopband ben ik na 10 minuten kapot terwijl ik buiten zo een uur kan lopen.

Maak je ook gebruik van een schema in de sportschool?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:42

Ik ga mijn sportschoolbezoeken ook opschroeven, aangezien ik over ong 1,5 maand een pittige sporttest af moet leggen! :D
Wil nu 4x per week gaan, even kijken of het haalbaar is in combi met werk, studie en paard :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:43

Anders gaat je paard mee naar de sportschool :D !

Ik wil 3x per week gaan, als dat lukt met school, paard en schoolwerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:45

Es_ther schreef:
Anders gaat je paard mee naar de sportschool :D !

Ik wil 3x per week gaan, als dat lukt met school, paard en schoolwerk

Kunnen we samen op de loopband, best een leuk gezicht denk ik :')

Het vervelende is gewoond dat ik het met de openingstijden niet red om voor m'n werk te gaan.. Dat wordt toch vaker voor werk naar paard, maar die staat wel op 3 kwartier rijden en vanaf daar een uur naar m'n werk :=
Maar het is tijdelijk, dus dan moet het wel lukken!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:49

Of een andere sportschool. Anytime Fitness en Snap Fitness zijn 24/7 open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:52

Lous schreef:
Of een andere sportschool. Anytime Fitness en Snap Fitness zijn 24/7 open.

Heb ik inderdaad naar gekeken! Maar de enige sportscholen die zo vroeg of 24/7 open zijn zitten hier in het centrum ([plaats]) en daar wil je 's ochtends met de spits ook niet vrijwillig doorheen...