Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:25

Ook hoi en welkom Yasmijntje ;)

Aangezien de meeste mensen hier niet heel uitgebreid hoeveelheden noemen is het soms lastig oordelen :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:48

secricible schreef:
Ook hoi en welkom Yasmijntje ;)

Aangezien de meeste mensen hier niet heel uitgebreid hoeveelheden noemen is het soms lastig oordelen :)

Hey! (ik was hier al eerder eventjes langsgekomen, maar wat het topic weer kwijtgeraakt..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 01:19

Yasmijntje schreef:
Soms lees ik het lijstje van mensen en denk ik "whoops, dat eet ik alleen al in de middag op.."
Eten sommige niet echt heel weinig?

De meeste mensen die hier lijstjes posten hebben vrij nauwkeurig uitgerekend wat ze moeten/kunnen eten op een dag om af te vallen of op gewicht te blijven, wat dus kan betekenen dat ze een dagje hebben waarop ze wat minder eten, maar wat ook kan betekenen dat jij 's middags erg veel eet zonder dat je door hebt dat het heel erg veel is, of dat jouw fysieke behoeften groter zijn, bijvoorbeeld omdat je een staand/lopend beroep hebt of veel sport.

siilvia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:36

Ik meld mij hier ook maar eens

Mijn afvalmethode: 40 dagen geen koek, snoep, chips enz. Ik heb het al 4 dagen overleeft en tot nu toe valt het me heel erg mee, ondanks dat de kroketten, taarten en koeken elke dag wel op m'n werk voor het graaien staan.

Ik wil voornamelijk vet op mijn buik kwijt en wat meer spiermassa dus train 2x p.w. op de sportschool en 1x p.w. paardrijden.

Mijn gewicht, buik- , nek- en heupomvang meet ik elke week. Gewicht hoeft niet perse heel erg te dalen ik wil gewoon strakke buik. Daarom ook geen einddoel. Als ie strak is is ie strak en ik weet niet bij hoeveel cm dat is. Ik heb nu geen overgewicht. Het 40 dagen niet snoepen zal een goed begin geven.

Grappig om t lezen dat iedereen op z'n eigen manier afvalt!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:15

siilvia1 schreef:
Ik meld mij hier ook maar eens

Mijn afvalmethode: 40 dagen geen koek, snoep, chips enz. Ik heb het al 4 dagen overleeft en tot nu toe valt het me heel erg mee, ondanks dat de kroketten, taarten en koeken elke dag wel op m'n werk voor het graaien staan.

Ik wil voornamelijk vet op mijn buik kwijt en wat meer spiermassa dus train 2x p.w. op de sportschool en 1x p.w. paardrijden.

Mijn gewicht, buik- , nek- en heupomvang meet ik elke week. Gewicht hoeft niet perse heel erg te dalen ik wil gewoon strakke buik. Daarom ook geen einddoel. Als ie strak is is ie strak en ik weet niet bij hoeveel cm dat is. Ik heb nu geen overgewicht. Het 40 dagen niet snoepen zal een goed begin geven.

Grappig om t lezen dat iedereen op z'n eigen manier afvalt!

Hoe ga je dat na die 40 dagen weer oppakken?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:31

Ben ik ook wel benieuwd naar; waarom 40 dagen? En hoe verder daarna?

Mijn lijstje vandaag:
O: 2 vk boterhammen met 1 plak kaas en appelstroop
T: schaaltje meloen en een paar aardbeien
L: 250 gr magere kwark, 3 el B&F muesli, wat diepvriesfruit, 2 meergranen rijstwafels met 1 gekookt ei
T: banaan
A: 2 wraps met gehakt, paprika en kaas
T: nog een schaaltje meloen en een paar aardbeien

B: 1,5 uur wandelen, huis schoonmaken

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:35

Mag ik even een vraag tussedoor stellen? Ik ben nu ongeveer 1 week op dieet, houden jullie een cheatmeal? Zoja hoevaak en wat. Ik hunker namelijk al een week naaar precies een frietje super oorlog haha

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:45

Annettu_ schreef:
Mag ik even een vraag tussedoor stellen? Ik ben nu ongeveer 1 week op dieet, houden jullie een cheatmeal? Zoja hoevaak en wat. Ik hunker namelijk al een week naaar precies een frietje super oorlog haha

ik doe er niet aan, op het moment dat ik daaraan begin kan ik het niet bij een dagje houden.
ik zorg er nu voor dat ik dagelijks genoeg eet en daardoor hunker ik niet meer naar ongezond
eten, op het moment dat je te weinig eet <1500 kcal krijg je veel sneller zin in ongezonde dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:45

Annettu_ schreef:

Ik zou het de eerste periode eigenlijk gewoon niet doen, dan worden die hunkeringen namelijk alleen maar erger. Vooral als je veel moet afvallen kan je imo het best eerst gewoon even afkicken van je slechte gewoontes. Als je dan richting je streefgewicht gaat kan je bijvoorbeeld 1 cheatday per week doen. Ik zelf hield voordat ik weer wat aankwam 2 cheatmaaltijden per week. Had dan voor mezelf wel de restrictie dat die maaltijden max 1000 kcal mochten zijn zo lang ik niet op mijn streefgewicht zat en ik het de rest van de dag wat moest compenseren.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 15:55

Ik doe niet aan cheat (treat) meals. Eet gewoon wat ik lekker vind en let op kcal.

Al kan dat soms wel lastig zijn, zeker als je nog niet zo lang bezig bent. Hoe langer je volhoud hoe makkelijker het is om nee te zeggen. Daarnaast kan ik ook niet meer zoveel op. Maar dat is iets waar wel tijd overheen gaat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:02

Ik heb soort van cheatmeals. Ik hou 1500kcal aan maar mag daar af en toe vanaf wijken mits ik dat bewust plan. Dus geen spontane bunkermomenten maar heb maandag al gepland dat ik donderdag kookclub had en daar mee kon eten (zonder wijn en brood) en vandaag een volledig zelfgemaakt gebakje waar ik sinds vrijdag mee bezig ben. Bij de bbq die er voor komt dan weer geen stokbrood of drank oid.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:09

Ik zou opletten met de term cheatmeal zeker in het begin, cheatmeals worden als snel zo'n big deal waardoor het vaak voorkomt dat een cheatmeal een cheatdag of zelfs week wordt. Waarom niet gewoon lekker dat frietje nemen en dan bijvoorbeeld je avond tussendoortje te schrappen die dag? :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 17:26

Daarom ben ik nog steeds voor de term treatmeal in plaats van cheatmeal :D belonen en niet valsspelen.

Klinkt het ook niet alsof je iets doet wat 'niet mag'.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:48

linoleum schreef:
Daarom ben ik nog steeds voor de term treatmeal in plaats van cheatmeal :D belonen en niet valsspelen.

Precies! Wanneer je jezelf iets verbied zal de drang ernaar alleen maar groter en groter worden, trakteer jezelf na een goede week. Eten hoeft geen cheat te zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:50

Absoluut niet. Maar voor mij (en ik denk meerderen) is een belangrijke stap in afvallen het doorbreken van negatieve eetpatronen. En die patronen kan je niet doorbreken als je excuses voor jezelf blijft verzinnen om het alsnog eens of meerdere malen per week te eten. Als je gewend bent aan gezond eten is het een stuk makkelijker om een keer een bakje chips te pakken zonder die zieke bodemdrift die erbij hoort voor mij.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:53

Daar geef ik je helemaal gelijk in! :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:56

Die zieke bodem drift heb ik ook hoor. En denk veel mensen, dat doen fabrikanten bewust. Stofjes er in stoppen...

Ik zou zeker in het begin proberen niet te zondigen.
Dan wordt het zoals meerderen ook al zeggen uiteindelijk een stuk gemakkelijker.

Ik merk dat als ik een keer over de schreef ga ik gelijk hunker naar meer en het dan ook sneller pak. Onder het mom van, boeiend ben nu toch al de fout in gegaan ..

Ik heb gister body en fit leeg gekocht. Kan niet wachten op mn pakketje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:57

Vind het altijd een beetje makkelijk om het af te schuiven op E-nummers. Het zal ongetwijfeld een rol spelen maar het is voor 99% gewoon controle hebben over je eigen eetgedrag hoor. Stoppen als je vol zit ipv door blijven dauwen tot je misselijk wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:08

linoleum schreef:

Ik noem het zelf ook geen cheatmeal idd. Maar term treatmeal vind ik echt top!

En het gaat nauwelijks om de E-nummers, maar veel meer om kleur, mondgevoel. M&m's blijf je eten omdat je makkelijk meer eet bijnverschillende kleuren (lijkt dan alsof het verschillende dingen zijn). En chips smaakt de helft minder lekker als je het blendert met water en opdrinkt, terwijl de E-nummers dan niet ineens weg zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:21

Treatmeal, wat een topterm haha!
Nee ik ben doordeweeks heel streng (1500/1600kcal) en in t weekend houd ik t wel bij maar ligt het kcal aantal hoger (1800/1900). Zo kan ik makkelijk een lekker frietje eten op zaterdagavond! Dus ik plan het gewoon in. Zo heb ik doordeweeks ook geen enorme trek in vette hap! En sowieso, als het in mijn kcal en macro's past, dan kan ik bijv. ook gewoon een Magnum pakken als ik daar zin in heb. Zolang het in m'n kcal en macro's past, verbied ik mezelf niets.

En om die trek maar af te schuiven op e-nummers.. Ja dat vind ik persoonlijk ontzettend overtrokken. Het is imo gewoon psychologisch, zoals secricible zegt. En hormonen spelen ook een rol natuurlijk, die leuke maandelijkse periode bijv haha.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:06

Ik doe 1 keer per week een treatday (geweldige term trouwens haha). Dan let ik gewoon een dagje helemaal niet op. Ik heb dat echt nodig, anders houd ik het niet vol.
Ik heb trouwens ook altijd een reep pure chocolade in huis liggen. Als ik echt zin heb in iets zoet neem ik daar 1 of 2 blokjes van. Dat kan echt geen kwaad. En ik kan me prima beheersen om niet een halve of de hele reep op te eten. :-)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:41

Pff, ben een klein beetje depri aan het worden, ervoor kreeg ik er wat af, nu niet meer, is het er terug bij met zelfs extra 2kg.. Welkom nummertje 8. Ik ben zelfs extra gaan sporten ondertussen.. Ik haat het soms echt. Probeer zo gezond mogelijk te eten, en dan zie je mensen alles binnenproppen die dan een lijn hebben waar ik alleen maar van kan dromen

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:59

The_Cat schreef:
Pff, ben een klein beetje depri aan het worden, ervoor kreeg ik er wat af, nu niet meer, is het er terug bij met zelfs extra 2kg.. Welkom nummertje 8. Ik ben zelfs extra gaan sporten ondertussen.. Ik haat het soms echt. Probeer zo gezond mogelijk te eten, en dan zie je mensen alles binnenproppen die dan een lijn hebben waar ik alleen maar van kan dromen

:(:)

Probeer je niet teveel op de weegschaal te richten, maar op hoe je je voelt en hoe het er in de spiegel uitzit. :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:48

Dat ziet er ook niet super uit :( als ik kijk naar foto's van mezelf van dit weekend te paard pff.. Enfin, we zullen er maar weer voor gaan

Ontbijt: Alpro Soja Yoghurt met 2 crackers (+- 80cal)
Middag: Home made Salade met Kip en 2 vermeuzelde crackers
Avondmaal: Kip en rijst

veel kip vandaag.. hiep hoi let's go

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:08

Is dit alles wat je eet vandaag? Sorry maar dit is toch veel te weinig??