Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keedie

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:05

Welkom nieuwe!

Heb even een stuk bijgelezen. Qua trainingsdagen had ik eerst dinsdag, donderdag zaterdag en zondag. Maar dat is nu veranderd naar om de dag. Met wisseling van boven/onder lichaam en af en toe een les erdoor.

Van Body balance heb ik ook wel eens gehoord en zou ik ook wel een keer aan mee willen doen. Even kijken wanneer het in past en kan qua schema. :)

Goed bezig jullie!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:18

Ik kom heel eventjes binnen vallen (stille meelezer). Hebben jullie nog een goede tip w.b.t. sportbroek? Wil een zwarte die niet doorschijnt. Iemand die een fijne weet?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:21

Ik vind zelf de Nike Legend 2.0 erg fijn zitten en schijnt naar mijn weten ook niet door.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:23

Ik heb een Reebok die absoluut niet doorschijnt. Tevens zijn mijn Le Coq Sportiv broeken ook doorschijn-proof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:33

Hardloopbroeken van Nike! Zitten heerlijk, zweten niet extreem en schijnen zeker niet door.

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:09

Ik heb er eentje van Puma, maar ik weet eigenlijk niet of ie helemaal 0 doorschijnt.
Heb verder leuke kleurtjes bij de action gekocht :o Nieuwe kleertjes geven me soms weer ff een sport-boost, maar om nou om de zoveel maanden een nieuwe legging van 50 euro te kopen wordt me ieeeets te duur. Dus dan maar bij m'n favoriete winkel haha. :D

Pff ik heb (waarschijnlijk) een jumperknee.. Vriendjelief (studeert fysio) heeft me nu een aantal keren ingetaped en ik heb nu sinds het weekend zo'n bandje van hem gehad die ik dan onder m'n knie moet vastmaken. Iets met duwen op een pees (ofzo?), zodat het minder pijn doet. Ik weet het niet precies, maar ik heb gisteren een lesje gebodypumpt en het werkte! *\o/*
Daarnaast wat oefeningetjes gekregen, dus hopen dat het snel over is. Ik weiger te stoppen, want dan kan ik alles wat ik heb opgebouwd weer opnieuw beginnen. Dat is niet echt onwijs motiverend :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:44

Misschien onwijs demotiverend maar een kapotte knie hou je de rest van je leven... Zou daar echt wel rekening mee houden. Je lijf krijg je maar een keer en een effectieve jumpersknee ben je ver van huis.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:42

Ik heb gewoon sportleggings van de primark, schijnen ook niet door (denk ik) :')

En inderdaad met een kapotte knie zou ik echt mee oppassen..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:47

Ik heb die van de H&M, een zwarte. Ik heb topjes van de HEMA, die vind ik ook fijn! :) Maandag en vanochtend weer full body getraind. Ik kan de rest van de week helaas niet. :(

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:52

Afgelopen week heb ik ook weer twee keer gebankdrukt (schrijf je dat zo? :') ), blijf dit doen, vind het leuke oefening voor erbij en mooi doel voor ogen om mee op te bouwen. Mijn doel naast hele push-ups kunnen en een pull-up kunnen.

Er komen zo steeds meer doelen bij, maar alleen maar leuk, goede reden om lekker te blijven sporten.

Suzannen, ik zou inderdaad wel opletten met een knie, niet teveel mee doen. Kan voor zoveel ellende zorgen en dat wil je echt niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:00

Ik heb een sportbroek van de lidl voor de komende periode :o wil later nog een andere aanschaffen.

Volgende week woensdag ga ik eindelijk beginnen in de sportschool. :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:23

Deze week de boel een beetje verzuimt. Morgen en vrijdag even in halen en extra goed mijn best doen. Stomme nachtdiensten :') heb erna nooit puf om iets te doen. Moet nu helaas leg press op advies fysiotherapeut laten vallen, knieën zijn het er nog niet mee eens :n

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:07

gisteren voor het eerst weer hardgelopen (op de loopband) na mn blessure. *\o/* Al was net nog maar ruim een kwartiertje, ik liep zonder pijn! Daarna wel gelijk veel spanning op mn spier, dus ik moet wel een beetje oppassen. Heeeel rustig opbouwen, dan moet het misschien lukken. (dus niet vandaag gelijk een rondje gaan hardlopen, ook al heb ik daar zin in)

mijn sportkleren zijn echt bijeengeraapt haha. shirts van adidas en h&m, broek geen idee, sportbh's van primark. De sportkleding is daar volgens mij best fijn! Hier in Rdam zie ik de hele primarkcollectie in de sportschool haha. De collectie er wel altijd leuk uit vind ik
Laatst bijgewerkt door vaxie op 18-02-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:09

Maar een kwartiertje :')

Ik ben ook begonnen met hardlopen op de loopband. Vind 3 x 1 minuut met ertussen 6kmh lopen al heel wat. Ben wel sterk, maar nauwelijks uithoudingsvermogen. Daar moet toch maar eens wat aan veranderd worden.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:23

ik snap wat je bedoeld hoor linoleum! Het is misschien echt wel een jaar geleden dat ik regelmatig 6,5 km liep. Sinds mn blessure toen niet meer. Ik was echt heel verbaasd dat ik dit zonder problemen liep! Ik had verwacht dat ik het maar een paar minuten vol zou houden. Misschien komt het omdat ik wel eens 20/30 minuten op de crosstrainer sta? Dat vind ik trouwens ook wel echt 'makkelijker' dan hardlopen.

Toen ik 1,5 jaar geleden begon vond ik het opbouwen echt heel zwaar. Ik had die wandelmomenten dan echt nodig. Waar jij nu in zit vond ik wel de zwaarste fase. Heb je een doel opgesteld, of doe je het gewoon rustig aan?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:12

Heb niet echt een doel opgesteld. Half maart heb ik voortgangstest en krijg ik een nieuw trainingschema. Denk dat ik dan vraag om iets van een opbouwschema, dat ik wat sneller progressie maak.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:00

Hardlopen is hetgene wat ik het snelste laat gaan als ik even geen tijd heb.

Vanochtend heerlijk naar de fitness geweest een uurtje vol gas kracht gedaan daarna lekker paardgereden en 2 stallen gemest dus weer lekker bezig geweest vandaag.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:19

Iemand al eens een challange gevolgd en volgehouden? Ik ben gisteren met de 30 days squat en plank begonnen. Ik ga het echt proberen vol te houden. Ben benieuwd of het effect heeft. Ik ben sinds feb weer lekker aan de slag, 2x zwemmen, 2x funxtion +fitness en 1x spinning per week. Maar nu de kindjes thuis zijn ivm de voorjaarsvakantie is de motivatie om de wekker te zetten om op tijd in het 'klasje' te zitten er niet. Ben ook moe van de overuren op het werk en thuis met alle afspraken en sportclubjes etc. Gewoon even een weekje rust, maandag wel geweest in de avond. Maar de wekker gaat deze week niet aan op m'n vrije dagen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:27

Mama3 schreef:
Iemand al eens een challange gevolgd en volgehouden? Ik ben gisteren met de 30 days squat en plank begonnen. Ik ga het echt proberen vol te houden. Ben benieuwd of het effect heeft. Ik ben sinds feb weer lekker aan de slag, 2x zwemmen, 2x funxtion +fitness en 1x spinning per week. Maar nu de kindjes thuis zijn ivm de voorjaarsvakantie is de motivatie om de wekker te zetten om op tijd in het 'klasje' te zitten er niet. Ben ook moe van de overuren op het werk en thuis met alle afspraken en sportclubjes etc. Gewoon even een weekje rust, maandag wel geweest in de avond. Maar de wekker gaat deze week niet aan op m'n vrije dagen

Ik vind de challenge zacht gezegd onzin.. 130 squats doen.. Ga op eigen tempo, varieer de oefeningen en verander de intensiteit door gewicht toe te voegen bijv.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:39

Ik vind het aan de challenge liggen, maar vaak zijn challenges vrij eenzijdig. Als je nooit sport en dan een challenge voor buikspieren doet, dan ga je alleen op je buik focussen. Dan vergeet je bv. de spieren in je rug, wat niet altijd goed is voor een mens.

squat en plank vind ik wel wat anders, dat is zowel core als onderlichaam. Ik vind het zelf altijd heel lastig om vol te houden zo'n challenge, maar ik denk wel dat het effect heeft. Je zal waarschijnlijk merken dat je het steeds beter volhoudt. Toch zijn het er vaak wel heel veel, ik vraag mezelf ook wel af of je er nog steeds zoveel doet na die 30 dagen. Waarschijnlijk stop je er dan weer mee.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:42

Je bent trouwens echt goed bezig met sporten als ik het zo lees mama3! Lijkt me ook soms echt wel lastig met kinderen en een baan. Ik kom vaak niet aan 5x per week toe hoor. Een weekje wat minder is ook echt niet zo erg! uitslapen is ook wel eens goed voor een mens. Mijn docebt hamerde daar altijd op. Volgens hem was slaap een van de belangrijkste dingen als je met sporten wat wilt bereiken. Dat gebruik ik nu ook wel eens als excuus haha

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 01:44

Ik wil mij graag ook melden als beginner.

Ben Annelie, 24 en In januari de knop om gezet. Wil gezonder worden en afvallen en daarbij een fitness abbo genomen. Vind t buitenverwachtings om erg leuk :D en voel me al stuk beter in mijn vel.

Crosstrainer vind ik het leukste en binnen een maand tijd van nog geen 10 min vol kunnen houden naar nu 2,5 km in 20 min :D vrdr vind ik de leg press heerlijk om te doen :) en probeer k nu buikspieroefeningem erbij mee te pakken (naast andere kracht toestellen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:25

Welkom!

Hier mijn motivatie weer langzaam aan het terug vinden. Sportschool waar ik nu zit is lekker klein en hoef eigenlijk nooit echt te wachten voor toestellen. Instructeur kon zien dat ik goed vooruit ging en heeft vandaag weer even mee gekeken en tips gegeven.

Welke oefeningen met losse gewichten doen jullie voor de armen?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:32

Dat durf ik nog niet aan hahaha. Me houding is niet je van het. Voor nu alles waar k aan aparaten hang lol.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:34

Judith zoek je 'grote' oefeningen voor meerdere spiergroepen of geisoleerde oefeningen, zoals biceps en triceps alleen?