Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:40

timokyana schreef:
Ik kom hier ook even om het hoekje kijken :-)
Morgen mijn laatste les met evy en dan zou ik de 5 km alleen moeten kunnen doen.
Al denk ik er toch over om op te gaan bouwen richting de 10 km.
Hoe hebben jullie dat gedaan,eerst een tijdje de 5 km volgehouden of gelijk door gegaan?

Ik zou eerst een paar keer zelf de 5km lopen en daarna opbouwen :D

kay27

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:56

Ik ben toen ook een tijdje op de 5km blijven hangen en daarna vrij snel opgebouwd naar 10km. Nu ben ik dat aan het uitbouwen naar de 15.

Ik loop liefst s ochtends vroeg, sta er nu met het warme weer ook speciaal vroeg voor op, heerlijk die rust om 7.00 uur! Ik eet een banaan of plak peperkoek of een krentenbol oid. En ik drink wat en dan hup op pad. Ik heb nog geen last van een flauw gevoel gehad.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:57

Ik ben ook al een poos bezig met hardlopen, voor mijn ongeval deed ik zelfs triatlons.

Nu loop ik regelmatig weer zo´n 3,5 km met de finish heuvelopwaarts.
5 kilometer is net teveel nog helaas, leuk topic

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:18

KarinvdM schreef:
Jawel hoor, dat klopt wel. :) Zie ook mijn eerste post op de eerste pagina van dit topic.
Werkt de link naar Evy die daar staat niet meer?

Maar de L staat voor hardlopen dan denk ik?
Ik dacht eerst lopen en wandelen is toch hetzelfde vandaar lekker blond weer :+

Evy op de eerste pagina die link kan ik wel openen maar wat daarna?
Kan je dat op je telefoon zetten? Want zie eerder berichten ik heb geen ipod of mp3 speler.

Ik heb het boek van Evy eens bekeken staan wel schema's in.
Die moet ik maar een beetje uit me hoofd leren voordat ik ga en dan de tijd op me telefoon bijhouden.
Echt zoooo stom dat ik het boek gedownload heb als app en niet het programma was ook 10 euro!!
Zonde van me geld.
In het boek staat wel een link naar een programma maar dan moet (als ik het goed begrepen heb) eerst ergens inschrijven en dat kost ook geld en het programma kost weer 7.95 euro.

Dan maar zelf bijhouden op me telefoon vind ik wel erg jammer.

Ik denk dat ik de band die ik gekocht heb voor om me arm maar weer weg geef of zo ook voor niks gekocht haha.
Vanavond ga ik voor het eerst hardlopen ben heel benieuwd!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:25

Mp3 spelertjes kosten ook niks hoor, ik heb er een aantal jaren geleden (toen heb ik ook met Evy gelopen) eentje gekocht, een heel kleintje, die was 7 of 8 euro. Denk dat je ze bij de action nog wel kan krijgen zelfs. Daar kun je de programma's van Evy makkelijk mbv een USB-verbinding opzetten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:41

Bij action zag ik laatst een mp3 speler voor €4 :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:47

linnie050 schreef:
KarinvdM schreef:
Jawel hoor, dat klopt wel. :) Zie ook mijn eerste post op de eerste pagina van dit topic.

Kan je dat op je telefoon zetten? Want zie eerder berichten ik heb geen ipod of mp3 speler.

Ik heb het boek van Evy eens bekeken staan wel schema's in.
Die moet ik maar een beetje uit me hoofd leren voordat ik ga en dan de tijd op me telefoon bijhouden.
Echt zoooo stom dat ik het boek gedownload heb als app en niet het programma was ook 10 euro!!
Zonde van me geld.
In het boek staat wel een link naar een programma maar dan moet (als ik het goed begrepen heb) eerst ergens inschrijven en dat kost ook geld en het programma kost weer 7.95 euro.

Dan maar zelf bijhouden op me telefoon vind ik wel erg jammer.

Ik denk dat ik de band die ik gekocht heb voor om me arm maar weer weg geef of zo ook voor niks gekocht haha.
Vanavond ga ik voor het eerst hardlopen ben heel benieuwd!

Het is nu al een paar keer genoemd maar er zijn gewoon nog steeds sites waar je Evy GRATIS kunt downloaden hoor.

Op deze site bijvoorbeeld: http://www.begin2run.nl staan in de rechteronderhoek alle afleveringen van start to run. Les 1 t/m 30 kant en klaar alleen met je rechtermuisknop drukken :+ Vervolgens via bluetooth of kabeltje op je telefoon en rennen met die handel.

Niet rottig bedoeld maar soms moet je even verder kijken dan je neus lang is hoor! En je niet meteen zo uit het veld laten slaan omdat je het verkeerde gekocht hebt. Kun je dat trouwens niet terugdraaien? Kan me voorstellen dat je je geld binnen zoveel dagen terug kunt krijgen?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:49

Ik heb Evy gewoon op mijn Galaxy S4 gezet.
Ik zet nu Runkeeper aan tijdens het lopen en zet Evy aan op de music player, gewoon op luidspreker zeg maar. Heb een handig vakje aan de achterkant van mijn loopbroekje met een ritsje waar hij precies in past.
Werkt perfect. Zo kan ik bijhouden hoe hard en hoe ver ik ga (met Runkeeper) en geen oortjes in omdat Evy gewoon hard genoeg uit mn broekzak roept wat ik moet doen ;).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:52

Ja dat heb ik allemaal gezien maar het probleem was dus dat het op me telefoon moest.
Omdat ik geen mp3 speler heb of een ipod.
Ik ben/was op zoek naar een programma voor op mijn telefoon!

En omdat ik nog hardloop schoenen moet kopen en evetueel kleding en ik geen dikke portemonee heb wilde ik niet een nieuwe ipod of mp3 speler kopen.
Nu lees ik net dat ze misschien bij de action nog wel goedkope mp3 spelers hebben liggen. Dat zou dan weer een optie misschien zijn.

Ik heb op me telefoon nu een app gedownload ik dacht rennen met evy dat ik begeleiding zou krijgen betaald met een credit card.
Maar dit blijft dus een boek te zijn. Hier krijg je geen geld voor terug helaas.
je kan de app weer verwijderen maar het boek is 222 pagina's ik denk alles maar eens rustig gaan lezen of zo komende tijd.

Slim ja van runkeeper deze heb ik al wel op me telefoon staan. En ook wat andere apps had ik gedownload maar is inderdaad voor je afstand en tijd.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 05-08-13 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:54

Ja maar op praktisch elke telefoon kun je tegenwoordig gewoon mp3 bestanden zetten hoor :? Ik heb Evy ook op mn telefoon. Heb geen aparte mp3speler ervoor aan hoeven schaffen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:56

Ik heb ook gewoon de mp3 bestanden van Evy op mijn telefoon gezet en werkt prima.
Ik heb Runkeeper alleen voor het bijhouden van afstand, snelheid etc. Heb ook gewoon de gratis versie

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:56

Heb idd ook de gratis versie van Runkeeper erbij opstaan. Erg handig om te weten hoever je loopt etc!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:57

Ik heb het al eerder gevraagd weet iemand misschien of je deze bestanden dan in dropbox kan zetten en dat ze zo op je telefoon komen?
Want ik heb geen kabel van me telefoon naar me laptop.
Anders eens kijken als ik weer thuis kom of dat kan moet ik het uit proberen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:57

Nee het is een bestand wat overal op kan: telefoon, iphone, mp3!

Gisteren de color run gelopen, was super tof :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:58

Om bestanden van computer naar telefoon te krijgen gebruik ik zelf de app Kiesair. Dan kan je via internet je computer en telefoon verbinden. Is heel simpel in gebruik

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:58

Denk wel dat het via dropbox zou moeten lukken :j mijn kabeltje werkte ook niet meer ik heb het toen via bluetooth gedaan.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:00

Ja vind ik ook. Je kunt dan in ieder geval ook controleren of de trainingen steeds beter gaan.

Ik merkt nu dat ik na een paar trainingen al een iets sneller looptempo heb, terwijl dat me niet echt veel extra moeite kost.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:02

Wat leuk zeg SteffiiY dat ziet er gezellig uit!

Dankjewel voor de tip Moonfight kan ik dat eventueel ook nog proberen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:02

Haha wat grappig die Color run! Enig idee :D

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:03

linnie050 schreef:
Ik heb het al eerder gevraagd weet iemand misschien of je deze bestanden dan in dropbox kan zetten en dat ze zo op je telefoon komen?
Want ik heb geen kabel van me telefoon naar me laptop.
Anders eens kijken als ik weer thuis kom of dat kan moet ik het uit proberen.

Hoe laad je je telefoon op dan? Volgens mij hebben de meeste smartphones een oplader die tegenwoordig bestaat uit een USB-kabel + losse adapter (met USB aansluiting). Of heb je nog een oplader die uit één geheel bestaat? :o?

Maar die mp3-bestanden van Evy moeten hoe dan ook op je telefoon kunnen hoor, vooral als ik je hoor over apps. Dan moet er ook muziek op kunnen (oftewel mp3 bestanden) ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:09

Ik heb met mn smartphone ook nog een geheel, vastzittende lader. Maar ik,stuur het naar mn mail dus kan ik het op mn mobiel downloaden of via dropbox :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:11

Ja ik ook.
Ik heb zelfs een blackberry lader voor me samsung :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:13

linnie050 schreef:
KarinvdM schreef:

Er staat bij wat je moet doen. Je kan ze opslaan op je PC en daarna kan je ze op je telefoon zetten, gewoon even je telefoon aansluiten op je PC en dan kan je ze zo kopiëren, doodsimpel zelfs ík kon het. :D

Een kabeltje kan je zo kopen en vaak werken kabeltjes van andere telefoons of andere apparaten ook wel.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:52

Wat een leuke foto's van de color run. Krijg e die verf makkelijk uit je haar en kleren?

Er zijn idd meerdere manieren om bestanden op je telefoon te zetten. Ik geef de voorkeur aan een kabeltje.

Vanochtend een beetje op tijd opgestaan om voor de ergste warmte te lopen. Tot nu toe gaat het lopen heerlijk. Heb week drie erop zitten, kan nu 8 minuten achter elkaar lopen zonder al te veel moeite *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:58

Gaaf die color run!!

Ik ga vanavond weer lopen. :)