In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:03

Hebben sommigen van jullie ook dat je na een dikke tegenslag er meteen een eind aan wil maken?
Zit er zo enorm mee |o
Terwijl ik zelf ook weet dat het een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem.
Want netals net weer een enorme tegenslag en grrr ... >.>
Wordt er zo moe van :c

De "oplossing" die ik voor ogen had heb ik ook al een x besproken maar was niet mogelijk. Vind het sowieso moeilijk om dingen te verwoorden die in mijn hersens afspelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:22

Deijs schreef:
Ah dat is wel fijn.

Ik heb namelijk alleen mijn ouders waar ik bij terecht kan.. vrienden en vriendinnen nog niet echt..

Heb je wel vrienden maar kun je bij hen niet terrecht?
Of heb je juist geen vriendenkring?
Als je wel vrienden hebt maar je kunt niet bij hen terrecht wat maakt dan dat je niet terrecht kunt?
Wel pittig hoor :(:)

Emily ach jee...
Als iets op een fiasco uitloopt bij mij dan denk ik wel heel veel aan de dood.
Niet percee aan zelfmoord.
Ik wil dan wel graag dood maar de gedachte dat God dan teleurgesteld is in mij en mij vraagd wat ik daar kom doen weerhoud mij er van.
Als ik geen geloof in God had gehad dan had ik mij vorig jaar van het leven beroofd.
Nu roep ik vooral "ik kan niet meer, kom mij maar halen, ik wil niet meer.
Het zijn altijd momenten waar ik dan doorheen worstel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:29

Ik ben regelmatig na dikke tegenslag erg tegendraads en onredelijk.
.....aangezien ik doorgaans op mijn verstand vertrouw, vinden veel mensen mij zo ongeveer de redelijkheid zelve. Nou staat dat nog te bezien, maar op die momenten:
ab - so - luut NIET.
Ik ben TEGEN.
Ik ben BOOS, ziedend en er is een tijd geen land met mij te bezeilen.

(De ervaring leert: gewoon een tijd zieden. Die dingen hebben hun tijd nodig en precies voelen waarover je boos bent kan ook geen kwaad. Ik moet alleen de verschillende plannen die ik verzin met rode vlekken voor de ogen niet uitvoeren.)(Zoals vernieling, moord en ander vuurwerk.)

npdgm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:55

Deijs schreef:
Dag dames,

Zijn er meer meiden/vrouwen hier die zich eigenlijk heel erg alleen voelen?

nogal ja, de laatste tijd veel meer en erger dan normaal. :(

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:53

OsMo schreef:
Deijs schreef:
Ah dat is wel fijn.

Ik heb namelijk alleen mijn ouders waar ik bij terecht kan.. vrienden en vriendinnen nog niet echt..

Heb je wel vrienden maar kun je bij hen niet terrecht?
Of heb je juist geen vriendenkring?
Als je wel vrienden hebt maar je kunt niet bij hen terrecht wat maakt dan dat je niet terrecht kunt?
Wel pittig hoor :(:)

Emily ach jee...
Als iets op een fiasco uitloopt bij mij dan denk ik wel heel veel aan de dood.
Niet percee aan zelfmoord.
Ik wil dan wel graag dood maar de gedachte dat God dan teleurgesteld is in mij en mij vraagd wat ik daar kom doen weerhoud mij er van.
Als ik geen geloof in God had gehad dan had ik mij vorig jaar van het leven beroofd.
Nu roep ik vooral "ik kan niet meer, kom mij maar halen, ik wil niet meer.
Het zijn altijd momenten waar ik dan doorheen worstel.

Nou ik heb geen hartsvriendin zegmaar. Ik probeer mezelf nu wel wat meer te openen door erover te praten. Maar helaas ben ik niet belangrijk voor een ander zegmaar want de meeste hebben al beste vriendinnen...
Bij de andere meiden kan ik niet terecht want die snappen het niet, kunnen ze ook niets aan doen natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:40

xEmily schreef:
Hebben sommigen van jullie ook dat je na een dikke tegenslag er meteen een eind aan wil maken?
Zit er zo enorm mee |o
Terwijl ik zelf ook weet dat het een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem.
Want netals net weer een enorme tegenslag en grrr ... >.>
Wordt er zo moe van :c

De "oplossing" die ik voor ogen had heb ik ook al een x besproken maar was niet mogelijk. Vind het sowieso moeilijk om dingen te verwoorden die in mijn hersens afspelen.

Afbeelding

Klinkt heel erg als zwartwit denken. Als je een tegenslag hebt kun je alleen maar de slechte dingen ervan zien, maar probeer ook te kijken wat er wel goed ging of waar je in de toekomst voordeel in kunt hebben. Of hoe je er weer uit kunt komen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:59

Bedankt Osmo en Jolien,
ben nogal ´verdoofd´ atm, maar bedankt iniedergeval :(:)
En echt dé dood wil ik ook niet, alleen soms lijkt dat wel de enigste oplossing :c
Of het zwartwit-denken is of niet weet ik niet, k ga het erover hebben met de psych iniedergeval.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:06

Ik wil er zeker niet direct een eind aan maken als ik een tegenslag heb.
Maar gek genoeg kan ik ook wel redelijk omgaan met tegenslagen.
Echter als ik weer eens depressief ben heb ik wel snel als ik dieper weg zak dat ik veel denk aan de dood. Maar ik word pas suïcidaal als voor mij de pijn niet meer houdbaar is en mijn lichaam fysiek (en ook mentaal natuurlijk) op is.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:21

Hallo allemaal,

Lees al een poosje mee, maar durf hier niet te schrijven ivm herkenbaarheid. Ik heb wel behoefte om met mensen te spreken die hetzelfde doormaken. Misschien dat iemand via pb of e-mail met me wil communiceren ;)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:19

Ankem, Het is nu natuurlijk wel de vraag wie hier hetzelfde doormaakt. Ook dat is erg verschillend per persoon en situatie. :)

Ik ben gebeld door de psych, die heeft overleg gehad met de psychiater.
Ze gaan me verwijzen naar de POP poli. (is afdeling in het ziekenhuis voor zwangere vrouwen met psychiatrische problemen) Omdat zij beter in de gaten kunnen houden hoe en wat als ik aan de medicatie moet. En zij weten ook welke het minst schadelijk zijn.
Ik krijg nog bericht maar als het goed is heb ik over +- 2 weken een intake.

Voorlopig vond de psychiater het niet handig als ik nog oxazepam neem, echt alleen in geval van nood.
Had ik zelf ook bedacht, maar voelt toch vervelend om zo weinig back up te hebben.

Wel fijn dat de psych er ook echt even werk van maakt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:32

@river wat fijn dat je een doorverwijzing hebt naar de POP poli, is denk ik wel fijn als je daar wat meer ondersteuning krijgt.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:35

Houdt het maar op traumaverwerking/ptss ;)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:38

Traumaverwerking/ptss heb ik geen ervaring mee, hoop dat er iemand is die je er mee kan helpen :(:)

roses19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:50

Duplo schreef:
Traumaverwerking/ptss heb ik geen ervaring mee, hoop dat er iemand is die je er mee kan helpen :(:)

Ik :')

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:44

ankem schreef:
Hallo allemaal,

Lees al een poosje mee, maar durf hier niet te schrijven ivm herkenbaarheid. Ik heb wel behoefte om met mensen te spreken die hetzelfde doormaken. Misschien dat iemand via pb of e-mail met me wil communiceren ;)

Mijn PB staat altijd open :j Heb ervaring met traumaverwerking/PTSS in 2006.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 06:49

Dag ankem ik heb ervaring met traumaverwerking en ptss. Als je wil praten, mijn pbbox staat voor je open. Voel je vrij om een pb te sturen als je daar nood aan hebt, nu of later.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:06

Hoi Ankem,
Ook hier ervaring met trauma, (oa het etiktje 'ptss') onzin therapieën en goede therapie/ verwerking.
Do feel free, mijn pbbox staat open.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:40

Hier ook ervaring met traumaverwerking. Ik ben behandeld voor PTSS. (Maar achteraf gezien had ik geen PTSS, ik mis het stukje herbelevingen, had wel veel nachtmerries, nog steeds, maar die hebben niks met de trauma's te maken)
Op het moment ben ik in een hele andere hoek bezig.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:04

Zijn er hier mensen bekend met het 'stoplicht'? Signalering van depressieve gevoelens?
Iemand heeft me hier ooit eens op geattendeerd en zou hem graag voor mezelf willen maken, maar zou graag willen weten hoe hij precies in elkaar steekt.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:23

Nooit van gehoord suus maar ik ben daar ook nieuwsgierig naar. Ik heb er op het moment de lifechart voor

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:42

stoplicht ben ik ook niet bekend mee?

Van de week laatste gesprek gehad met de psycholoog, heb er wel vertrouwen in op dit moment.
Ik voel me een stuk beter en weer meer in contact met mezelf.
Wel af en toe stressmomentjes maar niet meer zo dat ik er een dag in blijf hangen.

Mindfulness ging ook weer goed vanmorgen en merk dat ik minder vermoeid ben er na. Deze week yoga oefeningen meegekregen en moeten dagelijks 10 dingen bedenken waar we dankbaar voor zijn en dan 1 negatieve ervaring + gedachte emotie en gevoel (gel)

Ik vind het wel fijn dat het voortborduurt op de CGT,zo kan ik het me meer eigen maken heb ik het idee

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:37

Spannend Duplo!
Fijn dat je er alle vertrouwen in hebt.
Dat mag ook wel en je hebt inderdaad ook je cursus mindfulness nog. Dat helpt ook.

Wauw knap hoor :).

Ik ben gebeld door de pop poli voor de intake, dus heb nu een afspraak staan voor over twee weken.
Ben heel erg benieuwd wat het allemaal inhoud.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:28

Stoplichten zegt me heel vaag iets. Ik zou het wel eens voor je kunnen opzoeken als je dat wil en ik wat meer tijd heb.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:24

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb van een aantal mensen al pb's ontvangen en zal na het weekend ook even de anderen pb'en.
Heb vandaag een hele zware hobbel genomen in de verwerking, die gelukkig positief is geëindigd. Maar het heeft enorm veel energie gekost en ik heb even tijd nodig om de batterij weer op te laden :)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:24

ikkkke schreef:
Stoplichten zegt me heel vaag iets. Ik zou het wel eens voor je kunnen opzoeken als je dat wil en ik wat meer tijd heb.

Als je dat zou willen doen, heel graag..
Ik weet dat het iets was met groen; je gevoelens en gedachten op het momenten dat het goed met je gaat. Oranje; de eerste signalen dat het minder goed gaat (piekeren, slecht slapen etc etc.) en rood; gedachten en gevoelens als je op de bodem zit.
Maar zou wel graag willen weten hoe hij precies in elkaar zat..