[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:28

crystal1 schreef:
magli schreef:
Ik vroeg mij af of er hier nog mensen zijn bij wie normale kleuring niet pakte. Mijn haar is van nature rost-bruin, maar sinds een paar jaar laat ik er blonde balleiage insteken. De persoon die het doet gebruikt altijd een soort van oxidatiepoeder en nog iets, samen is het een blauw goedje. Ze noemt het volgens mij ontkleuring. Nu heb ik gehoord dat dit gewoon echt niet goed is, mijn haar is ook wel wat harder maar niet extreem slecht ofzo. Voor blonder te gaan, is dan altijd ontkleuring nodig? Ze doet er dus erna niets anders op, gewoon ontkleuring voor m'n haar blonder te maken. Deed het ooit eens bij de kapper en ze deden er kleur op en na een kwartier of langer onder de hitte was m'n haar nog niets veranderd, het pakt het kleur dus niet op. Is dit normaal? Want als kleuring beter voor je haar is dan ontkleuring dan prefereer ik dat toch wel.

klopt, mensen die van nature wat rossig haar hebben pakt de verf minder goed bij.
in de salon hebben wij ook verschillende mensen met rossig haar, en daar pakken we ook altijd wat anders voor.
dat blauw gloedje is blondeer, de kapster kiest er zelf van voor hoeveel % waterstofperoxide ze hier aan toevoegd.
zelf ben ik altijd voorzichtig en denk ik altijd aan de conditie van het haar.
wil je echt wat blond in je haar neig je vaak al naar een wat hogere waterstofperoxide.
als je een hele lage pakt met jou haar pakt dat gewoon niet..
zelf zou ik niet voor het hoogste gaan maar het een beetje in het midden houden en dan wat langer laten zitten, is ook beter voor de conditie van je haar dan echt een hoge er in te knallen.

verf kan wel pakken op jou haar , maar ook daarmee moet je en hoge waterstofperoxide pakken anders pakt het niet.

Aha, dus het is vooral de waterstofperoxide die niet goed is voor m'n haar?

Dus dan ben ik effectief beter af met ontkleuring en een eerder gemiddelde graad van oxidatiepoeder? Volgens mij gebruikte ze graad 2 ofzo? En vanaf dat ze begint tot dat ze eindigt, zit dat eerste gedane haar er toch wel 45 min in ofzo. Ik heb heel veel haar daarom dat het vaak lang duurt. Maar ik denk dat ik eens ga voorstellen om in 2 beurten te kleuren, want heb de indruk dat de onderkant van m'n haar (waar ze begint met ontkleuren en waar het goedje er dus het langste inzit) in slechtere staat is.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:06

het ligt er aan hoeveel highlights ze erin doet.
al ik zelf veel highlights erin zet, begin je vaak aan de onderkant, en als ik bezig ben hou ik het in de gaten.. de onderkant moet er dan sneller uit , en dan laat ik de bovenkant nog even zitten.
als de kapster alles in 1 x eruit haalt zit de onderkant inderdaad langer.
wij hebben 1,9 % 4 % 6 % 9 % 12% (waterstofperoxide)
ik denk dat ze bij jou 6 % gebruikt.

magli

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:43

Oke, goed bedankt voor alle uitleg. Ben blij dat het blijbkaar voor sommige mensen de enigste optie is als kleur niet pakt. Behalve dan kleur maar met hoger % waterstofperoxide, maar da's dan juist niet beter.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:25

Jaaa mijn haar van het weekend voor de eerste keer ehrm .. ontkleurd/lighter gebruikt geen idee wat het verschil is met een lighter ( van de da) of gewoon blondeersel, mijn haar is al zo licht geworden al helemaal als je naagaat hoevel lagen verf er al overheen zaten haha. nu van het weekend door kapster aangeraden om ergste oranje eruit te halen een keertje met blauw blondeer voorzichtig de uiteindes te doen ( mijn uitgroei is al wit) denk dat max 10 minuutjes genoeg moet zijn, en dan kan ik eindelijk aan de slag met roze of paars.. heb nog niet besloten, had er een heel klein beetje roze in gedaan staat erg leuk ondanks dat oranjege haha lijk wel neon vind het wel wat hebben maar is toch wat mooier als het egaal is, dus nu ff goed haar maskertjes etc erin doen en dan donderdag wassen en dan tot zat of zondag niet voor het blonderen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:54

weten jullie een goede stijltang om mee te krullen? dit idee:
http://youtu.be/YZDqdVVZDCk?t=2m30s
Ik heb ook wel een krultang, maar het is echt een rot ding en ik zit er steeds met mijn vingers tegen. Het is ook een goedkope dus hij werkt sowieso niet optimaal. dus wil het met stijltang proberen, de stijltang die ik heb daar lukt het niet mee, maar goed, dat is er een van de aldi. Dus kan me voorstellen dat dat ding gewoon een flop is. Een vriendin van mij heeft wel een goede stijltang. ik mag die misschien voor een keertje lenen.
Daarnaast zoek ik die clipjes die zij gebruikt, waar kun je die kopen(voor goedkoop) ik heb erg dik haar dus heb er veel nodig. Het hoeven niet persee zulke clips te zijn, iets wat er op lijkt is ook goed, maar geen schuifspeltjes want die krijg ik er bijna niet meer uit als ik al mijn haar heb gedaan.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:12

Heeft iemand nog leuke, simpele tips/tutorials voor opgestoken kapsels? Ik wil graag wat bijzonders voor de feestdagen :) Ik heb een dikke bos krullen/slag, zie profiel (inmiddels is het een stuk langer, ongeveer tot aan mijn bh sluiting)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:19

Ik ben zelf helemaal wijs met the french twist. Heb hem ook bij een vriendin gedaan met heel dik en lang haar. wat je eigenlijk doet is dat je je haar pakt in een lage staart, het dan opdraait, en vervolgens aan je hoofd spelt. Dit kan met schuifspeltjes of met een kam.

Als je een leuke kam wilt, die kun je bv bij de bijoux brigitte halen(bv met steentjes erop).

http://www.youtube.com/watch?v=NYarMswUg40
dit is even een simpel filmpje, je kan hier veel variaties op zoeken of zelf bedenken.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:15

Corelli schreef:
Heeft iemand nog leuke, simpele tips/tutorials voor opgestoken kapsels? Ik wil graag wat bijzonders voor de feestdagen :) Ik heb een dikke bos krullen/slag, zie profiel (inmiddels is het een stuk langer, ongeveer tot aan mijn bh sluiting)

Op facebook is er een pagina, 'Best hairstyle tutorials' en daar staan hele mooie opgestoken kapsels tussen! Ook niet heel moeilijk.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:39

PocoGaucha schreef:
weten jullie een goede stijltang om mee te krullen? dit idee:
http://youtu.be/YZDqdVVZDCk?t=2m30s
Ik heb ook wel een krultang, maar het is echt een rot ding en ik zit er steeds met mijn vingers tegen. Het is ook een goedkope dus hij werkt sowieso niet optimaal. dus wil het met stijltang proberen, de stijltang die ik heb daar lukt het niet mee, maar goed, dat is er een van de aldi. Dus kan me voorstellen dat dat ding gewoon een flop is. Een vriendin van mij heeft wel een goede stijltang. ik mag die misschien voor een keertje lenen.
Daarnaast zoek ik die clipjes die zij gebruikt, waar kun je die kopen(voor goedkoop) ik heb erg dik haar dus heb er veel nodig. Het hoeven niet persee zulke clips te zijn, iets wat er op lijkt is ook goed, maar geen schuifspeltjes want die krijg ik er bijna niet meer uit als ik al mijn haar heb gedaan.

Ik heb die van de Lidl een stijltang een rode, en heb ook een wat duurdere van babyliss... die van de lidl werkt beter dan die duurdere haha dus merk zegt niet altijd wat. Ik heb ook geprobeerd krullen te maken met beide.. maar het lukt me echt niet.. de krullen vallen heel raar en zakken giga snel uit, voordat ik een kant af heb en aan de andere kant wil beginnen.. poof weg. nou kan dit ook komen omdat ik giga dik haar heb en mischien is het nog wat te kort ofzo ? ( halverwegen mn rug in giga veel laagjes) dus mischien toch met je eigen stijltan gprobeeren ls je dat nog niet gedaan hebt ? En clipjes kan je kopen bij onder andere, Action, op=op shop, kruidvat, da en vast nog wel meer winkels m soms eventjes zoeken met het wisselende assortiment en niet alle viliaalen zullen ze hebben, gewoon ff rondkijken

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:57

een vriendin van mij heeft een dure goede stijltang. die mag ik zo proberen :). Ik laat wel weten of het daarmee lukt. Ik heb het heel lang geleden geprobeerd met die aldi stijltang. Dat lukte gewoon niet omdat het warmte stukje te ver van de kant zit.

Als je je krullen vastspeld zoals in het filmpje en zo een tijdje laat zitten blijven ze veel langer zitten als je ze los haalt. misschien kun je dat eens proberen.

Ik gebruik nu trouwens een krullenspray van loreal, iets met hot curls ofzo. Maar het lijkt mij makkelijker om dit in creme vorm te hebben. dat je het smeert ipv spuit. want ik spuit nu telkens de helft ernaast. en dat vind ik zonde.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:06

ik heb een CHI stijltang, kost wat, maar heb je ook wat :D ik hou van dat ding, zowel mooi stijl als perfecte krullen kun je er mee maken :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:38

Ik ben op zoek naar een krultang, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke maat moet je hebben voor mooie, natuurlijke krullen? Er zijn zoveel verschillende maten.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:28

De nieuwe tang van babyliss om krullen te maken?

Zie youtube voor instructie
De babyliss curl secret ofzo

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:33

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:19

Nadat ik bij iemand gezien heb hoe dat mis ging en ze een stukje van haar haar af moest knippen bedank ik er liever voor :+

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:29

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:40

Welke shampoo en conditioner raden jullie aan voor gewoon gezond haar?
Ik merk dat mijn haar heel futloos en plat word van shampoos voor droog/beschadigd haar..
Ik heb lang haar, redelijk fijn van structuur, knip het altijd netjes om de zoveel weken.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:34

Ik merkte dat mijn haar wat 'voller' werd door shampoo can de Tuinen. Dr. Organic heet het geloof ik.. Deze maken je haar echt schoon (dus halen ook echt de restjes van haarlak, conditioner etc uit). Daarna gebruik ik gewoon een fijn haarmasker van Aussie en deze smeer ik niet op mijn haar wortels maar echt alleen de punten.. Ik merk dat als ik mijn haarwortels en hoofd grondig was het zwaarder en futloos wordt. Hetzelfse met conditioner :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:22

Ik kom even binnenvallen... Kan iemand mij motiveren om er gewoon voor te gaan en een pony te laten knippen? Ik hou erg van mijn haar en ban bang dat ik er spijt van krijg... Wat als het er superlelijk uitziet :oo Maar aan de andere kant, zo'n wereldramp kan het niet zijn, het groeit sowieso weer aan... Dilemma!!!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:18

Iolanthe, je kan proberen of een pony je staat door wat nu eigenlijk je pony zou kunnen zijn, vast te spelden op je hoofd zodat het zo hangt als je je pony wilt.
of zoiets proberen:
http://www.youtube.com/watch?v=dqGoYa4BeH4
Wat ik zelf een nadeel vind van een pony is dat je hem eigenlijk altijd hebt. Je kan hem niet uit je gezicht halen zegmaar. Daarom laat ik hem ook lang groeien nu.

Ik heb krullen gemaakt met de stijltang, het is heel goed gelukt alleen het regende vanochtend. dus mijn pony is eruit. Dat is ook een beetje omdat ik die had moeten teazen en dat heb ik vergeten haha. Ik heb mijn haar gister avond gekruld, opgerold en vastgespeld. Toen een sjaal erom en er mee geslapen. En heb het vanmorgen in model gebracht. Vind het echt heel gaaf. Moet nog wel iets oefenen want het kan nog mooier maar heb nu echt bijna het mooie haar wat pin-ups ook hebben. Dus ik ga er zelf ook een kopen. Krullen met stijltang gaat een stuk makkelijker als met krultang. Ik moet alleen wel op mijn volgende loon wachten want er komt ook al een nieuwe jurk aan haha.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:49

Iemand producten tegen roos? Het is eigenlijk neit meer normaal de laatste tijd, precies echt schilfters op mijn hoofdhuid, wel enkel bij de haarscheiding en vooral vanvoor waar er ook minder haar is.

Zou olie erop doen helpen? (zit toch in de blok nu)

Ik heb reeds gebruikt: La Roche Posay Kerium DS, ook al plantaardige toestanden.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:10

ik zeg, resdan. Hele sterke antiroosshampoo, je zal er misschien even futlozer haar van krijgen, maar daarna is het wel weg!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:21

Ok, als het niet beter wordt, dan ga ik daarvoor kijken!

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:57

Iolanthe schreef:
Ik kom even binnenvallen... Kan iemand mij motiveren om er gewoon voor te gaan en een pony te laten knippen? Ik hou erg van mijn haar en ban bang dat ik er spijt van krijg... Wat als het er superlelijk uitziet :oo Maar aan de andere kant, zo'n wereldramp kan het niet zijn, het groeit sowieso weer aan... Dilemma!!!

Gewoon doen! Ik heb er ook een en ben er heel tevreden mee :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:21

Voor degene die op budget zij en geen achterlijk dure donut van 4,- willen, maak er zelf een! Zojuist ook gedaan is heel simpel:
1.
Koop een panty (0,50,- bij action ofzo)
2. Knip de teen uit de panty
3. Rol hem op, en knip 'het been' af als je bij het begin van het been bent.
4. Zet het randje vast met naald en draad.
5 wil je hem dikker/groter, wikkel dan op dezelfde manier het andere been eroverheen
6. Zet vast met naald en draad
*\o/*