crystal1 schreef:magli schreef:Ik vroeg mij af of er hier nog mensen zijn bij wie normale kleuring niet pakte. Mijn haar is van nature rost-bruin, maar sinds een paar jaar laat ik er blonde balleiage insteken. De persoon die het doet gebruikt altijd een soort van oxidatiepoeder en nog iets, samen is het een blauw goedje. Ze noemt het volgens mij ontkleuring. Nu heb ik gehoord dat dit gewoon echt niet goed is, mijn haar is ook wel wat harder maar niet extreem slecht ofzo. Voor blonder te gaan, is dan altijd ontkleuring nodig? Ze doet er dus erna niets anders op, gewoon ontkleuring voor m'n haar blonder te maken. Deed het ooit eens bij de kapper en ze deden er kleur op en na een kwartier of langer onder de hitte was m'n haar nog niets veranderd, het pakt het kleur dus niet op. Is dit normaal? Want als kleuring beter voor je haar is dan ontkleuring dan prefereer ik dat toch wel.
klopt, mensen die van nature wat rossig haar hebben pakt de verf minder goed bij.
in de salon hebben wij ook verschillende mensen met rossig haar, en daar pakken we ook altijd wat anders voor.
dat blauw gloedje is blondeer, de kapster kiest er zelf van voor hoeveel % waterstofperoxide ze hier aan toevoegd.
zelf ben ik altijd voorzichtig en denk ik altijd aan de conditie van het haar.
wil je echt wat blond in je haar neig je vaak al naar een wat hogere waterstofperoxide.
als je een hele lage pakt met jou haar pakt dat gewoon niet..
zelf zou ik niet voor het hoogste gaan maar het een beetje in het midden houden en dan wat langer laten zitten, is ook beter voor de conditie van je haar dan echt een hoge er in te knallen.
verf kan wel pakken op jou haar , maar ook daarmee moet je en hoge waterstofperoxide pakken anders pakt het niet.
Aha, dus het is vooral de waterstofperoxide die niet goed is voor m'n haar?
Dus dan ben ik effectief beter af met ontkleuring en een eerder gemiddelde graad van oxidatiepoeder? Volgens mij gebruikte ze graad 2 ofzo? En vanaf dat ze begint tot dat ze eindigt, zit dat eerste gedane haar er toch wel 45 min in ofzo. Ik heb heel veel haar daarom dat het vaak lang duurt. Maar ik denk dat ik eens ga voorstellen om in 2 beurten te kleuren, want heb de indruk dat de onderkant van m'n haar (waar ze begint met ontkleuren en waar het goedje er dus het langste inzit) in slechtere staat is.