Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.Wieke schreef:Ik vind het een beetje onduidelijk: 2 weken volledig vloeibaar, 2 weken fijn gemalen, 2 weken grof gemalen, daarna hele zachtgekookt eten en langzaam opbouwen naar normaal.
Maar... kauw je op fijn en grof gemalen? Of gewoon doorslikken maar dat je lichaam weer went aan meer structuur? En wanneer mag je dan langzaam weer kauw bewegingen gaan maken?
Kaakchirurg was hier niet heel duidelijk in. Misschien kunnen jullie mij hier meer over vertellen uit ervaring.
Wieke schreef:Daarnaast vind ik tandenpoetsen onmogelijk, buitenkant gaat prima, maar tandenborstel (hele kleine voor kinderen) past niet tussen m’n tanden door om de binnenkant te doen.. mond past überhaupt niet verder open dan halve cm, moet je dat langzaam oefenen of helemaal met rust laten nog? Maandag is operatie 2 weken geleden.
Wieke schreef:1 baalpunt: mijn onderkaak staat nog steeds niet recht boven bovenkaak. 1 mm verschil. Mijn rechter hoektanden zijn dus enige raakvlak. Nu moet Ortho met elastieken dat recht gaan trekken, waardoor alles goed komt te staan, maar dat zal na verwachting nog wel half jaar tot jaar duren..
Zou ook liever weer geen blokjes hebben maar ik weet niet of dat een vereiste is voor je geopereerd kunt worden?

heb bovenin keramische slotjes genomen, daar ben ik tot nu toe echt blij mee.