Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:30

Charlotte, meestal doe ik ook zelf tapen. Ook mn knie. Maar vond mn buik toch ff anders. Vandaag is ze vrij. Kijken of ik morgen kan komen. En anders even zelf doen. Vrijdag een bruiloft dus vind wel fijn.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:46

Freekieee fijn dat je een goed gevoel had bij de verloskundige. Wel jammer van de tape. Fijn dat je de afdeling alvast gezien hebt.
Lekker dat alles in huis de goede kant op gaat. :)
Veel plezier alvast vrijdag op de bruiloft! Hopelijk voel je je dan helemaal goed.

Kiwi aah dank je wel! Wij hebben alleen geen droger. Maar je raad ze wel aan dus?
Ik ben ook blij voor de ratjes, hebben ze alletwee nog een maatje in de laatste maanden. :) Mooi ook van de cavia bij jullie.

Charlotte fijn om te lezen dat het iets beter met je gaat. Lekker weer is het vandaag hé? Hier waait het alleen wel best stevig.
Bijzonder dat je de kleine nu wat minder voelt. Kolven heb ik wel aan gedacht, maar ik word sowieso wel wakker van Hidde. Dan zouden we allebei wakker zijn en dus kapot in de ochtend. Dit is dan beter dan mijn vriend gewoon z'n slaap pakt en ik in de ochtend wat langer lig. :)
Wat fijn dat je mams komt helpen!
Hihi ja ik ben echt verliefd op Hidde. Zo'n heerlijk kereltje is het. ♡

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:14

Ik heb inmiddels koorts dus helaas toch een borstontsteking ben ik bang :(

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:42

Kiwipitje schreef:

Oh jakkie.. :(
Beterschap! Hoop dat je je snel beter voelt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 17:48

Beterschap kiwi!! Zit je ook niet mee.

Hier weer misselijk vanmiddag dus nog even 2 uurtjes geslapen. Ga nu zo met m'n zus uit eten, die heeft me ook al 4 maanden niet gezien haha. Ben alleen een half uur te vroeg omdat er geen file stond die ik wel voor de zekerheid had ingecalculeerd. Zal je altijd zien.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:57

Gnome schreef:
Beterschap kiwi!! Zit je ook niet mee.

Hier weer misselijk vanmiddag dus nog even 2 uurtjes geslapen. Ga nu zo met m'n zus uit eten, die heeft me ook al 4 maanden niet gezien haha. Ben alleen een half uur te vroeg omdat er geen file stond die ik wel voor de zekerheid had ingecalculeerd. Zal je altijd zien.

Vervelend van de misselijkheid hopelijk kan je wel lekker eten. En gezellig natuurlijk.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:57

Kiwipitje schreef:

Oh no. Hopelijk snel weer weg

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:42

Kiwipitje schreef:
Wat een nacht :=
Kind plast pakje onder
Kind spuugt pakje onder
Man slaapt niet
Ik heb knallende hoofdpijn en een pijnlijke betonnen tet

Nou ja. Niks wat de wasmachine, een strip paracetamol en een paar espresso’s niet op kan lossen.

Geen roze wolk voor jou he :knuffel: :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:44

linda2008 schreef:
Kiwipitje, hihi heftig!!! succes vandaag

Gnome, wat heb jij mooi haar!! :)
En dat klopt, ik heb ook extreem veel angst voor de bevalling. Ik heb daar 11 mei een gesprek voor gepland staan met de gynaecoloog. Wat we precies gaan bespreken is mij onduidelijk.
Vanwege de verhuizing ben ik van verloskundige gewisseld en ik heb nu in ieder geval wel het gevoel dat ik beter gehoord word. Nu werd er in ieder geval IETS ondernomen dus dat vond ik al een prettig idee (maar het lost het nog niet op uiteraard...)

QueenE, wat een mooie foto's en wat heb jij een mooie buik zeg!! :)

Wat vervelend zeg, hopelijk kunnen ze je een beetje helpen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:47

Azmay schreef:
Toen ik zo ziek was besloot ik ook alsnog een keizersnede te willen. Helaas wilde niemand daar naar luisteren..

Hier gaat het echt niet best. Nimue doet het wel erg goed gelukkig(in de couveuse). Ik zelf heb gisteren een zak bloed gekregen en in de nacht vloog mijn bloeddruk weer naar 180/110 ondanks verlagers dus de hele nacht metingen gehad. Het bevallingsdeel van herstellen gaat vrij soepel, maar die ellendige bloeddruk en bloedarmoede... -O-
Had gisteren naar huis gemogen in theorie maar ben intens blij dat ik dat niet heb gedaan.

Heel veel beterschap!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:48

@ mriek1990, wisselend... Als ik veel lek dan vind ik de wegwerp fijner. Degene die ik eerder had voelde je altijd een beetje natte stof, dat is niet fijn. Maar als je er meerdere mee hebt en je kunt ze gewoon vervangen, dan zijn ze wel fijn. Ik vind heel veel materialen gewoon niet prettig. Veel synthetische stoffen kan ik niet verdragen op gevoelige delen van mijn lichaam.
De wasbare kompressen zijn een soort hele zachte badstof (wel katoen).

@ Kiwipitje, wat vervelend. Dat moet goed zeer doen. Krijg je je borst wel weer soepel gedronken/gekolfd? Anders met een warm kompres en een elektrische tandenborstel aan de slag?

Morgen nog even naar de paarden. Nog even lekker knuffelen voor ik ze even ga missen. Dat zal na de keizersnede er in elk geval de eerste tijd niet meer van komen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:52

Marlis schreef:
Hier dikke ruzie met verloskundige toen ik net afspraak gyneacoloog had.

Ik kreeg vrijdag in Nijmegen te horen dat alles goed was en ik gewoon terug verloskundige mocht.

Verloskundige gebeld zoals afgesproken en afspraak gekregen. In de middag werd ik terug gebeld dat de afspraak eruit gehaald is en ik een afspraak bij Maasziekenhuis kreeg.

Niet erbij waarom.of wat. Moest het ermee doen dat ik van Maasziekenhuis afspraak kreeg.

Nou die afspraak was vandaag.
Andere gyneacoloog dan eerste x toen ik daar was en die.man zegt ja ik weet niet waarom je hier bij mij erop sya want Nijmegen heeft aangegeven dat alles goed is en alle resultaten zijn ook goed.

Goh vertel mij wat...

Dus gyneacoloog zegt we bellen de verloskundige. Prima.

Verloskundige zegt ja maar rmw voelt geen leven dus we willen haar hier niet. Gyneacoloog Oh je voelt.geen leven?

Uhm serieus... Het gene leven voelen is de hele reden geweest waarom ik daar een afspraak had in Maasziekenhuis en hun hadden mij doorgestuurd Nijmegen ivm groei die niet goed zou zijn.

Groei was Nijmegen gewoon gemiddeld en niks gevonden wat niet goed is.

Dus zowel verloskundige Nijmegen en Maasziekenhuis wisten allemaal al hoe en wat maar nu opeens is er niks bekend whaha.

Dus hele.ruzie gehad aan de telefoon. En ik was alleen bij die afspraak vriend had nacht gewerkt. En dacht tja het is toch elke x goed dus ga zelf wel.

Maar verloskundige weigert me terug te nemen gingen dreigend doen ook. Dus zal ze ook laten weten dat ze na mn bevalling hier thuis ook niet welkom zijn voor controles etc. Want ze kunnen niks normaal communiceren en doen.

En ja als.je geen leven voel.zeh het Maasziekenhuis moet je twee x in de week komen. Uhm voel.is aan je voorhoofd..

Heb terwijl dit van geen leven voelen bekend was, 10 a 11 weken geen echo gehad en Helemaal geen regelmatiger controles, vervolgens mleten dingen met spoed, vervolgens zit er overal weer 2,5 week tussen in Nijmegen wat verloskundige ook wist en hebben ze me ook niet vaker opgevolgd en billen voelen hun als hoofdje aan dus echt ga weg...

Maar nu blijf ik dus onder controle Maasziekenhuis. En moet ik wekelijks komen en staat er in mn dossier dat ik zelf weiger twee x per week te komen

Pffff wat een gezeik zeg! Snap dat je niet 2x per week wil komen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:58

mriek1990 schreef:
Kiwi toch wel spanning ook bij de kleine dus. Vandaag wel zon bij jullie?
Ooh wat een nacht zeg! Hopelijk vandaag een rustig dagje en vannacht weer beter. Die pijnlijke borst klinkt niet echt fijn.

Charlotte dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat ze toch nog iets voor je kunnen/willen betekenen. Hoe is het vandaag met je?
Mooie luiertas!

Gnome wauw jou haar! Geweldige bos. Nu nog je wenkbrauwen dan ben je helemaal ready om mama te worden. ;)
Stom he van het weer, ze hadden 20 graden beloofd verdorie!

QueenE ook lekker naar Texel vrijdag! Ook al is het voor werk, je bent wel even weg. :D Wat ga je er doen voor je werk?
Vervelend van je handen, hoop dat de behandeling wat doet voor je.
Wat een prachtige foto's! Hele mooie sfeer.
Vervelend van je paard zeg. Komt dat door de bevalling? Of zat het er al? Ik duim voor der.

Cabelona hoe bevalling die wasbare zoogcompressen jou? Ik heb nu van die wegwerp dingen, maar wil misschien ook van die wasbare.

Linda fijn dat je wel het gevoel hebt dat ze iets voor je doen nu. Hopelijk helpt het gesprek je wel.

MissAnnemijn weer kleren maken dus vandaag, leuk!

Marlis ik wilde net succes naar je typen toen ik je verhaal las. Jeetje wat een gedoe zeg. Kan me voorstellen dat je vertrouwen in de verloskundige wel weg is. Vind je het wel prettig dat je nu in het Maasziekenhuis kan blijven?

Azmay wat vervelend om te lezen. Heel veel beterschap. Gelukkig dat de kleine het wel goed doet. Heb je een idee wanneer je weer naar huis mag? Knuffel in elk geval!

Hidde had vannacht een reuze honger. Ben van kwart over 2 tot kwart voor 4 met hem bezig geweest, tussen door alleen een verschoning gedaan. Toen werd hij om kwart voor 5 weer wakker, maar was hij gelukkig tevreden met een speen. Om half 7 had meneertje toch écht wel weer honger. Gekke Gerrit! En waar láát hij het in dat kleine lijffie vraag ik me dan ook af haha.
Mijn vriend slaapt trouwens overal doorheen, echt ongelooflijk. Hidde kan best een keel opzetten en tijdens het voeden heb ik ook het licht aan. Merkt hij dan niks van. We hebben ook afgesproken dat ik de nachtvoeding/verschoning alleen doe, omdat hij toch in principe niks kan doen. Zoals vanochtend neemt hij dan rond 8uur Hidde mee naar beneden zodat ik nog even zonder baby geluidjes kan slapen. Want ik hoor dus wel letterlijk álles wat Hidde doet, sta echt enorm aan. :=

Maar als ik dit dan weer zie, och dat smelt m'n hart toch weer.
[ [url=m/tkeHti.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanavond gaan we trouwens een ratje ophalen. Ik zat gister op marktplaats en kreeg ineens een advertentie van een ratje van 1,5 jaar die ook alleen zat omdat haar maatje was overleden. De mensen van wie ze was boden haar aan om over te nemen. Ons ratje zit ook alleen sinds vorige week, dus dit was denk ik echt meant to be. Hoop dat ze elkaar een beetje aardig vinden ;) Al verwacht ik niet veel problemen.

Fijne dag allemaal vandaag! <3

Moet zadels controleren en opvullen op Texel.
Ja het was al voor de bevalling niet goed..
Die foto's van Hidde zijn zo leuk <3 hopelijk gaat het goed met de ratjes

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:00

Freekieee schreef:
Ik ga straks op de computer even bijleespost maken.

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, voor controle bij de verloskundige daar en hoe het allemaal werkt inleiden enzo.

Was een beetje bang omdat de vorige x het erg snel ging en best uhh ja serieus was. Maar de verloskundige was erg aardig en ook in voor een grapje dus dat voelde meteen goed.

Groeiecho was goed zit tegen de 2 kg aan. Moest alleen tape van mn buik halen die gister geplakt was :( maar ja.

Daarna gesprek gehad over hoe inleiden in zijn werk goed en noem maar op. Van alles en nog wat mee genomen. Krijg daar gewoon eten en drinken. Maar zelf gewoon nog mee nemen wat ik lekker vind en kan daar in de koelkast op de kamer.

Verder kan ik beter te veel meenemen dan te weinig. Zoals zij zei; gewoon die tas lekker vol gooien _O-

Ze ging nog even bellen of ik bij de kraamafdeling kon kijken dan kon gelukkig. Vind ik zelf erg fijn. Dan kan ik er beter mee om gaan waar ik te recht kom en hoe het er allemaal uit ziet.

Vanaf begin mei elke week controle en dan is het nog 6 weekjes wachten (als ze besluit niet eerder te komen)

Verder gisteravond nog pvc vloer gehaald die maandag in onze kamer gelegd gaat worden zodat wij eindelijk weer beneden kunnen slapen en ik niet tig keer de zolder trap op en af hoef snachts als ik moet plassen (wat heel vaak is)

En daarna de babykamer stuccen. Dus gaat allemaal wel goed komen!

Ik maak later even een post bij :o op telefoon even niet handig nu

Klinkt goed allemaal!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:13

Kiwipitje schreef:

Beterschap!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:04

mriek1990 schreef:
Kiwipitje schreef:

Oh jakkie.. :(
Beterschap! Hoop dat je je snel beter voelt.

De koorts is alweer weg.. de pijnlijke tet nog niet. Hopelijk ook snel nu.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:06

QueenE schreef:
Kiwipitje schreef:
Wat een nacht :=
Kind plast pakje onder
Kind spuugt pakje onder
Man slaapt niet
Ik heb knallende hoofdpijn en een pijnlijke betonnen tet

Nou ja. Niks wat de wasmachine, een strip paracetamol en een paar espresso’s niet op kan lossen.

Geen roze wolk voor jou he :knuffel: :P

Nou de meeste momenten genieten we intens eigenlijk :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:26

Gelukkig!!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:46

Kiwi en Gnome hoe is het vandaag met jullie? Hopelijk iets beter.
Nog wel kunnen genieten van het eten Gnome?

Cabelona thanks! Ik zal er gewoon een paar bestellen en dan zien we wel. :)
Geniet vandaag van je momentje met de paarden. Wellicht dat ik het heb gemist, maar wanneer is je keizersnede?

QueenE leuk klusje op Texel wel. Ga je naar de verhuurbedrijven? Ik heb op Texel gereden bij de Jan Plezier en manege Elzenhof, ga je daar toevallig heen? :)

Azmay hoe gaat het met jou en de kleine? (Snap dat je niet reageert hoor!)

Met de ratjes gaat het top! We hebben ze eerst op schoot bij elkaar gedaan, toen negeerde die van ons de nieuwe vooral haha. In de kooi was het even stoeien met wat gepiep, maar als snel lagen ze zagen in het hangmatje. Dus helemaal fijn, kunnen ze nog een paar maanden genieten met elkaar in plaats van alleen.

Afbeelding

Hidde heeft mij vannacht 4 uur slaap gegeven in plaats van 3. Cadeautje van hem na gisternacht. ;) <3
Fijne dag vandaag allemaal! ♡

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:55

Ik voel me gelukkig een stuk beter. Wel vanmiddag even naar de huisarts voor die tet.

Ik heb dus een nieuwe huisarts. Afgemeld bij oude huisarts. Had ik gisteren ineens flink koorts en pijn aan m’n tet. Ik bellen naar oude huisarts: uitgeschreven dus kan niks doen. Ik bellen naar nieuwe: dossier nog niet aangemaakt dus kan niks doen morgen terug bellen. Nou ja dan niet. Paracetamol en ibu erin. Koorts gelukkig weg. Bel ik vanmorgen terug is die vrouw (andere dan gisteren) zwaar geïrriteerd want ze hadden me gisteren moeten zien hiervoor. Ja oké maar wat kan ik hier aan doen dan? -O-

Fijn hè Marieke die sporadische 4 uur tussen voedingen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:58

Kiwipitje schreef:
Ik voel me gelukkig een stuk beter. Wel vanmiddag even naar de huisarts voor die tet.

Ik heb dus een nieuwe huisarts. Afgemeld bij oude huisarts. Had ik gisteren ineens flink koorts en pijn aan m’n tet. Ik bellen naar oude huisarts: uitgeschreven dus kan niks doen. Ik bellen naar nieuwe: dossier nog niet aangemaakt dus kan niks doen morgen terug bellen. Nou ja dan niet. Paracetamol en ibu erin. Koorts gelukkig weg. Bel ik vanmorgen terug is die vrouw (andere dan gisteren) zwaar geïrriteerd want ze hadden me gisteren moeten zien hiervoor. Ja oké maar wat kan ik hier aan doen dan? -O-

Fijn hè Marieke die sporadische 4 uur tussen voedingen!

Jeetje lekker dan. Schiet niet op, gevalletje slechte communicatie is

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:13

Lekker meedenkend van beide huisartsen zeg Kiwi := Hopelijk kan je snel terecht!

Lekker ventje jouw Hidde <3
Wat fijn dat het zo goed gaat met de ratjes. Ik vind ze niks maar die foto is de hangmat is wel heel schattig.

Hier weer een stuk minder. Ene na de andere paniekaanval, hartslag die daarmee boven de 170 schiet, voor het eerst een harde buik, pijn hoog en heel laag in mijn buik en de baby sinds dinsdagochtend/middag niet meer gevoeld. Ik weet echt even niet wat ik moet doen… De rust zal pas weer terugkeren na een go voor de keizersnede maar dat zit er voorlopig niet in. Ik ga zo maar naar het ziekenhuis bellen als dat lukt.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:55

Even laten checken door het ziekenhuis/verloskundige, zou ik doen Charlotte. Al is het maar om even de zekerheid te hebben dat het goed zit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 15:14

@marlis wat een ellende heb jij zeg met die ziekenhuizen. Is eens per week wel goed te doen?

@kiwi hopelijk snel minder pijn. Ook echt weer een mooi staaltje paarse krokodil zeg bij die huisartsen en inderdaad zij zeggen toch dat je niet mag komen.. Koekoek.

Heel fijn om te lezen dat jullie ontzettend genieten alsnog. Ik dacht inderdaad och wat een ellende maar mooi dat het wegvalt bij de andere momenten.

@mriek ik heb gelukkig heerlijk gegeten. Daarna wel echt als een walvis in de auto gezeten dus dat was wel de laatste keer :+

Ontzettend schattig die ratjes zo bij elkaar. Heel aandoenlijk. Fijn dat je wat extra uurtjes slaap hebt gehad. Wel pittig in je eentje in de nachten. Overdag moet je er in het ergste geval ook op tijd weer uit toch voor een voeding?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:45

Ja het was ook wel een beetje sarcastisch bedoeld maar dat komt niet over zo geschreven :=

Ik zit nu te wachten bij de HA. Koorts is weg gebleven. Man is thuis met baby die vandaag heel hongerig is haha. Gelukkig net nog een flesje gekolfd.