Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 06:02

Prachtig rondje Sv, mooie sfeer plaatjes zo met die paddenstoelen.

Kylan wat een leuk concept zo, een soort estafette loop.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:20

Prachtige foto's SV! Genieten :j

Fijn dat je weer met Greg op pad bent geweest Kylan, hij heeft zich vast afgevraagd waar je was :D
Klinkt als een leuke loop zaterdag! Hopen dat het weer een beetje meewerkt :j

Ik heb gisteren einde van de dag nog een rondje 12km gedaan op 5:50. Het eerste stuk had ik echt vol windkracht 6 tegen met geen enkele beschutting :+
Toch lekker gelopen, al zijn mijn benen wel wat stijf, geen idee waar dat nu weer vandaan komt. Misschien gewoon een slechte dag.
Morgenochtend staat er een korte interval op het programma, denk dat het wel lukt om te wachten dat het licht is :j

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:07

T gaat hier echt weer hard!

Ik zie vooral veel mooie foto's en mooie afstanden voorbij komen. Heb alles gelezen, maar niet veel tijd om vandaag op alles te reageren.
Las ook een paar die niet helemaal lekker zijn. Heb t idee dat dat ook wel echt rondgaat. Veel bij mij op t werk zijn ook aan het hoesten enzo.

Hier voor 6 km gegaan vandaag. Ging langzamer dan normaal, maar wel makkelijk te doen

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:52

Fijn dat het makkelijk te doen was Travel me!

Iedereen verder nog fit en gezond? Hier heerst ook van alles, had gisteren een derde van mijn team ziek. (Buik)griep en covid heerst alom.

Ben je aan het aftellen Sherivey? En lukt het afbouwen een beetje?
Loop jij nou ook volgende week SV? Of is dat nog een week later?

Ik heb vanochtend een intervaltraining gedaan, heb nog niet alle resultaten bekeken, want had een vroege afspraak, maar uiteindelijk 10km in 5:30 gemiddeld. Ik merk wel dat ik een beetje stijf ben in mijn bovenbenen, misschien door verandering van temperatuur en toch lange kantoordagen. Even kijken hoe ik dat weer wat soepeler krijg.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 12:54

Iedereen hier is lekker bezig. :j

Er heerst idd het een en ander.

Het afbouwen lukt hier opzich wel.
Had gisteren na mijn intervaltraining, die heel makkelijk ging, ineens enorm veel zenuwen.
Ben de hele week al aan het kwakkelen en maakte me ineens enorm druk om het idee niet te kunnen starten.

Afijn, sinds maandagavond niet helemaal lekker. Gisterochtend ging het prima. Maar halverwege de middag kreeg ik ineens weer enorme hoofdpijn.

Wel tot 20u blijven werken. Vind het niet kunnen om in de ochtend wel hard te lopen, en vervolgens ziek naar huis gaan. :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:33

Ninus ik loop de 15e. Altijd pittig een intervaltraining.

Helaas toch verkouden geworden, gelukkig geen zware verkoudheid, maar wel kriebelhoest, keelpijn en moe.

Is de hoofdpijn weer over sherivey?

Ik had al een nachtmerrie dat ik te laat aankwam bij de start van de ultra en de helft van mijn spullen vergeten was :roll:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 13:37

Supervixen schreef:
Ninus ik loop de 15e. Altijd pittig een intervaltraining.

Helaas toch verkouden geworden, gelukkig geen zware verkoudheid, maar wel kriebelhoest, keelpijn en moe.

Is de hoofdpijn weer over sherivey?

Ik had al een nachtmerrie dat ik te laat aankwam bij de start van de ultra en de helft van mijn spullen vergeten was :roll:

He, die nachtmerrie had ik laatst ook. Maar dan niet voor een ultra :')

Hoofdpijn is minder, nog niet helemaal weg.
Vanochtend wel een rustig rondje te paard gedaan. Even genoten van de natuur.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:51

Balen van het kwakkelen @SV & @Dilan :/ hopelijk ook trekt het gauw weer weg bij jullie. Volgens mij is het wel echt standaard naar een (voor jezelf) belangrijk evenement toe ofzo. Hier lijkt het ook altijd zo te zijn :')

Hier net een rondje gedaan. 5x 400m rustig(er)/400m versnellen. Was een fijne 4km *\o/* Weer is heerlijk (op misschien iets teveel wind na)..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 13:53

Is idd lekker weer, ondanks de wind.

Naja, ik ben liever nu verkouden dan dat het komende week begonneb was.
Met een beetje mazzel ben ik er met een paar dagen vanaf.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:55

@Ninus: Goed gedaan. Zou inderdaad best ook kunnen. Ik merk sws wel aan mn spieren altijd als het weer omslaat.

@Sherivey: oliebol, niet ziek worden hoor! Maar vroeg naar bed dan

@MuSli: Echt heh! Dit mag nog wel even een paar weken zo blijven dit weer hoor :)

@SV: Oh lekker nachtmerrie XD Zou echt van in paniek wakker schrikken

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:16

Hopelijk valt het allemaal mee met de verkoudheidjes. Zou zo zonde zijn als jullie er last van hebben tijdens het evenement waar zo hard voor is gewerkt -O-

Vandaag was de Veluweloop. Ik heb echt een topdag gehad en ben nu volledig gesloopt }:0 rond 8 uur vanmorgen verzamelen, daarna heb ik de eerste etappe gelopen. Veel te wild van start gegaan en de hele weg met een hartslag boven de 170 gelopen, voor mij dus veel te hoog... Maar wel doorgezet en uiteindelijk in 34 minuten de 5,7 kilometer afgelegd. Twee minuten langzamer dan vorig jaar op deze etappe maar gezien mijn griepje van vorig week niet slecht.

Daarna was het 20km op de fiets naar het herstart punt. Onderweg nog een andere fietsgroep van ons team opgehaald en een loper aangemoedigd.
De rest van de dag heb ik van startpunt naar startpunt gefietst om lopers af te zetten en op te halen.Ik heb totaal zeker ruim 60km gefietst, plus nog wat extra... We hadden een paar hele snelle lopers in ons team die met bijna 15km per uur over het parcours raasden! Dus af en toe was het op de fiets nog doorrijden om op tijd te zijn. Ik reed steeds op de fiets van een loper, want als eerste starter had ik geen fiets bij me.
Uiteindelijk zijn we als tweede van de bedrijven teams geëindigd en daar super trots op :)F Onze prijs hebben we uiteraard nog in ontvangst genomen na het diner.

Ik ben nu net thuis en echt volledig gesloopt met 280 intensity minutes vandaag en een body battery van nog 6 dus ik duik mijn bedje in en denk dat ik de lange duurloop morgen maar eens oversla of drastisch inkort :+

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:16

Kylan: Gefeliciteerd!!! Goed gedaan zeg, jij en je teamgenoten, snap wel dat je er nu even doorheen zit, jee wat een afstand heb je gefietst zeg! En ook een mooie tijd neergezet met lopen.
Dan zou ik vandaag ook een dagje rust pakken, dat heb je wel verdiend!

Ninus, weer lekker aan het trainen na de marathon! Hoe gaat het nu met je benen?

Travel me, mooi dat de 6km al zonder problemen gaat, goed bezig!

Beterschap voor degene die verkouden, of niet helemaal lekker zijn.
Hopelijk waait het snel weer over.

Hier gelukkig niet ziek, maar wel erg druk gehad.
Gister een ronde van 18 km gemaakt en mijn partner is meegegaan op de mountainbike, wat ik wel erg fijn vond, het gaat net wat makkelijker met een beetje aanspraak.
Nog een weekje en ik heb mijn 10km wedstrijd in Molenhoek, heb er zin in!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:34

Kylan wat leuk om dat zo samen met een team te doen. De Hoge Veluwe is prachtig. Heb je spierpijn vandaag?

Ieris samen is altijd makkelijker vind ik. En met iemand op de fiets loop je ook vaak nog sneller.

Hier 14km getraild. Ik was liever langer gegaan, maar ik moet echt wat afbouwen tot mijn ultra volgend weekend. Nog twee loopjes van tevoren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:09

Klinkt leuk Kylan! Vandaag inderdaad maar even rustig aan!

Lekker rondje Ieris en gezellig zo samen!

Prachtige plaatjes weer SV, spannend, nog een week.

Het is een prachtige dag weer, paarden staan nog steeds in de wei (en dat is best uniek op de volle klei) en ik heb net heerlijk een rondje 15km gerend in 5:45. Was echt perfect, lekker ontspannen, lage hartslag, weinig mensen onderweg.
Moet eind een paar dagen weg voor werk, dan ga ik lopen met een collega, zal mij benieuwen :+ Ik hoop dat hij de weg weet :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 13:12

Mooi evenement heb je gehad Kylan :D

SV, mooie foto's weer!

Ik zit te wachten op de start van de laatste Vestingloop.
Staat een DL van 65 minuten op de planning. Dus probeer ik die 10 km in die tijd te lopen.
Oftewel, proberen niet mee te gaan met de meute :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:55

Wat een heerlijke plaatjes weer @SV. Mooi zo met die zon van achteren belicht.

Klinkt als een heerlijke loop @Ninus. Genieten op dat soort momenten hè...

Hier tussen de middag heerlijk in het zonnetje 12,5km hardgelopen. Echt genoten van het heerlijke weer en met een podcastje aan loop je die kilometers wel weg... :D

Zelfs gestopt voor een fotootje voor jullie :')
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:16

Ook een heerlijk plaatje Musli!

Succes Sherivey +:)+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:32

Sherivey hoe is het gegaan bij de vestingloop?

Wat een prachtige herfstplaatjes komen er voorbij!

Ieris wat fijn dat je partner is meegefietst. Kan ik hier ook wel eens gaan doen straks met de langere afstanden.

Kylan klinkt als een hele leuke een super actieve dag. Gefeliciteerd met de mooie prestatie van jullie team!

SV, no wat een nachtmerrie! Je was vast blij om wakker te zijn en door te hebben dat het een droom was. Vannacht had ik ook een hele vreemde droom; ik kon maar niet op de naam van onze tweede dochter komen. Zo gênant! Totdat ik wakker werd en me realiseerde dat we maar 1 dochter hebben :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 07:38

Ik heb 10 km lang lopen kletsen met iemand zn haas. En zo samen haar als loper naar de finish geholpen. :)

Uiteindelijk niet de geplande 6:30 min/km gelopen maar 6:04. :+
Hartslag was 170 gemiddeld geloof ik, maar gezien ik de hele weg prima kon praten, denk ik dat het tempo niet te hoog lag. :')

En dan heb ik nu alle medailles gespaard :D

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 07:41

Hele mooie verzameling medailles. Fijn dat je lekker gelopen hebt :)
Nergens last of pijntjes? Zenuwen wel al aanwezig?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:14

Sherivey gefeliciteerd met binnenhalen van de mooie set medailles. Volgens mij heb je een prima generale gehad nu :)

Musli wat heerlijk om zo lekker te lopen. Echt genieten nog even van het mooie weer!

Mooie foto's SV van het herfstbos!

Ieris gezellig met je partner op de mountainbike :) Leuk dat je volgende week Molenhoek's Makkie gaat lopen, veel succes alvast.

De spierpijn viel gisteren mee maar ik had wel erg slecht geslapen, dus gisteren een lekkere luie rustdag genomen en niet meer gelopen. Komende week weer proberen wat meer km's te maken!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:58

Wauw wat een mooie verzameling medailles bij elkaar! Daar mag je trots op zijn :)

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:10

Spierpijn vandaag wat minder Kylan? Ik heb gisteren de veluweloop ook gelopen. Die estafette klinkt ook erg leuk. Dat is zeker nog doorfietsen met die snelle lopers. Ik loop ook de roparun, en wij hebben ook een loper waarbij de fietsers echt moeten doortrappen om bij te blijven.

Sherivey; gave verzameling en fijn dat je zo ontspannen hebt kunnen lopen.

Haha MizzMontana, wat een rare dromen kan je toch hebben. Vannacht geen rare dromen meer gehad }:0

Musli, wat een mooie foto. Het was ook heerlijk weer. Mooi aantal km's. Wat voor soort podcast luister jij? Heb het eens geprobeerd maar kan me zo moeilijk concentreren op wat er dan gezegd word...

Ninus ook al zo heerlijke ronde gelopen. Heb je een sporthorloge? Vaak kunnen die je de richting naar huis ook wel weer opsturen mocht je collega toch verdwalen..

SV; wat een prachtige foto's! Toch nog even lekker kunnen lopen dus, nog even en dan mag je knallen op je ultra!

Ieris, wat een mooie afstand! En gezellig samen, fijn hoor :) Die 10 km ga je makkelijk lopen met al die trainingen!

Hier helaas corona in huis, mijn vriend heeft het. Hopelijk sla ik over, ben wel verkouden maar test de hele week al negatief.

Ik heb gisteren in dat prachtige weer de Veluwe loop gelopen. Het was voor mij de eerste keer om daar te lopen maar wat een fijn sfeertje. De kinderen waren mee met mijn moeder en ik heb ze eigenlijk niet gezien omdat ze alleen maar aan het knutselen waren. Ik heb de 10 km gelopen, heb de tijd nog niet terug kunnen vinden maar mijn sporthorloge gaf aan dat ik het in 53 minuten heb gelopen. Dus ben dik tevreden. Mijn trainingen voor de HM lopen alleen helemaal niet, kan de tijd niet vinden. Dus dat word nog even puzzelen hoe ik dat ga vormgeven.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:32

Dat is een mooie verzameling Sherivey! Goed gedaan! En nu inderdaad op naar volgend weekend, spannend :):)

Haha MizzMontana, ik heb ook altijd van die gekke dromen :))

Nog even rustig aan Kylan :(:) Best lastig weet ik uit ervaring, maar gelukkig verleer je het lopen niet zomaar :n

Edit: klinkt als een leuke loop Suusje! Jammer dat je weinig tijd hebt, wel herkenbaar, zeker met de korte dagen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:35

Ik luister vaak een sportgerelateerde podcast. De helft krijg ik ook niet echt mee, of blijft niet hangen. Maar ik vind het heerlijk als er iemand tegen me praat en zeker als diegene praat over sporten en afzien :P Haha... Soms haal ik er ook wel dingen uit qua voeding, drinken, manier van bewegen, trainingsschema's enzovoorts.

* Looppraat
* Beter Worden podcast
* Slimmer Presteren podcast
* De Pacer podcast
* Susy Q&A

Dit zijn degenen die vaak voorbij komen bij mij :)