Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
bigone schreef:Tja,wat mij verbaast is dat de app volledig uit beeld is geraakt . Dat kan het contactonderzoek gemakkelijker maken. Maar in Nederland willen we alles en het liefst zonder consequenties. Mondkapje, app, registratie, het word allemaal afgeschoten .
Cer schreef:Is er aan die Lisa nog gevraagd of het restaurant echt open was, of dat zij gewoon een foto heeft gemaakt in een leeg restaurant..
Daarnaast, ik denk dat de restaurants in een ziekenhuis ook open zijn?
Volgens mij mag in het restaurant van het Ministerie alleen personeel komen, zo ook in een restaurant van een ziekenhuis, en de bedrijfskantine van een supermarkt.
Wat zijn de regels voor bedrijfskantine's (voordat er weer een achterlijke hetze onstaat op iets wat gewoon toegestaan is) ?
bigone schreef:Nou, de app is 2.6 miljoen keer gedownload. We hebben toch wel wat meer inwoners . En ik vermoed dat dat voornamelijk mensen zijn die zich al goed aan de maatregelen houden.
Cer schreef:Maar dat is dan toch oneerlijk voor de kleintjes? Vooral locale zaken moeten al opboxen tegen de grotere zaken..
Ik heb overigens geen idee hoe de steunmaatregelen verdeeld worden hoor, maar ik denk dat grotere bedrijven daar toch ook wat uit willen hebben.. Als zij bijv de helft van hum omzet missen en daar een gedeelte van willen ontvangen uit steun, kan dat zomaar meer zijn dan de omzet van een kleine zaak?
Dimphyl schreef:Het is duidelijk te zien dat mensen geen idee hebben van de kosten die een horeca bedrijf met zich meebrengt.
Ook duidelijk dat iedereen aan zichzelf denkt. (Ik wil niet naar de bouwmarkt, gooi maar dicht..)
Ik las een paar pagina's terug (jullie zijn hard gegaan) weer over de 5% besmettingen in de horeca en dat dat toch wel veel is.. dan hebben we het dus over +/- 400 besmettingen op 70.000 horeca bedrijven he.
400 besmettingen op hoeveel miljoen inwoners?
Mensen zitten met oogkleppen op.
Cer schreef:Oh ik vind het een heerlijke winkel.. veel keus, oplossingen voor kleine ruimtes en normaalgesproken prima te doen qua drukte.
Sommige dingen zijn te duur naar mijn zin, maar andere dingen zijn echt fijn te betalen...
Ik zie nu niet perse wat er zo verschrikkelijk aan is, als je het vergelijkt met andere winkels (zijn die er?) met hetzelfde concept?
En alsof een winkel er wat aan kan doen dat het druk is omdat iedereen op zaterdag gaat shoppen
Alle keren dat ik erheen moest ben ik op afwijkende tijden gegaan... nooit in een lange kassa rij gestaan, en altijd prima ruimte in de winkel zelf..
bigone schreef:Tja,wat mij verbaast is dat de app volledig uit beeld is geraakt . Dat kan het contactonderzoek gemakkelijker maken. Maar in Nederland willen we alles en het liefst zonder consequenties. Mondkapje, app, registratie, het word allemaal afgeschoten .
Relaxed schreef:verootjoo schreef:Hoe kunnen jullie geen meldingen krijgen? Ik kreeg wel meldingen terwijl ik echt nauwelijks ergens kom.
Heb hem weer eraf gedaan.
Toen ik net keek stond ie gewoon actief, geen idee.. Heb het al vaker gecheckt en zie nooit iets geks.
verootjoo schreef:Hoe kunnen jullie geen meldingen krijgen? Ik kreeg wel meldingen terwijl ik echt nauwelijks ergens kom.
Heb hem weer eraf gedaan.
sureido schreef:safina schreef:Kennis van me is ook in een restaurant besmet geraakt. Samen met nog 13 anderen, die overigens verder niet bij haar aan tafel zaten.
Goed idee van de horeca om zomaar open te gaan. Als zij dan ook bij een uitbraak het Bron en Contactonderzoek betalen... want dat is, als je het goed doet, zo'n 8 uur werk per besmette persoon. Want al hun contacten moeten ook weer gebeld worden en uitleg krijgen. In een onoverzichtelijke situatie als horeca zal het nog wel meer tijd kosten.
En dan ook graag de kosten van de werkgevers van alle mensen die door die besmettingen in isolatie of quarantaine moeten. Want het is ook niet eerlijk als zij daarvoor opdraaien.
En uiteraard de medische kosten van iedereen die door de besmettingen zorg nodig heeft.
Maar als het zo zou werken zou geen horecazaak nog open gaan. Dat risico vinden ze dan veel te groot. Die rekening wil je niet betalen.
Maar zo is het wel he? Van elke besmetting die ergens optreedt, betalen vele andere mensen de rekening. En dat vinden we dan wel eerlijk?
Die laatste zin, dat is toch bij alles? Als jij besmet naar de intratuin gaat, moeten die dan ook iedereens rekening betalen? Of naar de Appie? Wat een kul argument. Ook het betalen van contact onderzoek. Je neemt zelf het risico om ergens naar toe te gaan ipv thuis blijven, dus dan mag je er zelf voor opdraaien toch? In de zomer heb ik best veel mensen gezien, en als ik dan in quarantaine moest was dat toch echt mijn eigen probleem want ik neem dat risico.