Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:41

SandravdB schreef:
Hier gaat even erg slecht, mijn zoon zit totaal niet goed in zijn vel en ik ga weer emotie eten

Ah Sandra :knuffel: .

@Gaucho, herkenbaar! Ik had het ook veeeel sneller koud :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:05

SandravdB schreef:
Hier gaat even erg slecht, mijn zoon zit totaal niet goed in zijn vel en ik ga weer emotie eten

Sterkte Sandra :knuffel:

Hier ook sneller koud @Gaucho

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:37

ItsMe2 knap dat het goed gaat met eten als je hoofd daar wat minder naar wil staan.
Arabella ook spannende momenten. Hopelijk inmiddels goed nieuws gekregen.
Imre ook al zo heftig maar wel heel positief en blij nieuws, kan me voorstellen dat je eigenlijk niet durft te hopen dat de uitslag zo goed is.
Otti hopelijk helpt het meelezen je en als er wel iets is waar mensen misschien aan kunnen bijdragen in tips of trics dan zeker delen.
Eloya ook een spannende dag, hoe is het gegaan, ben je tevreden?
MuSli wat fijn zo in shape, en dat trotse en tevreden gevoel is dan misschien nog wel het fijnste.
Ryder ook een dipje zo te lezen, maar nog wel in beweging, dat is goed toch? :D
Gaucho vervelend die kou, heb je de kettlebells nog tevoorschijn getoverd vanavond? :D
Sandra :(:)

Hier vandaag een ronde van 9 km wandelen, wel met spierpijn die ik van de PT gister goed te pakken heb blijkbaar. Morgen weer PT, weer ziet er niet fijn uit maar ik zag online dat de sportschool vandaag de tent op heeft gezet dus komt vast goed.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:39

Kettlebells nog even tevoorschijn gehaald, niet lang getraind maar voel mijn spieren al lekker branden :D

Otti1977

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:56

Ik zal proberen hier vaker te reageren. Zit al paar weken in een slechte eetmodus. Probeer de hele dag goed op te letten en savonds krijg ik honger. Dan pak ik de verkeerde dingen. Zo dom. Werk bijna niet door corona. Rijden schiet er vaak bij in omdat man en kids thuiswerken. Dus beweeg ook nog eens te weinig. Ik moet proberen uit deze dip te komen. Maar dat is momenteel zo lastig. Kan me niet motiveren. Be geschrokken van de weegschaal vorige week.ga er ook niet meer op staan tot ik weet dat ik weer op de goede weg ben.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:13

Sterkte Arabella en ook Itsme...en Imre: fijn dat je vader een goede uitslag heeft gehad!
Ook voor Eloya een knuffel, je kan het! Heel veel succes met solliciteren, heb je al gebeld naar de contactpersoon? Dat helpt enorm om op een positieve manier de aandacht te trekken bij vele sollicitanten.... ik vond dat best eng, maar het heeft mij wel echt geholpen. Ik ga maandag beginnen bij m’n nieuwe job, en ben net een halve dag bezig geweest om de laptop en telefoon aan de praat te krijgen die ik vanmorgen kreeg... -O- Pfff, wat een frustratie: ik ben nu iig zover dat ik mail kan lezen, maar ben ietwat een controlefreak en wil alles meteen werkend hebben en liefst ook nog snappen... :') dus erge stress, dus enorme trek in zout en chocola....dus net boterham half met pindakaas en half met chocopasta gegeten...Vanmorgen gewogen en gemeten en toch -0,9 kg en een halve cm kwijt in een week. Dat is teveel nu in zo’n korte tijd, dus eet extra fruit, groentes en eiwitten, kijken hoe dat gaat.

Sterkte ook voor jou Sandra, kan me goed voorstellen dat als je kind niet lekker in z’n vel heeft dat ook op jou z’n weerslag heeft, hopelijk gaat t snel beter met je zoon....

En Musli: u Rock!! Echt supergoed van je.....

Gaucho: weer een beetje opgewarmd met die kettlebells? Ik heb het altijd al snel koud, zeker als ik niet beweeg....nu helemaal, lig onder 3 dekens en ga vaak douchen voor het slapen gaan....en lig ook vaak met schapenwollen ‘sloffen’ in bed... :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:40

Otti1977 schreef:
Ik zal proberen hier vaker te reageren. Zit al paar weken in een slechte eetmodus. Probeer de hele dag goed op te letten en savonds krijg ik honger. Dan pak ik de verkeerde dingen. Zo dom. Werk bijna niet door corona. Rijden schiet er vaak bij in omdat man en kids thuiswerken. Dus beweeg ook nog eens te weinig. Ik moet proberen uit deze dip te komen. Maar dat is momenteel zo lastig. Kan me niet motiveren. Be geschrokken van de weegschaal vorige week.ga er ook niet meer op staan tot ik weet dat ik weer op de goede weg ben.

Als ik het zo lees kan het zomaar zijn dat je overdag te weinig eet/nuttige calorieën binnenkrijgt, waardoor je 's avonds honger hebt. Je zou eens kunnen proberen om gedurende de dag meer (voedzame) calorieën te nemen en te zien wat voor invloed dat heeft. Optimavita op YouTube heeft daar goede filmpjes over. Wat mij betreft een aanrader...

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:41

Otti1977 schreef:

Ik herken me hier een beetje in, alleen omdat ik thuiswerk, tussendoor weinig tijd heb (20 minuten pauze waarin ik ook de honden vaak even uit wil laten) heb/maak ik geen tijd om lunch te maken, dus of ik lunch niet of ik maak het van tevoren klaar (alleen dat schiet er vaak ook weer bij in) en dan eindigt het heel vaak in iets ongezonds of niets. Daardoor heb ik in de avond weer trek etc. Als ik niet thuis werk (ik hoop binnenkort weer te mogen) maak ik in de ochtend brood en neem ik het mee. En dat zou ik ook thuis kunnen doen, maar om een of andere reden lukt dat niet. Blegh

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:45

Tip voor een snelle thuiswerklunch: gesneden ovengroenten (kun je ook voorgesneden kopen) in een ovenschaal in de oven schuiven. Kip bakken (kan je ‘s avonds doen als je staat te koken) en erbij doen, klaar. Zo ben ik gestart met gezond lunchen :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 07:41

Moge. Ik had het nooit koud maar heb nu ook schapenwollen sloffen voor in bed :=

Ik neem graag de tijd voor eten, en ben er ook van overtuigd dat dat beter is, maar ik kom ook wel eens in de knel met tijd. Snelle opties (die wel wat voorbereiding vergen)
- bak kwark met diepvries fruit 's ochtends klaar zetten, alleen nog ff granola erbij.
- overnight oats gaat ook prima als lunch
- scrambled egg/frittata met groenten s ochtends maken. Koud prima met wat rucola erbij, anders even opwarmen.
- ik maak in het weekend vaak een grote pan soep, die ik in porties in vries. Top als snelle lunch.
- restjes van avondeten, al dan niet bewust extra gemaakt.

De weegschaal gaf hier meer dan 2 kilo eraf tov vorige week aan :oo laagste gewicht by far ooit voor mij, 67.4. Dat was niet echt de bedoeling, maar ff in de gaten houden. Enige wat ik anders doe is wat pittiger krachttraining, eet gemiddeld rond de 2000 kcal dus dat is echt niet weinig.

Eten zonder keuken gaat tot nog toe best goed :D

Lasagna gemaakt toen ik nog wel een keuken had:
Afbeelding

Pancakes lukken prima in de magnetron.
Afbeelding

Vanavond maar eens een stoommaaltijd van de appie proberen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:43

Yes wat goed gaucho!! Weer 2 kg eraf *\o/*

Dikke knuf otti. Ik hoop dat het binnenkort beter gaat.

Uitslag is geweest. Gelukkig niets nieuws gevonden. Wel weer een dagopname vandaag voor mijn vader en de chemo weer een week uitgesteld -O- (nu dus al 3 weken geen chemo gehad.).
Laten we hopen dat deze dagopname gaat helpen (ze gaan vocht uit de buik laten lopen).

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:33

Otti en theadora lopen wat tegen hetzelfde aan zo te lezen. Misschien helpen de inmiddels gegeven lunchtips etc wat. En wat MuSli zegt kan ook. Ik begin voor mijn gevoel nu pas goed mijn weg te vinden in het eten. Zat namelijk al heel snel wel heel laag in calorieën en dat hoeft nou ook weet niet. Maar begin nu mijn weg te vinden qua calorieën en macro’s etc dat ik persoonlijk denk dat ik op de goede weg ben.
Arabella gelukkig niks nieuws. Is er een link tussen dat vocht en geen chemo oid of door Corona of dat niet?
Gaucho ai, dat is zeker op een week wel een hele forse afname zeker als dat niet zozeer de bedoeling was.
Pallatin ook al meer aan de teveel eraf kant, wel blijven eten tussen je gestoei met laptop en telefoon door he :')

Hier vanmorgen ook een nette - op de weegschaal. Als het 0.1 meer eraf was geweest had ik mogen zeggen dat ik officieel de eerste 5 kwijt ben maar helaas, 4.9 is er inmiddels af haha. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:39

4.9 is ook echt al super marielle!! *\o/*

Het vocht in de buik komt idd door de chemo's. Of door de medicijnen.
Hij krijgt al maanden iedere 3 weken een vloeibare chemo en 2 weken daarna pillenchemo om alles zo lang mogelijk te rekken.
Corona heeft hij gelukkig niet (vorige week nog getest ivm operatie).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:43

Lekker bezig gaucho en Mariëlle *\o/* !

Hier gaat het iets minder soepel.. heb er best moeite mee.. nu met vakantie beweeg ik wel meer (overdag paarden, wandelen enzo), maar het blijft lastig -O-

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:45

Ja ik zie de kilo’s er niet zo hard af vliegen als bij sommige anderen hier maargoed, als ik er maar kom dat mag ook iets langer duren. :)

Ohja op die manier natuurlijk ik snap hem. Met Corona bedoelde ik meer of Corona in het algemeen de reden is van het uitstellen van de chemo’s of dat dat vanwege het vocht is of iets anders.

Esther waar heb je dan precies moeite mee/waar loop je tegenaan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:47

Gezondere keuzes maken. En ik heb vooral in de avond (lekkere) trek, maar we hebben niks in huis. Dus is het bijna een gewoonte geworden om een cracker ofzo te pakken. Maar dat wil ik eigenlijk niet, liefste na avondeten niks eten.. en in de winter heb ik moeite met water drinken, dus drink ik eigenlijk te weinig..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:53

Drink je wel makkelijker iets warms Es_ther? Thee, heet water met gember + citroen ofzo?

Het is voor iedereen natuurlijk anders, maar van snacken 's avonds naar helemaal niets is best een grote stap. Voor mij werkt nog wat zuivel na het eten goed. Schaaltje kwark of yoghurt, met bijvoorbeeld voor de echt lekkere trek 0kcal chocolade siroop ofzo.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:54

Vraagje als het mag...
Ik heb vier paardjes en doe echt alles zelf want huur alleen een stalletje met weiland. En dat is dus echt behoorlijk veel werk. Maar heb het idee dat je lijf toch gaat wennen aan de aktiviteit die je dagelijks doet. Vindt dat wel rot want heb daarnaast niet zo veel puf om nog meer cardio te gaan doen ofzo. Hoe doen jullie dat"?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:12

gaucho schreef:
Drink je wel makkelijker iets warms Es_ther? Thee, heet water met gember + citroen ofzo?

Het is voor iedereen natuurlijk anders, maar van snacken 's avonds naar helemaal niets is best een grote stap. Voor mij werkt nog wat zuivel na het eten goed. Schaaltje kwark of yoghurt, met bijvoorbeeld voor de echt lekkere trek 0kcal chocolade siroop ofzo.

Goeie tips! Thee drink ik wel, vooral groene. Vind gember echt niet lekker dus dat eet/drink ik niet haha.

@Barbara. Je lijf went inderdaad aan je hoeveelheid activiteiten! Ik sport er naast wel (nu lager pitje ivm Corona), maar met klimmen daag ik mezelf elke keer meer uit. Als een niveau mij makkelijk afgaat, ga ik wat hogers proberen, met de nodige spierpijn (en soms blauwe plekken :+).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:30

Met cardio blijf je hetzelfde verbranden, om van krachttraining hetzelfde effect te blijven houden moet je inderdaad verzwaren.

Hier ook een dhz plek, wel met 3 eigenaren en 4 paarden, maar ook een meer dan fulltime baan. Soms dus ook een beetje zoeken naar tijd voor sporten, maar ik merk dat als ik daar tijd voor neem ik me wel een stuk fitter en energieker voel. Ik doe 2x per week krachttraining en 3x cardio, meestal 2* hardlopen en 1* bijvoorbeeld 15 km wandelen. Ik ben een ochtend persoon dus doe dat vaak 's ochtends vroeg.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:16

ja ik ben ook echt een ochtendmens, dus ook altijd smorgens het meest aktief.
Ik heb vier paardjes zelf dus dat is ook een behoorlijke bek werk. Daarnaast rij ik nu bijna niet maar wandel paar keer per week om beurten met ze...
hoop dat het snel weer wat beter weer wordt, dan kan ik iig op de fiets naar werk/stal, scheelt ook weer...ben nu ook gewoon niet vooruit te branden, beetje chronisch moe ofzo...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:45

@gaucho hoe lang ben je? Ik denk dat je namelijk vanzelf gaat stoppen met afvallen als je lichaam het beste gewicht heeft gevonden. Ik denk namelijk dat je echt gezond eet en ook genoeg. Tenzij je echt trek krijgt dan is het handig om nu wel naar je lijf te luisteren, ik denk dat je daar best gezonde keuzes in maakt.

Spoiler:
(ik ben 1,72 en schommel tussen de 62 en 64 kilo)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:50

Hier 1.74, en inderdaad het idee dat ik nu eet op een manier die duurzaam vol te houden is.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:27

Dat drinken herken ik wel Esther, is een puntje wat ik ook lastig vind. Voorheen zat ik meer vanwege de lekker gigantisch aan de suikers en door de behoefte eraan. Nu is het ondanks dat ik een lekker alternatief heb gevonden toch vaak drinken om het moeten drinken. Enige wat ik merk wat ik lekkerder en makkelijker vind ook in het bijhouden is het maken en leegdrinken van flessen ipv glazen.
Barbara dat lijkt me best lekker om daar zo bezig te zijn, en omdat je het gewend bent voelt het misschien niet zo zwaar maar beweging is beweging natuurlijk.

Hier vandaag weer PT gehad. Ben pas in december (tot aan de lockdown) begonnen en deze week dus pas weer opgepakt buiten. Ondanks de weinige lessen merk ik wel dat hij het stiekem al best wat zwaarder maakt nu. Na de warming up hebben we volgens mij een keer of 3 (rondes) planks etc op een matje gedaan en dan elke keer weer een rondje hardlopen tussendoor. Daarna rondes van een oefening of 5 voornamelijk met kettlebells en dan weer een rondje hardlopen en dat x5. Kwam er tot nu toe altijd best fit weg met weinig tot geen spierpijn maar die tijd is voorbij volgens mij. :') Voorheen zei ik altijd nooit een 'fitgirl' te gaan worden maar verdorie wat vind ik die PT stiekem leuk. :D

Hier over het algemeen weinig moeite met cravings in de avonden. Als ik het nog niet gehad heb pak ik nog weleens ergens na het avondeten een melkunie protein pudding. Mijn laatste probeersel is Breyers salted karamel cake ijs. Past prima in mijn schema maar vond hem toch wat tegenvallen qua smaak, had er meer van verwacht/gehoopt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:56

Hier ook geen fan van breyers. Oppo double salted caramel daarentegen :9