Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:40

Ik vind hoofdpijn ook zo’n lastig symptoom. Ik heb regelmatig hoofdpijn en eigenlijk altijd terug te herleiden naar een verkeerde werkhouding of iets te fanatiek meegedaan met sommige Pilates oefeningen. Komt vanuit m’n nekspieren en met rust en pijnstillers is het vaak ook zo weer weg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:42

Ik denk dat het verschil met name zit is dat hoofdpijn door corona niet zo 123 overgaat na een paar uurtjes maar dat je dat wel meerdere dagen achter elkaar voelt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:53

Dat is wel de manier waarop ik het nu beoordeel. Als het het normale patroon volgt zal het wel meevallen. Maar ik weet niet hoe een Corona hoofdpijn voelt dus het blijft gissen en hopen dat ik het goed beoordeel.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:17

Ik ben afgelopen zondag getest nadat ik die ochtend wakker werd met keelpijn en mijn man al 2 dagen verkoudheidsklachten had.
Testen waren voor ons beide negatief.

Inmiddels dag 3, lig gestrekt in bed, slijmvliezen mega geïrriteerd en heb al 2 dagen koorts. Als astma patiënt ook direct benauwd, dus mag vanmiddag naar het corona spreekuur omdat ze bang zijn voor reacties van andere patienten als ik hoestend en proestend naar een gewoon spreekuur kom.
Gisteren avond wilde de huisartsenpost mij ook al niet zien.
Ik ben negatief dus waarom zo moeilijk

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:31

ivy_power89 schreef:
Ik ben afgelopen zondag getest nadat ik die ochtend wakker werd met keelpijn en mijn man al 2 dagen verkoudheidsklachten had.
Testen waren voor ons beide negatief.

Inmiddels dag 3, lig gestrekt in bed, slijmvliezen mega geïrriteerd en heb al 2 dagen koorts. Als astma patiënt ook direct benauwd, dus mag vanmiddag naar het corona spreekuur omdat ze bang zijn voor reacties van andere patienten als ik hoestend en proestend naar een gewoon spreekuur kom.
Gisteren avond wilde de huisartsenpost mij ook al niet zien.
Ik ben negatief dus waarom zo moeilijk

Omdat het bij zo kort na het ontstaan van de klachten ook nog negatief kan zijn. En het voor andere pt niet prettig is als je zo binnen komt, zoals je zelf al schrijft

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:34

We hebben contact gehad met de GGD en er werd gezegd dat we niet in isolatie oid hoeven. Dat we op het goede moment getest hebben, en negatief in dit geval negatief is. Mijn man is inmiddels ook alweer aan het werk.

Dat ik naar een corona spreekuur moet snap ik, maar de HAP wilde mij niet langs hebben en dat snap ik dan weer niet

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:04

De HAP heeft een speciaal luchtweg spreekuur dus wsl heeft het een andere reden dat je niet gezien hoefde te worden

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:08

Polly schreef:
De HAP heeft een speciaal luchtweg spreekuur dus wsl heeft het een andere reden dat je niet gezien hoefde te worden

Deze HA wilde zijn handen niet branden aan de behandeling van mijn eigen HA, dat waren zijn eigen woorden helaas.
Komt er waarschijnlijk op neer dat ik vanmiddag met een prednison kuur naar buiten loop (zoals altijd -O- )
Overigens ben ik niet bekend met een luchtwegspreekuur, niet bij mijn eigen huisarts als op de HAP (die ik net iets te vaak van binnen heb gezien) |(

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:27

ivy_power89 schreef:
Polly schreef:

Deze HA wilde zijn handen niet branden aan de behandeling van mijn eigen HA, dat waren zijn eigen woorden helaas.
Komt er waarschijnlijk op neer dat ik vanmiddag met een prednison kuur naar buiten loop (zoals altijd -O- )
Overigens ben ik niet bekend met een luchtwegspreekuur, niet bij mijn eigen huisarts als op de HAP (die ik net iets te vaak van binnen heb gezien) |(

Alle HAP's en huisartsen hebben aparte spreekuren om patiëntenstromen met en zonder "corona gerelateerde klachten" gescheiden te houden. Dat word gemakshalve vaak het 'luchtweg spreekuur' of 'corona spreekuur' genoemd :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:37

Dorus schreef:
Dat is wel de manier waarop ik het nu beoordeel. Als het het normale patroon volgt zal het wel meevallen. Maar ik weet niet hoe een Corona hoofdpijn voelt dus het blijft gissen en hopen dat ik het goed beoordeel.

Zelf heb ik ook regelmatig hoofdpijn, dus dacht absoluut niet aan Corona.

De hoofdpijn is sterker dan normale hoofdpijn maar niet zo heftig als migraine. Wel zit het bij mij net zoals migraine aan 1 kant van mijn hoofd.
Als ik geen pijnstillers inneem blijft de hoofdpijn ook gewoon ( nu al dagen) aanhouden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:44

Nou ik ben "corona verdachte " als ik over 2 dagen nog steeds koorts heb mag ik weer gaan testen.
En heb een AB kuur en prednison mee gekregen want mn longen hadden het zwaar....

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:30

ik heb niet zo zeer last van de corona infectie zelf maar meer van alles er om heen. de quarantaine/isolatie en je een soort van “vies” voelen. hebben jullie hier ook last van (gehad), en wat hebben jullie gedaan om dit gevoel wat minder erg te maken?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:43

iiSunshine schreef:
ik heb niet zo zeer last van de corona infectie zelf maar meer van alles er om heen. de quarantaine/isolatie en je een soort van “vies” voelen. hebben jullie hier ook last van (gehad), en wat hebben jullie gedaan om dit gevoel wat minder erg te maken?

Wat bedoel je met 'vies' voelen?
Ja, die quarantaine sucks, maar ik was toch te ziek om iets te ondernemen. Mijn man was gewoon thuis en toen ik weer een beetje kon ben ik de honden weer kort gaan uitlaten. Die 2 weken vlogen zo voorbij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:02

ivy_power89 schreef:
Nou ik ben "corona verdachte " als ik over 2 dagen nog steeds koorts heb mag ik weer gaan testen.
En heb een AB kuur en prednison mee gekregen want mn longen hadden het zwaar....

Hier hetzelfde.. ben dus inderdaad 2x getest (en ook nog 2x gezelf test. )
Ik werd daar wel wat moe van hoor

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:06

Goof schreef:
iiSunshine schreef:

Wat bedoel je met 'vies' voelen?
Ja, die quarantaine sucks, maar ik was toch te ziek om iets te ondernemen. Mijn man was gewoon thuis en toen ik weer een beetje kon ben ik de honden weer kort gaan uitlaten. Die 2 weken vlogen zo voorbij.

omdat ik ook met huisgenoten zit alles wat je aanraakt bijvoorbeeld in de badkamer dat je dat meteen moet schoonmaken en ontsmetten. en ik voel me voor de rest prima, dus wel goed genoeg om iets te ondernemen (niet dat ik dat ga doen natuurlijk). maar goed, hoop inderdaad dat de 2 weken voorbij vliegen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:20

2 weken?

Je weet dat je uit isolatie mag als je na dag 7 van je eerste klachten 24 uur klachtenvrij bent?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:41

Olympia schreef:
2 weken?

Je weet dat je uit isolatie mag als je na dag 7 van je eerste klachten 24 uur klachtenvrij bent?

Ik was 2 weken ziek, had dus ook 2 weken klachten en zat 2 weken thuis.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:53

Zijn er überhaupt wel mensen die na 1 week direct 24 uur klachtenvrij waren?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:09

Ja,ken genoeg mensen die na 7 dagen weer naar buiten mochten omdat ze klachtenvrij waren. :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:30

Olympia schreef:
Ja,ken genoeg mensen die na 7 dagen weer naar buiten mochten omdat ze klachtenvrij waren. :)

Fijn om te horen!
Ik zie op het werk alleen maar mensen die echt weken lang weg zijn. Hoop dat wij er ook na een week weer uit mogen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:02

laura1987 schreef:

Ja, vrijdags positief getest, alleen verkouden en geen reuk en moest in quarantaine tot vrijdag maar was de dinsdag al klachten vrij met verkoudheid. Dus nog 3 dagen zonder klachten in isolatie gezeten in me slaapkamer. Nu na 8 weken ruik ik nog steeds niet 100%.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:15

Hier helaas nu ook corona. Begon met een korte, maar heftige, migraine aanval. Daarna snotteren en hoesten.

Bij mij was hoofdpijn dus ook wel een symptoom. Maar ik geef eerlijk toe dat ik waarschijnlijk niet getest had als het alleen die migraine was, omdat ik dat wel vaker heb.. Bij mij was het dus ook niet echt een andere pijn dan normaal, wat anderen in dit topic noemen. De combinatie met hoesten en snotteren zorgden ervoor dat ik toch (weer) ben gaan testen.

Ik hoop dat ik er snel weer vanaf ben.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:35

xxxmh schreef:
laura1987 schreef:

Ja, vrijdags positief getest, alleen verkouden en geen reuk en moest in quarantaine tot vrijdag maar was de dinsdag al klachten vrij met verkoudheid. Dus nog 3 dagen zonder klachten in isolatie gezeten in me slaapkamer. Nu na 8 weken ruik ik nog steeds niet 100%.

Jeetje na 8 uur eken nog steeds je reuk niet volledig terug.

Mijn smaak en reuk zijn nu ook weg. Ik “ruik” wel als iets scherp is maar ruik de geur zelf niet, snap je?
Zo “proef” ik het ook als iets heel zout is maar de smaak zelf krijg ik niks van mee, heel irritant!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:48

Ik ben mijn reuk ook echt weken kwijt geweest en daarna rook alleen maar stink geuren. Nu na 20 weken is dat eindelijk (op een slechte dag na) weer goed *\o/*
Toen mijn reuk en smaak weg waren kon ik alleen maar hele zoete dingen “proeven”. Het smaakte niet zoet oid maar het gaf iig een soort van smaak sensatie.

Sterkte MalaQ, hopelijk ben je er snel vanaf! Heb je nog verdere klachten of alleen verkoudheids klachten?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:05

Na 7 maanden is mijn geur nog steeds anders, scherper en ik vind meer dingen vies.

Ik ken trouwens redelijk wat mensen die redelijk soepel door een besmetting zijn gerold.