2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:45

Een paas eitjes dieet van 800 kcal richt meer schade aan dan een verantwoord 1500 kcal plan...
Had ik dat maar uitgevonden “ het paaseitjes dieet” hahaha.. _O-

Zeker mijn rondje gelopen vanmorgen miickeytje, zelfs een foto van mij en mijn route speciaal voor jullie +1,5 km extra afzien! Maar ging goed.

Maar ik ga lekker bijlezen, leuk topic nog steeds!

Ceffyl

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:16

Nou, mijn vakantie zit er ook bijna op dus dan ga ik ook weer streng op mezelf zijn. En weer regelmatig sporten.

@Ladyrosa: als ik enorme snoeptrek heb neem ik een lolly. Is zoet, maar vreet je niet zo hap-slik weg. En een zak dropjes gaat zo leeg, maar een zak lollies eet je echt niet even leeg. Heb je toch wat zoets waar je echt even mee bezig bent zonder helemaal los te slaan. Misschien helpt dit ook bij jou?

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:03

Pieuw meer bewegen meer eten ja idd.

Maar ik zal zeggen dat ik het alsnog nog chauffeurs werk mega lastig vind om alles in balans te houden.
Probeer elke dag heen en weer naar de paarden te fietsen. Tussendoor met vrije gaten te wandelen.
Maar goed ik bereken de kcal alsnog op geen tot weinig beweging. Ik heb hem zelfs niet op lichte beweging gezet.

Maak me nu al druk hoe ik de winter ga door komen.

Paas eitjes dieet! Jammie

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:49

@Mews @elizevdS bedankt voor de tip. Ga ze proberen!

Britt_Sisi schreef:
ladyrosa schreef:
Ik heb echt een dip momenteel.... -O- ;(
Ik ben zaterdag terug gekomen van een week ruiterkamp (slecht en veel eten, maar wonder boven wonder stabiel gebleven qua gewicht *\o/*)
En heb nu gigantische food cravings. Echt niet normaal meer.. Het is alsof ik buiten mezelf kom en geen controle meer heb. De hele dag denk ik alleen maar aan eten eten eten. Als ik langs een supermarkt kom MOET ik naar binnen, iets kopen en opeten. Om vervolgens boos te worden op mezelf en in een hoekje willen gaan zitten huilen.
Het enige moment dat ik het niet zo erg heb is als ik met mijn paard bezig ben. Maar ik kan moeilijk 6 uur lang m'n paard gaan poetsen _O-
Andere soorten afleiding zoals wandelen ofzo helpt niet...

Heeft iemand goeie tips om ze onder controle te krijgen? Dit is echt niet leuk meer zo en baal gigantisch van mezelf _-:(

Edit: ik houd mijn calorieën bij in een app en plan mijn hele dag qua calorieën. Normaal werkte dit super, maar nu ga ik er dus wel (behoorlijk) overheen door die vreetbuien die ik echt niet onder controle kan houden

Kan het niet zijn dat je net iets te weinig eet? Hoeveel kcal eet je op een dag? Ik heb zelf als ik te laag blijf in mijn calorieën dat ik ook vreetbuien krijg namelijk!

Mijn bmr is 1900 kcal en dat probeer ik ook als doel te houden. Ik ben 1.83 m trouwens

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:11

Heeft iemand nog tips voor mij?

Momenteel is mijn dagelijkse calorie inname 1800, maar ik vind het moeilijk om dit te halen. De trek naar zoetigheid is er niet ondanks dat ik in mijn PMS periode zit maar om de 1800 te halen met verantwoorde maaltijden vind ik lastig.

Als ik “gewoon” eet waar ik trek in heb kom ik uit tussen 1300-1600. Is dit erg?
Zoja, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel genoeg binnenkrijg om mijn sportmomenten aan te vullen. Ik moet er namelijk wel tegen eten, is mijn gevoel
Zo nee, gaat mijn lichaam nu niet op de schaarste-stand?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:25

Val je af/wil je afvallen? Je kan altijd kijken naar bijvoorbeeld een hand noten als extra. Of na het sporten een eiwitshake

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:53

Zon eiwitshake is wel een goed idee inderdaad. Die zijn al snel 100-200 kcal en vullen niet extreem erg. Ik gebruik het ook na het sporten, ook omdat ik merk dat ik dan minder last krijg van spierpijn. :)

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:11

Ik blijf me afvragen hoe mensen zo goed tussen/rond de 1400-1600 kcal kunnen blijven.
Want als ik bekijk hoe ik het heb dan zit je daar zo aan.

Ben ik benieuwd hoe het schema is van doorgaande eetpatroon overdag.
Ik zal die van mij hier ook neer zetten. Met kcal .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:21

Ik eet 1200 en vind het niet lastig ofzo. Het is even wennen maar heb ik heb geen honger met 1200 kcal per dag.
Ik ben dan ook geen 180cm lang trouwens :+

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:28

Anthea schreef:
Ik eet 1200 en vind het niet lastig ofzo. Het is even wennen maar heb ik heb geen honger met 1200 kcal per dag.
Ik ben dan ook geen 180cm lang trouwens :+

Ik voel mij ook beter (1,83m) met minder kcal. (Max 1200) Energiek, fit en geen flauwtes wat ik bij SonjaB. wel erg had. Hoog in eiwitten en geen tot weinig koolhydraten werkt voor mij.
Kan dagelijks sporten, fietsen en paardrijden.

Maar denk dat dit voor iedereen heel persoonlijk is en ook te maken heeft met onze stofwisseling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:41

Ik vind dat er vaak wat overdreven word gereageerd op 1200 kcal, alsof je niks mag eten en je heel je lichaam verpest. :P
Het werkt voor mij heel goed, en ik zou ook niet meer eten als je geen honger hebt. Waarom jezelf volstoppen?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:46

Anthea schreef:
Ik vind dat er vaak wat overdreven word gereageerd op 1200 kcal, alsof je niks mag eten en je heel je lichaam verpest. :P
Het werkt voor mij heel goed, en ik zou ook niet meer eten als je geen honger hebt. Waarom jezelf volstoppen?

Zo word hier door de MODS gereageerd. Bepaalde.
Wij (Een hele hechte groep die nu door deze onzin van bokt zijn) worden hier met een eetsstoornis neer gezet. Ik lees mee, maar pas wel op met wat ik zeg :')
Laatst bijgewerkt door jaimy10 op 20-07-18 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:59

Ik lees ook voornamelijk mee ipv posten..

2000 kcal per dag is niet mijn idee van afvallen, maar your mileage may vary dus ok. 1200 werkt voor mij super, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen want is gevaarlijk/anorexic/etc. Jammer.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:10

Anthea schreef:
Ik lees ook voornamelijk mee ipv posten..

2000 kcal per dag is niet mijn idee van afvallen, maar your mileage may vary dus ok. 1200 werkt voor mij super, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen want is gevaarlijk/anorexic/etc. Jammer.

Ja pas je op, straks krijg je ook een ban :Y)
Nee kijk, ik heb ervoor geleerd en werk erin. Maar is zo verschillend en kan prima werken. Ik val bijv wel af met 2300 kcal maar daar doe k een hoop voor. Maaar mondje dicht... 1200 kan prima als t werkt :j

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:38

Ho ho... iedereen heeft een andere stofwisseling.
En iedereen is verschillend en heeft een andere leefstijl.

Een klein persoon kan ook eten als een olifant en slank blijven. Een ander van 180 moet donders oppassen omdat die anders aankomt. Dus het zegt allemaal niets.

Alleen nu ik , persoonlijk, kcal tel verbaas ik mij hoeveel kcal in sommige producten zitten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:54

J0anieke schreef:
Zon eiwitshake is wel een goed idee inderdaad. Die zijn al snel 100-200 kcal en vullen niet extreem erg. Ik gebruik het ook na het sporten, ook omdat ik merk dat ik dan minder last krijg van spierpijn. :)

Shakes van slechts 100 a 200 kcal zijn zeldzaam. Dat is dan vaak 1 scoop op water. Alleen 250 ml halfvolle melk is namelijk al 95kcal. Eiwitshakes raad ik iemand die wil afvallen echt af. Het vult nauwelijks en er zit vrij veel in. Je hebt meer aan goede maaltijden. Echter iemand die sportfit wil worden en gewicht moet behouden kan het perfect zijn.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:58

Ik denk dat 1300-1600 per dag prima is als je aan je lichaam merkt dat dit genoeg is. Ik zou mezelf niet tegen mijn zin vol gaan stoppen, maar als je het graag wil kan je altijd een keer extra opscheppen bij het avondeten, of jezelf iets lekkers gunnen wat niet te ongezond is, zoals bv fruit?

Ik zit op 1500-1600 per dag als doel, met redelijk intensief sporten en kantoorbaan. Ik heb ook weleens een lagere dag als het zo uitkomt, maar ook regelmatig een hogere dag door uit eten gaan of een keer alcohol drinken op een feestje, dus ik maak me geen zorgen over de lagere dagen.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:15

Ontbijt
Magere melk 200-250ml is 76-95 kcal
Fijne havervlokken 40-50 gr is 186kcal (totaal 280kcal ruim genomen)
Of
Magere kwark(campina) 150gr is 140-145 kcal met 1 banaan is 94kcal voor 100gr met soms nog 1 kiwi 86kcal voor 80gr.(totaal rond 320kcal)

Middag eten:
Koolhydraat arm brood meestal jumbo en dit moment toevallig atkins.
Berekend nu jumbo koolhydraat arm.
2 snee. 35gr per snee. 2snee 70gr is 180kcal. Met gewoon brood natuurlijk meer.
Smeerkaas 15+van eru: 20-30gr is een dun laagje op 1 boterham is 36kcal voor 30gr.
(Samen ruim 220kcal)

Avond eten
Mager rundergehakt 100gr is 365kcal
Met
Kapucijners 100gr is 110kcal
(Ruim 480kcal)

Hier boven is al 1000-1200 kcal

Tussendoor bv
Komkommer 1 hele is rond 350gr is rond 55kcal
Cherrytomaatjes 1tomaatje is 10gr
100gr is rond20kcal
Banaan 1stuk is 100gr is 94kcal
Appel jonagold 1stuk is 200gr is 100kcal
Sinaasappel 1stuk is 200gr is 94kcal

Nou neem twee stuks fruit en je zit allang aan je kcal.
En dan neem ik nog geen eens aardappels/rijst/quinoa/macaroni en drink ook geen sap en frisdrank.

Ben gek op kaas. Maar weet hoeveel kcal 1plakje kaas heeft van 10gr dan zit je ook zo aan je kcal.
Of pindakaas op brood of pasta of hagelslag, salami, jam qua tellen zit je dan zo over je kcal heen. En dat hoef je dan maar op 1 broodje te doen.

Vandaar dat ik me af vraag hoe de mensen dat doen met 1200 per dag.

Ik vind het knap.
Voor mijzelf moet ik wel tellen en afwegen anders ga ik er zo over heen. Maar moet ook een voldaan gevoel hebben anders hele dag honger honger honger en ga van me stokkie.
Zittend beroep en 166lang voorheen fysiek zwaar werk constant lopen en in beweging en weinig tot geen honger. Zal wel afleiding zijn.
Kon ook gewoon pak koekjes leegvreten. Maakte toch niets uit. Werkte het er wel af. Gaat nu niet meer op met verandering van werk. Plus stoppen met roken

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:43

Ik ben een stille meelezer van de meeste afvaltopics op bokt aangezien ik veel bezig ben met mijn voeding en er over lezen mij altijd motiveert. :)

Stilaan word ik helaas wel een beetje moe van alle fabels over spaarstand en vooral de grote angst hier om te weinig te eten. Als je in een topic zegt teveel te eten, dan kun je op alle steun rekenen en kan het iedereen wel overkomen. Als je een keer te weinig eet, dan ben je ineens een voorstander van crashdiëten. Deze link legt precies uit wat mijn mening is over te veel of te weinig eten: https://drogespieren.nl/afvallen/spaarstand-fabel

Ik denk dat veel mensen hier die niet, of niet snel genoeg afvallen, gewoon echt meer eten dan ze denken.
Overigens ben ik een aantal jaar geleden 25 kg afgevallen in 1 jaar tijd. Ondertussen ben ik alweer bijna 3 jaar op constant gewicht (60kg bij 1.70m). Toch durf ik mijn eetlijstjes niet op Bokt te zetten, gegarandeerd dat ik vaak veel commentaar zou krijgen dat het te weinig is.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:53

De mensen die ik ken die op 1200/dag zijn afgevallen deden daarnaast vaak ook intermittent fasting, dus dat scheelt alweer ontbijt-kcal. Mijn ontbijtje is ook maar 178 kcal de meeste dagen (35 gram dorset high fibre muesli & 100 gram alpro soja go on kwart-alternatief).

365 kcal voor 100 gram mager rundergehakt lijkt me in jouw berekening wel aan de hoge kant, Horsie. 'Gewoon' rundergehakt staat volgens deze website op 209 kcal..? https://www.voedingswaardetabel.nl/voed ... ddel/?id=4

Ik ben het wel met Suzanne eens w.b.t. spaarstand. Ik vermoed dat mensen die na het diëten weer aankomen vaak stoppen met eten loggen en dan toch weer meer kcal zijn gaan eten dan eruit gaat. Van wat ik heb gelezen is het in theorie ook niet mogelijk vet aan te komen als je minder kcal eet dan je verbrandt.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:53

Er bestaat geen ‘one size fits all’ plan... dus ik denk dat dat maakt dat de 1 zich verbaasd en de ander zegt herkenbaar.

We laten elkaar toch in ons waarde, denk dat dit het topic juist interessant maakt. Ben het ook met Suzanne eens hierboven.

Consumeren, waarin de maatschappij grote invloed heeft. Alles wat op tv reclames te zien is, als “gezond” is eigenlijk ongezond, de kiest bewust logo’sworden gekocht door bijv Appelsientje en het Voedingscentrum stamt ook af van de tijd dat we 6 boterhammen nodig hadden.

En ja ook ik geef mij daar wel eens aan over hoor, maar zolang er 8 kilo af kan gaat er toch iets mis bij mij persoonlijk. Y)(^) ookal vind een ander van niet.
Hier is de knop en mening wel om geloof ik...(hoop ik) #gedragsverandering

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:18

smurffie schreef:
J0anieke schreef:

Shakes van slechts 100 a 200 kcal zijn zeldzaam. Dat is dan vaak 1 scoop op water. Alleen 250 ml halfvolle melk is namelijk al 95kcal. Eiwitshakes raad ik iemand die wil afvallen echt af. Het vult nauwelijks en er zit vrij veel in. Je hebt meer aan goede maaltijden. Echter iemand die sportfit wil worden en gewicht moet behouden kan het perfect zijn.

Ben ik het niet mee eens. Spieren hebben veel energie nodig, bij meer spieren verbruik je dus ook meer, wat kan resulteren in afvallen. Na het sporten moeten je spieren herstellen, en daar hebben je spieren bepaalde stoffen bij nodig die in die eiwitshakes zitten. Krijg je die stoffen niet binnen (kan uiteraard ook met voeding, maar met shakes is dat velen malen gemakkelijker), dan zullen je spieren juist alleen maar gaan afnemen.
Met sporten bedoel ik dan wel iets wat ook spierkracht vereist, zoals fitness/krachttraining.
Mijn shake bevat trouwens 107 kcal voor 2 scoops, met 250 ml sojamelk is dat 204 kcal. (Daarnaast zei ik al snel, en niet slechts)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:56

Afbeelding

Sorry, krijg honger van dit topic: :Y)

Pompoensoep vers gemaakt AH (330 ml (3 porties) 28 kcal p.p)
Roerbak verse spinazie, champignons, tomaatjes en een 1/3 avocado.

Minimale kcal - maximaal lekker! :9

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:57

Ziet er weer zo lekker uit Bianca.

Oeps. Volgens die theorie zou ik nu ook anorexia hebben. Met moeite kwam ik gisteren aan 1250 kcal. Daarvoor heb ik expres nog een groot stuk kaas gegeten. Wil hier overigens bewust niet onder zitten maar -zeker met dit warme Weer- heb ik gewoon echt nergens trek in! Ook geen hongergevoel.

Ik luister gewoon nu naar mijn lichaam maar dan wel binnen een onder (1250) en een bovengrens (1700). En dan mag ik van mezelf ook eens in de zoveel tijd even zondigen.

Wat bij mijn trouwens goed helpt tegen de calorieën is enkel water of thee drinken. Melk kan ik niet tegen en alle andere dranken zit vaak bomvol suiker.. Alleen een beetje saai als je uit eten gaat dus dan probeer ik voor een gezonde keuze te gaan (verse jus) of een enkele keer een rode wijn..

Wij eten vanavond Mexicaanse wraps met kip en guacamole. Mjum

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:14

Wat lunchen jullie wanneer jullie op werk zijn? Ik vind soep en salade lastig mee te nemen. Hebben jullie nog gezonde, low calorie ideeen? De crackers komen mijn neus uit en het viel me trouwens op dat je beter 1 boterham dan 2 crackers kunt eten qua calorieën.

Edit: ook graag vega opties, ik probeer minder vlees te eten.