Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:55

_Christina schreef:
Doe maar niet, er zijn alweer veel te veel mensen met goede voornemens de sportscholen aan het vullen :+
Nee grapje, ik zou zeggen wat let je? ~~}>

Dit is echt zo inderdaad := Ik was maandagavond en normaal zijn er vanaf 9 uur hooguit 5 mensen. Nu waren er nog 22 mensen. Mijn gym is klein dus vandaar de lage aantallen, maar dit was echt heel druk :')

Lous

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:01

Volgende maand is het vast weer een stuk rustiger. :')

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:47

Gianti schreef:
_Christina schreef:
Doe maar niet, er zijn alweer veel te veel mensen met goede voornemens de sportscholen aan het vullen :+
Nee grapje, ik zou zeggen wat let je? ~~}>
_O- hoor gelukkig bij de oude vulling :P maar nu op vakantie!

Vakantie is wel een goed excuus. Wie weet is het alweer rustiger als je terug komt :=
Ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe druk het zal blijven..

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:53

Maandagavond was het inderdaad erg druk, vind het moeilijk om dan mijn draai te vinden. Went wel, en naar verloop van de weken wordt het vanzelf weer rustiger haha.

Gister PT training gehad na 1,5 week amper getraind ivm zware verkoudheid. Dat samen met de aangekomen kerstkilo's was het behoorlijk zwaar. Vannacht lekker wakker gelegen met spierpijn in mijn rug. Komende weken maar weer wat harder aan de bak.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:03

Dinsdagavond is bij ons meestal niet meer dan de helft van de groepsles bezet en nu was er maar 1 plekje over.
Gelukkig kun je een dag van te voren reserveren, dus weet je wel altijd zeker dat je een plekje hebt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:18

Afbeelding
Toepasselijke banner :') .

Ik ben blij *\o/* . Ik begin bij mijzelf een beetje buikspiertjes te zien! Ben al van flubber buikje naar wat platter gegaan, maar hij wordt nu ook wat gespierder!

Sorry, dit was ff mijn blij ei bericht :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:17

Lekker toch. Werk je niet voor niks

Hier langs een n weg is een nieuwe fit forfree geopend. Altijd druk als ik er langs kom. Niks voor mij :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:14

Wat goed Esther!!

Ik hoop ooit van mijn flubberbuik af te geraken maar das heel moeilijk tot op heden :').

Hier is het in januari ook altijd knetter druk. Zwakt vanzelf weer af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:31

Tof Esther! Ik hoop ook weer wat meer mijn sixpack terug te krijgen!
Ik heb geen flubber buikje zoals jij het noemt, maar helaas ook niet zo gespierd meer als hij was :)
Hij is gewoon plat en ik wil weer blokjes :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:00

_Dreamer schreef:
Tof Esther! Ik hoop ook weer wat meer mijn sixpack terug te krijgen!
Ik heb geen flubber buikje zoals jij het noemt, maar helaas ook niet zo gespierd meer als hij was :)
Hij is gewoon plat en ik wil weer blokjes :')

Prima doel toch :)?

Ik ben vooral eerst wat vetjes kwijt geraakt, maar die beginnen nu echt te verdwijnen (broeken maat kleiner enzo), dus ik ben blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:12

Hier was het inderdaad ook echt druk maandag. Blijkbaar viel het mee met de nieuwe mensen maar was het vooral de huidige leden die nu goede voornemens hadden en wat vaker komen.

Mijn flubberbuikje wordt langzaam ook wat minder. Ik woon nu op mezelf en ik haal geen snoep en huis en kook wat gezonder dan dat ze bij mijn ouders deden.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:35

Ik heb vandaag een heerlijke legday gehad en heb een stukje van mn squatten kunnen filmen. Ik ben wel benieuwd naar tips over mijn houding etc, maar brand me niet helemaal af := Heb best wel wat moeite met diepte, maar heb het idee dat dat vandaag wel redelijk ging.
https://youtu.be/ZTlrckcNBu8

Ben nu ook begonnen met ‘cutten’. Vind het best lastig om weer minder te eten, maar ben heel benieuwd wat het met mn lichaam gaat doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:37

Ik heb vandaag heerlijk getraind. Alleen weetje, ik kan zo slecht afblijven van alle lekkere dingen. Dus eigenlijk bereik ik er niet zo heel veel mee haha. Hoe doen jullie dat?

Ik ben trouwens Bakker, dus op m'n werk werkt t ook niet mee haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:42

Je gooit je knieën op slot in het strekken, daar krijg ik altijd commentaar op :+ knieën iets gebogen houden, wordt t wel zwaarder :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:52

Bij hoger gewicht gooi ik ze ook op slot tussen reps in geloof ik :+ Anders zijn het geen losse reps imo. Maar inderdaad, op dat na vind ik het netjes hoor :j Je haalt parallel dus je diepte vind ik ook prima.

Hier is het ook wel wat drukker maar het valt op zich mee, het is volgens mij vooral omdat de studenten weer terug zijn.

Ik moet binnenkort m'n squat, bench en deadlifts ook filmen voor coach (/vriend :') ) dus dan zal ik ook wel eens iets plaatsen :D

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:08

Ah, dat is een goeie bedankt allebei! Vandaar ook waarschijnlijk dat ik af en toe last van mn knieën heb na het trainen :)* Ga ik meenemen in mn volgende training.

Ben benieuwd naar je filmpjes Eulogy! :D

Fading schreef:
Ik heb vandaag heerlijk getraind. Alleen weetje, ik kan zo slecht afblijven van alle lekkere dingen. Dus eigenlijk bereik ik er niet zo heel veel mee haha. Hoe doen jullie dat?

Ik ben trouwens Bakker, dus op m'n werk werkt t ook niet mee haha.

Ik zou ook echt geen bakker moeten zijn, veel te lekkere dingen allemaal. Is denk ik echt een kwestie van zelfdiscipline. Vind het soms nog heel lastig om niet iets lekkers te nemen, maar over het algemeen gaat dat heel goed. Kies liever de dingen die echt goed voor me zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:27

Het was net alweer een stuk rustiger dan maandag :)
En even blij: 6 minuten gerend op snelheid 7,5 *\o/* Toen ik begin haalde ik net de minuut!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:56

Lekker bezig *\o/* !

Ik ben er achter dat het zaterdagochtend ook lekker rustig is. Nog rustiger is het op zondag, maar dan zit ik in een hotel haha :+.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:01

Ik heb een cellulitisbuik waar ik maar niet van af kom. Ik blijf op de 64kg (bij 1.70m) hangen terwijl ik gewoon gezond eet. Geen koekjes, snoep, chips,snacks etc.
Dinsdag een gesprek met de fysio daar om gericht te gaan trainen met bijbehorend voedingschema. Hopelijk komt er dan eindelijk vooruitgang.

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:23

Vandaag weer gesport, nog wel mega spierpijn van afgelopen dinsdag (legday gehad)
Ik heb de smaak weer te pakken, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 03:24

Amira_ schreef:
Ik heb vandaag een heerlijke legday gehad en heb een stukje van mn squatten kunnen filmen. Ik ben wel benieuwd naar tips over mijn houding etc, maar brand me niet helemaal af := Heb best wel wat moeite met diepte, maar heb het idee dat dat vandaag wel redelijk ging.

Onderstaande lijkt een hoop, maar het zijn slechts kleine puntjes. In het algemeen ziet het er goed uit en heb je geen grote problemen die veel tijd kosten om te verbeteren.

Diepte: in de eerste volledige rep kom je dichtbij (maar nog steeds niet diep genoeg, ook al is het moeilijk te zien door kleur broek), daarna wordt het steeds minder diep.
Walkout: je hebt het niet gefilmd, maar gezien de afstand tussen squat cage en waar je staat is je walkout te lang.
Stabiliteit: je voeten staan niet stil. 2e rep komen je hielen los bij de lockout, 4e rep komen je tenen los bij de lockout.
Ademhaling: geen idee hoe zwaar dit voor je was, maar ik zou langer wachten tussen reps, diep inhaleren in je buik, alles uitduwen tegen een riem, en dan de volgende rep maken.
Lockout knees: geen probleem, alleen in je 3e rep "gooi" je ze terug wat je beter kan voorkomen.

Algemeen: je staat voor een squat cage. Waarom sta je er niet in? :+

Ter illustratie mbt squat diepte een screenshot van een training van vorige maand (300lbs - 3x3):

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:35

Ik heb altijd 7 checkpoint van je houding voordat ik überhaupt ga squaten :) :
- voeten op heupbreete
- licht je knieën buigen
- bekken kantelen
- billen aanspannen
- core aanspannen
- schouders naar achter en omlaag
- kin naar achter

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:22

enzino schreef:
Amira_ schreef:

Onderstaande lijkt een hoop, maar het zijn slechts kleine puntjes. In het algemeen ziet het er goed uit en heb je geen grote problemen die veel tijd kosten om te verbeteren.

Diepte: in de eerste volledige rep kom je dichtbij (maar nog steeds niet diep genoeg, ook al is het moeilijk te zien door kleur broek), daarna wordt het steeds minder diep.
Walkout: je hebt het niet gefilmd, maar gezien de afstand tussen squat cage en waar je staat is je walkout te lang.
Stabiliteit: je voeten staan niet stil. 2e rep komen je hielen los bij de lockout, 4e rep komen je tenen los bij de lockout.
Ademhaling: geen idee hoe zwaar dit voor je was, maar ik zou langer wachten tussen reps, diep inhaleren in je buik, alles uitduwen tegen een riem, en dan de volgende rep maken.
Lockout knees: geen probleem, alleen in je 3e rep "gooi" je ze terug wat je beter kan voorkomen.

Algemeen: je staat voor een squat cage. Waarom sta je er niet in? :+

Ter illustratie mbt squat diepte een screenshot van een training van vorige maand (300lbs - 3x3):

[ [url=m/botGDX.png]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat van m'n voeten was me inderdaad ook opgevallen (toch handig eens zo'n filmpje), weet nog niet hoe maar ik ga er op letten de volgende keer.
Ik sta niet in de squat cage, omdat ik dat bij deze gewoon niet prettig vind en ik het ook nooit iemand heb zien doen :+ Het is zo krap, ook met alle spullen aan de zijkanten. In mijn andere sportschool sta ik er wel altijd in, maar dat lijkt mij niet heel veel uitmaken voor de squat zelf toch?
Dit was qua gewicht niet heel zwaar voor me, denk dat ik daarom niet lang wacht tussen de reps. Maar ik ga het meenemen!
De diepte van jouw squat is meer dan parallel aan de grond, wat is daarvan de reden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:44

Amira_ schreef:
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat van m'n voeten was me inderdaad ook opgevallen (toch handig eens zo'n filmpje), weet nog niet hoe maar ik ga er op letten de volgende keer.
Ik sta niet in de squat cage, omdat ik dat bij deze gewoon niet prettig vind en ik het ook nooit iemand heb zien doen :+ Het is zo krap, ook met alle spullen aan de zijkanten. In mijn andere sportschool sta ik er wel altijd in, maar dat lijkt mij niet heel veel uitmaken voor de squat zelf toch?
Dit was qua gewicht niet heel zwaar voor me, denk dat ik daarom niet lang wacht tussen de reps. Maar ik ga het meenemen!
De diepte van jouw squat is meer dan parallel aan de grond, wat is daarvan de reden?

Filmpjes zijn inderdaad handig, ik maak ze ook nog steeds voor zwaardere squats (en deadlifts) om er zeker van te zijn dat er geen fouten in sluipen.

Voor de squat zelf maakt het niet uit of je in een squat cage staat of niet, maar voor je veiligheid wel. In de cage kan je de horizontale "safeties" net beneden de diepte die de bar normaal komt zetten zodat je, indien het gewicht teveel is, je de boel rustig daar op kan leggen. Sta je buiten de kooi dan zal je het gewicht van je rug af moeten laten rollen en laten vallen, iets waar de sportschool niet altijd zo blij mee is en iets dat niet iedereen kan op dat moment. Zie de eerder bijgevoegde foto: het lijkt bijna of de bar op de horizontale safeties ligt (maar er zit nog een of twee centimeter tussen).

De minimale diepte van een squat hangt van de organisatie af, maar de IPF (grootste federatie) heeft als regel dat de bovenkant van je been ter hoogte van je heup (diagram D) lager dan de top van je knie moet komen (diagram C):

Afbeelding

Je diepte niet halen in de meest voorkomende oorzaak van een afgekeurde squat dus tijdens training ga je altijd diep genoeg, plus een miniem stukje extra, om er zeker van de te zijn dat als de scheidsrechter net met zijn ogen knipperde hij je squat niet afkeurt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:47

Zijn er nog tips om die diepte te bereiken? Ik krijg nu steeds als commentaar dat ik nog wat dieper zou moeten en mijn hakken goed op de grond moet zetten. Maar ik krijg last van mijn knie als ik zo diep ga (oude voetbalblessure helaas)