_Christina schreef:Doe maar niet, er zijn alweer veel te veel mensen met goede voornemens de sportscholen aan het vullen
Nee grapje, ik zou zeggen wat let je?
Dit is echt zo inderdaad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Christina schreef:Doe maar niet, er zijn alweer veel te veel mensen met goede voornemens de sportscholen aan het vullen
Nee grapje, ik zou zeggen wat let je?
Gianti schreef:_Christina schreef:_O- hoor gelukkig bij de oude vullingDoe maar niet, er zijn alweer veel te veel mensen met goede voornemens de sportscholen aan het vullen
Nee grapje, ik zou zeggen wat let je?maar nu op vakantie!
_Dreamer schreef:Tof Esther! Ik hoop ook weer wat meer mijn sixpack terug te krijgen!
Ik heb geen flubber buikje zoals jij het noemt, maar helaas ook niet zo gespierd meer als hij was
Hij is gewoon plat en ik wil weer blokjes
Fading schreef:Ik heb vandaag heerlijk getraind. Alleen weetje, ik kan zo slecht afblijven van alle lekkere dingen. Dus eigenlijk bereik ik er niet zo heel veel mee haha. Hoe doen jullie dat?
Ik ben trouwens Bakker, dus op m'n werk werkt t ook niet mee haha.
Amira_ schreef:Ik heb vandaag een heerlijke legday gehad en heb een stukje van mn squatten kunnen filmen. Ik ben wel benieuwd naar tips over mijn houding etc, maar brand me niet helemaal afHeb best wel wat moeite met diepte, maar heb het idee dat dat vandaag wel redelijk ging.
enzino schreef:Amira_ schreef:Ik heb vandaag een heerlijke legday gehad en heb een stukje van mn squatten kunnen filmen. Ik ben wel benieuwd naar tips over mijn houding etc, maar brand me niet helemaal afHeb best wel wat moeite met diepte, maar heb het idee dat dat vandaag wel redelijk ging.
Onderstaande lijkt een hoop, maar het zijn slechts kleine puntjes. In het algemeen ziet het er goed uit en heb je geen grote problemen die veel tijd kosten om te verbeteren.
Diepte: in de eerste volledige rep kom je dichtbij (maar nog steeds niet diep genoeg, ook al is het moeilijk te zien door kleur broek), daarna wordt het steeds minder diep.
Walkout: je hebt het niet gefilmd, maar gezien de afstand tussen squat cage en waar je staat is je walkout te lang.
Stabiliteit: je voeten staan niet stil. 2e rep komen je hielen los bij de lockout, 4e rep komen je tenen los bij de lockout.
Ademhaling: geen idee hoe zwaar dit voor je was, maar ik zou langer wachten tussen reps, diep inhaleren in je buik, alles uitduwen tegen een riem, en dan de volgende rep maken.
Lockout knees: geen probleem, alleen in je 3e rep "gooi" je ze terug wat je beter kan voorkomen.
Algemeen: je staat voor een squat cage. Waarom sta je er niet in?
Ter illustratie mbt squat diepte een screenshot van een training van vorige maand (300lbs - 3x3):
[ [url=m/botGDX.png]Afbeelding[/url] ]
Amira_ schreef:Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat van m'n voeten was me inderdaad ook opgevallen (toch handig eens zo'n filmpje), weet nog niet hoe maar ik ga er op letten de volgende keer.
Ik sta niet in de squat cage, omdat ik dat bij deze gewoon niet prettig vind en ik het ook nooit iemand heb zien doenHet is zo krap, ook met alle spullen aan de zijkanten. In mijn andere sportschool sta ik er wel altijd in, maar dat lijkt mij niet heel veel uitmaken voor de squat zelf toch?
Dit was qua gewicht niet heel zwaar voor me, denk dat ik daarom niet lang wacht tussen de reps. Maar ik ga het meenemen!
De diepte van jouw squat is meer dan parallel aan de grond, wat is daarvan de reden?