3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:25

Ik ontbijt bijna nooit, vind het niet echt lekker en krijg niks weg als het niet moet. :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:29

Ik kan echt niet zonder ontbijt functioneren :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:30

Soms als ik het echt druk heb kom ik er niet aan toe, dan wordt ik echt licht in mijn hoofd... :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:20

Probeerde net te ontbijten maar krijg maar anderhalf kaiserbroodje op. Dan is mijn keel gewoon dicht en moet ik niet doorzetten. :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:39

Dat had ik deze ochtend ook, niet door een gebrek aan honger, maar door de geur van de kluif-met-bullepeesvulling waar de pup gretig op sjokte :r Er was een bestelling vol kluiven aangekomen, en ik liet hem één uit kiezen, dus kiest hij natuurlijk de meest gore van het stel :=

Enne, Yonker, wat een mooi resultaat heb je al achter de rug! Knap!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:08

Oh brood krijg ik ook echt niet weg om 7 uur hoor. Dan vind ik 1,5 broodje al een hele prestatie :') Ik eet smorgens alleen havermout of kwark ofzo. Vind brood zo zwaar smorgens := (behalve in t weekend maar dan kan ik rustiger wakker worden en eerst koffie drinken, haha)

Bhriseis: gadverdamme _O- Dan zou ik ook geen trek meer hebben :))

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:43

Ik had gister mezelf kikkererwten geroosterd met honing/kaneel... hadden de sprinkhanen (kinderen en man) deze na een uur helemaal op... daar ging mijn gezonde snack voor bij de film. -O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:47

Ah nee! Bummer :(

Is dat lekker met honing en kaneel? Ik rooster ze altijd met knoflook, peper, zout en komijnpoeder. :9

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:52

StillAngel schreef:
Heb me wel ingeschreven voor een hardloopwedstrijd maar ik vind hardlopen niks aan.. maar de wedstrijden wel leuk.

Met dit weer is hardlopen ook niet leuk :')
Vind het echt iets voor de lente/zomer, maar met dit koude winterweer vind ik er niks aan. Neem meestal de honden mee, muziekje aan en gaan...

Frummels schreef:
Is die spinaziespread nou lekker? := Ik sta er steeds naar te kijken in de supermarkt, maar durf het nog niet aan haha.

De groentespreads van zonnatura zijn zeker een aanrader :j ik heb nu de pompoenspread in de koelkast staan

ijssnuiver schreef:
Zeker een aanrader die spread!
Naast letten op mijn voeding, maak ik ook gebruik van etherische oliën.
De citrus oliën helpen bij het verbranden van vet en het hongergevoel te verminderen.

Heb je een linkje toevallig? En hoe gebruik je dat? Ik ben me er ook een beetje in aan het verdiepen.

MarlindeRooz schreef:
Ja ik weet van mezelf dat mijn maag even tijd nodig heeft om te wennen aan minder eten. Alleen dat is zo'n nare periode. :+

Als je bezig bent en er geen eten in de buurt is is het te doen.. maar 's avonds op de bank begint bij mij de trek naar koek/snoep/chips vooral toe te slaan :=

MarlindeRooz schreef:
Ik ontbijt bijna nooit, vind het niet echt lekker en krijg niks weg als het niet moet. :=

Ik ontbijt rond 10e, tijdens de koffiepauze :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:53

Ja ik haal geen eten in huis... Want anders vreet ik alles op inderdaad.

Helaas gister wel crackertjes gehad bij mijn huisgenootje maar die voerde het nog net niet. Oh en 2 glazen wijn. Maar ik drink bijna nooit dus dat is niet echt een probleem. :=

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:00

Ik heb ze 1x gemaakt in de oven, dat was geen succes (bleef plakkerig). In de airfryer waren ze wel lekkerder, maar ik had ze er iets te lang in gelaten en waren net iets te hard geworden (altijd lastig gokken). En ik had iets te weinig honing gebruikt. Maar blijkbaar maakte dat voor de kinderen niks uit :Y)

Ik heb 1x zout knoflook geprobeerd, maar daarvoor heb ik het verkeerde zout in huis, dat is daar niet lekker bij.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:08

Mijn lijstje van gisteren, die van vandaag ziet er hetzelfde uit maar dan alleen het avondtussendoortje niet

O: Schaaltje Alpro Mild & Creamy Vanille
L: 3 crackers met zonnatura pompoenspread, houmous en kruiden 'philadelphia' van Simply V.
T: Fruitbak met Mango, Aardbei, Meloen en Ananas
A: Prutje van Linzen, Kidneybonen, Tomatenpuree, Roerbak (Chinees), Paksoi en kleine Delicieux pompoenburgers
T: AH Cranberry Twist en 3 Union Rings :')

's avonds naar een concert geweest en daarna had ik toch best trek :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:59

Ik ontbeet vroeger altijd met moeite..
Nam toen een boterham, maar had daarna altijd zo'n twee uur last van darmkrampen (spastische darmen, die trokken het schijnbaar niet :+).
Sinds anderhalf jaar neem ik s'ochtends een groente smoothie.
(Verse spinazie, magere kwark, banaan, lijnzaad en een beetje water erin).
Is veel makkelijker weg te krijgen en ook geen darmkrampen meer :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:39

Ik kan juist heel makkelijk ontbijten.
Ik heb 's ochtends ook vaak echt honger.
Meestal ontbijt ik met twee boterhammen.
Maar de laatste tijd vind ik het leuk om ook andere dingen uit te proberen, dus eet ik ook soms yoghurt, muesli met melk of havermout.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:04

Ik sloeg ontbijt altijd heel vaak over... Scheelt weer tijd 's ochtends en had toch geen trek. Nu ontbijt ik rond 10e tijdens de koffiepauze...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:21

Vroeger ontbeet ik nooit, totdat ik stopte met roken. Toen had ik het opeens hard nodig, nu nog steeds, vooral op werkdagen. Ik ontbijt meestal met havermout met melk of yoghurt met granola, brood krijg ik 's ochtends vroeg niet weg.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:47

Ik kom rammelend uit bed, dus ontbijten is geen probleem. Liefst yoghurt of havermout, als ik brood eet heb ik sneller weer trek. Alleen met warm eten restjes van de vorige dag ofzo hoef je bij mij niet aan te komen, dat krijg ik niet door mn strot.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:59

Ik heb eenmaal niet ontbeten voor ik naar de les moest (3uur duurt die) en had geen tussendoortje mee.
Ik werd zo high als wat door het gebrek aan eten, ging echt niet goed :+

Maar ontbijten of niet is echt persoonlijk, het is niet perse ‘nodig’, gewoon handig om gespreid te eten.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:24

Eindelijk even de tijd om uitgebreider te reageren :D

_kellyav: supergoed dat er 1.5 kilo af is! Knap dat je het zo volhoudt, ondanks dat je weer even terug was naar je oude gewicht. Dan is het niet erg motiverend natuurlijk. Wat voor beweging doe je? Touwtje springen is erg leuk zeg, hou je dat dan lang vol?

aria_zz: ik hardloop/jog met mijn tempo zo'n 3 a 5 km per keer. Daar doe ik 30 tot 45 minuten over. Heb je weer goed gesport of nog niet aan toegekomen sinds gisteren?

@laura82: Zoals Frummels al zei na jou, beter dat dan niet gaan. You're still winning from everyone on the couch! Zo denk ik dan ook met mijn hardlooptempo. Hoop dat je gauw een balans vind tussen je vermoeidheid en een leuke sport. Ik heb wel gemerkt dat als je een sport zoekt die echt bij je past, het veel makkelijker gaat. Ook al ben je moe.

@marlinderooz: Omgekeerde psychologie, dat hoe harder je gezond wil eten, hoe meer je zin hebt in ongezond eten. Ik heb mijn mindset er wat om veranderd, sta mezelf echt wel zo nu en dan iets toe. Een balans zoeken naar jezelf teveel verwennen en te streng zijn is soms erg lastig vind ik wel.

@damelza: echt hoor, het is gewoon te koud, wind en regen.. Ik ben geen aansteller maar het motiveert nu ook niet bepaald. Lopen met het voorjaarszonnetje daarintegen, dat lukt dan nog wel :o met een hond lijkt me wel een stuk leuker!

Zo, hoop dat ik weer een beetje bij ben!

Een van mijn grootste problemen met eten is het feit dat ik niet structureel eet. De ene dag om 15:00 lunch, soms zelfs 16:00 en de ander om 12:00. Ik heb het vaak tussendoor druk en kom dan niet aan eten toe. Activiteiten lopen ook gewoon vaak uit, waardoor ik denk: oh ik ben zo weer thuis. En vervolgens is het weer een aantal uur later.

O: 2 maisbroodjes met huttekase en zongedroogde tomaten.
T: Niets
L: Niets
Late lunch om 16:30..: 2 bruine bolletjes met zelfgebakken kip en een mandarijn.
T: tony s chocolate stukje.
A: spinazie creme en runderlap. Een peer als toetje.

Ben goed vol nu, had veel honger toen ik thuis kwam. Niet ideaal zo, mijn schema..

Beweging: 1,5 uur fietsen met tegenwind. (45min heen en terug).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:56

Ik heb al een sport die ik leuk vind gelukkig :D alleen dexe vermoeidheid is gewoon lichamelijk, nog niet voldoende hersteld van de bronchitis, daar kan geen leuke sport tegenop.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:10

Veel beterschap Laura! Hopelijk gaat het snel beter!

Mijn lijstje van vandaag:
O: muesli met halfvolle melk. (216)
T: een beker warme chocolademelk. (152)
L: drie boterhammen met cervelaat, kaas en hazelnootpasta, beker halfvolle melk. (504)
T: een beker opgeklopte melk (ik hou enorm van capuccinoschuim, maar zonder koffie, want dat lust ik niet haha) en een bakje dadels. (134)
T: een banaan. (124)
A: twee scheppen broccoli, twee scheppen aardappels en een runderworst. (373)
T: kop thee, met denk ik een biscuitje en een haverkoekje. (89)
B: 9400 stappen, 60 minuten fietsen, 20 minuten rugoefeningen en 40 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1592

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:34

Laura, bronchitis is ook erg zwaar! En die longen heb je wel nodig als je sport :Y) Nog even lekker uitrusten en beter worden jij!

Damelza, hoe was het concert? en he, hapje moet eens kunnen :D

Wat een positieve berichten over de kilo's hier trouwens! Vind het echt sterk, zoveel kilo er af krijgen. Dat is ongelooflijk doorzetten denk ik. En wat fijn dat het goede gevoel er dan toch bij komt ook, fantastisch gewoon! Blijven gaan meiden, goed bezig!

StillAngel, dat is ook mooi lang genoeg! Ik doe er ook ongeveer even lang over :j Voor conditie en verbranding heb je ook niet perse meer nodig dan dat.
Ja hoor, vandaag heerlijk gaan zwemmen! Deed enorm deugd. Wel bijna verdronken :+ plots een hele slok water recht in mijn neus, en dan even geen lucht meer en lichtjes mijn longen bewaterd :Y) duurde even voor dat er uit was. Maar voor de rest heerlijk!
Altijd iets bij hebben om te eten is wel handig, die proteïne repen vind ik daar wel super voor.

Kimmie, ziet er netjes uit joh, lekker bezig geweest!

Mijn lijstje vandaag:
O: muesli, yoghurt, havermout
L: rijst, aubergine, rucola, paprika, champignon, tomaat, feta, pesto
T: proteine shake, banaan
A: 4 sneetjes brood, plak kaas, kruidenkaas, hummus
T: chocolade cent :D

B: 1150m gezwommen, 10.000stappen gehaald vandaag!

Ik wou nog even toevoegen, ik heb de voorbije twee weken enorme last van koortsblazen, wat ik normaal max 1x per jaar heb.
Ik neem nu lysine bij, aangezien blijkbaar dat iets is wat tegen virsussen werkt (eigen lichaam dan) en je via vlees, eieren etc binnenkrijgt, (zaken die ik weinig eet) en bijvoorbeeld rijst, pasta, chocolade houden dat net tegen (dingen die ik juist wel veel eet) en mijn proteïne shake is ook erg arm aan lysine. Ik vermoed dus dat ik door de shake net mijn lichaam wat tegen werk en daardoor de blazen trigger.

Ik wou dit even melden, omdat ik zo een extreem gevoelig lijf heb en andere mensen misschien ook invloed hebben van onevenwicht maar het gewoon (nog) niet merken, of het kan gewoon een aandachtspunt zijn.
Mijn lichaam is gewoon lekker duidelijk en maakt van alles een probleem :7

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:40

StillAngel schreef:
Eindelijk even de tijd om uitgebreider te reageren :D

_kellyav: supergoed dat er 1.5 kilo af is! Knap dat je het zo volhoudt, ondanks dat je weer even terug was naar je oude gewicht. Dan is het niet erg motiverend natuurlijk. Wat voor beweging doe je? Touwtje springen is erg leuk zeg, hou je dat dan lang vol?

Dankjewel! :)
Ik doe nu vooral wandelen, paardrijden en zwemmen. Ik wil daarbij dus af en toe touwtje springen, maar helaas nog niet kunnen doen.. Het kan niet binnen omdat ik dan tegen het plafond sla, en het is nu al dagen rotweer. Dus volgende week maar van start!

Gisteren op m'n werk een beetje de mist in gegaan, ik merkte dat het emotie eten was. Tenminste dat besef ik me nu. Ik was een beetje gefrustreerd omdat het allemaal niet ging zoals het moest, en ik de betreffende persoon niet begreep. M'n collega trouwens ook niet. Ik werk hier pas net zoals jullie weten, en ik werd ook nog eens gefilmd door een gedragskundige. Dus dat was allemaal erg fijn :')

Lijstje voor vandaag:
O: Griekse yoghurt met cruesli en een beetje vlokken
T: chocolatchip bananen muffin
L: 4 boterhammen, 2 kaas, 2 rookvlees. Een opkikker en smoothie.
T: banaan
A: aardappels, spinazie en een gehaktbal. Bakje magere kwark.
T: mandarijn en havermoutreep

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:55

Kelly, goed dat je inziet dat het emotie eten was, dat is de eerste stap om daar wat aan te doen :)

Aria, hopelijk helpt de lysine! Lijkt me heel vervelend om te hebben.

Gisteren goed bezig geweest... Netjes gegeten, alvast verse soep voor vandaag gemaakt zodat we niet iets kant en klaars pakken (donderdag is altijd een hectische dag, dan zijn we laat thuis en dan zijn de kinderen moe en hongerig, koken werkt dan vaak niet zo), lunch klaargemaakt voor vandaag en ook nog een stevige wandeling gemaakt met een vriendin. Zit voor mn gevoel eindelijk weer een beetje in het goede ritme.

Lijstje voor vandaag:
O: vanillekwark met weetabix en blauwe bessen
T: peer
L: volkorenwrap met kipfilet, sla, tomaat en klein beetje pesto, kopje heldere soep
T: kiwi, cherrytomaatjes
A: verse tomatensoep met ballen, paar stokbroodjes met aioli
T: paar ongebrande noten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:57

Mijn lijstje:
O: appel
L: halve baguette met boerenham, tzatziki en komkommer
T: appel, eventueel cup-a-soup, eventueel een speltcracker met runderrookvlees
A: rijst met tartaar, champignons. bosui en paksoi met sojasaus
T: eventueel melk met cruesli