paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:14

Ik wil me oom graag hier melden, lees al even mee met jullie wel en wee. Top dat ik al zoveel successen hier heb gelezen.

Zo'n 5 weken gelden ben ik gestopt met het eten van snelle koolhydraten en toegevoegde suikers. In eerste instantie niet om af te vallen, maar omdat ik ziek werd van de schommelingen in mijn bloedsuiker.
Het gevolg is dat ik toch al zo ongeveer 5 kg kwijt ben, al weet ik het niet precies want ik heb op dag 0 niet op de weegschaal gestaan. Maar het smaakt naar meer, wil er nu nog wel 15 af, dan ben ik nog niet slank maar wel weer op een gezonde BMI.

Rijden doe ik zo'n 3x per week, maximaal een half uur per keer. Daarnaast longeer ik een keer en wordt mijn paard regelmatig gereden door een stalgenoot die er fijn wat knopjes op zet voor mij.
Ik heb niet het idee dat mijn paard hinder heeft van mij, loopt fijn en is heerlijk los in haar lijf. Maar voor mijzelf zal het rijden veel fijner gaan als die kilo's eraf zijn.

Ik gebruik geen shakes of repen, wel eetlustremmers van het kruidvat voor de maaltijd. Voorkomt dat ik teveel eet of ga grazen na de maaltijd.
Oh ja, in het weekend mag ik iets met suiker, meestal een ijsje.

bontejames

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:16

Ik maak vanaf nu de avond van te voren smoothies. Deze eet drink ik als ontbijt. Spinazie komkommer aardbei banaan en frambozen deze keer. Vult goed en meteen zat groente en fruit binnen waar ik eerst moeite mee had.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:42

Dat is een goede idee bontejames, alleen lust ik ze dan niet meer zo, omdat de sap zich toch van de grovere deeltjes afzondert. Of ga je hem schudden?

Ik ben nu wel al aan het kijken voor gezonde, snelle recepten, zonder veel gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:44

Ik maak vaak op zondag een heel stel smoothie-zakjes. Dus alle ingredienten alvast snijden en afwegen, in een vriezerzakje en in de vriezer. Dan hoef ik 's morgens alleen maar de inhoud van het zakje in de blender te gooien, wat sinaasappelsap (of water, of water met wat whey, of melk, whatever) erbij en klaar.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:46

Dat is een goede idee! Hoeveel gramm groente/fruit houd je aan per smoothie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:49

Pfoe, das een goeie :)) Sowieso 1 banaan per smoothie en vaak een grote hand bevroren bosvruchten/zomerfruit/mango/wat ik maar in de vriezer heb liggen. Ik denk ergens tussen de 75 en de 100 gram?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:00

Klinkt lekker die smoothies! Maken jullie die in een blender of in een slowjuicer?

Het gaat vandaag onverwacht erg goed, had me verslapen en daardoor mijn eetlustremmer vergeten. Op mijn werk mijn ontbijt genomen, Griekse yoghurt met muesli. Daar heb ik het prima op volgehouden tot de lunch.
Twee volkorenbrood met gekookt ei, avocado en humus i.p.v. boter. Echt lekker!

Om 16 uur wel erg veel trek, dus toen mijn eetlustremmers genomen en een handje nootjes. Gevolg is dat ik maar een kleine portie avond eten op heb, andijvie stamppot met rundvlees.
Net fijn een half uurtje gereden en zo nog een portie fruit.
En vooral veel water drinken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:29

Ik heb net een intensieve les gereden. Paard liep eindelijk ritmisch. Maar vergt wel veel aandacht voor zowel mij als paard

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:16

Veriye schreef:
Dat is een goede idee bontejames, alleen lust ik ze dan niet meer zo, omdat de sap zich toch van de grovere deeltjes afzondert. Of ga je hem schudden?

Ik ben nu wel al aan het kijken voor gezonde, snelle recepten, zonder veel gedoe.

Nee joh! Met de blender die ik heb is het echt vloeibaar. Wel dik maar dat is een shake ook. Ik maak het de avond van te voren en drink er dan 2 ochtenden van. Dus maak voor 2x. Kost 2 min week per keer om het te maken!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:34

Ik gebruik een staafmixer voor smoothies.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:19

Smoothies wil ik nog steeds eens naar kijken.. Eerst maar eens een blender oid kopen. Heel slecht weekend gehad maar niets aangekomen en niets eraf, is dat stilstaan toch nog ergens goed voor :Y)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:25

Of lekker verschillde soorten fruit in stukjes hakken met kaneel ofzo tot je een blender hebt,mjam!
Ik ben nu helemaal van de mooie ontbijtjes maken :p
Afbeelding

Ik heb een poosje stil gestaan op 77 maar ik voel me nu best goed en ga er ook weer fanatiek voor. Zo gezellig zwemmen met een vriendin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:02

Ik ben ondanks mijn verjaardagsweekend niks aangekomen. Maar ja, ook niks er af. Blijf exact gelijk. Mijn lichaam is blijkbaar heel erg snel op een nieuw evenwicht.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:33

Ik ga ook eens kijken of ik de smoothies naar beneden krijg ;)
Vandaag op -5kg! Ik ben op de helft *\o/* *\o/*

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 06:50

Yesss vandaag over de -13kg heen. Het gaat langzaam maar het gaat wel. Dinsdag 2,5 week op vakantie hopelijk blijf ik dan gelijk. Neem m'n hardloopspullen maar mee kan ik nog iets aan beweging doen. Iedereen hier goed bezig. Ieder op z'n eigen manier. Ik ben trots op iedereen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:31

Ik zat vanmorgen duidelijk op -6, zo blij mee. Gisteren enorm gewerkt in de tuin, graven en spitten, mijn zweten was dus niet voor niks.
De rest van de week heel rustig aan met eten want vrijdag trouwt mijn broer en hebben we de hele dag feest, 's avonds een 6 gangen diner en zaterdagavond een feest. Dat voorspelt niet veel goeds voor het weekend.
Het diner ga ik sowieso gewoon van genieten. Op de feestavond zal ik de hapjes proberen te vermijden, maar de smaak van broer en schoonzus kennende zullen de hapje van zo'n kwaliteit zijn dat dat heel erg moeilijk wordt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:42

Hallo! Zou ik hier ook mee mogen praten? :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:14

Tuurlijk!

Tip voor mensen die ook graag ijsjes lusten, AH verkoopt sinds kort Frozzies. Ijsjes gemaakt van fruit en groenten zonder verdere toevoegingen. Maar 24 kcal per ijsje. Zijn erg lekker :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:19

Klinkt lekker :9

Ik ben vrijdag al begonnen met het dieet van de sportschool. Aanstaande vrijdag een afspraak voor de sporttraining met mijn coach. Maar nu al een kilo kwijt :oo
Wauw :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:21

Het begin is er :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:26

Ik ben sinds vorige week maandag begonnen met afvallen. Ik weeg mezelf 1x per week en maandag stond de teller op -4.4

De key op dit moment is dat ik probeer rond de 1000kcal te eten. echter merk ik nu na anderhalve week dat ik echt te weinig energie heb en helemaal lam ben dus ik ga toch 1500 kcal eten. Dan moet ik ook gewoon af kunnen vallen.

op dit moment is het afvallen zonder sporten. Ik heb zwaar overgewicht en sporten zie ik nu gewoon even nog niet zitten. eerst maar eens door dagelijks minder (vr)eten en door vaker de trap te nemen ipv de lift. Sporten kan altijd nog.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:28

1000 kcal per dag is ook wel weinig (daar zit ik op na de lunch := ). Heb je je BMR uitgerekend? Daar moet je niet onder gaan zitten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:29

1000 kcal is ook wel erg weinig en niet gezond.
Heb je al uitgerekend wat je moet eten om af te vallen? Daar zijn calculators voor :j

Susan: precies :D
En na lijnen en aankomen of stilstaan is dit wel heel fijn.
En weet je, ik eet me suf :+

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:33

Welkom Ladybird!

Maar 1000 kcal is ook gewoon heel weinig. Dus het is logisch dat je dan geen energie hebt.

Weet je wat je BMR is? Dan kun je aan de hand daarvan bepalen hoeveel kcal je op een dag kan/mag eten.

Ik ben nu 15 kilo kwijt. Echt superfijn. Het gaat nu wat langzamer dan in het begin maar toch blijft het een dalende lijn.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:33

SusanH: die ijsjes klinken goed! Ga ik eens voor kijken!