Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tati2 schreef:Een deel van dit topic gelezen. Wat interessant is dit!
Ik zelf ben ook echt te zwaar en in twijfel om te starten met medicatie of een operatie…
Waarom twijfel? Met medicatie val je in verhouding minder af. En moet je zelf bekostigen. Of eerst een gli traject volgen en dan krijg je saxenda vergoedt. Dit is dan ook direct de minst effectiefste van het stel.
Een operatie vind ik eng… onomkeerbaar. Nog nooit geopereerd. En lukt het me om mijn gehele eetpatroon te veranderen?
Als jullie het nog eens moesten doen? Zeggen jullie dan allemaal volmondig ‘ja’? Zo lijkt het wel als ik zo door jullie verhalen lees.
Ik lees veel positieve dingen. Wat is nu echt het negatieve aspect!? En dan heb ik het over lange termijn, niet eens direct na de ok.
Polar schreef:Dit was een wetenschappelijk onderzoek, maar het percentage was inderdaad erg laag.
Het ging over de eerste 30 dagen na de operatie.
De reden waarom ik me zorgen maak, is omdat ik erg ver van een ziekenhuis af woon.
Zeker van het ziekenhuis waar ik geopereerd ga worden, dat is 2,5 uur rijden.
Maar ook omdat ik in het verleden bij elke operatie die ik heb gehad, o.a altijd koorts kreeg.
En ook, hoeveel pijn is normaal na deze operatie en bij welke pijn moet je bellen...
Maar ik zal dit binnenkort sowieso overleggen in het ziekenhuis.
Ik ben eigenlijk totaal niet bang voor wat ik niet meer zou kunnen eten, aangezien eten voor mij niet belangrijk is.
Als ik mijn voeding kon vervangen door elke dag een pil te nemen, zou ik daar ook helemaal akkoord mee zijn.
Als mijn hele leven lang maar 1 hapje van een gebakje op mijn verjaardag zou kunnen eten, zou ik dat ook prima vinden.
Maar ik denk wel dat ik bang zou zijn voor de gevolgen van het eten van bepaalde dingen.
Als je iets eet met suiker of vet, dat je er dan echt heel veel last van krijgt bijvoorbeeld.
Polar schreef:Ja, ik doel dan inderdaad op dumping of dat je iets te groots eet en dat er een blokkade komt.
Maar dat gaat inderdaad over.
Dat slap, trillerig en 'dronken' praten heb ik als mijn bloedsuiker te ver naar beneden zakt, al heb ik dat met mijn huidige medicatie echt een stuk minder.
Ik had het toevallig tijdens één van mijn bezoeken bij de arts van het bariatrische centrum en zij gaf me toen een paar dextro's.
Sindsdien heb ik altijd dextro in de auto.
Maar dat zal wel iets anders zijn dan dumping? Ik denk dat je bij dumping juist echt niks moet eten, voor een tijdje.
Calanddra schreef:Stille meelezer meldt zich. Ik mag me aankomende maandag om 11:30 melden voor de gbp operatie.
Het is allemaal best snel gegaan, maar ik ben er klaar voor. Ik hoop mezelf weer een beetje terug te kunnen vinden na een leven lang met overgewicht, 2 zwangerschappen en de kwaaltjes/pijn aan gewrichten door het overgewicht.
Al blijft het natuurlijk spannend.
Zijn er hier mensen die een gbp hebben gehad en die ook lipoedeem hebben/hadden? Ik weet dat de lipoedeem mogelijk niet (volledig) zal gaan, dus ik ben erg benieuwd naar ervaringen.