Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:27

Ja het stinkt echt vreselijk! Dat weet ik. Is nu ook. Ik krijg het bijna niet uit mijn beker. Ik heb een jaar geleden een keer 2 proefpakketten besteld, maar daar zaten niet echt smaken tussen waarvan ik had, JA! Dit kan ik elke dag drinken.

Ik vind dat zanderige juiat heeeeeel vies, dan kan ik het echt niet weg krijgen. Ik maak nu 1 schep aan met 200 ml melk en 200 ml water, en dat vind ik echt heel lekker. Maar ik wil graag wat meer afwissing

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:28

Smartbars vind ik ook niet echt lekker nee..
Combat crunch bars daar in tegen <3 <3 jammer genoeg zijn die ook goed aan de prijs :( *houd me niet tegen tho hahahah*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:15

Ik vind de smart proteïn wat fijner, die is wat 'dikker' en wat voller van smaak idd. Vind de perfection maar matig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:04

Gewone whey zijn snelle eiwitten en dus de beste keus voor na het sporten om je spieren te helpen. Smart proteïn zijn langzame eiwitten en meer bedoeld als maaltijdshake.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:15

Kayleigh_ schreef:
Gewone whey zijn snelle eiwitten en dus de beste keus voor na het sporten om je spieren te helpen. Smart proteïn zijn langzame eiwitten en meer bedoeld als maaltijdshake.

Dit idd :D
Beide shakes hebben een eigen functie.
Ik gebruik ze beide wel

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 07:42

Heb beide shakes gebruikt, net als de smart bars. Maar nee, eet dan toch liever wat anders.

Heb nu wel de smart wafers, erg lekker. En gebruik in mijn kwark 's ochtends whey crispy.

Vanaf vandaag weer mfp invullen. Geeft toch even wat meer hou vast en ben ik nodig op moment.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:59

Ik tikte vandaag de 71.9 aan, onder de 72 eindelijk na een jaar plateau op 73kg. Komt de 68 eindelijk in zicht.
Vandaag even wat losser, meer carbs in verhouding en vanavond heb ik een luxe kookclub etentje. Stiekem 2 cheatmeals deze week maar denk dat dat ook wel moet lukken.

Battle oats zijn onwijs lekker. Jammer dat de macros slecht zijn met 15gr suiker haha.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:18

Thanks voor de reacties over de body & fit shop, ik wist met googlen en blogs lezen niet waar ik moest beginnen. Juist omdat er zoveel informatie is van zoveel mensen, zag ik door de bomen het bos niet meer.

Dit helpt ontzettend +:)+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:41

Fij secricible!
Ik zat op 70 maar heb een maand totaal niet opgelet dus zat weer richting 73 nog wat :P
Vanochtend weer 72,3. Hoop begin juli weer de 71 te zien e dan weer gauw naar de 70 en daaronder. Nu maar eens echt serieus proberen door te pakken...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:59

Nou omdat ik probeerd heb een lijstje bij te houden :+ Echter weeg ik nog niet heel strak af (en 2x buitenshuis maakt dat niet echt easy)

O: Bakje kwark met walnoten en honing
L: Salade met babymais, pikante kip en croutons
T: 2 snoepjes die ik kreeg bij de kapper :+
A: Sushi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:10

Goed bezig iedereen!

Ik ben op het moment helemaal niet bezig met kcal en macro's :+ Ben de motivatie kwijtgeraakt doordat ik geen tijd meer heb om naar de sportschool te gaan. Hopelijk gaat dat binnenkort wel weer makkelijker lukken.
Wil wel weer beginnen met fanatiek vasten, dus daar ga ik vandaag weer mee beginnen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:49

Hoe doe jij dit precies kayleigh? :o iedereen doet het natuurlijk anders haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:56

Ik nuttig mijn eerste kcal tussen 12:00 en 12:30 en mijn laatste kcal uiterlijk 20:00 :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:45

secricible schreef:
Kayleigh_ schreef:

Dit idd :D
Beide shakes hebben een eigen functie.
Ik gebruik ze beide wel

Is die smart protein dan caseïne?

Ik ben weer aangekomen qua kg, maar eet nog steeds niet te veel, dus ik verwacht dat het spieren zijn. Ben namelijk wel slanker als ik kijk naar omvang, vergeleken met vorige maand. Maar vind dat cijfertje op de weegschaal niet leuk haha.. XD

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:55

Hoeveel kilo vallen jullie ongeveer af per week? En hoeveel kcal nuttig je dan? Hier ben ik wel benieuwd naar!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:08

Ik streef naar 0.5kg per week en eet nu 1500kcal. Als het sneller gaat ga ik meer eten.

Smart protein is gemengd, niet alleen caseine of whey oid

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:09

Ik wil nu een kg per week maar een groot deel is bij mij vocht. Daarna zal het vast langzamer gaan

Ik tel geen kcal in MFP. kijk nu gewoon of ik trek heb of niet en probeer in d ochtend of niet te eten of licht te eten. Heb namelijk altijd veel meer trek in de avond/middag

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:18

Ik ben nu zelf in 5 weken tijd 4kg afgevallen. Ik tel geen kcal maar eet bewuster en gezonder en sport meer :) nu ben ik trouwens ook best streng voor mijzelf omdat ik graag voor de vakantie nog wat kilo's kwijt wil.. Dat maakt dat ik nu wat sneller afval dan de pogingen die ik voorheen wel eens deed :p betekend overigens niet dat ik niet geniet.. In het weekend ben ik gewoon wat losser :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:47

AAAH! Mijn wandel motivatie zal hopelijk over een paar weekjes bij mij thuis komen! De pups zijn geboren, ik krijg er, als alles goed gaat, een nieuw wandelmaatje (en co-coach, best friend, maatje, etc) bij! :):)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:11

secricible schreef:
Ik streef naar 0.5kg per week en eet nu 1500kcal. Als het sneller gaat ga ik meer eten.

Dit doe ik ook en dat gaat goed! Alleen heb ik net 2 weken een plateau gehad (kwam denk ik door uit eten gaan in het weekend) en nu staat de teller weer netjes op -0,5 van vorige week. *\o/*

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:43

Mag ik mij hier ook melden? :wave:
Inmiddels een kleine 4 weken bezig met afvallen en al een ruime 5 kilo kwijt. Ik eet eigenlijk alleen maar gezond, niet meer snoepen/snaaien. 1 dag in de week een bakje chips/nootjes/iets anders en af en toe een keer patat 's avonds doe ik gewoon :j Net zoals 3 maaltijden per dag. Op een werkdag neem ik ook yoghurt met fruit en smoothies mee omdat ik dan wat meer nodig heb qua eten, dan wanneer ik vrij ben en enkel ga paardrijden bijvoorbeeld.

Wel ben ik nog op zoek naar een vervanger voor m'n tussendoor koekjes, vaak iets van een sultana. Ik hou wel van iets hartigs, maar ben vrij lastig qua wat ik lust (geen ei bijv. of wortel). Heb ook MFP gedownload en is mooi om zo overzicht te hebben in wat je eet, beweegt etc :j

Ik zou er graag nog minimaal 10 kilo vanaf willen, maar dat heeft absoluut geen haast. Gaat nu allemaal snel maar hoop uiteindelijk een halve kilo per week af te vallen tot m'n "streefgewicht". Zou graag weer onder de 80 komen in ieder geval en ben al goed op weg.
Ook een goeie stok achter de deur, want volgend jaar mag ik mijzelf in een trouwjurk hijsen :D en zou dan graag weer redelijk op gewicht willen zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:48

Jinte misschien zijn die Mueslierepen die ik laatst heb gepost wat voor je? Wel wat meer kcal (130-200) maar vullen wel heel goed! (En geen ei of wortel Hihi). Welkom :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:54

IMANDRA schreef:
Jinte misschien zijn die Mueslierepen die ik laatst heb gepost wat voor je? Wel wat meer kcal (130-200) maar vullen wel heel goed! (En geen ei of wortel Hihi). Welkom :D

Heb meteen gezocht en dat ziet er goed uit :j En waarschijnlijk wel een stuk gezonder dan wanneer je zoiets kan en klaar in de winkel koopt. Ga ik van het weekend maar eens mee aan de slag! Ook niet lastig om te maken zie ik. Dank je wel voor de tip!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:17

Tigress schreef:
AAAH! Mijn wandel motivatie zal hopelijk over een paar weekjes bij mij thuis komen! De pups zijn geboren, ik krijg er, als alles goed gaat, een nieuw wandelmaatje (en co-coach, best friend, maatje, etc) bij! :):)

Aaah super leukkk <3 <3
Dat is echt zeker een goede wandel motivatie :D

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:03

Soms lees ik het lijstje van mensen en denk ik "whoops, dat eet ik alleen al in de middag op.."
Eten sommige niet echt heel weinig?