Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:43

Ik zie mooie lijstjes voorbij komen, ondanks de bbq's en t bier :')
Ik moest t weekend werken dus dat scheelt.

Vanmorgen stiekem toch gewogen, wou t eigenlijk een week uitstellen omdat ik ongesteld moet worden en je dan toch meer vocht vast houdt.
Maar ik mag niet klagen, ruim 1 kilo eraf!

Ga vanavond de nacht in, dan is het eten wat lastiger.
Ga zo lunchen/avondeten, als ik thuis kom slapen en dan zal ik vannacht nog wat eten. Maak straks m'n lijstje wel.

Sharon; gefeliciteerd met het behalen van je mondeling!

Enne, yoghurt met vruchten hagel lijkt mij ook niet zo lekker op een nuchtere maag :Y)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:48

gribaldi schreef:
Ach moet kunnen toch ;) Eet je overdag wat minder :+

Ik heb inderdaad zoiets van 'ach, einde van het schooljaar'. Beetje jammer dat er een hoop van dat soort feestjes en evenementen aankomen. :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:06

Haha ja dat geloof ik graag, eigenlijk een "slechte" tijd met allemaal leuke feestjes in de weekenden :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:46

Ik vind voor mijn gevoel juist dat de betere tijd aan komt, alle feestdagen zijn voorbij enzo.. :P dat is voor mij altijd funest

Mijn dag vandaag:

O: Yoghurt met vruchtenhagel (182kcal)
M: 3 koolhydraadarme broodjes, met kaas, ham, melk hagelslag en een glas karnemelk (445 kcal)
A: Rundersaucijs, wortel, spinazie en ei (342)

Conclusie:
Dit is dus mijn dag. qua Koolhydraten zit ik al over de maximale hoeveelheid heen, namelijk 68gr. Ik mag maar 65, dus heel veel is het niet, maar het is er over. Qua Kcal zit ik nu nog maar op 969 dus dat is nog geen 1000 en ik ben qua kcal invullen altijd best ruim, dus waarschijnlijk is het tussen de 850-900 qua kcal dat ik daadwerkelijk binnen krijg.

maarja, qua Koolhydraten mag ik dus vanaovnd niks meer hebben, maar qua Kcal zit ik niet eens op de 1000 en dat lijkt me echt veel te weinig.

Dit is dus echt een beetje een dilemma en ik weet ook niet zo goed wat ik daar nu aan moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:51

Koolhydraatloos voedsel eten? Of zeg ik nu iets heeeeeel geks? :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:53

Ladybird, als je streng koolhydraatarm wil eten moet je denk ik echt alles omgooien. Geen yoghurt, zeker geen vruchtenhagel, maar een bak kwark met wat noten als ontbijt. Mag best halfvolle kwark zijn in dit geval.
Dan als lunch gebruik maken van alleen kaas, vlees of eieren op khd-arm brood. Zoet beleg red je niet met zo weinig khd. Eventueel gewoon brood skippen en een omelet maken of eieren emt spek oid of een salade met kaas er in e.d.
Verder in de avond geen rijst, aardappel of zoiets, maar dat doe je al niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:35

Helemaal geen koolhydraten, is dat wel goed voor je?
Ik heb me er eerlijk gezegd nooit inhoudelijk in verdiept, dus wat je eigenlijk allemaal wel en niet mag eten. Maar het lijkt me echt niet goed om het helemaal opzij te leggen, of valt dit mee?
Ik ben meer gericht op het suikervrij eten, hoewel dat vandaag niet helemaal is gelukt. :o
Ik had een avocado meegenomen naar het werk als lunch en daar heb ik normaal gesproken ruim genoeg aan, ware het niet dat hij voor de helft al bruin was geworden dus daar ging mijn lunch. -O- En uitgerekend vandaag ook niet aan een middagtussendoortje gedacht om mee te nemen dus daar had ik ook niks aan. uiteindelijk dus maar een stroopwafel genomen en na het werk een mergpijp. :') Ik werk met een redelijk ongezond team en in plaats van gezonde dingen zoals fruit of iets dergelijks, liggen er al-tijd koekjes in de teamruimte. Als je dus eens met weinig eten naar het werk komt dan zijn er weinig gezonde alternatieven. Misschien toch eens wat gezonde koekjes in mijn kluisje leggen voor noodgevallen.
Al met al is dit mijn lijstje voor vandaag, persoonlijk vind ik hem een beetje zozo:

O: Griekse yoghurt met hennepzaad, blauwe bessen en aardbeien
T: 2 peren
L: halve avocado & 1 stroopwafel
T: mergpijp
T: 2 stukjes Vivani 92%
A: courgettelasagne :9

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:41

Zeer koolhydraatarm eten is een aanslag op het lichaam, maar voor sommige mensen een manier om eindelijk gewicht te verliezen.
Veel mensen met serieus overgewicht of bijvoorbeeld diabetesII zijn ongevoeliger voor insuline, waardoor vet verliezen heel moeizaam is. Door geen koolhydraten te eten gaat het lichaam over in een andere verbrandingsmethode namelijk ketose. Geen prettige verbranding, want het brengt voor het lichaam allerlei ellende mee, maar door af te vallen wordt het lichaam wel weer gevoeliger voor insuline en kun je uiteindelijk weer een gewoon gezond eetpatroon oppakken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:14

Geen koolhydraten eten lijkt me slecht, koolhydraten zorgen voor energie en helpen geloof ik (?) ook bij spieropbouw. Het is niet voor niks een voedingsstof.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:39

Sterker nog, onze hersenen kunnen alleen op glucose functioneren.
Ons hele lichaam kan zonder koolhydraten. Ja, koolhydraten hebben de voorkeur, maar ons lichaam kan vet en eiwitten ook prima omzetten in energie (kost iets meer moeite dan koolhydraten, dat wel), maar onze hersenen kunnen dit niet.
Daar dient ketose dan ook voor, ketose is een proces waarbij glucose wordt gemaakt van eiwitten en vetten.
Nogmaals: het is slecht voor het lijf en zou alleen gedaan moeten worden onder begeleiding van arts en dietist, maar voor mensen met metabool syndroom en diabetes is dit soms wel de enige manier om af te kunnen vallen. Koolhydraatarm krijgt steeds meer voorstanders bij deze groep mensen.
Maar een "gezonde dikkerd" zoals ze dat noemen zou nooit zomaar moeten starten met koolhydraatbeperking in deze mate, zonder begeleiding van een professional.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:41

Ik zou naar mijn gevoel ook echt niet zonder koolhydraten kunnen. Maar ik ben gelukkig een "gezonde dikkerd" dus ik heb zo'n drastisch dieet ook niet nodig.
Ik heb mijn lijstje voor morgen al klaar zodat ik dit keer genoeg mee heb en niet naar de koekjes op school hoef te grijpen. ;)

O: 3 rijstwafels met roomboter en pindakaas
T: 2 peren of appel en peer
L: magere kwark met lijnzaad, hennepzaak, chiazaad, aardbeien en blauwe bessen
T: cherrytomaatjes
A: courgettelasagne

Ik zit nu trouwens in mijn stopweek dus wordt tegen het weekend ongesteld. Ik ben benieuwd hoe ik de honger deze maand ga weerstaan. O:)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:01

Ik zou t ook echt lastig vinden zonder koolhydraten. Ik eet toch wel dagelijks brood en zou dat enorm missen. Maar je hoort wel veel goede resultaten.

Ik heb net n nieuw schema gekregen in de sportschool. Dit keer n andere trainer want m'n vaste trainer werkt tijdelijk niet dus was even afwachten hoe t zou bevallen. Maar echt een heel fijn schema en gelijk lekker getraind. Zal morgen spierpijn worden :D

Ik zie bij veel mensen rijstwafels langskomen als ontbijt/lunch. Vinden jullie dat ook echt goed vullen? Vergelijkbaar met bijvoorbeeld brood? Ik eet ze wel eens (dan zonder iets erop) maar vind t nooit erg vullend, kan er van blijven eten :=

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:35

Zo ken ik ook mensen die een koolhydraat-arm dieet volgen, maar vervolgens wel 3 keer per week naar de sportschool gaan. Lijkt me ontzettend ongezond. Dat terwijl ik juist mijn banaantje nog even naar binnen werk voor het sporten, omdat ik me heb laten vertellen dat het nodig is als brandstof voor de spieren.

Ik heb een hele heavy training achter de rug. Eerst syngry, die viel best mee. Maar daarna mijn buikschema, die ik voor het eerst helemaal heb gedaan sinds ik hem gekregen heb. 12 oefeningen. 12 keer pure hel, maal 3 setjes :') Maar nu voel ik me wel echt top! Wel hopen dat het snel went, en mijn buikspieren snel aansterken, zodat ik gewoon weer alle kracht oefeningen mag gaan doen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:43

Ik had net een vreetbui ;( bij mn opa in het zkh geweest en toch wel geschrokken van zijn gedrag.. Resultaat bij terugkomst : vreetbui.

O: havermout, halve appel, wat rozijnen, half theelepeltje honing en wat kaneel
L: 3 volkoren sneetjes brood een met chocopasta en twee met komkommer en tomaat. Er achteraan nog een cracker met appelstroop (VEEL!!)
T: 2 crackers met een dun laagje geplette avocado
A: mini beetje spinazie, mini beetje aardappeltjes en een visstick waar ook spinazie in zit uit de oven (zat vol van mijn crackers want die waren niet ver voor het eten)
En toen de vreetbui: paar rozijnjes, een bakje met 3 olijven met 3 fetablokjes, beetje paprika, beetje sla en beetje tomaat. 2 rijstenwafels, een appel, een sneetjebrood met filet american en walnoten.

Echt te slecht. Kon het niet stoppen haha. Nu met de hik in bed. Altijd fijn :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:43

ik heb eigenlijk ook nooit verdiept in een koolhydraat dieet, ik eet sws al weinig brood, maar wel regelmatig pennen bij mijn groente.

ik zou zelf ook het brood sneller vervangen voor salade tussen de middag..

Mijn lijstje voor vandaag, ik kom volgens my fitness pall (ja heb m toch gedouwnload :') ) nog niet eens aan de 1000 kcal, maar ik eet de komende nacht ook nog..

O: Yoghurt met lijnzaad, ciazaad, tarwezemelen, haverzemelen, 1/2 appel en kaneel + een bekertje magere chocomelk.
T: 1/2 appel.
L: Volkoren broodje met buffel mozzarella, Parmezaanse kaas, rucola en gedroogde tomaatjes + 2 cola light.
A: 1 delicate cracker met geitesmeerkaas (ik had echt pas heel laat geluncht)
T: heb voor me werk nog een chocolade kanjer koek op, om toch rond de 1000 kcal te komen.

Voor vannacht heb ik een nectarine&kiwi bij, een desembroodje met geitenkaas + 1 gekookt ei en een pak goedemorgen drink (voor in de ochtend)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:46

Lis_Ol schreef:
ik heb eigenlijk ook nooit verdiept in een koolhydraat dieet, ik eet sws al weinig brood, maar wel regelmatig pennen bij mijn groente.

ik zou zelf ook het brood sneller vervangen voor salade tussen de middag..

Mijn lijstje voor vandaag, ik kom volgens my fitness pall (ja heb m toch gedouwnload :') ) nog niet eens aan de 1000 kcal, maar ik eet de komende nacht ook nog..

O: Yoghurt met lijnzaad, ciazaad, tarwezemelen, haverzemelen, 1/2 appel en kaneel + een bekertje magere chocomelk.
T: 1/2 appel.
L: Volkoren broodje met buffel mozzarella, Parmezaanse kaas, rucola en gedroogde tomaatjes + 2 cola light.
A: 1 delicate cracker met geitesmeerkaas (ik had echt pas heel laat geluncht)
T: heb voor me werk nog een chocolade kanjer koek op, om toch rond de 1000 kcal te komen.

Voor vannacht heb ik een nectarine&kiwi bij, een desembroodje met geitenkaas + 1 gekookt ei en een pak goedemorgen drink (voor in de ochtend)

Myfitnesspal geeft echt te weinig aan volgens mij. Werd helemaal knettergek van het ding. Ik zat regelmatig rond de 900-1100 als ik het ding moet geloven. Maar meer eten paste er niet bij in :') At overigens ook echt niet weinig.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:49

ik heb vandaag ook echt niet veel gegeten :') dus t kan best kloppen hoor. en dan kies ik telkens nog het product met de meeste calorieën _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:24

Lisanne: sterkte met de spierpijn. ;)
Ik vind de rijstwafels die ik heb prima vullen, die zijn met zilvervliesrijst en aan 3 rijstwafels heb ik echt voldoende, mits goed belegd natuurlijk. Pindakaas vult ook best goed natuurlijk.

Russel: goed bezig hoor! Hoe lang heb je nu in totaal getraind? Ik heb ook echt koolhydraten nodig voor of na het sporten, anders ga ik gewoon van m'n stokje.

Britt: wat naar dat je zo geschrokken bent. :(:) Wat was er aan de hand met je opa dat je zo schrok? Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan emotioneel wordt en vervolgens naar het eten grijpt. Toch valt het me nog re-de-lijk mee, je hebt nog naar de gezonde dingen gegrepen. ;)
Hoe gaat het nu met je?

Lis_Ol: prima lijstje hoor. Ik zou naast het invoeren van lijstjes ook wel naar mijn eigen lijf blijven luisteren. Als die aangeeft dat je volzit, maar je volgens Myfitnesspall nog niet genoeg hebt gehad, klopt er ergens toch iets niet helemaal. Helemaal met zo'n laag getal als 1000 Kcal.

Fijne dag allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:30

Volgens mij klopt MyFitenssPal helemaal prima. Misschien vul je te weinig grammen in waardoor het weinig lijkt. Ik kom in ieder geval gemakkelijk aan de 1800 kcal zonder een vol gevoel te hebben.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:40

Ja, ik heb ook het idee dat het gewoon klopt hoor. :) Je kan ook zelf producten invoeren he? Doe ik zelf ook met bijna alles, dan weet je 100% zeker dat het klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:44

Als ik het lijstje van Lis_Ol zie kan ik me bijna niet voorstellen dat ze amper aan de 1000 kcal komt, tenzij je van alles maar een thee- of eetlepel neemt :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:44

Myfitnesspall klopt idd gewoon goed, maar je moet wel zelf blijven denken. Iedereen kan zelf alles invoeren op MFP, dus wel realistisch blijven en de achterkant van je verpakking checken. Het handigste is om streepjescodes in te scannen, dan klopt het vrijwel altijd. Onbewerkte producten kloppen meestal wel, maar ook daar staan onzindingen tussen.
Laat je ook niet wijsmaken dat die dingen met een groen vinkje altijd juist zijn. Pas stond daar witte wijn onder met 0kcal :o

Enige wat MFP van mij nog zou mogen doen is een snel rekensommetje maken tussen de macronutriënten die je invoert en de kcal, want soms heb ik al mijn macro's al op en nog 300kcal over (of andersom). Dan zijn er dus gewoon waardes verkeerd opgevoerd door mensen...4

Zoek als het mogelijk is goede bronnen. Typ bijvoorbeeld als je iets zoekt "ei nevo" en zoek naar een voedingswaarde met als bron "nevo". NEVO is een groot boek met daarin alle gangbare producten en hun voedingswaardes, deze is ook online te vinden trouwens.
http://nevo-online.rivm.nl/
Zeker als je nog niet zo bekend bent met wat een logische voedingswaarde is voor een voedingsmiddel is het goed om dingen even te checken.

Lis_ol, post eventueel je prinscreen eens, dna kunnen we kijken wat er mis gaat :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:03

@jolien : mn opa is aan het dementeren. Hij is opgenomen in het ziekenhuis omdat hij twee keer gevallen was die dag (een keer gevonden met zijn hoofd in zijn nachtkastje?) en niet meer kon lopen. Ze dachten aan iets van een tia maar dat konden ze niet vinden op de fotos. Wel had hij net antibiotica gekregen voor een blaasonststeking. Dronk hij te weinig en het was 30 graden. Later was mijn vader daar en zakte hij ineens weg in zijn stoel. Ambulance erbij naar het zkh. Nu is hij dus weer aan de 'beterende hand' maar hij is zo in de war. Hij herkende mij en mijn vader niet, begon uit het niets te schreeuwen tegen ons etc. Hij was wel vaker in de war.. Maar zo had ik hem nog nooit gezien.. Toch best schrikken.. Hij kan in iedergeval niet meer naar huis dus nog een zorg extra, waar gaat hij nu heen etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:23

Heftig zeg Britt... Sterkte met de situatie!

Mijn lijstje gister:

O: Havermoutkoekjes
L: Salade met botersla, komkommer, tomaat, zilveruitjes + twee gele kiwi's
T: Rauwe cashewnoten
T: Oh yeah victory bar
A: Twee turkse pizza's belegd met ijsbergsla, komkommer en knoflooksaus

Beweging: uur krachttraining in de sportschool

Voorlopige planning vandaag:

O: Banaan
L: Salade van ijsbergsla, komkommer, snoeptomaatjes, blikje tonijn op water + twee gele kiwi's
T: Rauwe cashewnoten
A: ?
T: Afhankelijk van m'n ingenomen kcal + macro's misschien nog een schaaltje magere yoghurt

Beweging: 15 km fietsen en een uur bodypump

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:07

Sterkte Britt!

Lekker lijstje Kayleigh!

Ik ben nog steeds aardig verbrand dus gister niet alle toestellen kunnen doen vanwege de pijn :')