Ik heb bodyaction gedaan dat is een les op je eigen conditie vaak lunges squat etc die worden ingevoegd in een soort dansje en afsluiten met 15 min buikspieren
Hoi allemaal! Ik kom me hier even melden. Eind december ben ik een aantal kilo zwaarder teruggekomen na een half jaar Azië, en ik ben sinds 5 januari begonnen bij de sportschool om die eraf te krijgen. Ik heb ze er ondertussen af (4 kg ongeveer) maar ik hoop net nog een paar kilo te verliezen en meer spieren te krijgen. Die wil ik vooral bij mijn buik omdat ik die niet zo mooi vind. vetjes weg en wat meer opvulling met spieren zou ideaaaal zijn.
Mijn eerste doel was 60 kg, en eergisteravond laat was ik 60.2 kg. Ik helemaal blij! Maar gistermorgen was ik alweer 60.9. grrrr.. zo demotiverend! Hoe gaan jullie daarmee om? (vandaag was het 61.7 na het eten, maar dat is niet zo betrouwbaar)
Vandaag eerst bodyshape en daarna bodybalance gedaan. Daarna nog even paardgereden. Mijn maandag is een vaste sportieve dag, heerlijk altijd!
Niet te vaak wegen . Ben er zelf ook schuldig aan hoor maar probeer meestal op vrijdag ochtend mijn weeg moment te houden.
Hoe vaak sport iedereen hier? Ik heb nu 3 x ingepland vanaf deze week waarvan 1 x groepsles. Had vaker het voornemen maar om nou 3 x schema te doen werd ik snel verveeld en had ik geen zin om te gaan. Ben benieuwd hoe het nu gaat . Vanavond mogen we weer!
Ik doe meestal 3x in de week sportlessen, maar ik zorg wel dat ik planken, buikspieroefeningen en arm/rugoefeningen wel heb gedaan. anders doe ik die er nog na. Op maandag doe ik er dan altijd nog bodybalance bij, dat heb ik echt nodig. Anders zit ik al snel vast
Ik probeer per week 3 x naar de sportschool te gaan voor krachttraining. Fiets daarnaast elke dag naar mijn werk en wandel veel in het weekend.
Vandaag de sportschool toch maar overslaan. Heb echt enorme keelpijn, slaap al een paar nachten niet en mijn ribben zijn gekneusd van het hoesten. Ga lekker thuis wat oefeningen doen.
Ik ga in elk geval 2 keer per week naar de sportschool, maar soms ook 3 keer per week. Ben tegenwoordig helemaal in to the groeplessen, deze pik dan ook altijd mee en ik probeer veel af te wisselen. Nu vaak 2 x per week pump, en minimaal 1 keer bodybalance, en daarnaast vaak nog wat cardio, kracht en buikspier.
Beterschap Judith! Het heerst enorm joh bleh. Ik heb hier ook echt giga keelpijn en snotteren. Hoop dat het snel over is
Ben de laatste van alle collega's, dus heb het nog redelijk lang kunnen volhouden. Gelukkig heb ik late diensten dus kan redelijk lang in bed blijven. Alleen pech voor vriend die ik dus de hele nacht wakker hou. :/
Houden jullie rustdagen aan? Ik kan soms hele erge spierpijn hebben en het voelt dan erg tegenstrijdig om te gaan sporten.
Maris89
Geplaatst: 10-02-16 14:06
Ok super dat iedereen toch de 3 dagen volhoud incl fulltime werken en huishouden en soms nog een paard erbij.
Qua rust is het wel in te plannen. Heb gisteravond gesport en vanavond doe ik een groepsles. Dan ga ik vrijdagavond weer . Probeer nu di,wo en vr te gaan. Anders wo,do en za. Net hoe het uit komt.
Ik fitness 3 keer per week (maandag, woensdag en vrijdag. Daarnaast 3 keer per week naar de paarden (dinsdag, donderdag en zondag), dus sowieso 4 stallen mesten en afhankelijk van het weer en tijd ook rijden.
Wissel per keer af welke oefeningen ik doe, net waar ik zin in heb. Daarnaast hebben ze bij ons vaak circuitjes met groepje van 2-6 deelnemers, ook erg pittig en leuk voor afwisseling.
Gisteren circuitje, roeien in squad met zak van 17 kilo, smijten met 10 kilo ballen en kettlebell swings. En dan dus alles achter elkaar door. ronde van 2 herhalingen, ronde van 4 herhalingen, ronde van 6 herhalingen. Pauze en dan nog twee keer zelfde. Kapot na de tijd.
Doe ook regelmatig een trx workout, erg zwaar maar leuk voor de afwisseling.
Trx zit er idd ook bij! Het opdrukken gaat hierdoor al steeds beter vanwege de balans die je echt moet houden.
Wij doen ong 6 oefeningen 40 seconden lang. 20 sec rust en dan weer naar de volgende. Erg leuk!
Mama3
Geplaatst: 10-02-16 18:39
Welkom 'nieuwelingen'
Ik ben in de kerstvakantie niet wezen sporten en had moeite om het weer op te pakken. Deze week heb ik weer energie en ga ik mijn oude programma weer oppakken. Zondag 45 minuten banen zwemmen (46 banen) Maandag funxtion+fitness programma Woensdag paardrijden, maar dat moet een tijdje in de ijskast wegens blessure, spinning weer opgepakt Vrijdag funxtion+fitness programma
Nu blijven volhouden.
Wegen doe ik op vrijdagochtend. Meerdere dagen heeft geen zin en op vrijdag heb ik het weekend eraf gesport
Omdat mijn man alleen op ma en di avond thuis is zijn dit mijn enige sportmomenten. Op zondag gaat de jongste naar zwemles en trek ik banen. 2x mnd zou ik nog bodypump kunnen doen op di avond (overige wkn springles zoon), maar ben dan bang voor teveel sport achter elkaar en overbelasting van mijn enkel en het hele gebied eromheen.
Misschien een keer de maandag en dinsdag omwisselen dat zou nog een optie zijn.
Ik heb gisteren ipv sportschool een dag mee helpen verhuizen heel de dag dozen lopen sjouwen droger bankstellen matrassen dus was ook een prima workout haha keer wat anders
Het is volgens de instructrice een combinatie van yoga, pilates en tai chi dacht ik. Het is in ieder geval heel fijn om mijn spieren goed los te krijgen/te stretchen. Als ik het na een krachttraining/groepsles doe heb ik ook nooit spierpijn! Heel fijn.
Toch is er ook nog wel wat krachtnummers bij. Er is een nummer met planken waarbij je steeds 1 been moet optillen en verplaatsen. dat is niét mijn favoriet haha!
Zoiets lijkt me best lekker voor erbij. Maar dan moet ik weer apart ergens heen gaan daarvoor.
Vanochtend weer lekker gesport. Eerste keer ooit bankdrukken, met 30 kilo. Daarnaast had mijn trainer een nieuwe hartslagmeter met bluetooth die hij graag wilde proberen, ik was proefpersoon. Testje gedaan met recovery na inspanning, uitslag was 'excellent'. Toch weer mooi meegenomen
Wauw super ik heb vandaag een nieuwe glutes oefening gehad en een buikspieren oefening leuuuuk
Mezelf ook gewogen maar geloof niets van die weegschaal vorige x met huidplooi meting had ik 21% vet en nu zie ik er nog hetzelfde uit naar mijn idee juist minder vet en deze weegschaal geeft ruim 27% aan
Een huidplooimeter is nauwkeuriger (mits goed uitgevoerd). Een weegschaal, zeker de goedkopere, meet vooral je onderlichaam. De stroommcirkel wordt , ietwat denkbeeldig, gesloten van rechtvervoetoet via rechterheup naar linkerheup en weer naar de voet. Mannen zullen snel vals positieve voordelen zien en vrouwen negatief.
Mag ik mij hier ook melden? Ben sinds januari op aan het letten met eten. Ben al een aantal kilo afgevallen, maar omdat ik fitter wil worden, heb ik mezelf donderdag ingeschreven bij een sportschool. Zodra ik een afspraak met de personal trainer heb ga ik beginnen