Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:44

Vandaag poging 2 level 2 gedaan. Het helpt heel erg als er iemand mee doet! Dan is het zeg maar extra motivatie

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 05:12

F_Orumster schreef:
solarpleure schreef:
Geen ranja, het is citroensap, maple syrup en cayenne peper met water. Maar ja, de filosofie erachter is dat je alleen dat drinkt voor 10 dagen (en thee en water mag) en verder niks eet o.O Dat gaat mij persoonlijk te ver, daarom doe ik het een dag. Vooral omdat ik hier niet kan koken en de maaltijden best wel wat 'troep' bevatten denk ik dat het wel baat heeft, zelfs die ene dag.

Besef je wel dat je daarmee een hoop suikers naar binnen slaat? Hoeveel nut heeft dat kun je je dan afvragen, aangezien een overmaat aan suiker opgeslagen wordt als vet. Plus dat de suikers eenvoudig op te nemen zijn (korte suikerketens en ook nog eens niet gebonden in vezels, eiwitten of vetten. Dat houdt in dat je lichaam ze snel opnemen en een insulinepiek veroorzaken zullen, die vervolgens nog hoog blijft als de suikers zijn opgeruimd = opnieuw hongergevoel.

Waarschijnlijk komt dit bedenksel voort uit dat er zowel over het nemen van citroensap en ook over chili gezegd wordt, dit je stofwisseling te versnellen. Ik zou zeggen, probeer dat eens?

Dankje, ik probeer het morgen en wellicht volgende week, of over twee weken zonder maple syrup. Volgens mij is het met maple syrup omdat je het anders nooit 10 dagen vol zou kunnen houden, maar dat is een aanname die ik doe.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:46

Bhriseis schreef:
Loose, ik ben in december pas gestopt met Jillian, en ben gestart op 3 januari vorig jaar :)
Gewoon omdat ik elk (voor mij gevarieerd genoeg) programma al gevolgd heb. Nadien heb ik 1 maand Blogilates gedaan, maar daar reageerde ik niet goed op, omdat te veel cardio voor mij blijkbaar averechts werkt.

Inmiddels zit ik op 5-6 uur balletles per week, en sport ik 5 dagen per week, soms met KT in de sportschool, soms met extra ballet/Essentrics/nog eens een Jillianfilmpje.

Jeetje wat knap zeg dat je het zo hebt volgehouden! Ik heb ook even in het topic gezocht maar het is ook wel aan je lichaam te zien. +:)+ Heb je nu alle programma's gedaan of iets uit geprobeerd?
Ik denk dat ik met Ripped ga beginnen, de Shred weet ik nog bijna uit mijn hoofd. :P

Succes Lynn_FDA! Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vond dat echt het minst leuke level. :P

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:28

Ik ben ook vandaag voor het eerst met lv 2 begonnen, pff was echt wel behoorlijk afzien vergeleken met lv 1, maar het is grotendeels gelukt en ik voel me nu heerlijk voldaan dus ga ik vol goede moed verder :D Ik heb wel het idee dat het gaat lukken om de hele 30 dagen vol te maken (wat ik toen ik begon maar moest afwachten), welliswaar geen 30 dagen op rij omdat er dagen zijn dat ik er simpelweg niet iedere dag tijd voor heb, maar daar zit ik niet zo mee, er zullen alsnog wel veranderingen te zien zijn als ik klaar ben ;)

Marvel

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:27

Goed bezig allemaal! Ik vond L2 ook de minst leuke :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:38

Loose, dank je! :o Ik heb uiteindelijk de Shred, Ripped, Killer Buns, Killer Abs en Body Revolution gedaan, en nog twee keer de Shred, maar niet zo goed als de eerste keer (2 x niet voltooid en af en toe geskipt). Yoga Meltdown, 6W6P, Cardio Kickbox, BFBM ennnn dat ene langdurende 50-minuten programma (kan even op de naam niet komen) heb ik er af en toe een keer tussen gedaan :)

De overige programma's heb ik telkens netjes voltooid, dus 30 dag KB, 30 dagen KA, 30 dagen Ripped en 3 maand BR. Alleen bij BR heb ik de cardio vaak vervangen door andere cardio (heeft aparte cardiofilmpjes, maar die zijn heel saai).

De spieren bij mijn benen, armen, buik, rug en schouders heb ik nog steeds, ook al doe ik nu al even geen Jillian meer :) Deze zomer heb ik geen balletles, dus misschien dat ik dan BR nog eens over doe, dat was een heel leuke workout reeks :)

Fleur: Zeker met je nette eetpatroon. Ik denk dat dat toch echt een supergroot verschil uitmaakt, Jillian zegt het ook zelf; you can eat your way through any workout.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:45

Als ik tijdens de workout geen zin meer hebt zegt Jillian net iets motiverends, is toch wel handig. :Y)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:24

Ik zou gisteravond gaan bootcampen, maar ging uiteindelijk niet door. Nu dus maar weer fanatiek aan de 6w6p (level 1) verder.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:16

Ik heb daar altijd lak aan als ze zegt 'don't quit on me now', denk ik doei.. bepaal ik zelf wel ;)
Motivatie moet echt vanuit mezelf komen :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:21

Haha en ik denk altijd als ze zegt:You guys think I'm crazy right? UHHUHHH!! JA! :')

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:28

hallo allemaal,
vorig jaar ben ik al eens begonnen met de schred, maar kwam niet verder dan dag 3,
nu ga ik proberen het vol te houden, al weet ik nu al dat ik het heel moeilijk ga vinden.
heb zojuist dag 2 level 1 gedaan.
vanmorgen al enorme spierpijn, hoop dat ik er nu een beetje doorheen gewerkt heb, maar dat zal wel niet haha.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:49

Jotoma schreef:
Ik heb daar altijd lak aan als ze zegt 'don't quit on me now', denk ik doei.. bepaal ik zelf wel ;)

Hahaha :') Als ik echt kapot ben heb ik er ook lak aan maar als ik gewoon lui ben helpt het wel :j

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:52

GillyZidane schreef:
hallo allemaal,
vorig jaar ben ik al eens begonnen met de schred, maar kwam niet verder dan dag 3,
nu ga ik proberen het vol te houden, al weet ik nu al dat ik het heel moeilijk ga vinden.
heb zojuist dag 2 level 1 gedaan.
vanmorgen al enorme spierpijn, hoop dat ik er nu een beetje doorheen gewerkt heb, maar dat zal wel niet haha.

Waarom kwam je de vorige keer niet verder? Te zwaar? Geen motivatie?
Die spierpijn kent iedereen hier denk ik wel haha. Ik had dat ook met level 1.. 3 dagen enorme spierpijn en toen werd het minder.. En verder ook geen last meer gehad :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:22

Ik sluit me aan bij Naamloos, Gilly.
En je kan na de shred nog altijd een half uurtje gaan wandelen; alle extra beweging is net goed voor je spieren.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:50

Een douche na de training vind ik ook heerlijk en dan door mn bedje in, helpt vaak ook tegen de spierpijn!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:57

Spierpijn is bekend inderdaad! :D Maar na de 3e dag werd het bij mij minder gelukkig

En ik heb op de zware momentjes juist ook wel is op Jillian lopen schelden hoor :))

Wat goed dat je toch nog bent gaan 6w6p-en MissBonny :j

Wat leuk dat je het weer gaat proberen Gilly, succes en dit keer gaat het je vast wel lukken! :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:33

Bhriseis: Knap zeg, dat je zo hebt volgehouden! Bedoel je met die van 50 minuten toevallig Extreme Shed & Shred? Fijn dat de spieren gebleven zijn, daar was ik nl een beetje bang voor. Straks kan je een keer 2 weken ofzo niet en dan ben je weer helemaal slap. :')
Ballet klinkt ook leuk! :) Ben je er op latere leeftijd mee begonnen of deed je het altijd al?

Haha ja de beruchte spierpijn na de eerste dagen. _O-
Ik heb er vandaag ook last van, niet zo erg als vorig jaar toen ik aan de Shred begon gelukkig. Heb zondag hardgelopen en gister level 1 gedaan en ik voel het wel. Maar daar moet je even doorheen, daarna heb je er geen last meer van (niet zo erg iig ;) ). :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:17

En Fleur, wat vind jij van de befaamde (of eerder: beruchte) rotplanks? :D

Thanks Loose! Nee, ik bedoelde NMTZ; extreme shred heb ik nog niet uitgetest. NMTZ heeft erg weinig gehups, en das ook wel een keer leuk.
Het langste dat ik gestopt ben met sporten is een periode van ik denk 10 dagen, maar verder ben ik bijna elke dag bezig geweest, gewoon niet altijd meer met gewichten.

Ik ben pas in begin oktober begonnen met ballet :) Eerst 1 uurtje per week, maar al snel bleek dat ik totaal geen aanleg heb, en dus ben ik ook de kinderlessen op zaterdag gaan volgen. Toen werd dat uitgebreid naar drie uur op zaterdag (met hogere niveaus), mocht ik ook woensdag met de les meedoen, en nu heb ik om de twee weken een uur privéles er bij. Ik moet wel veel thuis bijbenen en oefenen, maar zou elke dag met plezier gaan dansen.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:34

ik ga zo beginnen met dag 3,

ik had de vorige keer totaal geen motivatie meer. en de spierpijn kwam ik niet doorheen had ik het idee..
maar ik hoop dat dat dit keer wel gaat lukken.
ben vooral benieuwd of ik het ga trekken om bijvoorbeeld op zaterdag ook te trainen, dan werk ik van 7.30 tot 1800u en dan paardrijden.. denk dat ik daarna niet meer aan shredden toe kom, maar wie weet!
ik ga het iig proberen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:20

Ja, dat is voor mij ook de werkelijkheid. Maar dan 5 dagen werken van 7.30-16u, dan 17-19 paard, dan nog shredden en dan koken en eten.. Ja leuk is anders.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:37

zo, net dag 4 gedaan.. viel heel erg tegen helaas.. weinig motivatie en ondanks dat ik iets minder spierpijn heb hindert het me nog steeds. hoop dat het weer beter wordt deze dag :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:46

If it doesn't challenge you, it doesn't change you Gilly!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:18

Meiden..echt respect dat jullie alle levels volhouden hoor! Als ik twee keer één filmpje heb gedaan, dan weet ik de derde keer al precies wat er gaat komen en dat is niet bepaald motiverend voor mij :))

Ik heb de afgelopen twee dagen 6w6p en nog ééntje gedaan...vandaag voor het eerst de banish fat boot metabolism gedaan. WOW, wat een work-out! Dat had ik écht even nodig! Heerlijk! :D

Hebben jullie trouwens ook gemeten voor jullie begonnen? Of maken jullie foto's?

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:19

fourseasons schreef:
Jotoma schreef:

Hahaha :') Als ik echt kapot ben heb ik er ook lak aan maar als ik gewoon lui ben helpt het wel :j

Klopt! Alhoewel het mij soms ook nog wel eens helpt als ik kapot ben! Vandaag hoorde ik iets voorbij komen van, hoe harder je werkt, hoe sneller je resultaat boekt! Toen dacht ik Yeaaa...keep going on! *\o/*

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:20

Jotoma schreef:
Ja, dat is voor mij ook de werkelijkheid. Maar dan 5 dagen werken van 7.30-16u, dan 17-19 paard, dan nog shredden en dan koken en eten.. Ja leuk is anders.

Dat is behoorlijk druk! Knap dat je dat zo volhoudt