Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 06:11

;(
KarinvdM schreef:
Hoe bedoel je 'waar denken jullie aan om te gaan hardlopen'?

Waarom moet je eerst op de fiets weg? Je kan zo toch gewoon vanaf je huis gaan lopen?

Eh Linnie, het is niet me fiets, me telefoon en me lap :+ top, maar mijn fiets, mijn telefoon en mijn laptop...

Dankjewel voor de tip.
Zullen vast nog meer nederlandse taalfouten volgen ook dit is niet mijn sterkste kant.

Eulogy

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:16

Lopen jullie met dit weer eigenlijk 's ochtends of 's avonds? :) Had vanochtend vroeg willen opstaan maar dat is niet helemaal gelukt, haha.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:23

Om die reden loop ik 's avonds :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:24

Hm, heb toch het idee dat het 's avonds warmer is omdat de warmte dan blijft hangen, maar goed, ik ben ook niet zo van het vroeg opstaan inderdaad :')

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:34

Eulogy schreef:
Hm, heb toch het idee dat het 's avonds warmer is omdat de warmte dan blijft hangen, maar goed, ik ben ook niet zo van het vroeg opstaan inderdaad :')

Klopt wel hoor! Ik wil met deze temperaturen ook liever in de ochtend hardlopen. Heb al een paar keer meegemaakt dat het dan 22 graden is & 's avonds de warmte maar bleef hangen en het om 22.00 uur nog steeds 29 graden is :+

Alleen het vroege opstaan, werkt niet altijd vanwege mijn ochtenddiensten en om 's nachts te gaan lopen vind ik overdreven :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:51

Ik loop nu ook 's ochtends, vanmorgen ben ik ook geweest, een rondje van 11km. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:03

Eulogy schreef:
Lopen jullie met dit weer eigenlijk 's ochtends of 's avonds? :) Had vanochtend vroeg willen opstaan maar dat is niet helemaal gelukt, haha.

's Avonds als het afgekoeld is, rond half 10.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:32

Ik ga vanavond denk ik, rond half 10 inderdaad :j Heb net met Google maps even gekeken hoe ver het rondje dat ik wil doen, kom uit op 4,5km dus dat is prima, het is nu al redelijk koel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:39

Ik loop het liefst 's ochtends, omdat ik door een slecht tot niet verlichte polder loop, 's ochtends is dan fijner :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:40

Heb ik het zover dat ik kon downloaden via me telefoon...Heb ik het boek gekocht ipv rennen met evy programma.
Soms....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:44

Bij het.schem dag 1 staat.bv.1L 1W
Het kan niet wandelen en lopen zijn weet iemand waar de L en W voor staan?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:45

Jawel hoor, dat klopt wel. :) Zie ook mijn eerste post op de eerste pagina van dit topic.
Werkt de link naar Evy die daar staat niet meer?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:09

Net een kort rondje van 6km gelopen, wel warm!!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:20

Ik loop sochtends. Vind ik heerlijk, lekker wakker worden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:35

Ik kom hier ook even om het hoekje kijken :-)
Morgen mijn laatste les met evy en dan zou ik de 5 km alleen moeten kunnen doen.
Al denk ik er toch over om op te gaan bouwen richting de 10 km.
Hoe hebben jullie dat gedaan,eerst een tijdje de 5 km volgehouden of gelijk door gegaan?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:43

Timokyana: ik heb opgebouwd tot 5 en dit ging eigenlijk al gelijk goed na de laatste les. Maar had toch besloten dat ik nog even op mijn eigen krachten de 5 zou blijven lopen (had vlak daarna twee 5km runs).
Maar ik moet toegeven dat ik het moeilijker vindt om op eigen kracht te blijven lopen in het zelfde regelmaat als dat je met Evy hebt!

Met Evy loop je verplicht drie keer in de week natuurlijk & nu ik op eigen kracht liep, vond ik het makkelijker om een keertje over te slaan etc. Nu merk ik constant als ik niet consequent die drie keer in de week loop, maar bijv. bijna een hele week heb overgeslagen dat ik weer een stukje 'achteruit' ben gegaan.

Oftewel; ik zou als ik het opnieuw kon doen meteen doorgaan met keep running. Tenzij je veel discipline hebt van jezelf, dan zou je de 5 ook nog een aantal keer regelmatig kunnen lopen & daarna beginnen.

Maar ik zou dus sowieso proberen het regelmaat van Evy aan te houden, of je nu op jezelf de 5km gaat lopen of dat je verder gaat met opbouwen naar de 10km.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:04

Ik heb juist helemaal geen moeite met de discipline om te blijven lopen. Toen ik klaar was met Evy ben ik gemiddeld om de dag gaan lopen en dat doe ik nu nog steeds. Heel af en toe zit er eens een dag extra tussen, maar dat is echt een uitzondering. Het is misschien ook maar net met hoeveel plezier je het doet?
Ik ben eerst een tijdje de 5 (ivm mijn rondje was het hier 5,5) blijven lopen maar ik ben al vrij snel verder gegaan met opbouwen richting 10 en verder. Dat heb ik overigens zonder een schema gedaan maar ik heb m'n rondje steeds een beetje groter gemaakt.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:24

Ik merkte het verschil wel heel erg. Op het moment dat ik klaar was met Evy heb ik nog braaf 2 keer in de week 5km gelopen tot aan de 2 runs (runs waren dan keer nummer 3 in de week ;)).

Maar zodra de runs gelopen waren, viel er sowieso al een drijfveer af plus dat ik in de laatste paar weken zat van mijn schooljaar. De laatste weken zijn zo stressvol geweest en moest ik zoveel doen, dat ik toen telkens dacht 'oke, ik neem een dag extra rust. Dan red ik dit stukje van school wel en die dag extra maakt niet uit'. Dus toen zaten er bijna constant twee dagen tussen en telkens werd dit steeds een stukje erger :7 :=

Ik ben wel bezig om er weer regelmaat in te krijgen, maar ondanks dat het vakantie is heb ik het alleen maar drukker gekregen (veel werken; afwisselend ochtend of avonddiensten & ik heb geen vaste dagen). En voor mij werkt de hitte echt niet mee! Ik kan daar bar weinig mee, na een 'klein' rondje ben ik al zoveel vocht verloren dat ik naderhand ongeveer sta te trillen op mijn benen.
Door de wisselende diensten kan ik dus ook niet lopen wanneer ik zou willen. Het liefst loop ik 's ochtends, maar tijdens ochtenddiensten gaat mijn wekker al om 05.30 uur & 's avonds bleef de warmte de afgelopen weken veelste lang hangen. Dus koos ik er geheel bewust ook voor om dan maar niet te lopen, gewoon omdat ik het niet trek met die hitte & anders liep ik gauw in de ochtend als ik avonddienst had.
Maar de teller van deze week stond alweer op 2 keer lopen! :):)

Als het straks wat koeler wordt dan wil ik beginnen met keep running & verder trainen naar de 10km. Als ik met regelmaat moet lopen dan heb ik gewoon veel meer discipline :Y)

Wellicht heeft het 'plezier' er zeker wel mee te maken hoor, Karin! Want ik loop sinds halverwege maart, maar écht leuk kan ik het nog niet noemen. Ik vind het een heerlijk gevoel als ik heb gelopen, maar verder... -O-

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:35

Ik zou heel graag sochtends willen lopen maar hoe doen jullie dat met ontbijt? Mijn lichaam moet echt even op gang komen en ik merk dat ik sochtends gewoon niet zo lekker loop... Terwijl ik eigenlijk wel sochtends wil lopen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:41

Voor ik ga lopen neem ik een deel en als ik terug ben de andere helft (ik ontbijt met havermout).

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:56

Ik neem een rijstwafel of banaan,na het lopen ontbijt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:02

Ja, dat doe ik ook wel eens, eerst een banaan eten.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:28

Ik eet sowieso niet voordat ik ga rennen, anders krijg ik steken :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:35

Ik loop meestal meer dan 10km, dat trek ik niet op een lege maag.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:36

Ik heb ook altijd een beetje brandstof nodig :=