[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:56

Birgit, ik raad je de rode kleur sterk af. Heb dit ook al regelmatig gehad (alle soorten rood wel eens) en de rood tinten gaan bijna niet meer uit je haar als je het rood zat bent. Ook is zo vaak verven om de rode kleur mooi te houden niet best voor je haar. Ik denk dat een warme donkere bruine kleur met kleur verschillen je mooi zal staan, blond zou je denk ik minder goed staan en ook slecht voor je haar! (ook ervaring in haha).
Mooie meid ben je! Succes

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:29

Elkee: Ik vind dat echt wel meevallen hoor.. Ik ben van knalrood naar blond gegaan zonder enig roodpigment nog (askleur) en dat was in 3 keer verven helemaal goed. Nu weer warm bruin want astinten kan ik niet zo goed hebben ben ik achtergekomen :=
Was ook alweer aardig op weg om het te laten groeien maar ben weer kort. Heb t kapsel van Tugba van SYTYCD. Dus beide zijkanten heel kort en een lok die ik zowel naar links als naar rechts kan dragen :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:00

Dat zal ook wel per persoon verschillend zijn, maar ik deed er heel lang over om er van af te komen. Is nog steeds niet echt weg, die rode gloed. Wel op bruin haar overigens, blond op rood heb ik geen ervaring mee :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:45

Hallo ^-^ Ik had een vraagje, nou ja vraagje ik zou grag meningen willen.
Ik ga binnekort mijn haar blonderen (met lighter ehrm ontkleurt je haar) En dan wil ik er een pastel kleur in doen ( heb al een aantal producten gekocht) Maar ik vroeg me af, welke kleur denken jullie dat me het leukste zou staan ? Ik dacht zelf om een mix te maken van roze met een tikkeltje paars zodat het een beetje een warm achtige super lichtroze kleur word.
Had al geprobeerd met van die programmas mn haar blond te maken en dan kleurtjes te testen maar alles wat ik kon vinden online waren natuurlijke kleuren en die ben ik dus zat, dus als iemand dat voor mij zou willen/kunenn doen graag ^-^

Foto:
http://i962.photobucket.com/albums/ae10 ... 6a691a.png ( met bruinig haar)

http://i962.photobucket.com/albums/ae10 ... 4d161c.jpg ( en met iets dat ooit felrood was... rood is zo een rot kleur lol word bij mij dus zo na een tijdje, zelfs in de winter met minder zon)

Normaal zie ik er niet zo washed out, heb eigenlijk altijd eyeliner.. en geen bril maar heb een oog infectie T-T Dus mag geen make up en stuff, voor foto heb ik overgens zoals je ziet bril ff afgezet lol Maar als je denkt wat kijkt ze moeilijk.. ehrm ik zie echt nikks ( heb -10 )

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:47

en voor de oplettende mensen onder ons XD Ja mijn kin is scheef, hahaha dat krijg je als je met je hoofd tegen een lantaarnpaal aan komt als je in galop zit XDXD

Tweede foto is meest recent btw ( ff toegevoegd)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:28

Felle kleurtjes heb ik geen ervaring mee, dus ik kan je niet verder helpen, sorry! Succes

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 03:04

Ik vind jou helemaal geen roze/paars type :') met blauw/paars!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:31

haha dus je vind dat ik voor blauw paars moet gaan ? ;p mischien doe ik dat wel maar moet eerst ff kijken hoe het blonde uitpakt denk ik, hahaha zal jullie wel de resultaaten laten zien als jullie dat leuk vinden, ga alshet goed is van het weekend verven dan kan mn vriend ff helpen ( vorige keer ging ik van vervaagd rood .. bijna oranje, naar donkerbruin.. helaas had ik het blijkbaar niet goed uitgesmeerd, hahah deelen van haar waren nog licht en andere waren helemaal niet geverfd lol erg apart ;p)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:16

Zal nog zware klus worden denk ik als je zo donker bent om dan eerst naar bijna wit te gaan eb dan pasteltint te krijgen :=

Vooral als je het zelf doet.
succes!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:43

Ik had mijn haar een paar maanden geleden een beetje een soort cherry kleur geverfd.
Vorige week heb ik het ontkleurd: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3214_n.jpg
Bovenop is het lichter, dat is namelijk mijn uitgroei haha. Het midden was nog heel donker (tegen zwart aan) dus dat is niet heel erg licht geworden.

En nu is het paars! Ik moet nog even een foto maken, maar het is heel mooi donkerpaars :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:47

ittheclown schreef:
Hallo ^-^ Ik had een vraagje, nou ja vraagje ik zou grag meningen willen.
Ik ga binnekort mijn haar blonderen (met lighter ehrm ontkleurt je haar) En dan wil ik er een pastel kleur in doen ( heb al een aantal producten gekocht) Maar ik vroeg me af, welke kleur denken jullie dat me het leukste zou staan ? Ik dacht zelf om een mix te maken van roze met een tikkeltje paars zodat het een beetje een warm achtige super lichtroze kleur word.
Had al geprobeerd met van die programmas mn haar blond te maken en dan kleurtjes te testen maar alles wat ik kon vinden online waren natuurlijke kleuren en die ben ik dus zat, dus als iemand dat voor mij zou willen/kunenn doen graag ^-^

Foto:
http://i962.photobucket.com/albums/ae10 ... 6a691a.png ( met bruinig haar)

http://i962.photobucket.com/albums/ae10 ... 4d161c.jpg ( en met iets dat ooit felrood was... rood is zo een rot kleur lol word bij mij dus zo na een tijdje, zelfs in de winter met minder zon)

Normaal zie ik er niet zo washed out, heb eigenlijk altijd eyeliner.. en geen bril maar heb een oog infectie T-T Dus mag geen make up en stuff, voor foto heb ik overgens zoals je ziet bril ff afgezet lol Maar als je denkt wat kijkt ze moeilijk.. ehrm ik zie echt nikks ( heb -10 )

Is dit je natuurlijke haarkleur? Zo niet, hoe lang geleden heb je het geverfd? Ik zou het ontkleuren niet zelf doen maar bij de kapper laten fiksen.

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:27

Ik had even een vraagje :)
Op dit moment heb ik donkerblond haar en ik wil graag naar licht blond, welke verf raden jullie mij aan die in een keer goed dekt. Mijn haar is nog nooit geverfd, alleen blonde highlights gezet deze zomer.

Groetjess

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:30

Je kunt niet lichter verven ;)

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:35

En waarom niet? Ik ken genoeg mensen die hun haar van bv bruin naar lichtblond hebben geverfd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:39

Dan moet je gaan ontkleuren/bleken, en dán verven. Maar als je geen ervaring hebt met verven/knutselen aan je haar zou ik dat -zeker de eerste keer- niet zelf doen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 01:01

Waarom zou ze heel haar haar moeten ontkleuren om het dan pas te kunnen verven?! Je bent natuurlijk donkerblond en hebt behalve highlights nog niks met je haar gedaan, dan is dit helemaal geen probleem. Je kan gewoon naar de supermarkt gaan en een pakje lichtblonde verf kopen en dan gaat je haar wel degelijk lichter worden. Blonde verf is gewoon verf met "bleekmiddel" (peroxide) in en dat zal gewoon prima werken op jouw haren als het verder niet in gekke kleuren geverfd is. Ontkleuren moet je alleen maar doen als je je haar in een gekke kleur (blauw/paars/roze) hebt geverfd of als je van een niet natuurlijke donkere kleur naar licht wilt gaan (bv. je hebt je haar bruin geverfd en wil dan weer blond worden, dan moet je eerst dmv ontkleurder alle kleur uit je haar halen, anders wordt het oranje). Maar dat is bij jou niet het geval dus lichter verven kan prima zelf. Ik heb het ook jarenlang zonder probleem gedaan. Ontkleuren is hier volledig onnodig.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:59

Wat Yasmine zegt :j

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:06

Bedankt Yasmine, hier heb ik wat aan! :)

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:13

Ik zou eerder bij een groothandel verf halen als ik jou was. Helemaal met blonde verf merk ikzelf dat het vaak niet word zoals de verpakking beweert bij pakjes van de drogist. Ik ben zelf ook van donkerblond naar heel licht as blond gegaan. Ik heb wel de eerste x met 9% gedaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:43

Ik heb altijd de blonde verf van Nutrisse gebruikt en die werkte prima. Je moet gewoon goed opletten met hoe lang je hem laat zitten, want blonde verf werkt behoorlijk snel in en als je het te lang laat zitten wordt het dus snel te licht. Dus goed timen en in de spiegel in de gaten houden hoe licht je haar wordt. Ik zet mijn timer altijd voor 10min minder dan in de handleiding staat (bv. 20min ipv 30min) en kijk dan hoe het is. Vaak is bij mij de volledige aanbevolen tijd niet nodig dus dat moet je zelf goed in de gaten houden. :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:23

Mijn haar zit atm weer in de verf, ben heel benieuwd naar hoe het eruit gaat zien, en of je de lichte kleuren überhaupt wel ziet :D.
Foto volgt =)

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:45

Een normale verf moet er gewoon een half uur in zitten.
Spoel je het te vroeg uit kan het te warm blijven(oranje/geel).
Als je zelf natuurlijk donkerblond haar hebt, komt er veel warmte vrij.
Hou er dus rekening mee dat je dus niet al een te warme kleur erop zet.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:03

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:52

Ik vroeg mij af of er hier nog mensen zijn bij wie normale kleuring niet pakte. Mijn haar is van nature rost-bruin, maar sinds een paar jaar laat ik er blonde balleiage insteken. De persoon die het doet gebruikt altijd een soort van oxidatiepoeder en nog iets, samen is het een blauw goedje. Ze noemt het volgens mij ontkleuring. Nu heb ik gehoord dat dit gewoon echt niet goed is, mijn haar is ook wel wat harder maar niet extreem slecht ofzo. Voor blonder te gaan, is dan altijd ontkleuring nodig? Ze doet er dus erna niets anders op, gewoon ontkleuring voor m'n haar blonder te maken. Deed het ooit eens bij de kapper en ze deden er kleur op en na een kwartier of langer onder de hitte was m'n haar nog niets veranderd, het pakt het kleur dus niet op. Is dit normaal? Want als kleuring beter voor je haar is dan ontkleuring dan prefereer ik dat toch wel.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:35

magli schreef:
Ik vroeg mij af of er hier nog mensen zijn bij wie normale kleuring niet pakte. Mijn haar is van nature rost-bruin, maar sinds een paar jaar laat ik er blonde balleiage insteken. De persoon die het doet gebruikt altijd een soort van oxidatiepoeder en nog iets, samen is het een blauw goedje. Ze noemt het volgens mij ontkleuring. Nu heb ik gehoord dat dit gewoon echt niet goed is, mijn haar is ook wel wat harder maar niet extreem slecht ofzo. Voor blonder te gaan, is dan altijd ontkleuring nodig? Ze doet er dus erna niets anders op, gewoon ontkleuring voor m'n haar blonder te maken. Deed het ooit eens bij de kapper en ze deden er kleur op en na een kwartier of langer onder de hitte was m'n haar nog niets veranderd, het pakt het kleur dus niet op. Is dit normaal? Want als kleuring beter voor je haar is dan ontkleuring dan prefereer ik dat toch wel.

klopt, mensen die van nature wat rossig haar hebben pakt de verf minder goed bij.
in de salon hebben wij ook verschillende mensen met rossig haar, en daar pakken we ook altijd wat anders voor.
dat blauw gloedje is blondeer, de kapster kiest er zelf van voor hoeveel % waterstofperoxide ze hier aan toevoegd.
zelf ben ik altijd voorzichtig en denk ik altijd aan de conditie van het haar.
wil je echt wat blond in je haar neig je vaak al naar een wat hogere waterstofperoxide.
als je een hele lage pakt met jou haar pakt dat gewoon niet..
zelf zou ik niet voor het hoogste gaan maar het een beetje in het midden houden en dan wat langer laten zitten, is ook beter voor de conditie van je haar dan echt een hoge er in te knallen.

verf kan wel pakken op jou haar , maar ook daarmee moet je en hoge waterstofperoxide pakken anders pakt het niet.