Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:24

LinsxDot schreef:
2x 185 is nog hoop geld maar wel stukje minder!
Vind eigenlijk super belachelijk dat dat niet in zorgverzekering zit betaald je eigen scheel aan zorgkosten en dat zit er niet bij.

Tja er is heel veel wat niet vergoed wordt :=

Wordt maar eens echt ziek dan blijk je ook genoeg zelf te moeten betalen.

Wat geeft de gynaecoloog voor advies?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:00

Tsja toch is het wel scheef want als ik 2 jaar eerder was geboren had ik ze wel gratis kunnen halen. Denk dat de overheid beter 2x €185 kan betalen voor een niet zo hele grote groep mensen, dan de behandelingen tegen baarmoederhalskanker wat natuurlijk veel meer kost. Dus in deze vind ik toch dat dit vergoed had moeten worden.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:06

Vroege screening op borstkanker had de overheid ook veel geld bespaard want de behandelingen van mijn borstkanker zijn ook niet mals.

Ik vind het ook scheef maar wat ik zeg heel veel vergoeden ze niet. Ook in een kanker traject helaas niet. Dus als je de entingen wilt zal je ze helaas zelf moeten betalen.

Maar ik zou vooral het advies van de gynaecoloog erin meenemen.

LinsxDot

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 22:21

Ze vergoeden idd heel veel niet is toch belachelijk of niet. Zorgverzekering is nou ook echt niet goedkoop.

Mijn gynaecoloog zegt dat geen 100% zekerheid geeft maar proberen waard. Maar voor het proberen vind ik het hoop geld en tuurlijk is voor gezondheid maar ze zegt dat het nu moet om het aan te pakken en ik kan dat niet even in 2 dagen ophoesten. Ik ga sowieso vrijdag als ze bellen overleggen wat beste is want die lis behandelingen zijn enkel voor het verlengen.

atilla

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 23:31

Misschien is er wel een betalingsregeling mogelijk van bijvoorbeeld 2 x €50. Da’s al beter behapbaar :)