Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Corien_ schreef:Spannend Lonni!
Ik heb vorige week de operatie gehad. De eerste week herstel viel me niet mee, niet kunnen praten en ook drinken was heel lastig (om over vloeibaar eten niet te spreken). De pijn daarentegen valt heel erg mee.
Vandaag op controle en alles helemaal goed gelukkig. Het bitje eruit en de elastieken losser waardoor praten weer lukt en heel zacht voedsel ook weer kan.
Ik kijk uit naar mn eerste soepje straks!
Tip: koop een paar tuitbekers, Dat was voor mij de enige manier om te drinken.
horsiegek schreef:Corien_ schreef:Spannend Lonni!
Ik heb vorige week de operatie gehad. De eerste week herstel viel me niet mee, niet kunnen praten en ook drinken was heel lastig (om over vloeibaar eten niet te spreken). De pijn daarentegen valt heel erg mee.
Vandaag op controle en alles helemaal goed gelukkig. Het bitje eruit en de elastieken losser waardoor praten weer lukt en heel zacht voedsel ook weer kan.
Ik kijk uit naar mn eerste soepje straks!
Tip: koop een paar tuitbekers, Dat was voor mij de enige manier om te drinken.
He wat naar dat die eerste week zo rottig was. Heb je inmiddels een lekker soepje kunnen doen?
Ik heb vandaag, 2.5 week na OK, weer rustig aan gereden. Ging goed! Ik heb nu nog maar 1 elastiekje aan beide zijden. Zwelling zit er nog een klein beetje, blauw is nagenoeg weggetrokken maar in mijn hals voelt het wel nog wat beurs aan.
Eergisteren ook weer gewerkt, een avonddienst. Merkte wel dat mijn conditie nog niet 100% is en ik niet te veel moet bukken. Ik pas daar ook wel mee op, niet te veel bukken of sjouwen. Dan loopt de druk op je hoofd toch nog wat teveel op.
Romeo2007 schreef:Vandaag heb ik een consult gehad bij de orthodontist omdat ik een overbeet en ruimte tussen mijn tanden heb. Mijn overbeet is 6mm.
Orthodontist gaf aan dat het traject eerst 6mdn een slotjesbeugel is, daarna een kaakoperstie aan beiden kaken en vervolgens daarna weer spalkjes en weer een bitje ook voor de nacht.
Bij mij is het dus deels cosmetisch. Ik twijfel echt enorm en zit te denken om nog een second opinion aan te vragen.
Romeo2007 schreef:Vandaag heb ik een consult gehad bij de orthodontist omdat ik een overbeet en ruimte tussen mijn tanden heb. Mijn overbeet is 6mm.
Orthodontist gaf aan dat het traject eerst 6mdn een slotjesbeugel is, daarna een kaakoperstie aan beiden kaken en vervolgens daarna weer spalkjes en weer een bitje ook voor de nacht.
Bij mij is het dus deels cosmetisch. Ik twijfel echt enorm en zit te denken om nog een second opinion aan te vragen.
Zoe26 schreef:Welkom summerfly, ik heb minder overbeet voor maar juist aan de zijkant door smalle bovenkaak en kruisbeet. Ik krijg ook alles vergoed.
Ik ben vandaag bij kc geweest en ok staat gepland 2 dec!! Jeuhh stiekem zoo blij haha raar eigenlijk. Alles verder ingepland 3d scan, bitje passen, mondhygiënist, anesthesioloog doet tel consult dus wel prettig. Nu hopen dat corona geen roet in het eten gooit!! De kc zei dat je de eerste week door de strakke elastieken echt niks kunt eten enkel heel vloeibaar?
horsiegek schreef:Ik had dus geen strakke elastieken en bitje dus dat scheelde. Wel 6 weken geen harde dingen kauwen dus komt het toch nog neer op soepjes, kwark, havermoutpap en stampotjes etc.
Mocht je nou wel zoals Corien helemaal vast staan, dan kan het nog helpen om een stukje infuusslang op een 25cc spuit (of 60cc) aan te sluiten en zo eventueel wat vla de zijkant erin te krijgen.
Ik heb net de hechtingen die nog half vast zaten eruit gevist. Kreeg erg veel weefselreactie en mijn wangen werden weer dikker. Als ik nu naar de binnenkant van mijn wangen kijk is er echt veel reactie gekomen, hopelijk slinkt dat weer snel nu de draadjes weg zijn. Merkte het ook aan de geur, ben daar zelf erg gevoelig voor en heb echt een gruwelijke hekel aan die lucht.
Zoe26 schreef:Oh fijn te horen en tuurlijk geeft dat moed. Dan weet je dat het niet voor niks is wat je doorgaat. Ik denk een klein beetje in te kunnen schatten wat me te wachten staat na de vorige operatie, dus ik hoop dat het nu ook zo meevalt. Bij mij gaat ze de onderkaak iets naar voren plaatsen en een stukje draaien zodat het allemaal in het midden staat. Ik klem heel erg, eigenlijk zodra mijn kiezen elkaar raken gelijk. Dus ben heel benieuwd hoe ik ga reageren op dat vast gebonden zitten. Mijn man kijkt er ook naar uit een week rust dat ik niet kan praten haha. Kun jij al een inschatting maken van je nieuwe gezicht of is de verandering minimaal ?