Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 08:56

Wat een goede aankoop Leonie! Ga je inderdaad geen spijt van krijgen. Als die van mij vandaag stuk gaat dan koop ik morgen gelijk een nieuwe :))

Gaaf hoor SV! En nee, je kunt natuurlijk niet uit evenwicht zijn :D

Lekker rondje Goof!

Heerlijk zo met de hond Suliko :+:

Verder wat half bij, het blijft onverminderd druk, nog een weekje bikkelen!
Wij gaan zo richting Ameland, Ieris is er al. Ik blijf maar pieken :+ terwijl ik verkouden ben en hoofdpijn heb. Gelukkig hebben we geen haast en lopen we voor de gezelligheid.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 12:36

Succes Ninus!

Wij hebben ons net ingeschreven voor de Sallandtrail 41km :D.
Dit jaar is die niet gelukt (we stonden toen voor de 50 ingeschreven), omdat ik toen niet goed in orde was, dus hopelijk lukt het in 2025 wel en anders wordt het een kortere afstand.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 09:30

germie schreef:
Mooie foto's weer hoor.
Hier gisteravond wat intervalwerk gedaan met een groepje. Max snelheid gehaald van 13,8km per uur, 4.20min per km. Dus dat is echt snel. De pees heeft het gehouden, want ik blijf dat snellere werk nog wat spannend vinden. De liezen voel ik wel iets, maar ja, spierpijn is standaard bij mij.
Misschien ga ik vanavond nog wel voor een kort rondje.
Mijn hrv was weer een puntje gestegen zag ik. Ik had al enige dagen 34, een nieuw diepterecord, haha. Had ook wel een koortslip gekregen, maar verder ben ik niet ziek ofzo. Slaap alleen wat slecht de laatste tijd. Nou ja, de uren die ik slaap zijn voor mijn gevoel diep en vast, maar als ik dan naar de wc geweest ben en dat moet ik elke nacht, dan kom ik niet meer in slaap. Garmin vond vannacht dat ik goed geslapen heb, maar ik heb zeker tot 12 uur de wekker elk kwartier gezien en na kwart voor 5 ook niet meer in slaap gevallen.

Wow, zo'n lage HRV, mijn dieptepunt was 54 en dan voelde ik me al ziek. Krijg je dan geen melding op je Garmin van "overtraind" of zo? Had ik bij het begin van mijn verkoudheid. Die is helaas nog niet helemaal over, dus nu zit ik in het stadium van "onttrainen" helaas, ik hoop morgen of woensdag wel een loopje te kunnen plaatsen (benchmark run voor de start van mijn halve marathon schema).

Wel vreemd dat je Garmin niet correct registreert. Die van mij doet het wel goed (en eindelijk voor het eerst in pakweg een maand weer eens meer dan 8 uur geslapen ! *\o/* ). HRV gaat nu weer in stijgende lijn, iets van 62 dacht ik, dus verkoudheid bijna achter de rug.

Wat je marathon betreft: ik ben ook wel fan van het schema van sportrusten, maar anderzijds: als je nog zo snel/vaak spierpijn hebt, weet ik niet of je het dan redt met die 14 of 16 km. Ikzelf ben niet zo voor de heel lange afstanden (ik hou het graag bij trainingen/wedstrijden tot +/- 1 uur). Ik heb 2x een halve marathon gelopen op wedstrijd, maar ik heb het altijd vertikt om dit te lopen op training, beide keren enkele keren een 10 mijl getest en me ingeschreven voor de halve marathon toen dat moeiteloos ging, en ging lekker.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 11:00

Mijn HRV is al een paar maanden tussen de 27 en 31 ongeveer. Een half jaar geleden kwam hij nooit onder de 40.
De dag na mijn tattoo was hij 20, die dag was ik ook echt kapot.
Garmin heeft de groene zone aangepast :+.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:35

Mijn HRV is ook gedaald naar 33, was 39 een tijdje geleden. Is dat ook niet erg persoonlijk die waarde?
Anyway, ik heb vrij veel stress met werk en prive dus het verbaast me niet.

Dinsdag ga ik het sportmedisch onderzoek doen, ben heel benieuwd!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:45

Dat is heel persoonlijk inderdaad, mijn groene lijn is nu tussen 27-37 en dat is voor mij hoog.

Ik ben benieuwd wat er uit je onderzoek komt Koekie!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:04

Ik ben ook al een paar weken net in het rood. Tussen de 36 en 41. Kan wel kloppen want ik ben constant moe. Het hardlopen helpt me wel goed in mijn hoofd te blijven, dus ik loop wel nog minimaal 3x.

Vanmorgen een rondje duinen gedaan, 13,5 km. Het was warm! Lekker gelopen, gestart in het donker. Dan ben je helemaal alleen op de wereld, heerlijk.

Ik ben ook benieuwd naar het onderzoek, Koekie. Deel je de resultaten? Ik wil zoiets ook nog eens doen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:09

Mijn HRV ligt gemiddeld rond de 33/34 de laatste maanden. Afgelopen zomer zat ie altijd onder de 30 maar toen was ik in training voor die marathon en ging ik telkens veel te laat op bed. Dat gaat de afgelopen tijd wel aardig.
De afgelopen twee nachten was ie 27 en 28. Zit wat tegen een verkoudheid aan, hopelijk zet het niet door.

Lekker gelopen op Ameland, Ninus en Ieris?

Wat gaaf dat jij ook in de Vogezen gaan lopen, Suliko! Heb je je Fusionshort nog terug gevonden?

Hoe voelt je kuit inmiddels, Samantha? Heb je wat baat bij de dry needling?

Heb je je nieuwe aanwinst al getest, Leonie?

Fijn dat je pees het goed gehouden heeft met het intervalwerk, germie. Heb je de dagen erna ook nog last gehad?

Leuk vooruitzicht, SV en supergave tattoo!
Sallandtrail wilde ik ook graag lopen maar we gaan de dag ervoor naar de Equitana dus dat lijkt me geen goede combi. De week ervoor is weer een trail van RFR, die pakken we mee denk ik.

Donderdag een 6,5 km met collega gelopen na het werk. Dat ging zo makkelijk dat ik de dag erna lopend naar de sportschool ben gegaan. Trainingsreadiness in het rode daarna uiteraard. :+
Vanochtend met z’n drieën een rondje hier in de buurt gedaan van 16 km, lekker rustig aan gelopen. Over twee weken de Drenthe Trailrun 21,1 km.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:23

Succes Nimus!

Leuk SV, wanneer is die trail?

Lekker loopje Suliko!

Het is m’n heup/bilspier Puera. Ik heb net 10 km gelopen maar bleef pijn houden. Normaal ebt het wel iets weg tijdens het lopen.
Net fysio even geappt of dit normaal is.

Lekker gelopen Puera!
Mijn HRV is 74, en dan is ie net in het groen. Afgelopen dagen was ie lager, dan is ie dus oranje.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 15:21

Leuk vooruitzicht Puera.
De Sallandtrail is 8 maart. De kortere afstanden zijn allemaal uitverkocht.

Vanmorgen de stokken mee en hoogtemeters getraind in het Bergherbos. 17.5km met 620 hoogtemeters. Was een mooie training. Elke heuvel extra naar beneden en weer omhoog.
Je kunt het op het kaartje mooi zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitkijkpunt uit WOII
Afbeelding

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 15:33

Lekker SV!

En ook lekker bezig Puera :j

Balen dat je last houdt Samantha. Ik ben vorig jaar rond deze tijd een paar keer behandeld, wat een hel vond ik het := maar ik had echt nooit last. Ik heb vorig jaar zelfs een dag later een marathon gelopen, dat was niet ideaal (en ook niet verstandig), maar het kon toen even niet anders. Dus vanuit mijn ervaring vind ik het niet normaal. Goed dat je even gevraagd hebt!

Leuk Koekie, ik vind het altijd interessant om te kijken waar ik sta. Garmin geeft wel een indicatie, maar een onderzoek is een stuk nauwkeuriger :j

We hebben het gisteren ook nog een poosje over sportrusten gehad, mijn man heeft dat jaren geleden ook gedaan, maar raakte toen vrij snel geblesseerd. Ik zie echt wel dat bewust omgaan met je ademhaling en hartslag je iets brengt in de training, maar ik ben er zelf van overtuigd dat je je belastbaarheid alleen kunt verbeteren door het maken van kilometers. En ik heb het al eens eerder gezegd, ik geniet ook minstens zoveel van de trainingskilometers dan van het uiteindelijke doel. Als je ultieme doel is een keer een marathon lopen dan snap ik het wel, maar ik zou onze lange duurlopen in het weekend niet willen missen.

Mijn HRV is over het algemeen in balans. Ik ben echt heel zelden rood (volgens mij het afgelopen jaar maar één keer gezien), zelfs nu ik verkouden ben scoor ik netjes in het groen. Mijn rusthartslag is iets verhoogd, maar niet dramatisch.

Gisteren lekker rustig gelopen, het was fris en regenachtig, maar op het strand hadden we wind mee. Was gezellig om weer eens met Ieris te lopen! Het is echt wel een heel druk evenement, ik merk dat ik daar steeds minder goed tegen kan, vooral omdat de organisatie (die echt heel prima is!) weinig toevoegt voor ons. Het idee was om met de bootcamp-club te lopen, maar iedereen was overgestapt naar de 10, dus dat schoot niet echt op :D Maar het was gezellig en een prima training. Ik ga zo denk ik nog een rondje zeedijk, maandag en dinsdag komt het er niet van.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 15:53

Ninus ik snap dat helemaal van die organisatie. Daarom lopen wij steeds minder evenementen. Je betaalt meestal flink voor lange afstanden en dan loop je voor 3 winegums, 2 tucjes, wat extra water en je irriteert je aan mensen die in je nek hijgen. Dus wij kiezen er maar een paar uit nu, bijvoorbeeld op een plek waar we nog nooit geweest zijn, want wij genieten ook net als jij enorm van zelf op pad gaan en een lang eind lopen zonder mensen om ons heen. En mijn vriend knutselt zelf ook makkelijk een gpx in elkaar.

Volgend weekend lopen wij in België twee afstanden van de Meerdaal Woud trail. We gaan vier dagen en hebben een huisje in de buurt. Mooi begin van de kerstvakantie.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:01

Ziet er goed uit SV!

Mijn hrv basislijn ligt tussen de 77-104, dat daar onderling zo’n groot verschil in zit joh! Als ik ziek/verkouden oid wordt merk ik dit vaak voordat ik het voel al aan m’n hrv en rust hartslag. Heb het idee dat mn Garmin dat echt wel nauwkeurig meet, heb overigens de Tactix 7.

Bij mij stond hardlopen de laatste tijd op een wat lager pitje want door alles wat ik op werk moest doen kreeg ik het ene pijntje na de andere. Ondertussen gelukkig weer op de been op nog wat last van mn enkel na gelukkig. Komende week loop ik een kerst cross van 8km en dan vanuit daar weer even verder kijken. Hopelijk kan het gas er weer een beetje op!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 17:58

Dat is misschien ook wel een verschil SV, ik heb natuurlijk mijn vaste loopmaatje en hij is net als de jouwe ook creatief met gpx routes :))

Ik vind de RFR nog wel steeds heel leuk, wij lopen dan de langste afstand en dan is het best rustig en vooral gemoedelijk.
Het leuke aan evenementen vind ik dat je weer nieuwe contacten op doet en weer nieuwe looproutes ontdekt.

Lekker vooruitzicht! Wij tellen de uren af, kan niet wachten om op pad te gaan zondag. We hebben voor de 29e een nachttrail in België met wat hoogtemeters. Ben heel benieuwd :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:16

Over het sport rusten: dan mis je toch ook het mentale deel van de lange duurlopen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:25

Puera schreef:
Fijn dat je pees het goed gehouden heeft met het intervalwerk, germie. Heb je de dagen erna ook nog last gehad?

Nee niets. *\o/* Geen spierpijn, geen last van de pees, niets. Dus helemaal perfect. Ik was zelfs van plan om vrijdagavond weer een kort rondje te doen, maar alles zat tegen en om half 9 nog hardlopen zag ik niet meer zitten.

Dus vanavond ga ik nog een ronde, officieel de long run deze week. Afhankelijk van het schema wat ik volg moet het iets worden tussen de 7km (Kiprun), 8km (Ben Parkes) of 10km (Sportrusten of Runna). Toevallig vallen ze deze week allemaal samen eigenlijk. Ik heb de eerste 3 weken die van Runna gevolgd en ben dus nu wat aan het vergelijken omdat die van Runna me vorige week heel zwaar viel. Omdat deze week eigenlijk overal hetzelfde is kan ik natuurlijk nu zo overstappen.

Mijn hrv was vanmorgen weer 38, dus weer 'groen'. :P Geen idee hoe lang die het vol houdt. Ik heb voor mijn gevoel de hele nacht geslapen, van half 10 gisteravond tot half 5 vanmorgen, en deze nacht vond Garmin weer dat ik slecht geslapen had. Ik ben er pas om half 7 uitgegaan overigens. Maar was dus wel vroeg wakker (moest plassen en tja, dan kom ik daarna niet meer in slaap).

Ik voel totaal niet of ik ziek of verkouden word aan m'n hrv of rust hartslag. Die rusthartslag is eigenlijk altijd constant tussen de 52 en 55. Alleen bijvoorbeeld als ik op vakantie ga en ik heb een jetlag van 7 uur tijdsverschil, dan neemt m'n rusthartslag soms toe naar 57. Of die bij koorts hoger is weet ik gelukkig (nog) niet.

Overigens meet mijn Garmin soms ook stappen in de nacht. Dan word ik wakker met 30-100 stappen. Ik ben toch echt niet aan het slaapwandelen geweest. :+

Over sportrusten: Daar ben ik dus ook bang voor Tiggs. Bij 14km kan ik wel moe worden zeg maar, maar niet dat ik denk van ach, daar kan niets meer bij. Bij die afstand kan ik eigenlijk ook altijd nog wel verder met run-walk-run.
Het schema zelf is gratis te vinden op de website, voor 97 euro krijg je dan filmpjes, maar ik weet niet wat de meerwaarde is. Persoonlijke begeleiding krijg je niet. En het forum lijkt best wel dood, dus ik ben bang dat je daar ook geen antwoorden gaat vinden als je vragen hebt. Ik heb ze wel afgelopen week aan de telefoon gehad omdat dus iemand zei dat dit wat voor mij kon zijn. Dat ik op papier net te langzaam zou zijn voor het schema doet er niet toe werd er gezegd, en natuurlijk zou het lukken om over 100 dagen een marathon te lopen. Of ik het dan kon doen met het online schema, of dat ik beter die 97 euro uit kon geven, dat was echt aan mij. Dus het was niet verkoperig gelukkig.
Ik vind echter in het boek het wel als 1 en al succes beschreven, alsof het nooit bij iemand mislukt.
Zelf was ik wel blij dat Jeff Galloway in zijn halve marathontraining WEL over de 21km ging. De 30.7 heb ik nooit gehaald, maar ben wel 3 of 4 keer net over de 21 geweest en dat vond ik persoonlijk wel fijn. Dus ik denk dat ik ook al lijkt het er op dat ik eigenlijk na 3-3.6 uur een training af zou moeten breken (https://therunningchannel.com/what-shou ... -training/) dat voor mij een keer naar 4 uur gaan niet verkeerd is. Dan zit ik nog lang niet op de 30km, ergens rond de 25 denk ik. Maar dat is tussen de oren denk ik wel goed. Ik zal dat ook doen als ik het sportrustenschema zal volgen, en dat mag ook staat er. Dan mag of moet je een andere training overslaan.

Verder was ik vandaag in de Cooblue, gisteravond zouden ze nog die hartslagband van Garmin hebben. Ik ben vooral benieuwd naar de 'hardloopdynamiek', want dat kan met die band wel en niet alleen met het horloge. Het belangrijkste waar ik dan evt. die band voor wil gebruiken is om te weten hoe regelmatig of onregelmatig ik loop. Die band meet de tijd op linker-, en rechterbeen. Ik heb natuurlijk langere tijd zeg maar kreupel gelopen wegens die pees, en laatst zag ik een filmpje van mezelf en ik kon daar niet uithalen dat ik kreupel was, maar ik had wel een onregelmatigheid zeg maar om in paardentermen te blijven. Het was minimaal, toen ik anderen er op wees zagen ze het ook, maar het is er wel. Dat komt natuurlijk door de (over)compensatie door dat peesprobleem, maar ik denk wel dat als ik daar wat meer te weten over kom dat ik daar wat mee kan oefenen en op die manier ook sneller kan worden. Het filmpje was aan het einde van mijn 2e halve officiele halve marathon genomen, maar heb ik het altijd? Of alleen als ik moe word? Maar goed, de Cooblue had natuurlijk de band net voor m'n neus verkocht. :+ Dus nog geen band. Ik wil die graag eerst zien zeg maar voordat ik hem echt koop. En weet dat het daar kan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 19:01

Ninus schreef:
Dat is misschien ook wel een verschil SV, ik heb natuurlijk mijn vaste loopmaatje en hij is net als de jouwe ook creatief met gpx routes :))

Ik vind de RFR nog wel steeds heel leuk, wij lopen dan de langste afstand en dan is het best rustig en vooral gemoedelijk.
Het leuke aan evenementen vind ik dat je weer nieuwe contacten op doet en weer nieuwe looproutes ontdekt.

Lekker vooruitzicht! Wij tellen de uren af, kan niet wachten om op pad te gaan zondag. We hebben voor de 29e een nachttrail in België met wat hoogtemeters. Ben heel benieuwd :))

Toevallig had ik het er met mijn vriend nog over dat we volgend jaar in ieder geval ook nog ergens een RFR willen doen, omdat we ook graag richting Drenthe lopen en het goed georganiseerd en kleinschalig is.
Een lange afstand dan ook het liefst.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 19:26

Even daarop inhakend; welke organisaties bieden ook alweer starten in tijdvakken aan? Ik vind dat heel relaxt!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:38

Ben benieuwd hoe het gegaan is ieries en Ninus.
Edit, lees net je verslag. Leuk allen alleen jammer van de drukte.

Oe tof sallandstrail! Ook naar gekeken (wel paar km minder).

Wat betreft HRV ik heb dat dus NOG niet maar sindsde laatste week van november heb ik dus mega last van mijn lijf. Mijn rystharyslag is gewoon 10 tot 15 slagen hoger! Vind dat behoorlijk veel.

Nog niet binnen puera. Ik moet even geduld hebben. Hoop voor kerst!

Balen Samantha dat je last blijft houden. Idd even overleggen en hopelijk oplossen!

Mooie route Sv en wat een hm ook weer.

Hier vandaag ff snel rondje gelopen. Zit nu te wachten op Racoon :D en aangezien mijn lijf nog steeds niet heel happy lijkt...
En deze week gaan we de hele beneden verdieping schilderen (en dus alles eruit en erin en en.) Dus zal deze week niet heel veel worden vrees ik.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:48

Pfff ik wilde ook lopen dit weekend maar er is niets van gekomen. We zijn eindelijk “verhuisd” naar de bovenverdieping. We waren die aan het verbouwen. Woonden de afgelopen drie jaar helemaal beneden waar we 2 slaapkamers en ook een badkamer hebben gerealiseerd bij de eerste verbouwing drie jaar geleden. Maar ja, toen kwam onverwachts onze jongste om t vertellen dat we echt wel twee kinderen wilde. :+

Gisteren heeft ze voor het eerst in haar eigen kamertje geslapen, ipv in de woonkamer :)) werd tijd na 6 maanden…

Vandaag nog heel veel opgeruimd en met
Meubels geschoven. Echt geen puf meer… hopelijk morgen.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:01

Mooi behang zeg.

Hier net 10km gedaan. Een groot deel over de dijk tegen de wind in, en ongeveer 2.5km volledig de wind mee. Ging eigenlijk vandaag vrij gemakkelijk. Ik had nog wel 1-2km er zo bij kunnen doen voor mijn gevoel, maar me gewoon aan het schema gehouden.
Ik was immers erg blij met deze rustiger week qua trainingen.
Hartslag gemiddeld 145, dat is zone 4. Ik heb zelfs van de 83 minuten bijna 15 minuten in zone 3 gelopen. Dat is voor mijn doen dus een lage hartslag. Ben er wel blij mee, zeker omdat vorige week zondag het totaal niet ging.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 21:18

Goof schreef:
Even daarop inhakend; welke organisaties bieden ook alweer starten in tijdvakken aan? Ik vind dat heel relaxt!

Dat is trail-events.eu.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:36

Mijn HRV is al een tijdje rond 52-56 en dat is mooi evenwichting in het midden, dus dat scheelt echt enorm per persoon, welke waarden gebalanceerd of ongebalanceerd zijn.

Interessant Koekie, ben benieuwd wat eruit komt.

Lisitano, wat fijn zeg, dat klinkt inderdaad heerlijk. Hier in de stad maakt het niet uit op welk tijdstip ik ga lopen, er zijn altijd wel ergens mensen (helaas). :')

Lekker hoor Puera, klinkt alsof je klaar bent voor zondag!

Vervelend Samantha, dat je zo'n last hebt van je heup/bilspier. Ik heb vrijwel chronisch last van stijve/pijnlijke/beurse bilspier en heup, ik heb zo'n rol en bal van blackroll en dat geeft wel verlichting (al doet het rollen wel godsgruwelijk pijn af en toe), misschien heb je daar wat aan.

Heerlijk SV! Leuke manier van heuveltraining ook. En wat een goed weekend gaan jullie tegemoet! Welke afstanden gaan jullie lopen?

Helemaal eens Ninus, zowel het belang van de kilometers maken, als hoe jullie erin staan (lekker genieten). Nu ik zelf ervaring begin op te doen met 30+ afstanden kan ik alleen maar beamen, hoe belangrijk lange afstanden zijn en je wekelijks volume opbouwen om de belasting aan te kunnen, je gewrichten sterk te maken, hoe je mentaal omgaat met vermoeidheid en pijntjes, te weten wat je zwakke punten zijn (in voeding, fysieke kwetsbaarheden, kleding, mentaal, aan kunnen voelen wanneer je inkakt en wat je dan nodig hebt (koolhydraten, zout of iets anders)). Dat ervaar je in mijn ervaring nog niets eens echt bij afstanden onder de 30 kilometer, laat staan 14.
Wat fijn dat dat jullie wind mee hadden op het strand! Wel jammer van de drukte, dat vind ik ook niets, ben je wel eens bij de Devil's Trail geweest op Schiermonnikoog? Die vond ik erg gezellig en helemaal niet massaal!

Goof, dat is Trail Events EU! https://www.trail-events.eu/events

99... wat lief die giraffe! En dat zijn ook wel drukke tijden, logisch dat het hardlopen er dan bij inschiet!

Hier de hele dag gewerkt, gister 7 km gewandeld met mijn moeder en de hond. Morgen weer een stukje lopen is het plan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 22:11

Wij gaan niet al te gek doen volgend weekend, dus we lopen de 13km en de 27km. Gewoon voor de leuk, om eens ergens anders te lopen en een paar dagen weg te zijn. Volgens mij zag ik op de gpx dat de routes zelfs iets korter zijn.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:17

Supervixen schreef:
Wij gaan niet al te gek doen volgend weekend, dus we lopen de 13km en de 27km. Gewoon om eens ergens anders te lopen en een paar dagen weg te zijn. Volgens mij zag ik op de gpx dat de routes zelfs iets korter zijn.

Heerlijk toch? Klinkt als fijne afstanden voor een tweedaagse. Het hoeven niet altijd de verste afstanden te zijn natuurlijk! Nu hou je tenminste genoeg tijd over om eromheen ook te genieten en ontspannen.

Ik twijfel nog om me in te schrijven voor de Cairn Veluwezoomtrail 29 dec. Ik denk dat ik last minute ga kijken of er nog tickets beschikbaar zijn voor de 26 km. Het lijkt me leuk om het jaar nog af te sluiten met een trailrun evenememt, maar wil niet te veel plannen in de vakantie, ben toe aan geen verplichten of verwachtingen (ook niet van mezelf). 4 januari loop ik de Florijn Winterloop met collega’s, 10 km. Daar kijk ik ook naar uit, een keer binnen het uur klaar zijn. :')