germie schreef:Mooie foto's weer hoor.
Hier gisteravond wat intervalwerk gedaan met een groepje. Max snelheid gehaald van 13,8km per uur, 4.20min per km. Dus dat is echt snel. De pees heeft het gehouden, want ik blijf dat snellere werk nog wat spannend vinden. De liezen voel ik wel iets, maar ja, spierpijn is standaard bij mij.
Misschien ga ik vanavond nog wel voor een kort rondje.
Mijn hrv was weer een puntje gestegen zag ik. Ik had al enige dagen 34, een nieuw diepterecord, haha. Had ook wel een koortslip gekregen, maar verder ben ik niet ziek ofzo. Slaap alleen wat slecht de laatste tijd. Nou ja, de uren die ik slaap zijn voor mijn gevoel diep en vast, maar als ik dan naar de wc geweest ben en dat moet ik elke nacht, dan kom ik niet meer in slaap. Garmin vond vannacht dat ik goed geslapen heb, maar ik heb zeker tot 12 uur de wekker elk kwartier gezien en na kwart voor 5 ook niet meer in slaap gevallen.
Wow, zo'n lage HRV, mijn dieptepunt was 54 en dan voelde ik me al ziek. Krijg je dan geen melding op je Garmin van "overtraind" of zo? Had ik bij het begin van mijn verkoudheid. Die is helaas nog niet helemaal over, dus nu zit ik in het stadium van "onttrainen" helaas, ik hoop morgen of woensdag wel een loopje te kunnen plaatsen (benchmark run voor de start van mijn halve marathon schema).
Wel vreemd dat je Garmin niet correct registreert. Die van mij doet het wel goed (en eindelijk voor het eerst in pakweg een maand weer eens meer dan 8 uur geslapen !
). HRV gaat nu weer in stijgende lijn, iets van 62 dacht ik, dus verkoudheid bijna achter de rug.
Wat je marathon betreft: ik ben ook wel fan van het schema van sportrusten, maar anderzijds: als je nog zo snel/vaak spierpijn hebt, weet ik niet of je het dan redt met die 14 of 16 km. Ikzelf ben niet zo voor de heel lange afstanden (ik hou het graag bij trainingen/wedstrijden tot +/- 1 uur). Ik heb 2x een halve marathon gelopen op wedstrijd, maar ik heb het altijd vertikt om dit te lopen op training, beide keren enkele keren een 10 mijl getest en me ingeschreven voor de halve marathon toen dat moeiteloos ging, en ging lekker.