Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 15:58

Helaas hebben we deze morgen ook vernomen dat zijn vader moet gaan nadenken over euthanasie…

Ik snap het niet zo goed want blijkbaar zijn de ontsteking waarde niet goed en hij wordt over 2 weken terug gecheckt…

maar ik snap niet dat ze de tumormerkers niet extra checken, de ontstekingen kunnen ook op iets anders duiden, toch? En als het zo accuut is, waarom nog 2 weken wachten ter controle?

Veel sterkte poetser, we zijn even oud denk ik… ik wou dat je ook een mirakel kreeg zoals mij kwa genezing…

Ik heb vandaag een dagje voor mezelf genomen, ben nog wat met mijn aquarium bezig geweest, daar word ik gelukkig van… ik heb nagedacht maar nu met dat vreselijke nieuws, is dat geen optie om hem helemaal alleen te laten…

Het lijkt wel of dit allemaal een soap is want dit kan toch niet echt…

vader een hersentumor, tumor is weg en resultaten goed, dan ziekenhuis in door te veel calcium in zijn bloed, ik slecht nieuws over de studie en neuropathie, vader terug thuis, ik krijg bevestiging dat de neuropathie toch wel vrij ernstig is en schoonvader komt dan thuis met dit nieuws wat heel vaag is uitgelegd door de dokters want ze weten niet waar de ontstekingwaardes van komen maar vragen wel na te denken wat hij nog wil…

De resultaten van gisteren bevestigen dus dat de neuropathie redelijk ernstig zijn en zowel door de therapie als oudere letsels komen, ik heb dinsdag avond mijn buik/heup pijn gedaan, na onderzoek zeggen ze dat dit ook ligamenten zijn… en de studiemedicatie wordt stopgezet, nog 1 therapie blijf ik krijgen… maar dit is dus ‘niets’ tegenover het slechte nieuws van mijn schoonpapa…

Ik denk dat ik mezelf voor een tijdje zal moeten aan de kant zetten en de knop om en blijven gaan…

Maar ik ga wel wat rustig aandoen en soms tijd nemen om te reflecteren en te relaxen zoals nu on de tuin…

Charaz

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 19:20

Ik denk dat door het kankerproces ook de 'ontstekings' waardes stijgen en dat dit duidelijk genoeg is om een conclusie te trekken.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 19:52

Charaz schreef:
Ik denk dat door het kankerproces ook de 'ontstekings' waardes stijgen en dat dit duidelijk genoeg is om een conclusie te trekken.

Ja dat kan inderdaad maar hij heeft ook weer last van zijn kaak, dat bot ligt bloot, ook door de therapie dus dat is ook al een aantal keer echt hard ontstoken… ik hoop dat het echt gewoon een missing is…

Bij een ex collega van mama met huidkanker zeiden ze dat zijn hoofd waarschijnlijk vol tumoren zou zitten omdat hij niet meer kon rechtstaan… uiteindelijk bleken zijn oor kristallen gekanteld te zijn…

De artsen doen vaak heel drastische uitspraken vind ik, dat is bij mij ook al meerdere keren gebeurd…

Daar word ik zo verdrietig van

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 20:03

Ja dat zijn stevige uitspraken, wij hebben het bij mijn vader helaas andersom mee gemaakt en het gevoel gehad toen echt te moeten vechten voor een scan etc. omdat ze van het gunstige scenario uitgingen (hij bleek geen ontsteking in zijn knie te hebben, maar uitzaaiing die rap uitbreide).

Uiteraard hoop ik heel hard voor je schoonvader dat het meevalt en dat het tóch een onsteking is, doen ze behalve bloedonderzoek geen verdere beeldvorming of testen om hun idee te bevestigen?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 20:19

Die zijn gebeurd met de operatie maar dat is nu niet gebeurd daarom dat ik het zo raar vind dat ze die uitspraken doen en dan nog 14 dagen wachten om controle te doen…

Bij mij is het ook geëxplodeerd en werd ik bijna elke dag opgevolgd van hoeveel pijn, scans, medicatie op punt,… door 2 ziekenhuizen!

En nu is het 14 dagen wachten…

Ik hoop echt dat ze het mis hebben…

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 14:13

Heb net nogmaals het verwijt gekregen dat ik mezelf ziek maak door negatief te denken en dat iedereen wel pijn heeft of vermoeid is na een dagje door te doen als het mooi weer is of je je goed voelt en dat ik dan nog zo jong ben dus dat is toch ni ao erg als bij iemand ouder…

Niet van mijn man wel van een familielid van hem…

Het lijkt echt niet door te dringen wat een kankerbehandeling van effect heeft op je lichaam…

En dan vraag ik me weer af hoe het is doorverteld omdat het ziekenhuis gezegd had dat ik moet doseren en rustpauzes moet inlassen ipv door te doen en zo meer ‘stuk’ te doen op lange termijn…

Schoonvader is echter wel heel rustig onder de situatie maar nu is het wel duidelijker het is eigenlijk gewoon afwachten of de therapie werkt, wat bij iedereen anders is, als het niet aanslaat moet er wel nagedacht worden wat hij nog wil…
Dus eigenlijk is dit het scenario dat iedereen krijgt die ongeneeslijk ziek is… slaat het aan heb je nog een kans, slaat het niet aan dan in de prognose niet zo goed…

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 14:26

Wat maakt dat je wil blijven in een situatie die op jou giftig overkomt?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 15:14

Omdat ik mijn man wel heel graag zie en ik ook wil vechten voor mijn relatie, ik weet ook dat het allemaal veel is voor mijn omgeving en we hebben gewoon heel veel dat op ons afkomt. Ik wil er gewoon samen uitkomen…

Ik kan terugvallen op mijn ouders maar ik kan niets nieuw opbouwen van mezelf en dat is ook heel beangstigend!

Ik voel wel dat ik minder mijn gevoelens kan uiten omdat er altijd zo wordt gereageerd… ofwel dat ik positiever moet zijn of dat ik niet mag doemdenken of dat ik meer moet doen om spieren op te bouwen enzovoort

net zoals dat ik mezelf zou ziek maken omdat mijn hartslag s morgens heel hoog was en met het onderzoek maar net 46 was en mijn bloeddruk is altijd laag maar nu was ie 9,5/6… en dat zou ik mezelf aandoen…

Er is geen begrip voor wat die immunotherapie doet want hoe kan dat als je in remissie bent? Ze snappen de impact op mijn lichaam niet door al de therapieën…

Ik heb 25 uitwendige bestralingen, 4 inwendige bestralingen gehad met chemo in 2022. Daarbij nog 5 bestralingen thv slokdarm en ruggengraat om dan opnieuw met chemo (4 keer gehad wegens te zwak anders hadden het er 6 geweest)en 3 immuno’s te starten ook nog in 2022! waar er begin dit jaar 2025 dus eerst 1 product is gestopt en nu het 2de maar ik krijg nog steeds om de 3 weken het laatste product.

Ik ben in mei dit jaar dus al 3 jaar in constante kankerbehandeling eh…

Ik probeer ook echt te genieten, positief te zijn, thuis alles zo goed mogelijk op orde te houden… maar ik voel me echt afgeschilderd als een klagende en zagende persoon terwijl ik weet dat dat niet het geval is… maar op den duur ga je zoiets geloven waardoor je er mentaal ook nog onderdoor gaat…

Dus ja het is toxisch maar ik wil ook niet zomaar mijn relatie opgeven want we hebben daar heel hard voor gevochten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 15:51

Begrijpelijk Britt en je hoeft je voor niemand te verantwoorden.
Wij hier zijn je klankbord, we oordelen niet en luisteren en proberen (helpend) met je mee te denken.
Als ik je verhaal lees denk ik dat je het aardig helder hebt met je conclusies en ook je opsomming van behandelingen is aardig indrukwekkend.
Je hebt gelijk dat doet iets met een mens.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:05

Ik heb met momenten zo met je te doen Britt. Je bent zo’n dappere vrouw. Echt!

Nu, ik ben zelf chronisch pijnpatient, niks vergeleken met wat jij doormaakt, maar het onbegrip van anderen is enorm. Hier thuis hebben we een zaak waar mijn man andersvaliden helpt, en ook wat zij dagelijks te horen krijgen van anderen, zelfs zorgverleners, medisch adviseurs … is echt ongelooflijk! Niet normaal wat een onbegrip en botte uitspraken. Probeer je dat echt niet aan te trekken. Mensen zijn op dat vlak echt dom. Wanneer ik weer zo’n stomme opmerking krijg, denk ik nu “ach ja, je kan er ook niet aan doen dat je niet wijzer bent”.

Wel vind ik het ontzettend jammer dat je bij je man geen beter klankbord en begrip vindt. Uiteraard kan hij niet voelen wat jij voelt, maar je zou toch wel steun bij hem mogen krijgen . Dat je dingen moet benoemen of vragen en dat het niet spontaan komt, dat heb hier ook hoor. Mannen denk ik dan? Zo mag ik niet zwaar tillen. Stond er laatst een zwaar karton aan de voordeur. Dus vraag ik mijn man die daar al wel gepasseerd was maar de doos had laten staan!, of hij voor die doos wilde zorgen. Geen probleem! En verhuist de doos van de voordeur naar de tafel buiten achter het huis. -O- . Mijn vraag had dus eigenlijk moeten zijn “wil je de doos binnen zetten en uitladen voor me” , maar dat vind ik vanzelfsprekend. Mijn man blijkbaar niet.
Mss een stom voorbeeld maar ik wil maar zeggen dat mannen soms echt anders denken.
Maar toch, wanneer jij zegt “ik ben moe, voel me niet goed, ben down, …” wat dan ook, en je man ervaart dat als zagen, dat vind ik niet kunnen.

Ik weet niet wat wijze raad is, ik hoop dat jet tij snel keert

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 20:38

Ik heb vandaag mijn zinnen kunnen verzetten na de middag, ben mijn ring gaan passen, helaas was ie nog een maatje te groot dus we moeten nog een keertje terug maar hebben een leuke babbel gehad en hebben een ander koppel leren kennen, die ontmoeting was ook heel aangenaam!

Daarna zijn we iets gaan eten en is mijn man met de moto ook gekomen, ik was met mijn ouders weg.

En daarna…

Mijn aller aller beste vriendin gaan bezoeken, spoiler alert!

Spoiler:
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 08:43

Mooie foto's Brit en klinkt allemaal heel gezellig!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:00

Lieve foto <3

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 20:37

Mijn voet is nog steeds niet goed… ik moet een mr scan laten maken en daarna opnieuw op controle, dan wordt het verdere verloop besproken. Of inspuiten of operatie maar dit wordt ook eerst besproken in mijn behandelingsziekenhuis.

Zij heeft het verslag van de emg ook gelezen en ze zei dat dat er inderdaad niet zo goed uitziet.

Ben benieuwd of het ziekenhuis daaromtrent nog iets gaat onderzoeken omdat dit waarschijnlijk van uit mijn onderrug komt…

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:48

Ach, spannend weer. Niet leuk.
Knuffel voor jou :knuffel:

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:19

Pfffff, het houdt ook niet op !

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 22:16

Nee, ik heb het afgelopen dagen heel moeilijk gehad, met allerlei emoties…

Vreugde, blijheid, verdriet, boosheid,… een heen en weer geslinger dus ik probeer even rust te nemen…

Het groeten en de begrafenisdienst waren heel heftig voor mij…

Er werd vandaag weer bot gereageerd toen ik dringend naar toilet moest omdat ik heel erge krampen kreeg en mijn man antwoordde onmiddellijk om mij te steunen, dat voelde fijn, dat heb ik hem ook gezegd dat ik het fijn vond dat hij mij verdedigde!

Verder spelen er ook wel wat vragen door mijn hoofd ivm de onderzoeken van donderdag, wat met mijn hartslag die zo schommelt, gaan ze de oorzaak van de neuropathie verder onderzoeken? Want als het vanuit mijn rug komt moet daar wel iets zijn natuurlijk… en dan die enkel…

Soms denk ik zelfs dat er iets mis is met mijn hoofd, ik schrijf heel vaak fouten of verkeerde zinsbouw, woorden vergeten… ook met praten, niet op woorden komen, vergissen van woord, niet uit mijn woorden of zinnen raken… en ik was hier vroeger toch vrij goed in… ik sprak op mijn werk vaak voor groepen, zowel in het Nederlands als in het Engels. Ik schreef ook heel technische mails, ook ik beide talen… Nu lukt dat bijna niet meer…

Dus dat baart me ook wel wat zorgen…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:49

Je hebt vrij veel te verwerken Britt en vandaar kunnen de klachten in je hoofd ook komen. Ik heb daar nu ook last van (druk met verkopen huis en emigratie plannen) en weet dat het daarmee te maken heeft. Hoe moeilijk ook voor jou met jouw geschiedenis probeer het in dat kader te plaatsen.
Kijk wat lief van je man ♥️. Ik vind het naar dat jij je zo moet verdedigen. Als mijn vriendin en ik bellen, gooit ze altijd tijdens het gesprek de hoorn erop. Ik weet dat ze dan moet rennen en ik stuur haar altijd een I love you smiley er achter aan.
Dat ontbreken van empathie als jij moet rennen vind ik echt stuitend en als het gebeurt hoe moeilijk ook, probeer dan om het bij de ander te laten want is niet ok dat soort reacties.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:09

Ja dat soort reacties, dat probeerde ik al in mijn andere post uit te leggen. Jammer genoeg krijg niet enkel jij daarmee te maken, het is zeker niet persoonlijk bedoeld Britt, maar blijkbaar is een deel van de mensheid gewoon niet intelligenter. Probeer het zo maar te bekijken.
En kijk, je man verdedigt je nu wèl. Dat is zeker een teken van liefde en begrip voor jou <3

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 08:17

Inderdaad, dat vond ik echt lief, ik heb er niet op gereageerd, ik was bezig met een mail op te stellen voor mijn man…

ik dacht in mezelf, ze weten niet beter en laat gaan…

Ik denk inderdaad dat mijn hoofd te vol zit en daardoor niet 100% mee wil werken maar nu met die emg maakt het me toch weer wat onzeker, ik hoop dat ik snel de verslagen daarvan zelf kan lezen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 13:12

Ik heb helaas weer meer pijn… ik heb deze nacht alweer ms direct moeten nemen omdat alle gewrichten pijn deden en die rechter zij speelt ook weer harder op… als het zo blijft bel ik het ziekenhuis of ik terug durogesic pleisters mag opplakken…

ik hoop dat ik snel duidelijkheid heb van de neuropathie, er was al een verslagje binnen van de emg maar daar kan ik niet veel uit opmaken… 15/4 volgt er nog een verslag, ben benieuwd of dat duidelijker is en 24/4 alweer voor behandeling en dus ook bespreking… gelukkig gaat mijn mama mee <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 13:39

Altijd dat wachten, jeetje dat is toch slopend!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:18

Sterkte Britt. Hey gaat duidelijk op en neer met je klachten.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 22:23

We zijn net terug van de dierenarts met ons oudje, hij had een wond in zijn flank.

Wij hadden een leuk dagje gehad, heerlijk weertje! We kwamen thuis en de hondjes lekker los, spelen, rollen in het gras,…

Afbeelding

Tijd om ons te douchen en de bank op te zoeken.

Maar ons oudje stond aan de badkamerdeur, mij op te wachten, net of hij me iets wou zeggen want hij ging niet weg en toen zag ik een grote diepe wonde waar hij aan gelikt had.

We hebben direct de dierenarts gebeld, gelukkig konden we daar nog terecht, met kalmeringsmiddel en plaatselijke verdoving is hij genaaid want volledige narcose voor een oudje is toch wel riskant..

Foto in spoiler, niet voor gevoelige kijker

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:31

Oh, wat een domper op een leuk dagje. Komt alles goed met het hondje?