Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cer schreef:Waarom Ikea en bouwmarkten dicht? Ikea vind ik nog discutabel, bouwmarkten zeker niet... kom nou... dat jouw huis in orde is wil niet zeggen dat iedereen dat heeft? Ik ben afgelopen week een paar keer naar een bouwmarkt gegaan omdat ik lekkage heb.. zou helemaal lekker zijn als ik daar niks meer mee kan, want die lekkage is nog niet gefixt dus ik zal echt nog wel een paar keer heen moeten....
Cer schreef:Ik denk dat ze dan echt moeten gaan aanwijzen wie er open mogen..
Want mogen dan alleen de restaurants met een minimale oppervlakte van 100m2 voor max 25 gasten, ofzo?
Cer schreef:Ik denk dat ze dan echt moeten gaan aanwijzen wie er open mogen..
Want mogen dan alleen de restaurants met een minimale oppervlakte van 100m2 voor max 25 gasten, ofzo?
verootjoo schreef:Gaat er iemand voor de lol naar Ikea danWat een verschrikkelijke winkel vind ik dat. Daar blijf ik zo kort mogelijk of bestel online.
Dacht dat iedereen dat deed.
Magrathea schreef:Het restaurant? Je bedoelt dat broodjesbarretje? Die is bij ons ook open.
safina schreef:Kennis van me is ook in een restaurant besmet geraakt. Samen met nog 13 anderen, die overigens verder niet bij haar aan tafel zaten.
Goed idee van de horeca om zomaar open te gaan. Als zij dan ook bij een uitbraak het Bron en Contactonderzoek betalen... want dat is, als je het goed doet, zo'n 8 uur werk per besmette persoon. Want al hun contacten moeten ook weer gebeld worden en uitleg krijgen. In een onoverzichtelijke situatie als horeca zal het nog wel meer tijd kosten.
En dan ook graag de kosten van de werkgevers van alle mensen die door die besmettingen in isolatie of quarantaine moeten. Want het is ook niet eerlijk als zij daarvoor opdraaien.
En uiteraard de medische kosten van iedereen die door de besmettingen zorg nodig heeft.
Maar als het zo zou werken zou geen horecazaak nog open gaan. Dat risico vinden ze dan veel te groot. Die rekening wil je niet betalen.
Maar zo is het wel he? Van elke besmetting die ergens optreedt, betalen vele andere mensen de rekening. En dat vinden we dan wel eerlijk?
verootjoo schreef:Gaat er iemand voor de lol naar Ikea danWat een verschrikkelijke winkel vind ik dat. Daar blijf ik zo kort mogelijk of bestel online.
Dacht dat iedereen dat deed.
Bouwmarkten mag ik hopen dat ze openblijven.