Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:52

Ja ik kwam er ook niet helemaal uit op de RIVM site. Ik snap dat je je dan moet laten testen 5 dagen na het laatste contact, maar vanaf hoeveel dagen geld dat? 2 dagen voor haar positieve test? 4? Een week? Vriendin had haar 6 dagen voor de mogelijke positieve test ook gezien, moet zij zich dan ook laten testen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:59

Wat ik altijd heb begrepen moet je in quarantaine / laten testen als je met iemand in contact bent geweest als iemand ziek wordt en jij 3 dagen daarvoor nog in contact bent geweest. Stel ze wordt ziek en het is 2 dagen geleden dat je haar hebt gezien moet je in quarantaine. Maar als het 4 dagen geleden is dan weer niet.

Het zit ook raar in elkaar. Zo hoefde ik en mijn klas niet in quarantaine terwijl we 2 dagen daarvoor iemand hadden zitten in de klas die al wel besmettelijk was ( thank god is er niemand anders ziek geworden). Ik ben toen maar wel in quarantaine gegaan vertrouwde dat toch niet helemaal , ook al hielden we afstand we zaten toch 3 uur in dezelfde ruimte. Ik was toen gelukkig ook al volledig gevaccineerd maar die vage regels zaten mij toen niet helemaal lekker.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:00

Janntjuh schreef:
Ja ik kwam er ook niet helemaal uit op de RIVM site. Ik snap dat je je dan moet laten testen 5 dagen na het laatste contact, maar vanaf hoeveel dagen geld dat? 2 dagen voor haar positieve test? 4? Een week? Vriendin had haar 6 dagen voor de mogelijke positieve test ook gezien, moet zij zich dan ook laten testen?

Volgens mij is het zo dat het gaat om de twee dagen voordat iemand symptomen krijgt. Ze zijn dan mogelijk al besmettelijk.
Test iemand positief zonder symptomen, dan worden de twee dagen voor de test gerekend.

Alle mensen met wie je contact hebt gehad in die twee dagen, wordt geadviseerd zich te laten testen na 5 dagen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:46

@zebrastreep of het is gewoon niet zo’n wonder. Die regels worden in dat op zicht niet voor niks geregeld aangepast.
Geen klachten is gewoon heel lastig. Volgens mij rekenen ze inderdaad 2 dagen voor de test. Ik zou gewoon zelf voorzichtig zijn en bij twijfel toch testen.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:03

Thanks voor jullie antwoorden! Ik ben heel erg voorzichtig nu, heb ook afspraken afgezegd hierdoor. Mocht ik klachten krijgen laat ik me sws testen, heb er al genoeg opzitten :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:08

lenaa_tje schreef:
@zebrastreep of het is gewoon niet zo’n wonder. Die regels worden in dat op zicht niet voor niks geregeld aangepast.
Geen klachten is gewoon heel lastig. Volgens mij rekenen ze inderdaad 2 dagen voor de test. Ik zou gewoon zelf voorzichtig zijn en bij twijfel toch testen.

Haha heb je me weer gevonden :') Maar moet wel zeggen dat ik klasgenoten heb die het niet zo nauw nemen hoor met de regels die hebben langer als 15 minuten dichter als 1,5 meter zonder mondkapje naast haar gezeten. Dus ja ergens hebben mijn klasgenoten wel mazzel gehad die naast haar gingen zitten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:14

Het blijft gewoon heel lastig!
Sommige mensen worden besmet in de supermarkt ondanks mondkapjes en anderen slapen naast iemand met Corona en worden niet besmet. Dat geluk moet je dus blijkbaar hebben.
Wij hebben best wat enkele Corona besmettingen gehad. Ook aangegeven zo braaf zijn ze niet met afstand en mondkapjes. Ggd geeft aan moet voldoende zijn.. tja ivm toetsweek boel toch door laten gaan en geen andere besmettingen. Ik geloof dus echt wel dat weinig/geen klachten en minimale afstand toch wel iets doet. Misschien ook wel omdat het vrijwel allemaal om jongeren gaat? Geen idee.
Zo intensief is het contact toch ook niet op school. Het is toch minder intensief dan thuis contact

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:26

Janntjuh schreef:

5 dagen nadat je haar hebt gezien.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:07

2 dagen voordat je klachten hebt gekregen en anders 2 dagen voor de positieve test :j

Hier ik en zoontje negatief! Man is vooral heel moe nog. Opvallend want normaal energie voor 10. Niet zo gemerkt met quarantaine maar vooral nu hij weer ondernemend is.

Ik was zo blij met mijn eerste supermarkt bezoekje.

Toch vind ik het wel gek dat zoontje 2 x negatief getest is. Precies die periode ook echt ziek en ook al die klachten. Maargoed hij was sowieso ook al opgeknapt dus stel hij zou positief testen had dat weinig risico meer gehad voor anderen denk ik.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:04

vanmiddag positief getest op COVID-19 :’( werd vanmorgen zwetend wakker, druk op de ogen en spierpijn. geen luchtweg klachten maar toch voor de zekerheid laten testen. hebben meer mensen hier zonder luchtweg klachten toch corona?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:20

iiSunshine schreef:
vanmiddag positief getest op COVID-19 :’( werd vanmorgen zwetend wakker, druk op de ogen en spierpijn. geen luchtweg klachten maar toch voor de zekerheid laten testen. hebben meer mensen hier zonder luchtweg klachten toch corona?

Die kwamen bij mij pas na enkele weken. Ik was toen al hersteld en klachtenvrij en terug aan het werk en toen ging het ineens mis.

Steenbok, fijn dat je negatief bent!

Ik ben vandaag, na 5 maanden en 1 week, weer volledig gaan werken.
Had direct weer een hoge ademhaling en pijn op mijn borst ;(
Jippie dus. Kijken hoe dit zich ontwikkeld.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:49

o dat is niet fijn goof. beterschap. voor nu blijf ik met jullie mee lezen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:55

iiSunshine schreef:

Ik ben zaterdag positief getest en heb enkel last van hoofdpijn.

Omdat mijn vriend gehoord had dat er veel collega’s positief waren, is hij ook gaan testen. Hij had enkel hoofdpijn en last van zijn benen en rug. Nu heeft hij het wel iets heftiger te pakken en is ook erg moe en heeft druk op zijn borst

Onze kleine meid van 2 is ook aangestoken en heeft enkel af en toe wat verhoging en verder niets ( godzijdank).

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:55

laura1987 schreef:
iiSunshine schreef:

Ik ben zaterdag positief getest en heb enkel last van hoofdpijn.

Omdat mijn vriend gehoord had dat er veel collega’s positief waren, is hij gaan testen en toen hij positief was ben ik gegaan met de kleine meid. Hij had enkel hoofdpijn en last van zijn benen en rug. Nu heeft hij het wel iets heftiger te pakken en is ook erg moe en heeft druk op zijn borst

Onze kleine meid van 2 is ook aangestoken en heeft enkel af en toe wat verhoging en verder niets ( godzijdank).

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:02

Hoop dat het meevalt Goof.

Ik twijfel of ik toch ook maar weer ga testen. Al een paar dagen af en toe wat hoofdpijn, volgens de ergotherapeut is hoofdpijn een teken van overbelasting. Maar ik heb eigenlijk zelden hoofdpijn.... twijfel, twijfel...

Beterschap iisunshine en laura1987

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:26

Dat is niet tof Goof. Hopelijk geen terugval.

Ik heb sinds gisterenochtend knallende hoofdpijn. Ik denk dat het van mijn nek afkomt maar heb toch voor de zekerheid een test gepland morgenochtend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:44

Maar hoofdpijn is toch niet 1 van de klachten waarna je moet testen?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:49

Mijn moeder was vorig jaar besmet en zij had in het begin alleen maar hevige hoofdpijn als klacht.
Dus liever voor de zekerheid testen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:55

Sure_lee schreef:
Mijn moeder was vorig jaar besmet en zij had in het begin alleen maar hevige hoofdpijn als klacht.
Dus liever voor de zekerheid testen.

Ik ben een van de gelukkige met langdurige klachten. Daarom vind ik de keuze wat lastiger, anders was ik gelijk al gegaan.

@Goof. Hoofdpijn staat wel op het lijstje met klachten. Maar ja ben ook de laatste dagen wat meer vermoeid. Dus wie weet komt het daar door.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:00

Ik lees het net lijstje door bij welke klachten je zou moeten testen en hoofdpijn staat er niet tussen. Aan ieder vrij om te testen natuurlijk.

Esther, als ik lees dat jouw ergotherapeut al aangeeft dat het overbelasting is zou ik dat persoonlijk wel aannemen. Als je langdurig klachten hebt (net als ik) ligt overbelasting continue op de loer. Hoofdpijn is een logisch gevolg dan.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:37

Hier begon het ook met hoofdpijn en heel erg misselijk. Is dat ik wist dat ik met iemand in contact was geweest, maar anders had ik toen niet aan corona gedacht. Kortademigheid kwam pas na 4 dagen..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:03

Goof, ik denk dat mensen beter teveel dan te weinig kunnen testen.

Ook ik heb enkel hoofdpijn als klacht en verder niets terwijl ik echt positief getest ben.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:16

Ik ben ook van beter maar testen dan denken dat het wat anders is.
Maar ik werd weer topfit wakker vanmorgen dus ik heb de afspraak afgezegd.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:15

Je kan altijd testen voor de zekerheid natuurlijk, maar hoofdpijn is bij mij ook een teken van overbelasting. Ik heb er nu ook last van, maar dat komt nu door het weer, ik kan niet tegen die plots hoge temperaturen en die hoge luchtvochtigheid.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:02

Ik vindt dat ook wel lastig sinds mijn hersenschudding 2 jaar terug heb ik sneller hoofdpijn of last van mijn nek wat weer zorgt voor hoofdpijn. Ik kijk het vaak wel een dagje aan moet ik zeggen. Vaak verdwijnt het weer binnen een paar uur.

Mijn moeder heeft dagelijks hoofdpijn en is nog nooit naar de test straat geweest. Nu weten we bij haar ook dat ze behoorlijke nek problemen heeft. Dus we kijken het altijd een dagje aan.