2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:43

MiickeytJe schreef:
Only2Bianca schreef:
[ [url=m/EzdNqz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voedertijd :Y)

Oh Dat ziet er heerlijk uit! Heb je toevallig een recept? :Y)

Bij mij gaat het redelijk, ik vind dat ik best nog wat strenger voor mezelf mag zijn maar er is al een begin en af en toe mag je ook genieten hé. Morgen wil ik me weer wegen, vorige weging was 9 dagen terug, maar heb mijn maandelijkse periode net gehad en dan probeer ik niet te wegen, het getal wat

Als ik hier veel mensen hoor over het sporten dan denk ik, ohh ik wil ook weer gaan sporten, helaas zit het er nu lichamelijk niet in, dus mogen jullie een extra keer voor mij sporten. :+

Naar voor je, kan je wel lichte beweging, zoals wandelen of fietsen?
Afvallen is voor het grootste deel voeding aanpassen volgens mij. Of je moet echt waanzinnig sporten. Na mijn bevalling ben ik destijds veel gaan wandelen en dat werkte ook prima.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:49

ik loop regelmatig zo'n 200 meter op en neer. Meer gaat niet omdat dan al veel pijn heb en omdat ik net gestart ben Lyrica/pregabaline voor de pijn. Hier word ik ontzettend suf van dus is het ook niet heel verstandig om op dit moment verder te gaan. ik voel me net een zombie 8)7

Maar buiten dat het goed voor de lijn is vind ik het ook heerlijk om te kunnen sporten, ik kan op dit moment niet werken dus zit heel erg veel thuis. Dan lijkt het me zo heerlijk om even weg te kunnen om te gaan sporten

Paardenfan25

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:57

Ik lees nu ff je verhaal terug, sterkte. Moet super rot zijn als je wilt bewegen en niet goed kunt.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:16

Pijn is niet fijn, sterkte met deze struggles - echt kan ik mij niet voorstellen maar ik loop morgen een rondje voor jou Miickeyytje: #beloofd!

Citaat:
Oh Dat ziet er heerlijk uit! Heb je toevallig een recept? :Y)

Eigen recept, even langs het koelvak bij Appie
# baby spinazie
# gemengde veldsla
# zakje rauwkost fijn gesneden
# snoep tomaatjes
# aubergine even grillen in grill/tosti apparaat

Echt simpel, en morgen de andere helft mee naar kantoor. Best knap toch van een anti- keuken prinses... :=

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:52

Ik heb echt een dip momenteel.... -O- ;(
Ik ben zaterdag terug gekomen van een week ruiterkamp (slecht en veel eten, maar wonder boven wonder stabiel gebleven qua gewicht *\o/*)
En heb nu gigantische food cravings. Echt niet normaal meer.. Het is alsof ik buiten mezelf kom en geen controle meer heb. De hele dag denk ik alleen maar aan eten eten eten. Als ik langs een supermarkt kom MOET ik naar binnen, iets kopen en opeten. Om vervolgens boos te worden op mezelf en in een hoekje willen gaan zitten huilen.
Het enige moment dat ik het niet zo erg heb is als ik met mijn paard bezig ben. Maar ik kan moeilijk 6 uur lang m'n paard gaan poetsen _O-
Andere soorten afleiding zoals wandelen ofzo helpt niet...

Heeft iemand goeie tips om ze onder controle te krijgen? Dit is echt niet leuk meer zo en baal gigantisch van mezelf _-:(

Edit: ik houd mijn calorieën bij in een app en plan mijn hele dag qua calorieën. Normaal werkte dit super, maar nu ga ik er dus wel (behoorlijk) overheen door die vreetbuien die ik echt niet onder controle kan houden

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:57

HIer gaat het ook niet zo lekker, omdat ik momenteel ook bij mijn ouders inwoon vanwege het feit dat mn eigen huis nog steeds onbewoonbaar is...

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:04

Tigress, gefeliciteerd wat knap!

Ladyrosa, heel moeilijk die vreetbuien. Werkt het misschien als je elke keer dat je naar binnen gaat iets meeneemt dat gezond maar lekker is? Een bakje gesneden ananas, mango, iets in die richting? Of misschien jezelf gewoon eens goed vol eten aan een bak met groenvoer en dan flink water erbij, dat je gewoon echt goed vol zit? Iets anders zou ik me zo even niet kunnen bedenken...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:19

@ladyrosa: veel eiwitten eten en weinig suiker. Ik kan ook echt in een sugarrush-sugardip spiraal terechtkomen en dan wil ik alleen maar (vr)eten.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 05:44

Wat balen Ladyrosa en Olympia... probeer het gauw te vergeten en weer om te buigen naar de goede vibes...
Olympia kun je zelf boodschappen doen ookal woon je even uit huis? Het gaat écht goedkomen met je huis en je ging zo goed! :(:)

Ik heb het ook weleens gehad, maar kan achteraf welk vaak redenen benoemen waardoor het komt.
Stress, alleen thuis zijn, slechte voorbereiding of planning qua maaltijden (zie wel wat ik eet) of mijn doel vergeten...

Na 1x denk ik de volgende dag ook vaak laat maar of ach, wat geeft het nou... >;)

Ik probeer nu te voorkomen dat ik zogenaamd honger heb en vooral de reden waarom te benoemen en op te schrijven.
Ik heb een bullet journal en dit is leuk en geeft inzicht...

Misschien hebben jullie wat aan mijn peptalk?
Zet em op dames en welkom alle nieuwe afvallers. Ik had beloofd te rennen voor Bokt, dus tot zo! :wave: haha...

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:03

@tortilla en @mizora
Bedankt voor de tips! Ga ze uitproberen en hopen dat het werkt

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:45

En Only2Bianca ? Heb je een extra rondje voor bokt gerend? :D :))
In mijn geval heeft het goed gewerkt, vorige weging was 76.9 KG en van vanmorgen was het 74.8KG. *\o/*

Ik moet nog wel voor mezelf een afleiding zoeken om niet te gaan snaaien, maar daar ben ik druk mee bezig.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:13

Is kauwgom een tip?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:18

Hoi, mag ik ook meepraten? Ik ben sinds vorig jaar september actief bezig met calorieën tellen. Ik ben in totaal 20 kg afgevallen, van 96,9 naar nu ±77. Ik ben 1.78m en mijn doelgewicht is 75 kg. Ik ben er al een tijdje bijjjna (net een periode met veel feestjes, weekenden weg, veel mooie en treurige momenten gehad waardoor ik even stil heb gestaan qua gewichtverlies, nu weer een week terug op de rit). Daarna wil ik wel bezig blijven met het behouden van het gewicht dus ik blijf daarna vooralsnog wel calorieën tellen, maar dan iets meer per dag. :)

Verder heb ik een eigen paard waar ik zo'n 3 x in de week op rij, en qua verdere sport beoefen historisch langzwaard, waar ik zo'n 2 x in de week voor train. Soms nog een stukje sportschool erbij met vnl krachttraining / spieropbouw.

Wat balen ladyrosa dat je in een dip zit. Een ding wat me als ik in een dip zit helpt is de uitspraak: "I can do anything for an hour"; een uurtje niets eten ondanks het gevoel van honger lukt meestal wel. Daarna is er dan weer een uur, etc. Het maakt niet-eten wat behapbaarder voor me door het in kleine stapjes op te bouwen.

Wat me ook weleens helpt is dat ik ervoor zorg dat er veel voedsel met lagere kcal waarde is wat ik kan eten: Rode paprika's in stukjes gesneden, komkommer, fruit... Dingen waarvan het wat minder erg is als ik er een hele bak van leeg eet.

En dan de laatste: Er over nadenken hoe het me gelukkiger maakt om op een gezond gewicht te zijn en tevreden met m'n lijf te zijn dan om nu iets te eten, en het vooruitzicht dat het hongergevoel ook zo weer terug is en juist meer wordt hoe meer ik eraan toe geef. Het neemt niet het gevoel van je lijf weg, maar maakt het voor mij toch wel wat makkelijker om niet toe te geven. Succes met afleiding zoeken :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:30

Horsie84 schreef:
Is kauwgom een tip?

Mij is geleerd dat je van kauwgom meer trek krijgt, omdat je wel kauw bewegingen maakt maar niet iets daadwerkelijk eet.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:15

Tigress gefeliciteerd met -10

Dat ziet er goed uit Only2Bianca

Sterkte Mickeytje!

Oeh wat vervelend ladyrosa! Ik heb ook zo'n periode gehad. Mij hielp het vooral om het juist een beetje los te laten. Had ook complete obsessie met willen eten en me dan tot voelen erna..
Veel tussendoor gezond snacken werkt bij mij juist niet.. daar blijf ik mee "toegeven". Maakt mij trotser en voel me fijner met geen snackmoment..
Stom misschien maar ik had gisteren een eerste keer een les yoga. Aan het einde deden we een ademhaling oefening. Steeds een neusgat dicht, uitademen, inademen en dan het andere neusgat dicht. Dus in achtjes ademen als het ware. Daarmee kon ik me heel goed van mijn hongergevoel afsluiten. Wie weet helpt zoiets om je even te "resetten" (na een keer of 10 ben ik helemaal weer rustig).

Wandelen vond ik ook heerlijk. Lekker met de kinderen op pad. Jongste in de wagen en oudste op het stoeltje er achter.

Ik heb gisteren mijn lidmaatschap geregeld bij de sportschool. Is een school met alleen maar groepslessen (99% vrouwen). Mag nu onbeperkt lessen volgen een jaar lang. Gisteren begonnen met yoga omdat ik nog wat last heb van vloeien na mijn operatie. Wil vanavond toch gewoon zumba doen. Voel me zoveel lekkerder na het sporten!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:22

ladyrosa schreef:
Ik heb echt een dip momenteel.... -O- ;(
Ik ben zaterdag terug gekomen van een week ruiterkamp (slecht en veel eten, maar wonder boven wonder stabiel gebleven qua gewicht *\o/*)
En heb nu gigantische food cravings. Echt niet normaal meer.. Het is alsof ik buiten mezelf kom en geen controle meer heb. De hele dag denk ik alleen maar aan eten eten eten. Als ik langs een supermarkt kom MOET ik naar binnen, iets kopen en opeten. Om vervolgens boos te worden op mezelf en in een hoekje willen gaan zitten huilen.
Het enige moment dat ik het niet zo erg heb is als ik met mijn paard bezig ben. Maar ik kan moeilijk 6 uur lang m'n paard gaan poetsen _O-
Andere soorten afleiding zoals wandelen ofzo helpt niet...

Heeft iemand goeie tips om ze onder controle te krijgen? Dit is echt niet leuk meer zo en baal gigantisch van mezelf _-:(

Edit: ik houd mijn calorieën bij in een app en plan mijn hele dag qua calorieën. Normaal werkte dit super, maar nu ga ik er dus wel (behoorlijk) overheen door die vreetbuien die ik echt niet onder controle kan houden

Kan het niet zijn dat je net iets te weinig eet? Hoeveel kcal eet je op een dag? Ik heb zelf als ik te laag blijf in mijn calorieën dat ik ook vreetbuien krijg namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:53

_Hedi schreef:
ElizeVdS schreef:
Welkom iedereen. Hedi hoe leg je op je voeding? Ik heb een ruime 4 jaar geleden MyFitnessPal ontdekt.

Mijn voeding gaat niet goed, ik weet precies wat ik verkeerd doe, verdiep me er al jaren in. Maar ik krijg de gezonde knop niet op. Snoepen, slecht eten etc.
Sporten gaat nu super goed! Zelfs met het warme weer, ik sta heel vroeg op om te gaan hardlopen.
Ik zal eens maar die app kijken, misschien kan het me helpen om wat beter te gaan eten :)

Ik heb dat ook gehad, mij hielp het om porties ongezond eten geleidelijk kleiner te maken. Dus van elke dag een halve zak chips (ja...) een bakje chips, naar een nog kleiner bakje, naar een handje, naar alleen nog een klein bakje in het weekend. Ik ga juist snaaien als ik niets meer mag van mezelf.

Hier gaat het redelijk sinds ik mezelf maandag weer een schop heb gegeven. Gisteren gewogen, toch 400 gram afgevallen in een week ondanks het snaaien en minder wandelen. Ik heb een aantal lekkere salades gemaakt en kant-en-klare gezonde tussendoortjes gehaald, dan gaat het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:15

Hier blijft kc invoeren en ook goed etiketten bekijken echt goed werken.
Zo dacht ik eerder “ ach elke maaltijdsalade is wel gezond”.
En zag net bv dat er in de ene 400
Kc zit en in eentje die enorm gezond klinkt ( couscous en groente) maarliefst 900..

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:31

Ja, als je erop gaat letten en etiketten bekijkt merk je dat je je toch in een boel dingen verkijkt, darkchrystal.

Heeft iemand hier de groentebodem-pizza's van Dr. Oetker al geprobeerd? Ik zag ze laatst voor het eerst in de supermarkt, ik ben benieuwd hoe ze smaken. :)

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:09

Die met spinazie bodem is erg lekker. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:10

Anoniem schreef:
Hier blijft kc invoeren en ook goed etiketten bekijken echt goed werken.
Zo dacht ik eerder “ ach elke maaltijdsalade is wel gezond”.
En zag net bv dat er in de ene 400
Kc zit en in eentje die enorm gezond klinkt ( couscous en groente) maarliefst 900..

Maar gezond hoeft toch niet gelijk te staan aan weinig calorieën? Wij eten bv echt behoorlijk gezonde avondmaaltijden (grotendeels groentes, peulvruchten, noten, zaden en pitten maar aan 800 tot 1000 calorieën zit ik zo schat ik. Avocado bv tikt daarin ook aan. Maar goed, ik tel niet actief calorieën en ik eet sowieso veel meer dan de meesten hier. :D Op de 1200 en 1500 die ik lees ga ik van mijn stokje, maar ik ben dan ook overdag erg veel in beweging. Ik heb die grote maaltijd echt nodig en gezien ik er op af blijf vallen hoeven minder calorieën ook niet.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:22

Maar daar zeg je wel wat. Noten... hoppa veel kcal maar wel gezond en goede vetten.
Er zal ook wel een verschil zitten in hoeveel koolhydraten je eet enzo.

Ik had net 5 theebiscuitjes. Die goedkope rechthoekige. Hoppa iets van 230/ 250kcal.
Mja die jonagold appel van 100 kcal laat ik nu liggen. Keuzes keuzes. Soms heb je gewoon zin in iets anders...

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:23

En dan heb ik het nog niet over suikers.... zucht

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:27

Je kan ook juist aankomen van te weinig eten :) Je lichaam gaat dan juist alles wat je eet opnemen.
Mijn tante was in 4 maanden 14 kg afgevallen, dit doet ze door méér te eten en méér te sporten. Zo mag ze bijvoorbeeld ook niet een periode langer dan 2 uur niks eten.
Ik heb dan ook geprobeerd om minimaal iedere twee uur iets te eten, maar dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:30

T was misschien idd niet helemaal t goede voorbeeld.
Maar meer om als voorbeeld te stellen.
Ik let wel op de kc maar probeer ook goede keuzes te maken dus vorige week had ik ook de lekkere salade met noten en couscous.
Ik vul wel dingen in op mfp, maar houd me er niet altijd strak aan.
Als advies voor onderhoud geeft ie 1590 en afhankelijk van beweging wordt dat meer.