Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:08

Ik heb ook een keer zo'n smoothiemix gehad en ik vond hem vet lekker! Ik had banaan, boerenkool, mango en citroengras.

Mijn lijstje:
L: twee boterhammen met spianata romana en Huttenkase
T: Chupa Chup lolly, Yumyum noodles shrimp, twee Snack a Jacks cheese
A: venkel met bonen en worst
T: Smiths Bugles

Niet een super goed lijstje, maar ik blijf binnen mijn calorieën (1400 kcal).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:50

Ik ga proberen lijstjes te maken, echter eet ik vrij onregelmatig vanwege m'n werk .. Als ik eerlijk ben zondig ik nog wel geregeld dankzij m'n werk al probeer ik dat wel te minderen. Ik zie trouwens net dat Body&Fit veel Sale heeft, heb net een bestelling geplaatst! :) Hebben jullie er baat bij als ik een printscreen maak van wat ik besteld heb? :)

Afbeelding

Edit: Ik vond het zelf wel interessant in ieder geval :')

De eerste twee (Salad Dressing en Strawberry Syrup) zijn eigenlijk twee dingen die ik momenteel weinig tot niet gebruik vanwege de hoeveelheid calorieen die erin zitten, dus ik was wel erg benieuwd hoe deze smaken :) Het is puur een try-out, dus kan maar zo dat ik het helemaal niet lekker vind :j De Smart Protein is puur tegen mijn spierpijn en voor mijn spierontwikkeling. Ik merk toch na een zware work-out dat ik het wel erg zou waarderen als ik daar wat mee kan doen, dus zodoende dat ik dat maar eens besteld heb :) Hoor er veel positieve verhalen over. Whey Drink is basically een vruchtendrank met weinig calorieeen en whey voor na het sporten, ik houd wel van vruchtendrank dus ben erg benieuwd hoe dit smaakt! De muesli is als test voor een vervanger van m'n huidige ontbijt muesli, was in de sale en klonk erg goed. En last but not least: My guilthy pleasure :+ Ze zeggen dat het 'gezonde chips' is, dus we gaan het meemaken. Totaal was ongeveer 30 euro dus het valt nog erg mee! :) En ik kreeg er gratis een fles en probeerverpakking bij, yeuh!
Laatst bijgewerkt door Courses op 21-06-16 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

bono_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:56

Ik ben wel benieuwd wat je besteld hebt! Als je dan ook laat weten of het goed bevalt of niet hihi :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:11

Ben benieuwd hoe het bevalt Courses. Ga van het weekend eens op m'n gemakje op de site kijken. :)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:20

Ik heb zelf ook een aantal producten van body en fit. Pindakaas zonder suiker en de wheytella. Pindakaas is een beetje vloeibaarder maar vind hem wel lekker :) wheytella nog niet gebruikt.. Die is voor als ik heel erg naar chocolade verlang hihi. Zitten meer eiwitten en geen toegevoegde suikers in :) altijd proberen waard denk ik dan maar!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:25

Ik denk dat de gember teveel overheerst en dat daardoor die smoothie echt VIES is... gelukkig ben ik niet de enige die dat vind.
Soms doe ik er zelf een deelblokje spinazie doorheen.. maar deze koop ik echt nooit meer BLEGH...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:05

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:05

Ik heb mijn eerste eetlijstje, onder het mom: meten is weten!

O: watermeloen met thee
L: meergranen broodje met kaas, schaaltje wortelen/komkommer en thee
T: volkorencracker met chiazaadjam
A: Nasi met kroepoek, pindasaus én gebakken uitjes....(tja :') )
T: Watermeloen

Ik kom uit op ongeveer 1500 kcal, dat valt me eigenlijk super mee, gezien het avondeten. Ik vraag me alleen af hoeveel nasi ik heb gegeten, misschien heb ik wel twee porties op...misschien moet ik dat ook eerst gaan wegen?
Op hoeveel kcal proberen jullie uit te komen op een dag?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:10

Een portie zegt idd niet zoveel. Handigst is de ingredienten los te wegen. En goed opletten of rijst rauw of gekookt is in MFP!
Ik kom op 1500kcal uit nu, even kijken hoe dat mijn gewicht beinvloed en dan eventueel bijstellen.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:32

Jaa body & fit, love it!
Ik eet zelf ook diezelfde muesli, ben er heel tevreden over en hij heeft een goede samenstelling in vergelijking met die uit de supermarkt! Fijne producten heb je verder besteld :) Ben benieuwd hoe je de smart protein vindt! Ik ga er namelijk echt van over mijn nek hahaha. Maar perfect om fluff van te maken (je volgende post haha) dat is echt heel lekker, wel even doorhebben hoe je het moet maken ( :+) maar dan heel lekker en vullend!

Ik kom trouwens ook (weer) ineens binnen vallen, sorry allemaal! Ik zal me nog even voorstellen ik ben Bente en ik studeer voeding en diëtetiek en ik ben eigenlijk continue bezig met gezonde voeding en sporten zowel gewoon zelf als natuurlijk op mijn opleiding. Zelf ben ik niet aan het afvallen daarom ben ik ook niet heel actief hier qua lijstjes ect, maar lijstjes van andere mensen en andere mensen hun proces, voortgang en manier van eten/bewegen interesseren me echt ontzettend! Vandaar ook m'n studiekeuze voor voeding en diëtetiek haha! Dus ik lees lekker mee als iedereen dat goed vind :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:40

@ Bente12 Leuk, kun je ons mooi tips geven! :-)

@secricible wat is MFP?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:40

Yucca, MFP is 'My Fitness Pal', een app waar de meesten van ons hun eten in bijhouden. Staat informatie over in de startpost ;). Ik denk dat het avondeten wel een van de belangrijkste dingen is om goed te meten, gezien daar (bij mij in ieder geval) de meeste kcal in gaan zitten. Met schatten of 'porties' gok je snel fout waardoor je over je kcal heen gaat.

Ah Body & Fit! Super chille winkel, heb er ook heel wat zooi vanaf haha. Vooral Whey, wafers en proteinerepen, maar ook mn trainingshandschoenen en wat kleine dingetjes. Die proteine cookies zijn ook eeeecht een aanrader! (Apple cinnamon, nom <3) Heb ook de pindakaas ooit gratis gekregen, maar als die even gestaan heeft wordt ie nogal hard en komt er veel olie bovenop te liggen, zonde. Wordt heel lastig om te roeren of te smeren :n

@Thirsa, ohh! Die fluff ga ik ook eens proberen!

Welkom (oude) nieuwelingen :D

Zal hier trouwens ook een recept voor mueslierepen delen, deze is eeeeecht lekker!
http://www.voedzaamensnel.nl/tussendoor ... pen-maken/
Krijg binnenkort ook nog een recept van bananenbrood van mn trainer dus ben benieuwd!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:29

Ik keek ook even op Body & Fit, maar ben een beetje overweldigd door het aanbod :=

Maar zo te lezen hebben jullie wel positieve ervaringen. Hoe beslissen jullie wat voor producten jullie daarvan gebruiken en hoe weten jullie waar het allemaal goed voor is? Ik zoek bijvoorbeeld iets wat helpt bij spierherstel. Ik merk dat 3x per week krachttraining en daarnaast 1 keer hardlopen, wel een aanslag op de spieren is. Weten jullie ook wat daarbij zou helpen?

Mijn lijstje van gisteren:

O: yoghurt met appel en banaan
T: krakeling
L: 2 volkoren boterhammen met jonge kaas en tomaat (en één met een mespuntje mayonaise)
T: banaan
A: stukje vlees met makkelijke salade van mozzarella, tomaat en komkommer

Eigenlijk een gemiddeld lijstje, ik ben niet echt op voeding aan het letten. Ik probeer voor nu enkel minder te snoepen en alcoholgebruik terug te schroeven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:49

Szan schreef:
Ik keek ook even op Body & Fit, maar ben een beetje overweldigd door het aanbod :=

Maar zo te lezen hebben jullie wel positieve ervaringen. Hoe beslissen jullie wat voor producten jullie daarvan gebruiken en hoe weten jullie waar het allemaal goed voor is? Ik zoek bijvoorbeeld iets wat helpt bij spierherstel. Ik merk dat 3x per week krachttraining en daarnaast 1 keer hardlopen, wel een aanslag op de spieren is. Weten jullie ook wat daarbij zou helpen?

Om je spieren goed te ondersteunen kun je extra eiwitten innemen. Kijk naar de voedingswaarden van bepaalde producten op hun site en baseer daar je keuzes op. Verder is het ook persoonlijk natuurlijk, wat je lekker vindt.

Voor snelle eiwitten kun je uitkijken naar whey (super goed om direct na het sporten te drinken). Wat ik dan aanraad is een variaty pack, zodat je kunt testen welke smaak je lekker vindt en welke minder.

Als tussendoortjes kun je bijv eiwitrepen kopen. Kijk hierbij gewoon naar de voedingswaarden + prijs + wat je lekker lijkt (veel testen).
Wat ik ook wel eens koop daar zijn bakmixen, wraps met minder carbs en meer eiwit, etc.

Lekker rondneuzen en producten testen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:56

Ik zag trouwens dat ze nu ook fulfill repen hebben bij Body & Fit! Had ze daar laatst over bericht, leuk om te zien dat ze ook echt iets met zulke verzoeken doen! Jammer dat ze de peanut caramel versie even niet hebben, zodra die binnen is koop ik een doos, hoor er erg veel goeds over!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:58

Ik heb in het begin heel veel opgezocht en gelezen over de body & fit producten, veel op "fitgirl-blogs". Kijken wat zij gebruiken en waarvoor. En dan kijken wat je wil en wil bereiken met de producten, wil je meer eiwitten shakes/repen ect. Ze hebben inderdaad ontzettend veel! Ik zou lekker gaan googlen en testen :)

Als je repen wil bestellen zou ik zelf de smartbars aanraden als tussendoortje, deze lust denk ik iedereen wel (sorry als het niet zo is haha)! En ze hebben hele fijne macro's als tussendoortje 153 kcal/5,3 gram vet/2,6 gram koolhydraten/15,5 gram eiwitten :D

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:59

Kayleigh_ schreef:
Ik zag trouwens dat ze nu ook fulfill repen hebben bij Body & Fit! Had ze daar laatst over bericht, leuk om te zien dat ze ook echt iets met zulke verzoeken doen! Jammer dat ze de peanut caramel versie even niet hebben, zodra die binnen is koop ik een doos, hoor er erg veel goeds over!

Deze zijn zooo lekker net een snicker :D
Maar zo duur bij de ah to go hahah

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:01

Wat zijn die fulfill repen dan voor iets?

Heeft iemand trouwens nog aanraders voor alternatieven voor de perfection bars van body & fit? (zelfde prijsrange, want de questbars zijn wel lekker maar een tikkeltje duur haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:07

Ja, fullfill is ook erg duur bij B&F maar denk wel dat ze hun prijs waard zijn!

Smartbars vind ik zelf echt intens goor :o

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:17

Kayleigh_ schreef:
Ja, fullfill is ook erg duur bij B&F maar denk wel dat ze hun prijs waard zijn!

Smartbars vind ik zelf echt intens goor :o

Hahah dan heb ik niets gezegd :+

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:24

Ik vind die smartbars nog wel te doen, maar die shakes, brrrrrrr. Zo intens zoet en chemisch. Heb er nooit aan kunnen wennen!

Lijstje voor vandaag:
O: 250 gr magere kwark met 3 el muesli van B&F, 2 rijstwafels met appelstroop
T: 200 gr aardbeien met 100 ml yoghurt
L: 2 vk boterhammen met kipfilet + plakje kaas + 0,5 paprika + wat augurken. Kommetje verse groentensoep en 1 gekookt ei,
T: halve mango
A: 200 gr duitse biefstuk, 150 gr peultjes,1 rode paprika, 150 gr bospeen, 1 el whiskey/cocktailsaus
T: handje walnoten + klein stukje pure chocolade (beloning na de zware training hihi)

B: 1 uur bokstraining

Mijn lunch bevatte vandaag meer kcal dan mijn avondeten haha. Eigenlijk eet ik vandaag qua kcal in verhouding wat te weinig met wat ik verbrand met het boksen (en dan reken ik mijn andere beweging zoals werken en fietsen nog niet eens mee) Maar ik vind het niet prettig om 's avonds nog veel bij te moeten eten. Ik heb wel geprobeerd bij mijn ontbijt en lunch wat meer te nemen, zodat ik in ieder geval voldoende brandstof binnen krijg :) En dus bij het avondeten wat extra vlees gegeten.
Ik drink trouwens altijd alleen maar water en groene thee, dus dat schrijf ik nooit op.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:49

Laura1589 schreef:
Ik vind die smartbars nog wel te doen, maar die shakes, brrrrrrr. Zo intens zoet en chemisch. Heb er nooit aan kunnen wennen!

Ik deel je mening! Die smartbars heb ik ook wel eens in huis gehaald, prima in te nemen.
Hier thuis heb ik ook zo'n fitnessfanaat als broer die ook alle poedertjes, pillen e.d. maar in huis haalt :+
Daar dus ook wel eens van geproefd en geprobeerd maar gatverdamme die shakes krijg ik dus ook echt niet weg he :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:56

De smart bars vind ik goed te doen, ik varieer iedere keer ook in de smaken die ik bestel, anders vind ik ze wel een beetje minder worden. De whey perfection shakes vond ik niet te drinken, helaas was ik zo dom om direct een 750 gr zak te bestellen en zit ik dus nog met dik 20 shakes ;( De smart protein vind ik al een stuk beter te doen, heb nu ook de smaakvariatie besteld en ik bekijk daarin een beetje welke smaken ik lekker vind.

Verder ben ik dol op de protein balls (ben ook heel benieuwd naar de aardbei), de smart wafers en de sport pancakes :9

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:00

Hebben jullie altijd whey perfection of smart proteine? Wat is het verschil? Ik heb nu whey perfection banaan en die vind ik heel lekker, maar vroeg we af welke jullienhet lekkerst vonden dus, wat is jullie lievelingssmaak? Ik wil weer gaan bestellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:13

Ik vind zelf de smart protein lekkerder omdat die wat voller van smaak is, de whey vind ik vrij dun/waterig/chemisch. De smart protein is soms wel een beetje zanderig maar dat vind ik zelf niet zo heel erg. Ik meng één schep met ongeveer 500 ml water.

Van de smart protein heb ik inmiddels de nutella hazelnoot, cookies and cream, strawberry, stracciatella en berry blast (dacht ik) gehad. De stracciatella vond ik wel goed te doen, de cookies and cream en hazelnoot vond ik zelf erg chemisch. Wel een tip: laat nooit een restje in je beker zitten, altijd direct omspoelen en drogen, want het gaat zo ontzettend stinken als dat (iets te) lang staat. Ik heb na 3x met de hand afwassen en twee rondjes vaatwasser eindelijk de stank er een beetje uit :')