Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:34

Hopelijk heb je vandaag een hele fijne dag

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:16

klaag er maar op los hoor Alice. Snap het volledig als je het allemaal even kwijt moet.
Hopelijk bevalt de lens.
Is het bloedprikken vandaag nog gelukt?

Hopelijk zwakt die botpijn weer verder weg.

Heel veel sterkte!!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:23

Hoe gaat het vandaag met je?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 17:18

Vandaag heel slechte dag. Veel moeite bij te blijven en heel slecht geslapen. Veel pijn en stront beroerd. Botpijn blijft beetje hetzelfde, het is niet dat het enorm pijn doet op dit moment of zo (al kan dat ook door de pijnstilling komen := ), maar het is een continue aanwezige zeurende pijn. Belast, maar vooral ook onbelast. Dus ook als ik in bed lig of zit of ..., het is continue aanwezig.

Bloed prikken gisteren ging eigenlijk best oké, buisje zelfs vol gekregen. Alleen bse/bezinking was de bepaling niet van gelukt, hadden ze te weinig bloed voor. Dus was ook maar één buisje deze keer.

Woensdag heb ik weer voor t eerst sinds 3,5 jaar op een paard gezeten. *\o/*
Wel maar tien minuten, toen al helemaal op. Maar toch ook een paar rondjes gedraafd. Wel heel veel moeite met mijn lijf zeg, pff. Zit mezelf enorm in de weg, enorm stijf en heel slap, vooral mijn rug. En afgelopen 3 jaar zo'n 15 kg aangekomen van t niets (kunnen) doen, dat moet er toch ook echt heel erg snel weer af!

Dus voor ik echt weer ga rijden moet ik toch echt weer een stuk leniger en sterker gaan worden, ook stuk betere conditie krijgen en paar kilo eraf. Zit toch alleen maar mezelf in de weg, maar vooral het paard en dat vind ik nog veel erger. Dus ik heb wat te doen als straks nieuwe drain erin zit, zodat ik in het voorjaar of zomer weer lekker kan gaan rijden. :)

Ook mijn nieuwe lens uitgeprobeerd, zo blij mee! Nu binnen kort nog even iemand met paard zoeken waar ik nog mag oefenen foto's maken en dingen uitproberen en natuurlijk mijn eigen beestjes. :)

esje01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:31

Je komt maar
Foto's maken
Paardje hobbelen, vrijheidsdressuur alles kan

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:23

balen van je slechte dag! :(:)
wel fijn dat het bloedprikken wel gelukt is nu..

en super!! dat je weer op een paard hebt gezeten. ook al is het maar eventjes, toch weer een mijlpaaltje lijkt me!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:30

Oewww toff!!!
Top girll!! :))

Balen van de pijj maar dat was natuurlijk te verwachten na zo'n dag!

Als je maar genoten hebt!

Weet je al wat je met de knappe man gaat doen??

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:06

Top. Lijkt me een lekker gevoel.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:52

Wat fijn dat je weer op een paardje hebt gezeten, heerlijk voor je!! Moet toch vast lukken om iemand te vinden met een paardje om fotos te maken. Ik woon te ver weg helaas, je had zo kunnen komen hoor. :j

Wel weer erg rot dat je je zo beroerd voelt. Meid, die 15 kilos gaan er wel weer af ( ik weet hoe je je voelt, de afgelopen 5 jaar ben ik 20 kilo aangekomen door schildklierproblemen) ,je gewoon focussen op de fijnere dingen die komen gaan. Hoe staat het met de ideeen voor de verhuizing naar Zweden, of is het daar nog te vroeg voor?

Een dikke virtuele knuf van hier!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 23:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn knappe, lieve (en vooral heel vies) meisje. <3 <3

Foto's moet ik nog een keertje bewerken, draadjes weg werken en zo.
Heeeeel blij met mijn nieuwe lens in ieder geval. :j

En ach, vieze paarden zijn gelukkige paarden, toch? Ze camoufleert zich gewoon graag. :D

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:10

Ik vind het zelfs onbewerkt al hele mooie foto's! En ik zie inderdaad vooral een blij paard :).

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:22

Oooo wat gaaf Alice! Weer op een paard! Wauw topper! Wat zal jij ook heerlijk genoten hebben!

Zil is ook echt een knappert. Ze kijkt heel zacht en lief.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 12:46

Sofy schreef:
Ik vind het zelfs onbewerkt al hele mooie foto's! En ik zie inderdaad vooral een blij paard :).

Hihi dankjewel. :o

Inderdaad een blij paard, al is ze nog een heel klein beetje onrustig en uit haar doen. Ze is net van haar knappe baby af. Livano zelf geeft er niets om, die vind t wel prima met zijn maatje. Zilvana is iets minder blij. Dinsdag verhuisd ze en maar ze rustig aan aan t werk.

igor001 schreef:
Oooo wat gaaf Alice! Weer op een paard! Wauw topper! Wat zal jij ook heerlijk genoten hebben!

Zil is ook echt een knappert. Ze kijkt heel zacht en lief.

Genoten inderdaad zeker! Heel fijn weer stukje te hobbelen, maar moet weer veel kracht in mijn rug terug krijgen en "soepeler" krijgen (rug zit vast, maar vooral daaronder en boven), want veel problemen mee. Opstappen is ook niet zo makkelijk. :+

Zo is ze ook echt, een ongelooflijk lief, zacht en heel makkelijk en braaf paard. Doet alles voor je, als ze maar vertrouwen heeft. Heerlijk dier. Ontzettend blij met dit paard, ook een paard wat echt nooit meer weg gaat en bij mij oud mag gaan worden. Als ze dadelijk elite sport is, mag ze voor mama gaan spelen (hopelijk geeft ze me nog een keer een merrie veulentje, waar ik het lijntje mee verder voort kan gaan zetten), af en toe eens een buitenritje en verder gewoon lekker paard zijn en als ze te oud wordt voor veulentjes en/of buitenritjes, lekker met pensioen de wei op. <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 12:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren nog foto's gemaakt op t balkon bij mijn schoonouders.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:53

Mooi dier is Zil toch! Ze ziet er lekker happy uit!
En gave bloemen!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:04

wauw dat zijn nog eens mooie foto's van die bloemen!

Is het veulen af gespeend? hoe oud is hij ondertussen? Zo'n knap dier is het.

Hoe voel je je vandaag?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:10

Foto 5! apart mooie foto van die Chrysanten.[zijn het toch?].
Dat alles vast zit en nog niet soepel gaat is normaal,je spieren moeten langzaam weer gaan werken.En dat gaat sneller dan je denkt hoor,vooral niet over belasten,dan ben je weer terug bij af.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:38

Mioie fotos!!! :))

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 03:03

Knap hengstenkind is inderdaad nu van zijn moeder af, hij is nu vijf maanden. Liv vind t wel prima met zijn maatje, maar Zil vond t toch maar niets. Al was ze na 1,5 dag alweer een stuk rustiger. Af en toe nog roepen en verder is ze nu super knuffelig en volgt je overal. Appeltjes gaan er ook wel heel graag in. <3

Dinsdag verhuisd ze en mag ze rustig aan aan het werk. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen, heb wel t idee dat het goed voor haar is. Ze werkt heel erg graag voor je en met een beetje regels (gewoon duidelijkheid in t rijden dus, haha) is ze super braaf en makkelijk te rijden. Liefst ga ik zelf met haar aan de slag, maar dat gaat mn lijf helaas niet doen.

Op t moment heel erg beroerd en ongelooflijk veel pijn, lig dus ook alweer heel wat uren wakker in bed. Hele lijf doet zeer en ben echt helemaal op en gesloopt, te moe om te kunnen slapen eigenlijk... Slaap dus ook ontzettend slecht (alweer weken nauwelijks geslapen), terwijl overdag ik wel regelmatig even weg val in slaap als ik even rustig op de bank zit of lig. Maargoed, dat is toch anders dan gewoon slapen. Meestal vaak ik uiteindelijk zo tegen de ochtend in slaap rond een uur of 5/6. Schiet alleen niet zo op...

Ondertussen een bijna leeg huis, eind deze week "even" op en neer naar het nieuwe huis en dan is t hier echt helemaal leeg. Verhuizen gaat dus gewoon door. :)
Wel veel zin in.

Maar oh wat ben ik blij als er een nieuwe drain in zit zeg, bah bah. Ben er helemaal klaar mee, maar moet nog even wachten helaas. ;(
Hopelijk morgen ook de uitslag van t bloed bekend, ben benieuwd of t goed is of in ieder geval verbeterd is.

Nog even gespeeld met de foto's op mn telefoon, ach je moet wat te doen hebben, toch...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu even lezen (weer opnieuw begonnen in Harry potter. Hahaha) en hopelijk val ik zo eens in slaap... :z

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:23

Slaap lekker :(:)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:33

-O-
Zooo wist niet dat het al zo snel kwam die verhuizing... wanneer gaan jullie die kant op?

En hoe ga je t doen met ziekenhuis??

Heb je nog een beetje geslapen?? :(:)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:23

prachtige foto's!!
en fijn dat Zil nu lekker aan het werk kan...
maar jeetje zeg.. een verhuizing/emigratie is voor een gezond mens al slopend.. pfff, ik wens je veel sterkte!
wanneer vertrekken jullie definitief? en ga je nog zelf je paarden daarheen vervoeren?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:26

Super dat je even op het paard hebt kunnen zitten!!!
Fijn dat Zil en Liv nu van elkaar afgespeeld zijn. Dat maakt het verhuizen een stuk makkelijker.
Gaat Liv nu nog mee of blijft hij in Nederland?

Balen dat het slapen niet goed gaat. Hoop voor je dat de waardes goed zijn en dat de drain er zo snel mogelijk in kan. Dan kun je in Zweden mooi gaan revalideren.

Voelt dat nu niet vreemd om je huis bijna leeg te hebben? Komt nou dicht bij het verhuizen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:20

TS, hoe gaat het met je?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 19:14

Kan er helaas niet zoveel goeds over zeggen...

Veel pijn en ben echt helemaal gesloopt, behoorlijk misselijk en veel braken. Toch "helpt" het verhuizen enigszins, wat afleiding. Ook al is t best zwaar, terwijl ik niet eens zoveel doe (veel minder dan ik zou willen in ieder geval). Zaterdag rijden we de eerste keer op en neer. :)

Bloed was, ehm ja. Leuco's waren wat verhoogd, net als bezinking/bse, crp was wel netjes (al gaf de snel test nu wat anders). Het is maar gewoon afwachten, nog twee weken wachten. -O-

Hopelijk eerste of tweede week van november een nieuwe drain erin. :)
En dan op naar een nieuw leven, een nieuw begin.

Gisteren mijn witte meisje verhuisd, ze was super braaf. Liep zo de trailer in en stond onderweg heel rustig en braaf. Daar was ze ook aak vrij snel rustig hooi aan t eten. Zo blij met dit fijne paard. <3