Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:55

Jolien, wat is het idee achter een appeldag?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:58

Jolien87 schreef:
Britt_sisi dan kunnen we mekaar de hand schudden. ;)

Wat is het weer heerlijk weer vandaag hè? Gelukkig maar want met slecht weer krijg ik altijd zin in bakken en dat is niet zo handig op een appeldag. Dit is het lijstje voor vandaag:

10:30 appel
12:00 appel
13:30 appel
15:00 appel
16:30 appel
18:00 2 lightweight crackers met ham
19:30 salade

Mag ik vragen waarom je een appeldag hebt? :)

Ontzettend slecht gegeten gisteren, vandaag wat beter proberen... we koken geloof ik niet vanavond, dus ik pik wel wat worstels van de konijnen in voor m'n groente.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:07

Een appeldag ?? Ziet er niet heel gezond uit :o

Mijn dagje vandaag :

O : 2x speltbrood met filet
T : niks, ben dan aan het sporten
L : bak kwark met fruit of een smoothie
T : even kijken nog, denk bakje kersen
A : Tapas eten !

Beweging vandaag, 1,5 uur lopen en 1 uur sporten combi van cardio en kracht

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:12

Het is een soort van compensatiedag voor wanneer je de dag daarvoor (te)veel vet of ongezond hebt gegeten. Door zure appels te eten (granny smith) worden de afvalstoffen makkelijker je lijf uitgewerkt. Of het ook daadwerkelijk zo werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb het nu zo'n 4 keer gedaan en voor mij werkt het heel fijn doordat ik weer even een pas op de plaats maak en de ongezonde meuk van de vorige dag compenseer. Je moet het niet te vaak doen, hooguit eens per maand maar zo vaak doe ik het nieteens. Puur wanneer ik de dag ervoor ver over de grens ben geweest, dat merk ik dan heel goed aan mijn lijf. Dan krijg ik hoofdpijn en last van mijn maag en darmen.

Het schema ziet er als volgt uit: vanaf de ochtend neem je ieder 1,5 uur een zure appel. Aan het eind van de middag neem je 2 lightweight crackers met mager beleg of magere kwark met tomaat en komkommer en 's avonds mager vlees met sla en eventueel rijst. Als je wil kun je daarna nog magere kwark of yoghurt nemen maar dit doe ik nooit.
De eerste keer was ik bang dat ik een dag lang honger zou lijden maar dit valt reuze mee. Zo'n appel vult schijnbaar nog best goed.

Babsiej: ik was er voorheen ook heel cynisch over en heb het gewoon een keer uitgeprobeerd. Dat bleek prima te bevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:24

Ik ben ervan overtuigd dat een lichaam prima zelf kan ontgiften (of hoe je het ook wil noemen). Maar als het in jouw hoofd werkt is dat natuurlijk genoeg reden om het te doen! Ik denk dat ik zelf om zou vallen van de honger O:)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:29

Ik zou volgens mij ook stik chagrijnig worden en vreetbuien krijgen :'). Maar als het voor jou werkt, is het helemaal goed toch :j

Veel mensen met mindere lijstjes, maar als het dan eindelijk mooi weer is moet er ook van genoten worden toch. En zo'n BBQ gaat dan al snel aan.
Wij gaan vanavond :+. Nou eet ik geen vlees/vis, dat kan misschien schelen. Aan de andere kant is stokbrood dan erg aantrekkelijk :'). Lijstje tot nu toe:

O: Magere kwark met proteine muesli, kiwi en banaan
L: 1 gebakken ei met een boterham en eiwitshake
A: BBQ

B: Net een uurtje gebokst, voornamelijk krachttraining en minder conditie. En straks nog even naar mn paardje :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:50

ik betwijfel inderdaad of ik het zou volhouden op enkel een paar appels, maar als het voor jou helpt, zeker doen!!

mijn lijstje van gister is aardig gelijk gebleven, had alleen gisteravond na t werk echt trek, dus heb een handje ongezouten cashewnootjes op.
Lijstje van gister
O: 2 speltboterhammen met geitensmeerkaas.
T: 2 sultana koekjes
L: Ijsberg salade met mozerella, tomaat, ei, komkommer, rozijnen en advocado.
T: 4 perzik snoepjes :o
A: ik zag net dat we aardappels eten met witlof ala creme :') en kip (op werk)
T: Aardbeien, meloen en kiwi.
savonds laat: handje cashewnoten.

lijstje van vandaag:
O: Smootie met magere yoghurt, banaan en kiwi en een delicate cracker met geitensmeerkaas.
L: 2 wraps met ijsbergsla, gerookte kipfilet, komkommer en een laagje kruidenkaas.
A: geloof dat we broccoli eten met aardappels of rijst. vlees heb ik nog niet kunnen zien gister :Y)
T: meloen, kiwi en een nectarine. en ik gun mezelf een flesje Pepsi Next :+

B: vanmorgen naar stal gefietst (totaal 12 km) paard 3 kwartier gereden, stal uit gemest.
Verder ga ik straks werken wat betekend veel lopen, en ik heb voor vanavond een tafeltennistoernooi georganiseerd waar ik zelf ook nog aan mee doe :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:57

Het gekke is dat ik ook altijd poepchagrijnig word als ik te weinig eet maar dit is prima vol te houden. Ik heb het zelfs op werkdagen gedaan.
Echt volledig ontgiften doet mijn lijf vast niet, ik gaf ook al aan dat ik niet kan zeggen of die afvoer ook daadwerkelijk plaatsvindt maar ik zie het als een balansdag.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:32

Klinkt interessant, ik ga het ook maar eens proberen! Was vandaag wel een goede optie geweest :') Gisteren 4 gangendiner gehad, en daarna uit. En dan vraag je om wijn, krijg je bier in de handen geduwd. Ja, niet op drinken is dan ook geen optie. :')

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:42

Hai allemaal,

Mag ik me ook komen melden?
Tijdje terug 12 kilo afgevallen, weer iets aangekomen (kilo of 2) maar ik krijg de motivatie niet terug.
Wil er graag incl. die 2 extra nog een paar kilo eraf. Weeg nu rond de 78 en wil graag naar de 74 kilo.
Hopelijk heb ik dat gewicht op 1 aug. bereikt!

Maar ik moet even de motivatie terug zien te vinden haha.
Hopelijk helpt dit topic erbij!

Vanaf morgen wil ik weer vol er voor gaan!

Ik ben trouwens niet ervan om elke dag lijstjes te plaatsen, maar gewoon gezellig mee babbelen :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:09

Welkom! Knap hoor 12 kilo :D

Ik ga mn dieet even een week uitstellen.. morgen nog 1 dagje goed maar heb net nog even een last minute geboekt dus ik ga overmorgen voor een weekje naar Griekenland :)) All-inclusive dus ik heb niet zoveel zin om dan streng op mn eten te letten :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:08

Zo'n appeldag wil ik ook nog eens proberen. Denk niet dar het wat voor me is, maar is het proberen waard. Al mag ik na dit weekend wel een appelweek gaan volgen. :=

Vandaag verjaardag van mijn oma gehad, omdat ze 95 wordt zijn we lekker met de familie naar een restaurant gegaan voor een hapje en drankje. Dus een stukje appeltaart,een paar kleine hapjes gehad, en een paar glazen ijsthee :o Morgen is mijn moeder jarig en gaan we voor haar verjaardag uit eten. Ach, gelukkig staat er morgen nog een bezoekje aan de sportschool op de planning, maakt het ietsje minder erg. :')

Heeel veel plezier op vakantie xNavatu, geniet er lekker van! Uiteindelijk valt het (gelukkig!) toch altijd wel mee wat je aankomt op vakantie.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:11

Ja klopt, en we hebben 3 dagen fietsen huur erbij dus kan nog wat gaan bewegen ook.. beetje zwemmen hier en daar en verder eet ik toch niet veel als het zo warm is dus komt vast wel goed :))

Ik was na vrijdag wel opeens 1,5 kilo zwaarder.. echt bizar. Heb slecht gegeten maar ZOOO slecht nou ook weer niet _O- niet voor 1,5 kilo aan kcal iig :)) Zal wel vocht zijn. hoop ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:40

Ik denk ook dat het vocht is Navatu! :)

Vanaf vandaag ga ik weer streng op regime en ik ga ook proberen zeker 4x naar de sportschool te gaan. Sowieso 2x Bodypumpen en ik ook zelf nog een keer een training met 100 squats. Ik ben er klaar mee dat ik geen progressie meer zie, effe serieus aan de bak :o

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:42

Lekker veel zwemmen, fietsen, wandelen, of smorgens hardlopen aan t strand <3 Dan valt de schade vast mee! Veel plezier!

Ik ga komend weekend voor 4 dagen naar Boedapest, ik ga zeker opletten maar mezelf ook niet alles ontzeggen dan. Ik weeg mezelf maar 1x per maand dus weet niet of ik afgelopen 2 weken al iets ben afgevallen.

@ Kayleigh een training met 100 squats? Dat is de hele training?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:06

Nee, onderdeel van een grotere training, een hele fijne! Hartslag blijft lekker hoog en de spieren werken goed. Ik doe dan 5 sets van 20 herhalingen met (deze keer) 22,5 kg in m'n nek.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:11

Waarom zou je zoveel herhalingen willen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:13

Om de hartslag hoog te houden en uithoudingsvermogen trainen. Zelfde principe als Bodypump.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:18

Ik zie ook geen vooruitgang blijf nogal hangen :( Dus ook ik ga even strenger zijn.
Lijstje voor vandaag;
O: 1 meerzaden bh met pindakaas
L: 3 meerzaden bh ham
T: stukjes paprika en komkommer
A: gegrilde pangasius filet met kruiden en gewokte groenten

B: niets behalve 2x een half uurtje fietsen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:01

Ik begon vandaag mijn ontbijt met Yoghurt met Vruchtenhagel...

Conclusie: van Yoghurt met vruchtenhagel word ik echt hondsberoerd smorgens :') hoef voorlopig echt nog geen eten...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:32

Goedemorgen!

Hier een goed weekend gehad qua eten :j
Vrijdagavond: wraps
Zaterdag: geen ontbijt, lunch een speltbroodje met mozzarella, tomaat en sla, A: Stamppot spinazie met worstje.
Zondag: O/L 2 crackers met kaas, A: uiteten, carpaccio vooraf, stuk ossenhaas en als toetje mango, passievrucht met kwarkje.. Oh en 3 biertjes :')

Moet zeggen niet slecht :+

En ook deze week gaan we verder met de slaweek, bevalt tot nu toe goed.
De zomer komt dichterbij dus even flink aan de bak..

Welkom alle nieuwe mensen en succes!

Ik wil ook mijn gewichten gaan verhogen, herhalingen rond de 8 tot 15 doen. Even de spieren wakker schudden }>

Is dat niet ontzettend zoet Ladybird?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:50

Yoghurt met vruchtenhagel? Moet ik ook niet aan denken :') Al was ik hoe dan ook wel beroerd vandaag.
Ik ben van squats van 50 kg in mijn rug, naar 32 kg aan losse dumbells gegaan. Baal ik nog steeds van. Maar hopelijk is mijn rug er over een maandje weer aan toe om weer met de losse stang te gaan squatten.

Straks maar eens lekker naar de sportschool. Woensdag komt er voor mij ook een ontzettend slecht dagje aan, namelijk de barbecue van de vereniging. Nu ben ik op zich vegetariër, dus dat maakt het al minder ongezond. Maar vooral het bier... :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:52

Ach moet kunnen toch ;) Eet je overdag wat minder :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:02

Ik at altijd yoghurt met aanmaakranja, dus t verschild niet zoveel. Vruchtenhagel vind ik zelfs minder zoet eigenlijk :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 13:08

Holladiejooo
Brakdag 2.0 en op school, m'n mondeling wel even gehaald!

Mijn lijstje
O: 2 witte bolletjes met pindakaas (moest op)
T: mini breaker (90kcal) en perzikstukjes
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: 2 rijstwafels en een jonagold appel
A: weet ik niet
B: 1 km fietsen

Ik ben aan het kijken of ik ook aan kom van meer calorieen eten, zat rond de 1500, wil nu iets omhoog. Morgen weer een weegdag.